# contest nummer 1 of 109... Tegenslag

Gepost door rke 
Na de vorige opleving van de contest nu weer een nieuw onderwerp. Dit onderwerp is een mogelijk gevolg van akties uit het vorige onderwerp, 'de nieuwe start'.
Laat maar eens lezen hoe je om gaat met tegenslag, hoe pak jij dat aan?

Ik denk dat ik met dit onderwerp een voor iedereen bekend onderwerp aan snij, dus laat maar eens lezen.
Welkom bij dit nieuwe onderwerp en - deze opmerking is uiteraard geheel overbodig - hou het optimistisch.

Omdat nummer 107 nog niet is afgerond, is de telling (sorry, Joost) nog niet bijgewerkt. Wat mij betreft blijft de telling voortaan achterwege, ik denk dat je daar mee ook het aantal deelnemers beperkt door de lat lekker hoog te leggen.
Ik vind het concept van een door een ander opgelegd onderwerp leuk, het zet de grijze massa aan tot denken in een andere richting. Ik ben echter geen fan van het competitie-element wat er in geslopen is, niet iedereen uit zichzelf even makkelijk en ik wil ook de verhalen van anderen lezen.

Ik stel daarom voor dat we het stemmen als een soort tijdelijk podium zien. De eerste, tweede en derde plaats voor de roem zolang het topic online staat. Ik hoop daar mee dat we ook andere schrijvers mogen verwelkomen, de belofte van een kritische beoordeling kan mensen weerhouden een stukje te schrijven. Zonder competitie kan een beoordeling beperkt blijven tot wat opbouwende kritiek en een enkele sneer als reply.

Voor de nieuwkomers: deze worden hier niet uitbundig en gezellig binnengehaald, maar en we zijn altijd in voor nieuw bloed! Laat je dus niet weerhouden. Voor de overige regels verwijs ik eenieder naar het desbetreffende topic. De - verplichte - keuze van het de drie beste verhalen blijft wat mij betreft overeind, bij voorkeur met een kleine argumentatie.

Inzenden kan tot 25 februari 23.00 uur
Stemmen kan tot 4 maart 23.00 uur

Indien er minder dan drie inzendingen zijn kunnen we verlengen.

Veel succes!
Ha mooi onderwerp, als eerste komt het Volkswagen concern bij mij op, na het bekend worden van de sjoemelaffaire nu de vergaste aapjes.....
Ik ga hier waarschijnlijk iets (gedeeltelijk) fictiefs voor bedenken, moet alleen nog even bedenken wat.
Mijn huidige idee sluit er niet op aan, maar ik ga even nadenken.
Ik had al eerder geopperd om de lijsten achterwege te laten......maar dat stuitte op verzet. Laten we het even erop houden en vooral proberen om (oud) deelnemers binnen te halen.

Joost
Ha mooi onderwerp, als eerste komt het Volkswagen concern bij mij op, na het bekend worden van de sjoemelaffaire nu de vergaste aapjes.....

He ja, laten we het Volkswagen concern eens aanpakken. Lijkt me geen goed idee om fabrikanten te bashen. (Want iedere fabrikant heeft "foute" dingen gedaan,)

En dat vergassen is iets Duits. angry smilyangry smily

Mooi onderwerp !! Hoeft wat mij betreft niet perse auto gerelateerd te zijn. Heel benieuwd hoe anderen tegenslag wel of niet aanpakten.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-01-2018 17:52 door hansje36.
Ik ben nooit tegen het idee van lijstjes geweest, maar de huidige lijstjes groeiden uit tot monsters, waar niet tegen te vechten viel.
Ik heb dat eerder gezegd. Het is sterk demotiverend om te denken dat je moet vechten tegen een top drie in de lijstjes aller tijden waar gewoon niet van te winnen valt. Dus dit idee nu is wel verfrissend. We kunnen er altijd over nadenken hoe het straks moet. voor mijn part beginnen we met een frisse nieuwe start.

Wat ik wel heel fijn vind is dat alles nu weer opnieuw wordt opgestart. We hebben een mooi groepje en we staan open voor de nieuwe schrijvers die straks ook de deur binnen zullen komen. Eigenlijk is het zo slecht nog niet dat we een jaar rust hebben gehad, het heeft mij goed gedaan.

Een boek zal er nooit meer komen, tenminste niet op papier, hoeveel mijn hart daar ook in ligt. Maar we kunnen altijd nog na al onze schrijfavonturen een DIGITAAL boek aanmaken, volgens mij mogelijkheden te over.

Veel schrijfplezier iedereen in de toekomst!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-01-2018 18:10 door Soloman.
Gratis tip vanuit Texas: het gin elk jaar opnieuw met de lijstjes en reik de Blogger van het jaar-trofee uit. Zo wordt iedere week meedoen ook beloond.
hansje36
Ik had al eerder geopperd om de lijsten achterwege te laten......maar dat stuitte op verzet. Laten we het even erop houden en vooral proberen om (oud) deelnemers binnen te halen.

Joost

He ja, laten we het Volkswagen concern eens aanpakken. Lijkt me geen goed idee om fabrikanten te bashen. (Want iedere fabrikant heeft "foute" dingen gedaan,)

En dat vergassen is iets Duits. angry smilyangry smily

Het is iets te kort door de bocht simpel te zeggen dat iedereen fouten heeft, dat er inmiddels meer dan 500 reacties zijn op het AW bericht en nu bekend is dat het EUGT instituut ook mensen heeft blootgesteld enkel en alleen om de fraude van Volkswagen te verdonkermanen tart elk gevoel van humaniteit. Ik zou eerst maar eens naar Netflix kijken, vreemd genoeg heb ik daar nog niemand hier over gehoord.
Dat zal allemaal best. Volkswagen is zo fout als de pest in dit geval. Hadden ze niet mogen doen, hadden ze niet moeten proberen te verbergen.
De meer dan 500 reacties zal best, zullen er vast nog heel veel meer worden. Ik merk alleen op dat het wel heel vaak Volkswagen is wat het vuur aan de schenen word gelegd.
Pon krijgt vaak de schuld, er was iets met iets technisch etecetera.
Ik ben er van overtuigd dat iedere auto fabrikant fouten maakt, van klein naar groot. Misschien weten anderen het beter te verbergen of grijpen ze eerder in.
Toyota heeft gierende versnellingsbakken......

Maar schrijf vooral je blog, ik kijk er naar uit !

Wat vind je van het idee van Soloman of Twix ?
Och het maakt me weinig uit, doe maar gewoon wat jullie het beste lijkt. Ik kijk wel of ik meedoe.
Tja Joost, ik snap best dat je de nieuwe opzet geen geweldig idee vind, met name omdat je met 15 overwinningen ruim boven aan staat.
Gaat het om het winnen of om de lol die we hier met elkaar hebben ??
Sorry Joost met alle respect, maar je reactie vind ik omvolwassen. " Ik kijk wel of ik mee doe" . Komt over als: " je pakt mijn speelgoed af"
Joost, ik zou graag willen dat je mee blijft doen, zo niet is dat je eigen keus.
Schrijf daar maar een blog over, dat je tegenslag hebt omdat we opnieuw beginnen.

Ik ga er geen bonje om maken, daar is de contest juist aan kapot gegaan. Ik vind het allemaal best, op een nieuwe manier of de manier waarop we het altijd deden.
Ik schrijf en of ik nou bovenaan of onderaan eindig is dan jammer. Kan die overwinningen op geen enkel CV zetten.
Het is leuk en als het ophoud is het jammer, maar niet onoverkomelijk. Mijn leven en waardering krijgen is niet afhankelijk van de webblog contest.
hansje36
Joost, ik zou graag willen dat je mee blijft doen, zo niet is dat je eigen keus.
Schrijf daar maar een blog over, dat je tegenslag hebt omdat we opnieuw beginnen.
Ik zou ook graag zien dat je blijft schrijven. En ik heb het al eerder aangegeven, ik vind het competitie-element niet nodig.

Ik ga er geen bonje om maken, daar is de contest juist aan kapot gegaan. Ik vind het allemaal best, op een nieuwe manier of de manier waarop we het altijd deden.
Ik schrijf en of ik nou bovenaan of onderaan eindig is dan jammer. Kan die overwinningen op geen enkel CV zetten.
Het is leuk en als het ophoud is het jammer, maar niet onoverkomelijk. Mijn leven en waardering krijgen is niet afhankelijk van de webblog contest.
Het is een contest maar ik ben geen broodschrijver. Het gaat mij vooral om goede, opbouwende kritiek en lezen wat anderen denken. Ik lees graag de verhalen en meningen van anderen en ik zie dat er weinig animo is om mee te doen met de contest.
Voor een goede plaats in de competitie zal je iedere keer consequent een goed verhaal moeten schrijven en ik heb daar soms geen tijd of zin in.

Ik stel voor dat we een vetlederen medaille voor Joost bestellen en de contest even in de ijskast zetten.
hansje36
Tja Joost, ik snap best dat je de nieuwe opzet geen geweldig idee vind, met name omdat je met 15 overwinningen ruim boven aan staat.
Gaat het om het winnen of om de lol die we hier met elkaar hebben ??
Sorry Joost met alle respect, maar je reactie vind ik omvolwassen. " Ik kijk wel of ik mee doe" . Komt over als: " je pakt mijn speelgoed af"

Ik dacht dat je er geen bonje over wilde maken.....toen dacht je: och ik zeg het gewoon even...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-01-2018 18:45 door Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota.
rke
hansje36
Ik zou ook graag zien dat je blijft schrijven. En ik heb het al eerder aangegeven, ik vind het competitie-element niet nodig.

Het is een contest maar ik ben geen broodschrijver. Het gaat mij vooral om goede, opbouwende kritiek en lezen wat anderen denken. Ik lees graag de verhalen en meningen van anderen en ik zie dat er weinig animo is om mee te doen met de contest.
Voor een goede plaats in de competitie zal je iedere keer consequent een goed verhaal moeten schrijven en ik heb daar soms geen tijd of zin in.

Ik stel voor dat we een vetlederen medaille voor Joost bestellen en de contest even in de ijskast zetten.

Och het gaat niet om de contest, het is in feite bijzaak. Ik mis voor een groot deel de leuke lol, die is er al een tijdje niet meer. Ligt niet aan jou RKE, maar er is nauwelijks reactie op berichtjes, ze bloeden dood, als je iets aanzwengelt dan mag je geen firma bannen. Natuurlijk was het vroeger ook niet goed, veel, in feite veel te veel vervelende discussies zijn er geweest, heb ik ook aan meegedaan, ook met anderen die hier niet komen of alleen even punten komen geven. Dat vind ik jammer. Misschien dat het met nieuw bloed anders wordt.
Er is inderdaad een bepaalde dominantie hier die niet bepaald uitnodigt tot participatie.
....

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-01-2018 19:34 door hansje36.
..

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-01-2018 19:33 door hansje36.
Is het weer zover?
Zit ik lekker te Commodore 16-en en nu dit weer. Ik moet alles even nalezen wat er gebeurd is.
nut smiley Zo begint oorlog....mensen alsjeblieft!

Geen idee waar de escalatie begint maar dit is toch ook niet normaal. Ja Joost is Toyota fan, ik aanbid Renault, beide kopen we geen VAG.....kunnen we ontkennen dat VAG er de laatste tijd er een potje van maakt? Nee! Dat kan niet. Dat is gewoon een feit. Is dit niet van toepassing bij andere merken? Wellicht wel, weten we niet.....ze verstoppen het gewoon beter.

Beetje jammer dat het zo moet ontsporen. Dit werkt de sfeer niet in de hand, als jullie een probleem hebben met elkaar's uitspraken, zoek een cafe op, ga daar praten! Via internet komt het altijd heel erg vervelend over.

Ik zag het probleem dat Hansje zag niet terugkomen in Joost zijn comment. Hij kijkt of die meedoet. Prima toch? Je sluit een deel af en begint overnieuw, dan is het vanzelfsprekend dat iedereen ook mag stoppen met deelnemen en aan kan kijken of een nieuw begin mee word gemaakt.

Tegen. Ik begin er juist weer zin in te krijgen. Ik vind het idee van Twix heel goed.
Met de kerst een prijs uitreiken. Maar ook schrijvers die niet zo scherp en rap met de pen zijn moeten zich welkom voelen. Iedereen eigenlijk.

Maar goed, ik heb nog niet alles gelezen.
Idefixqs
Ik ga bier en chips halen..

Ik een zelfmoord pil ....
Ik zie geen directe reden tot oorlog hier. Iedereen mag zijn eigen mening hebben. Als een vindt dat de lijsten zoals ze zijn gehandhaafd moeten worden, prima, als een ander iets anders vindt, prima. Je kunt er over stemmen, je kunt het laten zoals het is.
Maar gekissebis lijkt me niet echt bevordelijk voor andere forummers die ook eens iets willen schrijven hier.
hansje36
Idefixqs
Ik ga bier en chips halen..

Ik een zelfmoord pil ....

Hanssjuuuuhhh,
Ik zit tegen een zenuwinzinking aan
Ik ook Soloman.....als ik ergens niet tegen kan is het een deelnemer die zich hier tekort voelt gedaan ( na 15 overwinningen) . Daar krijg ik nou een inzinking van!!
Ik ben naar bed.....morgen heel vroeg weer naar werk ( halfzes uit bed,zeven uur volle kracht vooruit....) .
Kak... nou is het bier op.crying smilie Alleen chips knagen is ook zo wat, ik haak af.

Have fun guys!

Maak van die lederen plak maar een loden..
Ik stel voor dit hele topic op de schop te gooien en met de Openingspost een nieuw topic te beginnen, een nieuw begin.
Idefiqs
Kak... nou is het bier op.crying smilie Alleen chips knagen is ook zo wat, ik haak af.

Have fun guys!

Ok, als het zo moet, haak ik ook af.
Nico GTR
Och jee....kinderen toch.....
Ik heb mijn best gedaan, maar de wil is er niet zie ik.
Ja, dan kun je gewoon beter stoppen. Om maar in de woorden van Hansje te spreken: dit is trekken aan een dood paard.

Als al in het allereerste verse begin om opnieuw te beginnen al na een paar dagen drie mensen afhaken, ja bekijk het dan maar.
Dan houdt het gewoon op.
Tjonge laat RKE gewoon zijn topic maken. Begin gewoon met nieuwe lijstjes als dat voor sommigen zo belangrijk is. Zijn we van dat gezeur af.
Het nodigt niet écht uit als je nieuw bent, ha ha. Ook niet als je sporadisch komt stoken...
De overkant van deze website is alleen maar oorlog, ik vond het altijd leuk hier wat lol en fun te vinden, maar het oude zeer lijkt weer snel boven te komen. Dat is oprecht jammer.
Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota
Ook niet als je sporadisch komt stoken...

Natuurlijk ligt het altijd aan de ander...winking smiley
Idefiqs
Ik ga bier en chips halen..smileys with beer

Leedvermaak is ook vermaak zullen we maar zeggen.....
Soloman
Idefiqs

Have fun guys!

Ok, als het zo moet, haak ik ook af.

Waarom? Het is wat je er zelf van maakt, niet van wat een ander er van probeert te maken (en niet eens zelf meedoet.....)
Idefiqs

Is er sprake van leed dan?
Idefiqs
Idefiqs

Nou er ligt er nu één met een rot gevoel in bed en die moet morgen weer vroeg op.
Idefiqs
Idefiqs

Nou er ligt er nu één met een rot gevoel in bed en die moet morgen weer vroeg op.

En dat wordt veroorzaakt door....? confused smiley
Idefiqs
Idefiqs
Idefiqs

En dat wordt veroorzaakt door....? confused smiley

Met Hans kan ik een discussie hebben, die is recht voor zijn raap, wordt ik even boos om, maar het ebt weg en voor een deel heeft hij gelijk. Waarschijnlijk is het voor de lieve vrede goed dat ik de twee weggehaalde berichten niet heb gelezen. Maar OK.
Jou zie ik hier maanden en maanden niet en opeens zit je lekker te stoken, dat kunnen Hans en ik best alleen uitvechten. Daar hebben we jouw bemoeizucht echt niet voor nodig. Ik zou zeggen: probeer liever een positieve inbreng te geven aan het geheel of nog moeilijker: schrijf eens een weblogje..... misschien wordt de participatie dan beter....
Je wordt persoonlijk Joost, dat is een beetje jammer. Hans is recht voor zijn raap, daar heb je gelijk in. Dat maakt hem dan ook een plezierig mens. what you see is what you get.

Sommigen - minder plezierigen - voeren een eigen agenda.
Wellicht kun je me de forumregel even wijzen die het beantwoorden van vragen verplicht stelt? confused smiley

Los daarvan zie ik even geen vraag die beantwoording behoeft... Enlighten me?
Ik weet dat je alleen maar minder vriendelijk wordt als iemand tegen je in gaat en je op deze manier al aardig wat mensen hier heb weggejaagd. Ik ben naar nooit voor gezwicht.
Omgekeerd heb ik in onze echte ontmoetingen je altijd een plezierig persoon gevonden en dat is oprecht bedoelt. Ik herken je opmerkingen daarom ook niet bij de persoon die ik in het echt ken.
Idefiqs
Wellicht kun je me de forumregel even wijzen die het beantwoorden van vragen verplicht stelt? confused smiley

Nou die van de participatie, wat is de reden dat je hier terugkwam? Of je alleen wilden zien hoe Hans en ik het met elkaar aan de stok hadden of dat je ook zelf een (liefst positieve) bijdrage wilde leveren al is het alleen maar in de vorm van een gezellig gesprekje
Heb ik iets gemist? Volgens mij gaan er namelijk forummers tegen jou in, niet tegen mij.
Idefiqs

Nou die van de participatie, wat is de reden dat je hier terugkwam? Of je alleen wilden zien hoe Hans en ik het met elkaar aan de stok hadden of dat je ook zelf een (liefst positieve) bijdrage wilde leveren al is het alleen maar in de vorm van een gezellig gesprekje

Dat is jouw invulling, misschien komt dit door wat jij eerder tussen de regels stelde. En dat is mijn invulling.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-01-2018 21:43 door Idefiqs.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close