# 108 - MIJN nieuwe start

Een nieuwe start -- MIJN nieuwe start

Een nieuw jaar betekent nieuwe kansen en mogelijkheden. Mensen hebben veelal goede voornemens en 1 januari is dan een mooi moment om te stoppen met…of meer te doen aan….meer aandacht te geven aan……vul het maar in.

Maar lukt dat ook wel? Zoals de eerste wet van Newton met zijn actie = - reactie iets zegt over de massatraagheid van de materie, zo is de mens uit zichzelf niet genegen een verandering door te voeren zolang daar geen écht goede reden voor is. Zoals hierboven beschreven, de weegschaal gaat over de drie cijfers heen, dus gaan we meer sporten, noem het maar op.

Soms zijn er wel zaken waar je een keuze in moet maken, gewoon omdat je ertoe toe gedwongen wordt. Als je leasecontract afloopt lever je je auto in, dus moet je een keuze maken voor een nieuw model, anders ben je een ridder te voet. Als je vrouw je vaarwel zegt (het aantal scheidingen loopt schrikbarend op na de feestdagen, daar is een goede reden voor) dan ben jezelf aan zet om daar actie op te ondernemen.

Ik maak aan het eind van het jaar al 20 jaar een jaaroverzicht, voor de vrienden die het per mail ontvangen: het beruchte 45 pagina grote ‘Jaarverslag’ en dan loop je het afgelopen jaar weer even voor. Dat is tussen het Kerstdiner en de oliebollen het uitgelezen moment om na te denken wat er het volgende jaar anders moet, waarin maak je een nieuwe start.

Ik heb mij voorgenomen om toch wat luchtiger met bepaalde zaken om te gaan, ik heb nog wel eens bonje op dit medium met mensen die afkeer hebben van Japanse automerken en er allerlei niet realistische argumenten bijhalen. Nee, vrees niet, het zijn niet de speldenprikjes die hier in het verleden zijn gevoerd, het gaat om andere argumenten op de reguliere autoberichten. Het gaat te ver hier een uitgebreide scan van op te nemen, dat zal ik dus ook niet doen, ik heb me voorgenomen hier wat minder explosief op te reageren en aanvullend sommige Europese firma’s die nog wel eens met de software knoeien niet al te hard aan te vallen op deze feiten.

En verder….de Volvo staat momenteel op 105.000, nog 75.000 km en dan wordt de titel van mijn nickname aangepast omdat deze dan werkelijkheid is geworden. Likkebaardend heb ik al gekeken naar een mogelijke opvolger, zeker nu deze opvolger waarschijnlijk ook voldoende trekcapaciteiten voor de caravan gaat krijgen. Dat betekent dat jullie nog een kleine anderhalf jaar tegen deze nickname moeten aankijken.
Voor de rest…ik ben benieuwd of deze NIEUWE START ook écht een nieuwe start voor de weblogcontest is en we meer dan drie aanmeldingen mogen tegemoet zien. Ik laat me graag verrassen.

Dit is mijn bijdrage voor #108, vergeet u vooral ook de andere inzendingen van overige deelnemers niet.
Re: # 108 - MIJN nieuwe start
14-01-2018 10:00
Een nieuwe start. Klinkt goed. Ik ga zeker het topic volgen, maar of ik met een inzending ga komen weet ik nog niet. Marvant (lees= mijn eigen spellingscontrole) moet zich nog over een Middelmear Murders verhaal buigen, ik ben inmiddels aan het schrijven aan een nieuwe editie (die, ik zweer het, korter zal worden), dus ik ga het bekijken.
We wachten af, er waren er nog wel enkele andere met een belofte, maar ik denk niet dat het er van komt. Dan word ik de winnaar en kan ik #110 starten: 'Toen kwam er een olifant met een hele grote snuit'
Ik heb net mijn bijdrage online gezet. Niks Joost als enige winnaar.....de afspraak is dat er minstens drie deelnemers moeten zijn voordat er gestemd mag/kan worden.

Ik hoop op nog veel inzendingen !
Ik ook, ik was bang dat er niets gebeurde, ik ben tamelijk teleurgesteld in sommigen die al veel hebben ingezonden en het weer laten afweten ;-(
Oh sorry Joost. Ik moet de verhalenpen weer hervinden. Maar ik ga mijn best doen. Voor het werk schrijf ik nu columns voor personeelsbladen en ik word regelmatig gevraagd hiervoor, daar is mijn creativiteit naar toe gegaan. Wel apart dat je daar vrij snel in rolt, als je maar weet waar je over wilt schrijven. De kunst is om dan een snaar te beroeren. Ik heb daarvoor wel een enorm compliment gekregen: "We krijgen wel eens de opmerking: ik lees eerst het stuk van Jan en daarna komt de rest."
Maar ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet altijd even goed in ben.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-01-2018 13:05 door Soloman.
Jan, straks komen er hopelijk weer kansen genoeg.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close