#contest 108 - Een nieuwe start - Stemmen maar!

Blogcontest #108- EEN NIEUWE START

Na de afwezigheid van een ruim half jaar proberen we de blogcontest weer een nieuwe boost te geven. Welkom bij nummer 108 met als treffend onderwerp Een Nieuw Start.

We zijn een half jaar verder en we zijn weer ouder geworden. Sommigen zijn verhuisd, sommigen hebben een nieuwe partner, een andere auto, een andere baan, in een half jaar kan er een hoop veranderen wat je leven op de kop kan zetten.

Misschien wil je die ervaring met ons delen? Dat zou leuk zijn en geeft weer inspiratie voor de rest van ons. Het onderwerp is laagdrempelig, dus iedereen die echt wil meedoen moet in staat zijn een verhaaltje te verzinnen.

Voor de nieuwkomers: deze worden hier niet uitbundig en gezellig binnengehaald, maar we zijn altijd in voor nieuw bloed! Laat je dus niet weerhouden. Voor de overige regels verwijs ik eenieder naar het desbetreffende topic

Inzenden kan tot 19 januari 23.00 uur
Stemmen kan tot 26 januari 23.00 uur

Indien er minder dan drie inzendingen zijn kunnen we verlengen.

Veel succes!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-01-2018 17:44 door Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota.
Hoho, contest #107 loopt nog, tot 30 februari

Mijn verjaardag.winking smiley
Ik heb genoeg om over te schrijven, in het afgelopen jaar geëmigreerd en terug geëmigreerd, alvast een aardige eerste alinea.
Zo gauw ik hier iets autogerelateerds bij kan verzinnen begin ik met typen, mooi thema is het geworden Joost thumbs up
Top, het idee om weer te starten kwam trouwens van Martijn en de titel van Hans.
Iedereen een heel gelukkig 2018 toegewenst!
Gelukkig, gezond, dankbaar, liefdevol nieuwjaar met veel inspiratie voor hier en in het leven !!
Vrijdag deadline dus.

Ok....
Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota

Nikon vs. Sony

Ja, ok, ik weet dat ik de camera op Basic heb staan, maar ik ben nog aan het leren en dan passen er heel veel foto's op een kaart en mijn foto's zijn toch waardeloos.
Er zit dezelfde sensor in Solo.

Het gaat trouwens goed, morgen sluiten we, ik verwacht een mooie contest!
Waarom zijn jouw foto's waardeloos? Dat zegt toch niemand?

Volgens mij mag het dit keer geen fictie zijn he?
Gaat het dus niet worden voor mij.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-01-2018 11:45 door Soloman.
Nou, mijn eerste versie is af, zowaar met een moraal van het verhaal. Met wat extra kletskoek de blog iets autogerelateerder weten te maken. Zit nu op zo'n 1600 woorden, die lees ik morgenochtend nog eens over en dan zal ik hem waarschijnlijk inzenden.
Super, ik zal de termijn nog even met een weekje verlengen
Wat later dan gepland ( want ging er vanuit dat we wel zouden verlengen). Mijn bijdrage !! Dus mensen kom op allemaal, blaas de contest nieuw leven in !!

Een nieuwe start in 2017
Ok,

Contest #108, Een nieuw begin, opnieuw en opnieuw.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-01-2018 15:45 door rke.
Dat gaat mooi, nog twee dagen en we sluiten af.

Misschien kunnen we de contest wat langer open houden. Een goed verhaal opschrijven kost tijd en hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Ik weet het niet, er zijn er hier bij die zeggen enthousiast een verhaal te willen maken en vervolgens twee weken niets van zich laten horen. Er moet ook een beetje goeie wil zijn vind ik, die ontbreekt bij sommigen.
Een absoluut nieuw begin !

Nadat ik degene verloren ben die mijn beste vriend was in zeer grote tegenslag maar ook in pure vreugde van voorspoed, heb ik het leven opnieuw opgepakt.
Zeker elke dag in grote tranen, het eerste jaar en moeilijke nieuwe ontwikkelingen die niet makkelijk te begrijpen waren, heb ik me kranig gehouden en heb ik de afgelopen 2,5 jaar gewerkt als een beul om onder meer 2 huizen volledig te renoveren, zo goed en kwaad als kon, in mijn eentje.
Het was de een afleiding, misschien wel een uitlvlucht, maar wel een goeie.
s´Morgens starten om half zes en als ik geluk had stoppen om 11 uur in de avond. Ook weken doorzetten tot 4 uur ´s nachts was geen echte uitzondering. Even voelde me ik zo sterk als mijn grootouders, die tot hun 70e dit volhielden, maar dan in de kou dieren slachten bij boeren in het veld. Ik voelde me flink en nuttig en dat was erg goed voor rouwverwerking! Het was vast niet goed afgelopen als ik bij de pakken neer was gaan zitten, want dan was ik absoluut vastgelopen.
In de tussentijd ging ik me bedenken, hoe ik mijn interesse in auto´s kon ontplooien. Weliswaar met weinig middelen, maar ik werd ook hierin creatief.
Het eerste begin was in 2015. Al jarenlang stond een prachtige Saab 90 te koop in hartje Amsterdam, bij een toffe peer, die zich al jaren met auto´s bezig hield. Bob was zijn naam en Bob was best een goeie Bob, dat mag gezegd worden.
De 90 stond al meer dan 5 jaren te koop. Het was best onbegrijpelijk, dat niemand de auto gekocht had. We kregen een gesprek over een kunstwerk dat ik al jaren in mijn slaapkamer had, een aquarel van Alfred van Werven, een niet kinderachtige schilder, en het kwam tot een ruil. We konden het zo goed met elkaar vinden dat ik hem bij levering een fles Port van 1910 heb meegegeven. Hij gunde mij mijn auto, ik hem mijn genoemde goederen. Het was een prachtige deal voor ons beiden.
Nadien heb ik de 90 volledig gerenoveerd met de best mogelijke onderdelen en de beste monteur, die mogelijk was. Het is bijna een kind van me geworden. In 2016 en 2017 heb ik met verschillende oldtimer evenementen meegedaan en dan zie je de sfeer van mensen onder elkaar met dezelfde passie en dat is kicken hoor!
Je brengt elkaar op ideeën en gaat verder in de techniek om alles te perfectioneren, echt gaaf.
In het voorjaar van 2017 kwam ik op het idee om mijn parade-Renaultje te verkopen. Een Laguna die ik als nieuw had gekregen in de 9 jaar dat ik hem had gereden. Ieder detail klopte, alleen de goede koper miste, tot het moment dat een echtpaar uit Wanneperveen mijn Franse bolide wilde overnemen, mits er een trekhaak onder kwam en dat lukte. De Franse voiture werd verkocht en het gezin heeft inmiddels vele tochten achter de rug, met caravan door Europa.
Ik reed verder met mijn oldtimer, Saab 90(1 maart,was voorbij) en de cash ging in de renovatie van mijn prachtige thuis midden in de natuur, waar ik iedere dag tot rust kom. Dat was het wel waard!
Vervolgens was ik op een dag bezig met gipsplaten etc, mijn gezicht vol gip, even koffiedrinken en kijken op speurders.nl naar misschien wel weer een nieuwe Saab en dat lukte!
Een Saab 900 NG Cabrio met 2.3 in het vooronder stond klaar om hevig opgeknapt te worden. Nog meer werk erbij, maar wel leuk werk.
Alles Rock bottom om het budget maar te halen en rekening te houden met flinke beperkingen. Mijn vertrouwde monteur wist ook hier wederom overal een oplossing voor. Natuurlijk deed ik 90 procent zelf, maar dat moet ook als je weinig te besteden hebt. Onderdelenmagazijnen voor Saab wist ik vrij goed te vinden op internet. Bijna elke pakketdienst kwam wekelijks aan de deur.
Slechts de werking van de electrische soft-top moet nog worden verbeterd, maar daar heb ik in de winter al mooie oplossingen voor gevonden.
Na de uiteindelijke verhuizing naar mijn opgeknapte huis op de heide, kwam er wederom een uitdaging op mijn pad: Een Saab 9-3 Full pressure turbo, wederom in de meest luxe uitvoering SE met volleder etc, zelf Traction Control zat erop.
200 pk onder de motorkap, iets wat ik in een eigen auto voor op de weg nog niet meegemaakt had. Wederom een Saab om helemaal vanaf de basis op te bouwen en waar je dagen, avonden, soms nachten mee bezig bent, maar dan he je ook wat. Je bent nooit klaar want er is altijd wel iets wat verbeterd moet worden, maar mijn 3 Saabs zijn bijna mijn kinderen.........je stopt er veel werk en liefde in maar dan krijg je ook onwijs veel voor terug. Bouwen aan mijn huis, auto's, tuin heeft me leren overleven. Niet om verdriet weg te stoppen, maar om het te verwerken en dat is best wel gelukt!

Veel leesgenot allemaal!
Mijn bijdrage, sinds lange tijd wederom een real story met betrekking op het onderwerp, zoals ik ze altijd trachtte te schrijven. Benieuwd wie er nog actief is van de oude garde en uiteraard wie nieuw is.

groetjes,

Saabseventyseven!

PS: Best wel zin om weer te schrijven in de contest en er mede weer inhoud aan te kunnen geven
Martijn bedankt voor je verhaal. Zet hem even in een apart topic, dan doet deze ook mee voor de contest. En natuurlijk een paar mooie foto's erbij!
Dag beste mensen.
Ik kan helaas niet meedoen. Ik had een verhaal, maar ik kan hem voor mij onmogelijk hier neerzetten, door een vreselijke situatie op mijn werk. Een vriend en collega is gisteravond uit het leven gestapt.
Ik wou het hierbij laten tot nu. Het is voor mij en mijn collega's een diepzwarte tijd.

Volgende ronde hoop ik er weer bij te zijn.

Ik waardeer het trouwens zeer dat we opnieuw gestart en ik wil daar graag weer deel van uitmaken.

Jan
Martijn bedankt voor je verhaal. Zet hem even in een apart topic, dan doet deze ook mee voor de contest. En natuurlijk een paar mooie foto's erbij!

Ik probeer foto's te vinden, maar een link hanteren? zou jij dat voor mij willen doen, want daar ben ik niet kundig in.

groetjes,

Martijn
Jan,
gecondoleerd.

Mijn excuses voor mijn eerdere opmerking. Sterkte aan alle nabestaanden.
Mijn condoleances Jan, ik wens jou en alle andere vrienden/geliefden veel sterkte met dit verlies.
Saab77

Ik probeer foto's te vinden, maar een link hanteren? zou jij dat voor mij willen doen, want daar ben ik niet kundig in.

groetjes,

Martijn

Niet zo moeilijk Martijn. Wel even opletten want niet alle foto;'s zijn hiervoor geschikt. Zoek een internet foto op en ga er met de rechtermuisknop op staan. Klik op 'adres van afbeeldingen kopieren' vervolgens ga je naar je eigen bericht, tik in: . Via Bekijken kun je zien hoe het geworden is. Sommige foto's hebben een veel te lang adres en die kun je niet gebruiken. Eigen foto's moet je eerst ergens anders neerzetten, voorheen kon dat via photobucket, maar daar moet je nu voor betalen. Je kunt daar ook facebook voor gebruiken. Succes, ik weet zeker dat je het kan!
We gaan stemmen:

Inzending 1: Joost nu een.....
Inzending 2: Hansje 36
Inzending 3: rhe
Inzending 4: Saab 77
Inzending 5: afentoe

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-01-2018 09:38 door Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota.
Jan, gecondoleerd en heel veel sterkte !!
Vijf inzendingen dus.....want in het rijtje ontbreekt de weblog van afentoe
Bedankt Hans, die had ik per abuis gemist. Ik heb hem ook toegevoegd.
Martijn, de volgende keer moet je wel een eigen topic openen, ik heb dat nu gedaan. Anders telt hij niet mee.
En hierbij dan de punten uit Pijnacker.
In het algemeen valt het mij op dat een ieder een soort van "samenvatting" heeft gemaakt van het afgelopen jaar, erg leuk !

De punten:
3 punten voor RKE: prettig leesbaar verhaal en herkenbaar.
2 punten voor AFENTOE : herkenbaar in de zin van de eeuwige files in Belgie.
1 punt: Joost of Martijn. Alletwee leuke verhalen waarbij de Blog van Joost tekstueel wat makkelijker te lezen is. Daarom Joost 1punt.

Fijn dat we weer gestart zijn, hopen op meer deelnemers en veel plezier.
Bedankt Hans, die had ik per abuis gemist. Ik heb hem ook toegevoegd.
Martijn, de volgende keer moet je wel een eigen topic openen, ik heb dat nu gedaan. Anders telt hij niet mee.

Ontzettend bedankt Joost, leuk om weer mee te doen!
3 punten Saab77
2 punten afentoe
1 punt RKE
Dank jullie allemaal voor jullie steun!

RKE: ik heb geen vreemde reactie van je gezien, maar het zal wellicht om mijn vermeende schrijfluiheid gaan. Ik kan je wel zeggen dat die er niet is. Ik schrijf veel stukken voor mijn werk op verzoek en dat zijn geen ambtelijke stukken. Ik word daarvoor gevraagd. Blijkbaar vinden ze mij daar handig in.
Mijn droom is nog steeds om een soort mysterie tales te schrijven voor tijdschriften. Zoals Poe dat deed. Ik had laatst echter een huiveringwekkend verhaal "The cone", maar daar ging op mijn werk een rode streep door heen. Ik zal hem na mijn rouwperiode eens hier neer zetten.
Soloman
Mijn droom is nog steeds om een soort mysterie tales te schrijven voor tijdschriften. Zoals Poe dat deed. Ik had laatst echter een huiveringwekkend verhaal "The cone", maar daar ging op mijn werk een rode streep door heen. Ik zal hem na mijn rouwperiode eens hier neer zetten.

moet je doen Jan, want je kan echt serieus goed schrijven!
Idefiqs
3 punten Saab77
2 punten afentoe
1 punt RKE

Ontzettend bedankt! Mooi om weer mee te doen. Jij bent altijd actief gebleven. Ik probeer weer in te stromen.

Martijn
Mijn vertrouwen in het Koreaanse product heeft weer een knauw gekregen (ik hoor sommigen al gniffelen), onze vijf of zes jaar oude Samsung wasmachine is door zijn spreekwoordelijke hoeven gegaan. Nog even wat reviews gelezen, de volgende moet een Duitser worden, we gaan voor de Bosch WAQ28363NL, gelukkig heeft de Media Markt eind van de week 21% BTW korting.
Bij deze mijn poging tot stemmen, met zoals vanouds eerst wat gezeur per auteur.
Joost: je hoop voor de blogcontest is – met een weekje vertraging – alvast uitgekomen. Je feiten mening omtrent veranderingen herken ik en ben ik het mee eens. Sterkte met je goede voornemens gewenst winking smiley
Hans: het is voor jou zeker een jaar met hoge hoogtepunten en enkele diepe dieptepunten geweest. Je vertelt het mooi, al moest ik een tweede keer lezen om te checken of de chronologie wel helemaal klopt.
rke: mooi themagerelateerd verhaal over wisselingen van baan en van auto. Zoals ik van jou gewend ben leest het uitstekend weg. Maar in alle eerlijkheid moet ik bekennen dat het verhaal in je reactie (17-1, 22u37) mij veel meer heeft aangegrepen, dat is simpelweg briljant geschreven en matcht het thema van begin tot eind. Het is dat ik daar geen punten voor mag geven…
Saab77: prachtig verhaal over zowel merkliefde als het verwerken van een groot verlies. Het hangt mooi met elkaar samen en leest in één ruk weg, maar de link met dit thema vind ik vrij dun.

En dan het, en dat meen ik oprecht, hele lastige deel, in de wetenschap dat ik de nummer vier tekort doe:
1e plaats voor Hans
2e plaats voor rke
3e plaats voor Joost
afentoe
rke: mooi themagerelateerd verhaal over wisselingen van baan en van auto. Zoals ik van jou gewend ben leest het uitstekend weg. Maar in alle eerlijkheid moet ik bekennen dat het verhaal in je reactie (17-1, 22u37) mij veel meer heeft aangegrepen, dat is simpelweg briljant geschreven en matcht het thema van begin tot eind. Het is dat ik daar geen punten voor mag geven…
Deel twee is nauwelijks autogerelateerd, daarom hoort dat niet in dit topic thuis.

Voor mij persoonlijk is het bloggen een soort dagboek geweest. Nu ik zelf een privé dagboek schrijf waarin ik mijzelf helemaal niet geremd hoef te voelen iets op te schrijven, heb ik minder behoefte aan deze blog contest. Het uitlaatklep karakter (zo is het toch autogerelateerd) van het bloggen is voor mij de reden geweest om voor spek en bonen mee te willen doen. Een uitlaatklep moet je niet laten veroordelen of beoordelen, dat geeft bij mij gekunstelde verhalen en het lucht minder op.
rke
afentoe
Deel twee is nauwelijks autogerelateerd, daarom hoort dat niet in dit topic thuis.

Voor mij persoonlijk is het bloggen een soort dagboek geweest. Nu ik zelf een privé dagboek schrijf waarin ik mijzelf helemaal niet geremd hoef te voelen iets op te schrijven, heb ik minder behoefte aan deze blog contest. Het uitlaatklep karakter (zo is het toch autogerelateerd) van het bloggen is voor mij de reden geweest om voor spek en bonen mee te willen doen. Een uitlaatklep moet je niet laten veroordelen of beoordelen, dat geeft bij mij gekunstelde verhalen en het lucht minder op.

Begrijpelijk. Zie mijn feedback dan niet als een beoordeling, maar als een oprecht compliment voor je schrijfstijl en diep respect voor hoe je de genoemde tegenslagen oppakt.
@afentoe: Dankjewel.

En dan nu de punten uit het afgelegen Zwijndrecht...

3 punten afentoe
Heerlijk geschreven verhaal. Prachtig. Leest makkelijk weg.

2 punten Saab77
Mooi verhaal, goed geschreven.

1 punt Joost
Sorry, ik vond bovenstaande verhalen beter. Je hebt genoeg verhalen geschreven die ik mooier vond.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close