# contest nummer 1 of 109... Tegenslag

Gepost door rke 
Boppie
Plopperdeplop grinning smiley.

Zelf nog wel Prius gereden, dat gieren valt wel mee in mijn ogen. De MMT van Toyota, dat is pas een pleurisding.

Maar dan nog, stel je voor dat je een bekende tegenkomt.... Rij je daar in je Pruis.grinning smiley
Nu is het een 2002 Space Star. Ik heb het dieptepunt wel gehaalddrinking smiley.
hansje36
En de C en E klasse hebben standaard 9 overbrengingen vooruit. Een handbak kost 2000 € extra.

Met jouw keuzes zou ik ook altijd voor de automaatversie kiezen
Soloman
hansje36
Kinderen.........de keus was makkelijk:

A ) twee mannen kunnen geen kinderen krijgen
cool smiley adoptie kost klauwen met geld (ergens rond de 40.000)
C) dat kind heeft vervolgens " twee poten" vaders.
D) en dat kost jaren therapie als het tegenzit. ( voor het kind)
E) adoptie: op een gegeven moment willen ze hun eigen ouders zoeken (logisch)
F) handenbindertjes, zowel op school, de opvang , als in het algemeen.

En toch : ik vind het jammer.

Wij konden dus wel kinderen krijgen, maar ik herinner me nog die avond aan een tafeltje toen we alles heel rationeel op een rijtje zetten.
We schrokken van de kosten
We schrokken van hoe het onze vrijheid benam
Ik had geen zin om als verwekkende man uit de picture te verdwijnen als alle liefde van de moeder naar het kind gaat.
en...
de wereld is al zo vol
en
wat kan de wereld ons nu nog bieden in de toekomst?

Bij ons ging het zeker niet vanzelf. Voor ons is het wel de bekroning op ons leven. Ik ben niet bang voor de toekomst van de wereld, die is veiliger dan ooit. Het is wel druk, Pim, zou 'vol' zeggen. Dat is zeker waar. Daarom is het bij twee gebleven. Er gaat er twee dood en er komen er twee bij.
Boppie
Nu is het een 2002 Space Star. Ik heb het dieptepunt wel gehaalddrinking smiley.

Je hebt ook een 2018 versie maar of dat een grote verbetering is? Wel Hollandsche waer.
Een automaat was vroeger een "slurper" , kostte meer brandstof, was soms maar drie of viertraps.
Tegenwoordig is een automaat zuiniger en in het geval van Mercedes standaard.

Bij elketrisch rijden is het een 1 traps automaat....(vooruit en knallen maar qua acceleratie )
hansje36
Joost
Ik had geen enkele moeite met de hybrideautomaat, ik denk de eigenaar van die prachtige C-HR ook niet, en voor de zoveelste keer: 'de automaat giert niet'. Het zou slecht zijn als een automaat überhaubt ging gieren, dan zaten er vast wat tandwielen los. Je kunt hooguit zeggen dat het toerental van de motor niet lineair omhoog gaat.

Vooral de laatste zin noem ik " gieren"

De eigenaar van de CHR ( mijn collega) ruilde daarvoor zijn Lexus in en zag dat als een stap omlaag .( want geen geld meer voor een Lexus)

Ik nodig je uit in de Merc te komen rijden.

Dank je voor de uitnodiging. Dat waardeer ik zeker!
hansje36
Een automaat was vroeger een "slurper" , kostte meer brandstof, was soms maar drie of viertraps.
Tegenwoordig is een automaat zuiniger en in het geval van Mercedes standaard.

Bij elketrisch rijden is het een 1 traps automaat....(vooruit en knallen maar qua acceleratie )

Ja dat klopt, een automaat is een apparaat welke de beperking van een verbrandingsmotor (kracht leveren in een beperkt toerengebied) moet maskeren. Vroeger was een automaat voor ouwe lullen, nu heet het luxe. Ik vond dat altijd al, want raampjes omlaag slingeren is toch ook niet 'sportief'?
Ik heb een collega die gelooft dat de toekomst van de wereld aan zijn einde is en de dag des oordeels nabij. Zij gelooft ook niet in ruimte reizen en nieuwe werelden ontdekken.

Ik wel......de wereld zal voorlopig nog bestaan, God is liefde en ruimtereizen geloof ik heilig in !!
We staan nog maar aan het begin, er zal ongetwijfeld een megaramp kunnen komen, maar de mens zal het wel overwinnen. Het zou alleen mooi zijn als rijkdom beter verdeeld was, als je weet dat 1% van de mensheid 90% van het geld bezit....
Kom maar naar Pijnacker en rijden......per slot zitten we hier allemaal omdat we auto liefhebbers zijn !! Omgewcht wat je rijd, die liefde voor auto's is wat ons bind. !!
Dat is waar. Nou Hans ik weet nog niet wanneer hoor, want ik moet natuurlijk ook nog weerfoto's maken......;-) Binnenkort ben ik 's morgens in Pijnacker, dan ga ik naar een grondbank toe. Ik laat het dan wel ff weten, misschien ben je dan vrij.
Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota
Soloman
hansje36
Kinderen.........de keus was makkelijk:

A ) twee mannen kunnen geen kinderen krijgen
cool smiley adoptie kost klauwen met geld (ergens rond de 40.000)
C) dat kind heeft vervolgens " twee poten" vaders.
D) en dat kost jaren therapie als het tegenzit. ( voor het kind)
E) adoptie: op een gegeven moment willen ze hun eigen ouders zoeken (logisch)
F) handenbindertjes, zowel op school, de opvang , als in het algemeen.

En toch : ik vind het jammer.

Wij konden dus wel kinderen krijgen, maar ik herinner me nog die avond aan een tafeltje toen we alles heel rationeel op een rijtje zetten.
We schrokken van de kosten
We schrokken van hoe het onze vrijheid benam
Ik had geen zin om als verwekkende man uit de picture te verdwijnen als alle liefde van de moeder naar het kind gaat.
en...
de wereld is al zo vol
en
wat kan de wereld ons nu nog bieden in de toekomst?

Bij ons ging het zeker niet vanzelf. Voor ons is het wel de bekroning op ons leven. Ik ben niet bang voor de toekomst van de wereld, die is veiliger dan ooit. Het is wel druk, Pim, zou 'vol' zeggen. Dat is zeker waar. Daarom is het bij twee gebleven. Er gaat er twee dood en er komen er twee bij.
Dat laatste: was het maar zo.
Maar goed, ik ben gewoon niet geschikt voor kinderen. Want ik vind kinderen helemaal niet leuk. Ik vind dat ze alleen overlast geven.
Boppie

Nope, een gezin heeft andere prioriteiten.
Oh ja Solo, deze kwam vandaag voorbij:

Toyota Motor Corporation (Toyota) kondigde vandaag aan dat het een belangrijke mijlpaal bereikte in de jaarlijkse verkoop van geëlektrificeerde aandrijflijnen in 2017 met meer dan 1,52 miljoen wereldwijd verkocht. Het cijfer was een stijging van acht procent ten opzichte van het eerdere record dat in 2016 werd vastgesteld.

"In iets meer dan 20 jaar zagen we de verkoop van nieuwe elektrische voertuigen stijgen van minder dan 500 verkopen naar meer dan 1,5 miljoen verkopen," zei Shigeki Terashi, executive vice president van Toyota Motor Corporation. "Dit is een testament van onze klanten voor de kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid van onze geëlektrificeerde aandrijflijnen en heeft ons dankzij hen ertoe gebracht een solide en duurzame basis te leggen voor massaproductie van een meer gevarieerde portfolio van geëlektrificeerde voertuigen in ons hele assortiment.

Het zijn dus hybrides, geen EV's.
Idefiqs
Boppie

Dat klopt. Maar het kan nog erger: een vouwwagen achter de Space Star.....
hansje36
thumbs upthumbs up
Kom maar kijken hoor !
We komen pas als het barbecueweer is.
Jullie zijn allemaal van harte welkom, maar geen barbeque.......
Vind ik met zo onzinnig als een "buitenkeuken", een terrasverwarmer of een party tent.
Idefiqs
Boppie

Dat klopt. Maar het kan nog erger: een vouwwagen achter de Space Star.....

Dat gaan we dus niet doen. Daar hebben we een oude Transit voor.
hansje36
Vind ik met zo onzinnig als een "buitenkeuken", een terrasverwarmer of een party tent.

Op het kerkhof hier hebben ze een kleine aula. Daar staat af en toe een partytent voor de deur, moet altijd toch glimlachen als het ding er staat.
Lijkt me best een fijn rijdend ding een Space Star hoor. Ik zou dan zelf voor de Verso I hebben gekozen......daar kan ik nog wel eens met een prettige herinnering naar kijken.
De eerste generatie is een goede, maar niet voor €800,- te koop. Ben er bij toeval over gestruikeld, maar het is inderdaad een best fijne wagen.
Voor 800 euro is het een koopje als je verder geen moeilijkheden krijgt. Prima ding die Space Star. Toch niet bij Jet Cars gekocht he?
Aan de andere kant: als je er geen problemen mee hebt, kan ook een auto van Jet Cars een goede deal zijn. Het kan niet zo zijn dat alles daar slecht is, je moet wel weten waar je naar kijkt.
In dit geval geen Jet Car. Gewoon een lokale handelaar. We waren eigenlijk op zoek naar een klein maatje, maar dat was bagger. Deze stond er aardig bij, onderhoudsboekje mooi afgestempeld en mocht van de handelaar gewoon rijden en op de brug nalopen. Deed wel wat raar met sturen en de aircopomp is afgekoppeld. Het rare sturen bleek in de Chinese rotzooi te zitten die erop zat, aircopomp moet een ander op (lage prioriteit) en de riem moest gebeuren. Dus er is nog een slordige €350,- achteraan voor twee banden en de riem. Verder lijkt de wagen in een aardige conditie. Hij draait nu braaf zijn rondjes, we zien wel waar het schip strandt.
Boppie
In dit geval geen Jet Car. Gewoon een lokale handelaar. We waren eigenlijk op zoek naar een klein maatje, maar dat was bagger. Deze stond er aardig bij, onderhoudsboekje mooi afgestempeld en mocht van de handelaar gewoon rijden en op de brug nalopen. Deed wel wat raar met sturen en de aircopomp is afgekoppeld. Het rare sturen bleek in de Chinese rotzooi te zitten die erop zat, aircopomp moet een ander op (lage prioriteit) en de riem moest gebeuren. Dus er is nog een slordige €350,- achteraan voor twee banden en de riem. Verder lijkt de wagen in een aardige conditie. Hij draait nu braaf zijn rondjes, we zien wel waar het schip strandt.

Is het een amfibie voertuig?confused smiley
Het verbaast mij dat iemand uit jouw regio weet hoe die dat moet spellen en dan nog weet wat het is ook.

Blij dat al die ontwikkelingshulp toch zijn vruchten afwerpt.
Boppie
Het verbaast mij dat iemand uit jouw regio weet hoe die dat moet spellen en dan nog weet wat het is ook.

De wet van de remmende voorsprong Boppie, nu heersen wij heuvelruggers over de barbaren in de vallei.

je zou het stank voor dank kunnen noemen.
Een space star is gebaseerd op het platform van de carisma meen ik. Heb zelf van '09 tot '12 een carisma gereden, totaal iets van 88.000 km. Verre weg de goedkoopste auto die ik heb gehad! Geen gekke dingen mee gehad, was echt een fijne en goedkope auto. Denk er nog met veel plezier aan terug. Reed niet super spannend, maar deed het wel altijd.
Voor 800 euro is het een koopje als je verder geen moeilijkheden krijgt. Prima ding die Space Star. Toch niet bij Jet Cars gekocht he?

Wat is er mis met Jet Cars? Ik twijfel momenteel erg of ik een wagen daar zal kopen. drinking smiley
Idefiqs
Boppie

De wet van de remmende voorsprong Boppie, nu heersen wij heuvelruggers over de barbaren in de vallei.

Je zou maar aan een rivier wonen. Komen er een stel holbewoners met een totaal gebrek aan richtingsgevoel de heuvels af om de baas te spelen.
Idefiqs
Boppie

De wijzen wonen toch in het Oosten?
Nico GTR

Wat is er mis met Jet Cars? Ik twijfel momenteel erg of ik een wagen daar zal kopen. drinking smiley

Jet Cars koopt auto's van de Domeinen, incourante auto's van dealers etc. Kan prima spul tussen zitten. What you see is what you get. De prijzen zijn er laag. Ik zou zeker met verstand van zaken gaan kijken, de horrorverhalen zijn meestal 18 jarige meisjes die voor hun laatste 1000 euro hun eerste auto kochten en toch bedrogen uitkwamen.
Twix
Aan de andere kant: als je er geen problemen mee hebt, kan ook een auto van Jet Cars een goede deal zijn. Het kan niet zo zijn dat alles daar slecht is, je moet wel weten waar je naar kijkt.

Zeker! Die fraaie Benz van 166.000 is gewoon een prima koop.....

Joost

Of ze er wonen verteld het verhaal niet. Ze kwamen uit het Oosten, miniem taalverschil
Idefiqs
Boppie

Vanuit Alphen gezien.... Inderdaad.grinning smiley
Ook vanuit jouw woonplaats geziengrinning smiley.
Jij snapt nog steeds niet dat het universum om de heuvelrug draait hé.
Snap ik, als op reis ben probeer ik er ook om te draaien. Helaas lukt het niet altijd.
Boppie
Snap ik, als op reis ben probeer ik er ook om te draaien. Helaas lukt het niet altijd.

Klopt, niet iedereen komt zomaar binnen. Er zijn minimum beschavingseisen.
Idefiqs
Jij snapt nog steeds niet dat het universum om de heuvelrug draait hé.

Wij wonen nabij het middelpunt van het universum, we wonen vlakbij onze dochter.....;-) tenminste, ze geeft ons dat gevoel...
Idefiqs
Boppie

Het is er prima vakantie-houden zo weet ik uit ervaring.
Idefiqs
Idefiqs
Boppie

Vanuit Alphen gezien.... Inderdaad.grinning smiley

ja dat bedoelde ik ook
Idefiqs
Boppie

Het is er prima vakantie-houden zo weet ik uit ervaring.

Alle gekheid op een stokje, het is hier inderdaad mooi. Waar ben je ook alweer geweest? Molecaten toch?
Twix

Zeker! Die fraaie Benz van 166.000 is gewoon een prima koop.....

Dat is een mooi ding.
hansje36

Hans, kijk jij ook naar Paleis voor een Prikkie?
Werkelijk hysterisch! om te gillen!grinning smiley
Hoe krijgt iemand dit nou weer voor mekaar? (Bij Pijnacker in de buurt)

[www.telegraaf.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close