#contest 107 - Stroom

Dat zag ik een paar jaar geleden in een ziekenhuis. Een schoonmaakster moest iedere kamer scannen die ze schoongemaakt had. Ze liep meer te prutsen met dat apparaat dan dat ze haar werk kon doen.

Dat er gevinkt wordt bij het toedienen van medicijnen kan ik begrijpen, maar voor schoonmaak e.d. niet. Geef de mensen de ruimte om hun werk te doen.
Boppie
....maar ik heb wel eens het idee dat er teveel geld opgaat aan allerlei administratieve regeltjes en managers die telkens weer wat verzinnen om een paar centen te besparen....
thumbs up

Iemand heeft de handschoen opgenomen:
Verpleeghuis Ben Oude NijHuis van/door Jan Slagter

[www.plusonline.nl]
hansje36
Die regels worden met name verzonnen door ambtenaren van de Inspectie op de Volksgezondheid.
Zal ik eens een rare regels noemen ?

Als bewoners onze afdeling verlaten met bezoek moeten ze dat melden. Dat dienen wij schriftelijk vast te leggen, idem als ze terug komen.

Dan heb ik het maar niet over aftekenlijsten wanneer we iets hebben schoongemaakt of gedaan.

Ik zit in de certificering van bodemonderzoeken, bodemsaneringen en grondbanken. Het SIKB in Gouda maakt de richtlijnen. Die waren redelijk praktisch opgesteld, veelal door mensen uit de markt. Enkele jaren geleden heeft de overheid die richtlijnen als regels bestempeld en de vrienden van de IL&T moeten deze handhaven. Daar zitten gelukkig ook praktische mensen, maar daar zitten ook mensen die nooit verder zijn gekomen dan hun eigen toetsenbord. Voorbeeldje: Voor het auditbezoek van een baggerdepot staat 2 uur in de richtlijn. Sommige depots zijn niets meer of minder dan een grasveld, een dijkje eromheen en een plasje slib erin. Met hooguit 10 minuten (als je je beste doet) heb je het wel gezien. Wij worden afgerekend als we daar geen 2 uur aan besteed hebben, we hebben er waarschuwingen van de vrienden van IL&T voor gekregen. Natuurlijk moeten ze dat, er is wat fout in de regelgeving, maar dat waren ooit richtlijnen! Waar je gefundeerd op kon afwijken.
Tegenwoordig gaat het beter, maar de overheid is echt nog altijd een sterk papieren tijger, dat kan vele malen praktischer, ondanks dat de VVD al jarenlang aan de macht is.
Oh ja, er is een nieuwe richtlijn voor de grondbanken in de maak, ik heb ook in de commissie gezeten. Wil je het dan practischer maken, wordt het sowieso teruggefloten door de overheid. Die gaan 100% op save en laten de markt ervoor betalen. Maar doen intussen weinig aan marktpartijen die helemaal geen certificaat hebben. Eindelijk worden nu ook gemeentes aangepakt die geen certificaat hebben en toch grond samenvoegen.
Idefiqs
Boppie
4,80 is geen drol. Daar kan je met de beste wil van de wereld niet een fatsoenlijke maaltijd voor neerzetten.

Hebben jullie al echt geld in de vallei dan? Jullie jagen/verzamelen toch nog steeds?grinning smiley

Dit benadert de realiteit meer bij ons. Jagen doen we op het volk aan de andere kant van de heuvels. We hebben ze geld gegeven, maar ze verbrandden het steevast. Dus daar zijn we mee gestopt.
Boppie
Idefiqs
Boppie
4,80 is geen drol. Daar kan je met de beste wil van de wereld niet een fatsoenlijke maaltijd voor neerzetten.

Hebben jullie al echt geld in de vallei dan? Jullie jagen/verzamelen toch nog steeds?grinning smiley

Dit benadert de realiteit meer bij ons. Jagen doen we op het volk aan de andere kant van de heuvels. We hebben ze geld gegeven, maar ze verbrandden het steevast. Dus daar zijn we mee gestopt.

big smile smileysmileys with beer
Boppie
Idefiqs
Boppie

Is dat het land waar de inflatie zó hoog was dat een 1000 .. bankbiljet minder waard was dan een lucifer?
Erger, een kip is daar een betaalmiddel. Ze gebruiken het geld om een vuur te maken. Munten maken ze kettingen en neusringen van.
De ondankbaarheid. Na al die jaren ontwikkelings en zendingswerk hebben we met bloed zweet en tranen enige beschaving in de vallei gebracht, en nu dit.

Zonder de heuvelrug hadden jullie nog in berevellen achter elkaar aan gerend.
De mensen aan de andere kant van de heuvel menen dat ze ons geholpen hebben, helaas is de realiteit anders. Zoals bovenstaande reactie al aantoont zitten ze nog in de ontkennende fase.
De mensen OP de heuvel Boppie, de heuvel waar het genadebrood van boven de vallei in rolde naar jullie smachtende mondjes. De overvloed die we met jullie - minder bevoorrechten - deelden.

Ze zijn kort van memorie daar beneden.
Juist niet, ineens liggen er van maden en wormen vergeven broden in het zwembad. De poolboy is 4 uur bezig geweest om het water weer schoon te krijgen. Dat soort dingen vergeten we niet snel.
Je vergist je, wat jij jouw pool noemt is niets meer dan een krocht met ons afvalwater en riolering die de heuvel afstroomt die jullie, barbaren, waarschijnlijk aanzien voor fris water. En jullie zijn zó arm dat zelfs de maden - vleeseters - bij gebrek aan vlees zich hongerig op het brood storten.

In-en-in triest.
Ben ik ff blij dat ik totaal geen verstand van computerspelletjes heb......
Hans, je moet je avatar nog even aanpassen....
Dat heb ik gedaan, en op mijn profiel staat de avatar nu op een Mercedesfoto. Om mij onbekende redenen, pakt ie het niet op het forum.
Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota

Jij ook, al een paar jaar....eye rolling smiley
Idefiqs

Jij ook, al een paar jaar....eye rolling smiley

Nee, deze heb ik er stiekem bijgekocht, ga er af en toe even inzitten....maar niet verder vertellen, mag mij vrouw niet weten.....;-)
hansje36
Dat heb ik gedaan, en op mijn profiel staat de avatar nu op een Mercedesfoto. Om mij onbekende redenen, pakt ie het niet op het forum.

Volgens mij doet tie dat pas na een paar berichten.
Joost

Volgens mij doet tie dat pas na een paar berichten.

We zullen het zien.

Gisteren rondje Nederland gedaan, Pijnacker-Utrecht-Zwolle-Assen-Groningen ( en daar geshopt en gegeten)- Leeuwarden-Amsterdam-Den Haag-Pijnacker.

Auto raakt dus langzamerhand ingereden. Vandaag naar Terneuzen, verjaardag van nichtje die 9 is geworden. Tikken we er weer 340 bij. Zitten we ruim over de 1500 en is de auto "ingereden" . (Volgens het boekje) Lanzaam wat meer gas, hogere toeren . Over 14 dagen naar de kerstmarkt in Dusseldorf
Dusseldorf is top! Wij zijn daar een paar keer geweest. Veel terrasjes met gasverwarmers, mooie kerstmarkten. Het heeft altijd wel een gezellig sfeertje.

Er zit ook een leuke boulevard aan de Rijn. Leuk om onder het genot van een Duits pils even naar de scheepvaart in de Rijn te kijken.
Weekje weggeweest naar de Moezel, sneeuwballen gegooid en zelfs in een Volkswagen gereden. Hier is geen ruk gebeurd zie ik al. Wil iemand het gordijn sluiten?
Er gebeurt hier inderdaad niet veel. Toch is het fijn af en toe berichten te kunnen plaatsen.
Zo heb ik (toch maar) winterbanden en LM velgen gekocht. 17 inch.......1481 euro.
Waarom geen18 inch ? ( want zomervelgen en banden hebben wel die maat) , te duur, die kosten 2918 euro.

Wel fijn: de werkplaats is op zaterdag de gehele dag open. Dus zaterdag worden ze geplaatst.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-12-2017 15:22 door hansje36.
Volgens mij kun je voor de winterwielen inderdaad beter een maatje kleiner hebben, dat scheelt ook weer in de duurdere winterbanden.
€3000,- voor een setje winterwielen....pfoei.

En Joost gaat een weekje naar de Eiffel en heeft het sneeuw. Boppie vertrok vorig jaar 2 keer naar Stadtkyll om een beetje sneeuw te zien. Dat was het ook, een beetje aan de kant van de weg. Het is gewoon niet eerlijk.
Wat fotootjes uit de Moezel van vorige week:

Bremm aan de Moezel

Amfitheater in Trier

Donderdagmorgen......

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-12-2017 19:03 door Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota.
Kijk deze zijn leuk. In het donker zie je het verschil tussen een spiegelreflex met grotere sensor en een systeemcamera met kleinere sensor. De tweede foto heeft duidelijk meer ruis.

spiegelreflex

systeemcamera
Gisteren ook weer flink wat kilometers gemaakt. Intussen is de Volvo over de eerste ton heen.
Eerst naar een kleigroeve in zuidwest Vlaanderen, vlakbij de Franse grens. Ik vertrok om even over zessen en na 252 km was ik er rond kwart voor negen dus dat viel nog mee. De klei uit de groeve wordt onder certificaat geleverd, ik had al wat voorwerk gedaan dus het bezoek was redelijk snel klaar.

Daarna even de Franse grens over, ik had me niet gerealiseerd dat de controles er nog altijd heel streng zijn, bij de grens werden vrachtwagens van auto's gescheiden, de auto's moesten stapvoets een haakse bocht nemen waarbij een militair mannetje met bivakmuts en dikke zonnebril (en naast hem een groepje van 8 collega's) staat te kijken of je geen jurk draagt en een bom meeneemt. En dan te bedenken dat ik mijn paspoort thuis had liggen.....het was tenslotte maar België, een soort reserve Nederland....Afijn dat ging dan toch allemaal goed en in Roubaix kocht ik een aantal flessen limonade van Oringina omdat ze dat thuis zo lekker vinden. En ze hadden nog lekkere chocoladebroodjes!

De terugreis verliep prima en ik ging naar een klein dorpje nabij Gent waar een ander werk te zien was. In een verlaten oude textielfabriek waren de mannen aan het boren om de grondwaterkwaliteit af te perken (er zat een verontreiniging met VOCl). Daar was ik halverwege de middag klaar.

Terug over Antwerpen....natuurlijk was dat weer één groot drama. Eén van de Vlamingers die ik sprak zei al dat je daar de komende 10 jaar met het herstel van de Ringwegen echt niet in de spits moet komen. Nu was er een incident op de zuidelijke Ringweg en de vertraging was er weer inmens. Ben dus maar over de westelijke zijde gereden met de toltunnel van zes euro (wordt wel betaald). Als men écht een oplossing wil moet men die tunnel tolvrij maken. Al met al viel het dan tch nog mee.
Belgie is al jaren een ergenis met files. Altijd ellende op de ring van Antwerpen of Brussel. Ook Brussel-Luxemburg vaak maar één rijstrook.

Gasten met bommen komen vast niet via dit soort grensovergangen het land in. En als je een jurk draagt wil dat nog niet zeggen dat ....

Mooi dat de Volvo over de ton is ! Nog 50 of 80 duizend ?
Daarna even de Franse grens over, ik had me niet gerealiseerd dat de controles er nog altijd heel streng zijn, bij de grens werden vrachtwagens van auto's gescheiden, de auto's moesten stapvoets een haakse bocht nemen waarbij een militair mannetje met bivakmuts en dikke zonnebril (en naast hem een groepje van 8 collega's) staat te kijken of je geen jurk draagt en een bom meeneemt. En dan te bedenken dat ik mijn mooiste jurk aanhad.....het was tenslotte maar België, een soort reserve Nederland....Afijn dat ging dan toch allemaal goed en in Roubaix kocht ik een aantal flessen limonade van Oringina omdat ze dat thuis zo lekker vinden. En ze hadden nog lekkere chocoladebroodjes!

Joost ik veroordeel niet. Jij moet dat doen waar je je lekker bij voelt. Wel lastig met die grenscontroles.

grinning smiley
Terug over Antwerpen....natuurlijk was dat weer één groot drama. Eén van de Vlamingers die ik sprak zei al dat je daar de komende 10 jaar met het herstel van de Ringwegen echt niet in de spits moet komen.

Na mijn halfjaar in België kan ik dat inderdaad ook beamen, het is daar heel de dag door één bak ellende. Vanuit Gent richting het Eilandje ging ik het laatste stuk altijd binnendoor over de Kaaien, strak langs het centrum af, maar die route is nu al een tijdje permanent gesloten. Toch een van die dingen aan België die ik zeker nooit mis winking smiley
Hoe druk Antwerpen ook is, Brussel is de grootste logistieke nachtmerrie van allemaal. Als het even kan, mijden. Naar Lille/Parijs zou ik nu via Gent en Kortrijk gaan.

hans
Gasten met bommen komen vast niet via dit soort grensovergangen het land in.

Dat weet ik wel zeker. Toevallig weet ik de grensovergang op Joost zijn foto te liggen. Twee kilometer daarvandaan kon ik gewoon via de Route Deparmentale de grens overlopen, waar het Belgische dorp gelijk overging in zijn Franse soortgenoot. Geen agent of douanier die me heeft gezien. Terug via de dorpsstraten gelopen, exact hetzelfde verhaal.
Boppie
Daarna even de Franse grens over, ik had me niet gerealiseerd dat de controles er nog altijd heel streng zijn, bij de grens werden vrachtwagens van auto's gescheiden, de auto's moesten stapvoets een haakse bocht nemen waarbij een militair mannetje met bivakmuts en dikke zonnebril (en naast hem een groepje van 8 collega's) staat te kijken of je geen jurk draagt en een bom meeneemt. En dan te bedenken dat ik mijn mooiste jurk aanhad.....het was tenslotte maar België, een soort reserve Nederland....Afijn dat ging dan toch allemaal goed en in Roubaix kocht ik een aantal flessen limonade van Oringina omdat ze dat thuis zo lekker vinden. En ze hadden nog lekkere chocoladebroodjes!

Joost ik veroordeel niet. Jij moet dat doen waar je je lekker bij voelt. Wel lastig met die grenscontroles.

grinning smiley

big smile smiley

Zolang het BH'tje maar vleeskleurig is...
afentoe
Terug over Antwerpen....natuurlijk was dat weer één groot drama. Eén van de Vlamingers die ik sprak zei al dat je daar de komende 10 jaar met het herstel van de Ringwegen echt niet in de spits moet komen.

Na mijn halfjaar in België kan ik dat inderdaad ook beamen, het is daar heel de dag door één bak ellende. Vanuit Gent richting het Eilandje ging ik het laatste stuk altijd binnendoor over de Kaaien, strak langs het centrum af, maar die route is nu al een tijdje permanent gesloten. Toch een van die dingen aan België die ik zeker nooit mis winking smiley
Hoe druk Antwerpen ook is, Brussel is de grootste logistieke nachtmerrie van allemaal. Als het even kan, mijden. Naar Lille/Parijs zou ik nu via Gent en Kortrijk gaan.

hans
Gasten met bommen komen vast niet via dit soort grensovergangen het land in.

Dat weet ik wel zeker. Toevallig weet ik de grensovergang op Joost zijn foto te liggen. Twee kilometer daarvandaan kon ik gewoon via de Route Deparmentale de grens overlopen, waar het Belgische dorp gelijk overging in zijn Franse soortgenoot. Geen agent of douanier die me heeft gezien. Terug via de dorpsstraten gelopen, exact hetzelfde verhaal.

De Franse controles geven zeker een stukje schijnveiligheid, al moet men ook iets laten zien. En op de parkeerplaatsen rondom de grens rijden politiemotoren rond die rondjes rijden (op jacht naar mannen met vieze stinkbaarden, jurken en bomgordels), zo zagen we vorige jaar ook al toen we via de Eiffel in Duitsland Frankrijk inreden.
Ik had gewoon even mijn paspoort mee moeten nemen, dan was er niets aan de hand. Nu was ik gewoon een smokkelaar van Orginia frisdrank (OK 3 flessen gekocht).

Ik ga de toltunnel vaker nemen, dat is mijns inziens een goede oplossing als je langs Antwerpen wil richting Parijs.
hansje36
Belgie is al jaren een ergenis met files. Altijd ellende op de ring van Antwerpen of Brussel. Ook Brussel-Luxemburg vaak maar één rijstrook.

Gasten met bommen komen vast niet via dit soort grensovergangen het land in. En als je een jurk draagt wil dat nog niet zeggen dat ....

Mooi dat de Volvo over de ton is ! Nog 50 of 80 duizend ?

Op het contract staat 140K maar dat is volgens mij een foutje. Diesels gaan tot 180K normaal gesproken. Daarna wordt het interessant, ik kreeg vorige week een PB'tje van iemand die bij een dealerintroductie van Toyota is geweest. Daar werd melding gemaakt van het verdwijnen van de Avensis, de terugkeer van de Camry maar ook de C-HR met sterkere hybridetechniek (kan dan misschien de caravan trekken?) en een nieuwe grotere Auris. Het wordt dus spannend over anderhalf jaar!
@Hansje over de Camry:

Dat is goed nieuws Hans, alleen heb ik besloten dat ik deze auto helemaal oprijd tot de elektrische-auto-markt volwassen is.
Trouwens, ik moet bij de introductie van de Camry toch drie a vier jaar wachten, want een nieuwe kan ik niet betalen. Alleen tweedehands is interessant voor me.
Maar, ik spaar rustig verder, dus wie weet ligt er een nieuwe elektrische Camry voor mij in het verschiet over vijf jaar.
Deze auto ga ik absoluut niet meer verkopen. Wat krijg ik ervoor? Geen stuiver en hij rijdt nog subliem, dus ik zal een beetje gek zijn.
Soloman: groot gelijk dat je de Camry behoud en helemaal oprijd.
Sparen is sowieso een slim idee ( hebben wij ook gedaan) want ( met alle respect naar anderen) er een lening voor sluiten willen we niet.
-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2018 14:18 door Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota.
U=IxR. Ik kan er nog het jeuken van krijgen.

Mijn leraar begon met U links bovenin het bord, ergens in het midden kwam de I en rechts onderin de R. Ik was hem volledig kwijt.
Onze oudste heeft deze stof nu, we hebben al hele berekeningen gemaakt van de weerstand R bij parallel en serieschakelingen.
Vreselijk, ik wens hem sterkte. Ik heb het op de MBO Autotechniek gehad. Dit vak had ik als laatste een voldoende voor.
Ik vond het altijd wel leuk, vooral als je schakelingen ging nameten met de Volt en Ampere-meter. Niet verwisselen, anders ontstaat er een mega kortsluiting.
Vandaag in een 200+ pk Skoda Octavia gereden....wat een auto zeg! van 120 naar 190 in een ommezien.....
Vandaag van iemand een prive berichtje die mijn review van de Corsa gevolgd heeft en nu hem misschien wil kopen. ! ( want gevonden op intermet bij een autobedrijf). Doet mij goed, wat ik zo lees is het een echte liefhebber, fijn dat de Corsa(misschien) in goede handen komt !

Opel Corsa

"Grappig" is dat onze inruilprijs hoger lag, dan de verkoopprijs !

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-12-2017 21:44 door hansje36.
Mooi dat er een liefhebber in komt, die zal er ongetwijfeld een goede auto aanhebben.
Op de Mercerdes zit natuurlijk flink wat marge, de aankoopprijs is natuurlijk wat hoger. Bij geen inruil kun je zomaar 5 tot 10% korting bedingen, dat is dan ook de marge tussen de inruilprijs van de Corsa die jullie kregen en de kosten van de garantie en afleverbeurt van de Corsa en de tweedehandsprijs voor de volgende eigenaar.
Joost
Op de Mercerdes zit natuurlijk flink wat marge, de aankoopprijs is natuurlijk wat hoger.

Afgezien van de marge op de Mercedes was er ook vanuit de importeur een extra inruilpremie op diesels. " de aankoopprijs is wat hoger", is zekers waar, meer dan het dubbele van de Corsa.

Ik ben tevreden met de deal en blij dat hij waarschijnlijk bij een liefhebber komt.
hansje36
Joost
Op de Mercerdes zit natuurlijk flink wat marge, de aankoopprijs is natuurlijk wat hoger.

Afgezien van de marge op de Mercedes was er ook vanuit de importeur een extra inruilpremie op diesels. " de aankoopprijs is wat hoger", is zekers waar, meer dan het dubbele van de Corsa.

Ik ben tevreden met de deal en blij dat hij waarschijnlijk bij een liefhebber komt.

Tuurlijk ben je tevreden met de deal, anders had je hem niet afgesloten. Mooi voor de volgende Corsa eigenaar dat deze een nette en goed behandelde auto krijgt.
-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2018 08:28 door Soloman.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close