# contest nummer 1 of 109... Tegenslag

Gepost door rke 
Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota
Nico GTR
Voor 800 euro is het een koopje als je verder geen moeilijkheden krijgt. Prima ding die Space Star. Toch niet bij Jet Cars gekocht he?

Wat is er mis met Jet Cars? Ik twijfel momenteel erg of ik een wagen daar zal kopen. drinking smiley

Jet Cars koopt auto's van de Domeinen, incourante auto's van dealers etc. Kan prima spul tussen zitten. What you see is what you get. De prijzen zijn er laag. Ik zou zeker met verstand van zaken gaan kijken, de horrorverhalen zijn meestal 18 jarige meisjes die voor hun laatste 1000 euro hun eerste auto kochten en toch bedrogen uitkwamen.

Ik ken de historie ondertussen. drinking smiley Scheelt dat ik wel een beetje naamsbekendheid heb. big smile smiley
Soloman
Hans, kijk jij ook naar Paleis voor een Prikkie?
Werkelijk hysterisch! om te gillen!

Jawel en inderdaad om te gillen, vooral die jongste met die botoxkop en die pruik op zijn knar.
Vroeger zaten ze al in een programma net als met Gert Jan Droge. Wonen in Den Haag en hebben een huis in Cannes.
Soloman
Hoe krijgt iemand dit nou weer voor mekaar? (Bij Pijnacker in de buurt)

[www.telegraaf.nl]

Gevaarlijk die mobieltjes....
Dan moet je toch ook met S8-waardige snelheid gereden hebben!cool smiley
Tjonge, die Audi zit nogal in elkaar, dat moet een klap zijn geweest ! Weliswaar in de buurt van Pijjnacker, maar niks van mee gekregen.
Die weg heb ik ook wel eens gereden, daar wordt volgens mij echt achterlijk hard geracet. Ik reed ongeveer het maximum (70 of 80 volgens mij) en werd continu wel voorbijgeknald.
Als hij pech heeft, is de volgende auto een elektrische

Of als hij mazzel heeft. Ik kan er geen medelijden mee hebben.
Bop, kun je geen mooi weblog maken hoe je voor 800 euro een gezinsauto hebt gekocht? Mijn goedkoopste auto's waren een gratis Corolla KE30 1977 (moest aan gelast worden, uitlaat vervangen, remmerij vervangen), een Corolla 1986 voor 500 euro (na 1 jaar niet meer APK waardig) en een Corolla 1993 diesel voor 1750 euro. Aan die laatste hebben we de meeste lol gehad, al was het onderhoud zeker niet goedkoop.
Joost
Bop, kun je geen mooi weblog maken hoe je voor 800 euro een gezinsauto hebt gekocht? Mijn goedkoopste auto's waren een gratis Corolla KE30 1977 (moest aan gelast worden, uitlaat vervangen, remmerij vervangen), een Corolla 1986 voor 500 euro (na 1 jaar niet meer APK waardig) en een Corolla 1993 diesel voor 1750 euro. Aan die laatste hebben we de meeste lol gehad, al was het onderhoud zeker niet goedkoop.

Inkoppertje : koop nooit een Toyota !
(Sorry Joost, geintje)
hansje36
Joost

Inkoppertje : koop nooit een Toyota !
(Sorry Joost, geintje)

Vaak kun je met een Franse auto voor heel weinig best veel lol hebben!
Ach ja, met oude barrels ben je heel erg afhankelijk van het onderhoud van de vorige eigenaar. Als die er een paar jaar minimaal onderhoud aan heeft laten doen (dat doen sommige monteurs ongevraagd), kan je zo'n karretje afschrijven.

En alle auto's van staal roesten, al zit er bij duurdere auto's soms wel een betere roestbescherming op de auto.

Ik heb geen echte voorkeur meer voor merk of afkomst en dan blijkt dat merken met een heel goede naam ook rommel op de markt hebben gegooid en merken met een slechte naam hebben ook goed spul op de markt gegooid. Ik trek in ieder geval mijn neus niet meer op voor een oude Lada en ik pas misschien voor een oude Honda.

Gelukkig kan je (of een ervaren monteur) aan de overgebleven exemplaren wel zien wat de probleemgebieden van de specifieke modellen zijn, dan weet je ongeveer waar je op moet letten.
De laatste modellen van een serie zijn daarmee wel de aanraders, die zien er ouderwets uit maar dan zijn er genoeg voorbeelden waar de zwakke plekken zitten.
Ruud, ik hoorde gisteren op de radio dat de overheid zit te springen om IT-ers. Kun je daar eens een visje uitwerpen? Of bij het onderwijs. Of in de verpleging, al denk ik dat je voor dat laatste niet zo geschikt bent (behalve bij mijn schoonvader die bij Sealand heeft gewerkt en af en toe patient is (harde aanpak is noodzakelijk)).
Hoi Joost,

Ik weet dat de overheid zit te springen om IT-ers. Meer nauwkeurig, de overheid (en veel bedrijven) zitten te springen om het schaap met de vijf poten. De jonge, gekwalificeerde academicus die de ervaring van een dinosaurus koppelt aan de jeugdige overmoed en enthousiasme van een puber, bij voorkeur voor een beginnerssalaris. En eerlijk is eerlijk, veel jonge buitenlandse werknemers hebben de kennis en de moed hier aan de slag te gaan voor een relatief laag tarief, dat zit meer in de richting dan die oude azijnzeiker.

Ik kom niet aan de bak omdat mijn diploma's 30 jaar oud zijn en de recruiters tegenwoordig scanning software gebruiken die deze opleidingen niet kennen. Ik heb met AMBI modules bijna 25 jaar terug alles over SQL geleerd, ik heb er 25 jaar mee gewerkt (ook met de nieuwste releases) en nog vragen recruiters of ik wel SQL kennis heb. En dan ben ik niet assertief genoeg om te vragen of ik er cursus in moet geven of dat ik het moet gebruiken om hun onoplosbare vraagstukken aan te pakken. Ik heb ook sinds het begin van mijn carriere steeds de nieuwste ontwikkelingen gevolgd, ik heb bijvoorbeeld het volledige evaluatietraject van chaotisch go-to programmeren, procedureel ontwikkelen naar object oriented design meegemaakt. Ik weet ook waarom de brilliante ideeen achter OO zo brilliant zijn en ik heb diverse design patterns van begin af aan meegemaakt.
Maar recruiters zien dat niet. Ik praat dus met een IT manager, mijn CV gaat naar HRM en daarna komt het smoesje. De meest recente smoes was dat ik geen kennis had van Microfocus - een pakket wat het IBM zOS mainframe emuleert (een platform waar ik 17 jaar mee gewerkt heb).

Zoals ik het nu inschat is het voor mij een kwestie van opwaarderen en certificeren van bestaande kennis. Cobol/CICS/DB2/zOS is een uitstervende markt waar een paar grote spelers het monopolie hebben, dus overstappen naar Java lijkt een goed alternatief. Maar vooral in de extreem snelle Java/app wereld loop je al snel achter de feiten aan te rennen, daarom wil ik andere opties niet direct afkappen.
Rke, heb jij iemand die jou begeleid, als in een jobcoach ?

Ik wil mijn verhaal niet al te veel delen hier, maar zij wijst me er juist op dat de markt inmiddels wel veranderd, dat er veel vraag is naar mensen, in de transport, horeca en IT. Dat vakbekwaamheid inmiddels boven leeftijd staat, en dat de tijd dat er tientallen mensen op één functie (bijna) verleden tijd is.

In veel gevallen zegt ervaring meer dan een diploma, hoewel ik me wel degelijk bewust ben dat de IT een andere sector is die snel veranderd en je misschien sneller "verouderd" bent, qua kennis.

Succes!
Ruud ik zit niet in de IT, jij zit zo te lezen wel wat meer in de materie. Het klinkt wel alsof ouderen geen kans wordt gegund. Dat is spijtig. Hopelijk lukt het toch met een beetje omscholing.
Het lijkt mij heel naar om na zoveel jaar werkeloos thuis te zitten. Zeker omdat je veel ervaring hebt, en weliswaar "oudere" diploma's, maar wel steeds bijgeschoold.
In mijn vak (zorg en welzijn) is meer dan genoeg werk, momenteel al meer dan 100.000 vacatures. Maar ook daar geld dat je wel geschoold moet zijn. Iedere twee jaar moet je de theorie toetsen van voorbehouden handelingen. Daarnaast moet je bekwaam zijn. Bevoegd wil niet zeggen bekwaam.
Volgens ons diploma zijn we bijvoorbeeld bevoegd voor het zetten van een catheter. Maar als je dat langer dan een half jaar niet hebt gedaan, ben je niet meer bekwaam. Dan moet je dit eerst weer met een bekwaam persoon doen.
Ben je bevoegd, maar niet bekwaam en je voert de handeling toch uit en het gaat fout zijn er diverse maatregelen.
1) berisping/ boete /rechtszaak
2) tijdelijk niet mogen uitvoeren van je vak
3) schrappen uit het register. ( dan mag je dus je vak niet meer op dat niveau uitvoeren).

Kort samengevat de wet BIG. Geld ook voor artsen, fysiotherpeuten, logopedisten, ergotherapeuten.

En er is titelbescherming.. Iemand die zich ten onrechte bijvoorbeeld verpleegkundige noemt, kan een (taak) straf krijgen
Het blijft werken aan en met mensen. Als er een auto van de brug afvalt is dat jammer, maar dit is anders.

Over auto's gesproken, mijn collega stond gisteren in de kou, niet met zijn 800 euro barrel, maar met zijn Scenic met 3616 km op de teller......electronisch probleem. Na anderhalf uur kwam de pechhulp, die resette de boel en hij kon de laatste 4 km naar de klant vervolgen.
Het blijft werken aan en met mensen. Als er een auto van de brug afvalt is dat jammer, maar dit is anders.

Over auto's gesproken, mijn collega stond gisteren in de kou, niet met zijn 800 euro barrel, maar met zijn Scenic met 3616 km op de teller......electronisch probleem. Na anderhalf uur kwam de pechhulp, die resette de boel en hij kon de laatste 4 km naar de klant vervolgen.

Het is net windhoos. Als het niet meer werkt, uit en aan zetten en gaan maar weer.
Voor Soloman

[www.autoweek.nl]

In de reacties zie je enkele rake klappen waarom hybride dus wél werkt.
Voor Soloman

[www.autoweek.nl]

In de reacties zie je enkele rake klappen waarom hybride dus wél werkt.

Waar hybrides geniaal werken is in de bergen. Op de accu en benzinemotor naar boven en naar beneden de accu opladen. De energie van de afdaling sla je op in de accu en die gebruik je weer als je berg op rijdt.

In Nederland is het vooral fileverkeer waarin de hybride rendabel is en dan vooral fileverkeer op de linkerbaan. Gassen, remmen, gassen... dat soort rijden.
Soloman heeft wel wat anders aan zijn hoofd dan emissieloze Toyota.

Maar hulde aan Toyota !
hansje36
Soloman heeft wel wat anders aan zijn hoofd dan emissieloze Toyota.

Maar hulde aan Toyota !

Hij moet nog een flitsend weblog schrijven!
Het was niet bedoeld om te bashen, maar ik vond het wel een mooi beeld. En daar komt nog bij dat op papier maar niet in de praktijk de plug-ins als de Outlander en de V60 het beter doen (tenzij iemand echt fanatiek stekkert) en dus de niet-plug ins al een achterstand hebben van het aantal elektrische km op papier.
Met alle respect Joost, dit is volgens mij een voorbeeld waarin Idefiqs je drammerig noemt. Je moet en zal gelijk krijgen, toen ik het bericht las, wist ik al bijna dat je dit zou gaan aan halen. Prachtig van Toyota, maar volgens mij zal het Soloman worst zijn .

Je hebt toch begrepen wat er met Soloman aan de hand is?? Ik denk dat Soloman wel wat anders aan zijn hoofd heeft dan een weblog schrijven of geintereseerd te zijn in hoe Toyota de meeste emissieloze kilometers heeft gemaakt. Hem daarmee belasten lijkt me op dit moment niet kies. Geen enkel woord vanuit jouw kant om hem sterkte te wensen o.i.d. Neen, een bericht hoe goed Toyota wel is.

Blijft staan dat Toyota in dit artikel wat je aan haalt, inderdaad de meeste emissie vrije kilometers heeft gemaakt. Hoe ze zo iets berekenen lijkt mij trouwens lastig, of heeft iedere Toyota een module waarmee fabrikant Toyota die kan uitlezen?

Met de titel van deze contest "Tegenslag" , kan je rustig zeggen dat wat Soloman nu gebeurd, heel veel tegenslag is. Je valt in een diep gat. Ik kan dat uit ervaring en van anderen om mij heen alleen maar beamen. Je leven is kapot. Ik moet bijv aan Fox denken die daar regelmatig over vetelde en hoe hij uit het diepe dal klom.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-02-2018 13:04 door hansje36.
En nog niet hier gemeld en ook totaal niet belangrijk: ik heb toch mijn abbonnement verlengd van autoweek. Maak ik als abbonnee het mee dat autoweek 30 jaar word en ik vanaf bladnummer 2 abbonnee ben.
Opzeggen en toch lid blijven heeft ook prettige financiële gevolgen, een jaar voor de helft van de prijs !
Soloman
Slecht nieuws van deze kant. Ik zit in zak en as.
Mijn vrouw en ik gaan uit elkaar.

Solo mijn welgemeende deelneming, ik wist dit niet en ben net op zoek gegaan wat er aan de hand is. Sterkte met deze emotionele klap. Plaatst al het andere weer in een het eigen perspectief.
Onze oudste is een Groninger....mijn eega een Rotterdammert. Ik heb behoorlijk moeten lachen om dit spandoek.
We hebben 8.5 jaar langs het aardbevingsgebied gewoond, ik hoorde gisteren dat de Drentse slachtoffers niet worden gecompenseerd, wat dan weer Haagse belachelijkheid is, woon je net buiten het virtueel getrokken cirkeltje en wordt je getroffen door dezelfde aardbeving, dan heb je dus pech......

hansje36
En nog niet hier gemeld en ook totaal niet belangrijk: ik heb toch mijn abbonnement verlengd van autoweek. Maak ik als abbonnee het mee dat autoweek 30 jaar word en ik vanaf bladnummer 2 abbonnee ben.
Opzeggen en toch lid blijven heeft ook prettige financiële gevolgen, een jaar voor de helft van de prijs !

Ik heb er nog steeds exemplaren in het plastic liggen, ik neem ze mee op vakantie. Maar veel leesplezier toegewenst! Ik vond AW rond 1990 een stuk beter....gevoelsmatig deed men toen meer voor de tweedehandsjes, wat mij meer aanspreekt.
Ik ben het met je eens dat in de jaren 90/2000 de autoweek meer gericht was op tweedehands en bijvoorbeeld de "garage test".
Dat mis ik inderdaad in de huidige autoweek.

Op 19 januari 1990 lag het eerste nummer in de schappen voor fl. 1,00,- . Die heb ik los gekocht en daarna gelijk een abonnement afgesloten.
Die 30 jaar is dus pas in 2020.
( het is nu de 29e jaargang).
De huidige autoweek kost € 4,45.
Ik weiger te accepteren dat 1990 bijna 30 jaar geleden was!
Oude man... !!!

"Iedereen wil oud worden maar niemand wil oud zijn."
Hebben we nog tot aankomende zondag?
-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2018 19:49 door Soloman.
Beste allemaal, laten we eerlijk zijn.
De blogcontest was prachtig, maar is tot stilstand gekomen. Een nieuwe start duurde één contest, bij deze contest waren de uitzendingen minimaal.
Zoals ik al eerder heb gezegd: " Het is trekken aan een dood paard".

Het is jammer, maar we kijken ook terug op mooie contesten en een zeer mooi boekje.

Ik zou willen voorstellen dat we een algemene pagina openen binnen deze bloggershoek en deze gebruiken om met elkaar te praten en/of vragen of discusies met elkaar te hebben.
Ik heb nog niet in kunnen zenden, maar heb wel een verhaal dat ik aan het uitwerken ben. Iets over sneeuw en een Alfa. Maar het verhaal is niet klaar.

Maar terugkomend op je bericht Hansje, ik vind wel dat iedereen gewoon verhalen of blogs in moet kunnen sturen. Misschien zonder eisen vooraf zoals onderwerp. Gewoon uit de vrije hand. Want die zie ik namelijk wel voorbij komen. En dan zou je elke maand, aan het einde van de maand een stemronde kunnen houden.
Dat iedereen kan schrijven wat hij wil. Voor mijn part een stuk dagboek of een ervaring met de auto, ik noem maar wat.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2018 18:38 door Soloman.
Soloman
Ik heb nog niet in kunnen zenden, maar heb wel een verhaal dat ik aan het uitwerken ben. Iets over sneeuw en een Alfa. Maar het verhaal is niet klaar.

Maar terugkomend op je bericht Hansje, ik vind wel dat iedereen gewoon verhalen of blogs in moet kunnen sturen. Misschien zonder eisen vooraf zoals onderwerp. Gewoon uit de vrije hand. Want die zie ik namelijk wel voorbij komen. En dan zou je elke maand, aan het einde van de maand een stemronde kunnen houden.
Dat iedereen kan schrijven wat hij wil. Voor mijn part een stuk dagboek of een ervaring met de auto, ik noem maar wat.

Hoi Solo,
Je bent weer terug... thumbs up

Ik ben ook voor losse blogs. Ik heb het eerder geschreven, ik gebruik deze blogs deels als een dagboek - om zaken van mij af te schrijven. Het competitie-element is voor mij niet nodig maar het zit mij ook niet in de weg. Ik heb meer moeite met het verplichte thema, ik bedoel maar schrijven over tegenslag als het leven je juist extreem toelacht is niet iedereen gegeven. En ik heb er ook moeite mee.

Ik zal de komende periode toch wat minder kunnen schrijven, ik heb zeer beperkt toegang tot het internet. Ik maak er nog wel een keer een verhaaltje over..
Plan van Soloman en RKE sluit ik mij bij aan.
Prima,

ik heb me bewust een maandje afzijdig gehouden om te kijken of mensen daadwerkelijk worden afgeschrikt door mijn gedrag. Dat lijkt dan toch niet zo te zijn.....
Prima,

ik heb me bewust een maandje afzijdig gehouden om te kijken of mensen daadwerkelijk worden afgeschrikt door mijn gedrag. Dat lijkt dan toch niet zo te zijn.....

Dan heb je voor jezelf geen reden meer om niet volledig 'los' te gaan.winking smiley
hansje36
Plan van Soloman en RKE sluit ik mij bij aan.

Ik ook.
Joost, afgezien van je passie voor Toyota en het steeds maar promoten daarvan , maar dat weet je zelf als geen ander. Wat mij betreft meer dan welkom !
[www.youtube.com]

www.youtube.com
[www.autoweek.nl]

Soloman:

volgens de Joep de keurmeester de beste auto die hij ooit op de brug heeft gehad, en dat met ruim vier ton.
[www.autoweek.nl]

Soloman:

volgens de Joep de keurmeester de beste auto die hij ooit op de brug heeft gehad, en dat met ruim vier ton.
Extreem onderhoud (zeer nauwkeurig) en een goede basis. Ik heb mezelf vaak genoeg verbaasd over mijn eigen Camry, vooral nadat ik andere producten gekocht had.

Er was in mijn Camry (En die van Soloman) werkelijk niets wat niet volgens het boekje werkte. Heerlijk... kom daar maar eens om met een willekeurig ander merk.
En mijn Camry kreeg niet het gepamperde dealeronderhoud zoals die van Soloman. Ik deed het onderhoud zelf, onder toezicht van een ervaren monteur.
Dit was een auto die ik met gemak klokje rond had getrapt... 1.000.000 km.
Ha mooi om te horen, ik was even vergeten dat je ook een Camry hebt gehad.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close