#contest 107 - Stroom

Ha ha mooi Hans, de Volvo is zo'n beetje de leaseKadett van deze tijd.....maar voelt wel stevig aan. Dat is zeker waar. Al viel me de Yaris (toch een klasse kleiner en gevoelsmatig een minder 'dik' merk) van het weekend zeker niet tegen. Ik zou zou weer 'terug' kunnen naar een Toyota, maar dan wat groter dan een Yaris, ook al is het om de caravan te trekken.
Het is me het weekje wel. Nu weer een oorlogscrimineel voorgoed behind bars.
Een minpuntje: Die man is in 2011 aangehouden en nu pas veroordeeld. Dat is werkelijk schandalig!! Dat vind ik nou echt een aanfluiting!
En wat doen al die computers in de rechtszaal?
hansje36
Zeg maar gewoon Hans spinning smiley sticking its tongue out

Er zijn er hier wel meer met "een dikke bak".
Denk aan Meeuw met zijn Audi, Idefiqs met de Mondeo, Soloman met de Camry en Moons met die hele dikke bak (ben het merk even kwijt)
En menigeen zou jouw Volvo daar ook onder scharen.
Join the club!drinking smiley
Sjieke wagen hoor, Hans. thumbs up
Misschien ook zoiets als Camry-opvolger over een paar jaar.
Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota
Ha ha mooi Hans, de Volvo is zo'n beetje de leaseKadett van deze tijd.....maar voelt wel stevig aan. Dat is zeker waar. Al viel me de Yaris (toch een klasse kleiner en gevoelsmatig een minder 'dik' merk) van het weekend zeker niet tegen. Ik zou zou weer 'terug' kunnen naar een Toyota, maar dan wat groter dan een Yaris, ook al is het om de caravan te trekken.
Ik vind de Europese Toyota wel wat minder.
Zit hard, is stuiteriger, minder comfortabel.
Ik kan vergelijken, want ik heb wel een hele rits aan garage-leenauto's gehad.
Moet wel eerlijk zeggen, de Yaris was daarbij wel de fijnste. Ergste was de Aygo, daar moest je echt keihard mee aan het werk om met dat ding in te voegen. Die toeren alleen al, de zonnekleppen vielen net niet van het dak. Vreselijk.
Soloman
Ik vind de Europese Toyota wel wat minder.
Zit hard, is stuiteriger, minder comfortabel.
Ik kan vergelijken, want ik heb wel een hele rits aan garage-leenauto's gehad.
Moet wel eerlijk zeggen, de Yaris was daarbij wel de fijnste. Ergste was de Aygo, daar moest je echt keihard mee aan het werk om met dat ding in te voegen. Die toeren alleen al, de zonnekleppen vielen net niet van het dak. Vreselijk.

De Corolla Verso was ook best een 'mannenauto'. Alles was relatief robuust uitgevoerd. Een Auris van het eerste model vond ik in de hybride-uitvoering ook een fijne zachtere auto, al was het plastic niet overal even fraai.

Laatst ging het over Opel, ik vind Opel momenteel een hele aardige lijn hebben, de Mokka, die nieuwe Grandland, echt fraaie auto's met een lekkere hoge zit.
Uit het laatste review verslag van de Opel Corsa:

De Corsa heeft ons vijfeneenhalfjaar gebracht /gereden waar we naar toe wilden.
Veel lange vakantie ritten, maar ook woonwerk verkeer. Gemiddeld gebruik : 1 op 21.7. Zuiniger had misschien gekund, maar ik rij de snelheden die zijn toegestaan en sukkel niet met 90 achter een vrachtwagen.
Weinig tot geen kosten, de eerste anderhalf jaar MRB vrij. Daarnaast t/m 100.000 of vijf jaar gratis onderhoud. Alleen dus bij 112.000 zelf de beurt moeten betalen.

Het is geen strepentrekker, wel zuinig, grote bagageruimte, en een achterbank waar de hond op past. Ruim in de accessoires, hele goede automatisch werkende airco. Goed werkend start/stop systeem en snel opgewarmde motor.
Prettig werkende cruise-control, goede stoelen, meedraaiende koplampen.
Totaal geen olie verbruik. Ook opmerkelijk: geen enkel lampje hoeven vervangen !
Nadelen: vloerbedekking bij koppelingspedaal heeft slijtage.
Geen motor temperatuur meter of olie temperatuurmeter .

Kosten: 1 onderhoudsbeurt, 48 maanden MRB, remblokken, 1 gloeispiraal, 2x een set ruitenwissers voor.
2x 8,99, voor tweemaal APK, 2 zomerbanden ( a 174 €)
En uiteraard dIesel. Minst betaald 0.90 cent in Luxemburg, meest betaald : 1.28 eurocent. Gemiddeld 1.15 euro per liter.
Geen ANWB lidmaatschap, want bij ieder jaar onderhoud bij de dealer heb je gratis Opel-service, gelijk aan ANWB service. Scheelt toch een dikke 120€ /jaar.
Gekocht voor 19.500 in mei 2012.
Ingeruild voor 7000 in november 2017.( en dat is 2000 meer dan de Opel dealer bood) .

Eigenlijk met 125.000 km net goed ingereden, hoop oprecht dat de volgende eigenaar er veel plezier aan beleefd.
Want er altijd zuinig op geweest, rustig warm gereden, laten draaien om turbo te laten afkoelen en goed onderhouden. De volgende eigenaar heeft er (d.v.) een goede tweedehands aan.
Hier weer een vinkje op het to do lijstje. Laatste deel (aanhanger) van het groot rijbewijs behaald. Heerlijk.
Gefeliciteerd Boppie !!
Dank je, heb het altijd al willen halen en zag nu de kans schoon. De eerste 6 examens gingen als een speer, de laatste gaf wat meer strijd...maar het is binnen!
Mooi verslag van de Corsa, mooi dat je er altijd netjes op bent geweest. Een prima verhaal voor de volgende eigenaar.

Bop, van harte! Vroeger kreeg je E achter B er gratis bij, ik ben van net na die generatie. Heb ook geen E, maar mag wel met de caravan rijden mits deze niet zwaarder is dan de auto. Dat is gelukkig de laatste jaren versoepeld.

Gisteren een mooi gesprek gehad met mijn beste kameraad, binnenkort gaat de lease SuperB verdwijnen vanwege banenperikelen. Privé waren diverse auto's als Audi A6, BMW 5, Volvo V70 een optie. Uiteindelijk hebben ze een Octavia RS gekozen, heel veel vermogen in een gezinsverpakking. Het zijn gewone no nonsence mensen die zichzelf ook niet als Audi-rijder zagen....kon ik me wel in vinden.
Een schandelijk inruilbedrag voor de Corsa bij de Opeldealer, trouwens....bij Mercedes zal er ongetwijfeld een hogere marge zijn zodat een hoger bedrag te geven was.
Dank je Joost, ik heb nu afgereden voor E achter C. En dat was met C ervoor een aardig traject, heeft bijna een jaar gekost bij elkaar. Nu blijf ik even weg bij het CBR.
Gefeliciteerd Boppie!

Ben wel jaloers, heb gewoon een b-tje stelt niks voor en oh ja, sinds kort ook een brommerrijbewijs smiling smiley

Mijn broers hebben hun rijbewijs helemaal vol, behalve motor dan. Hebben ze gehaald in het leger, helemaal gratis. Maar ach, ik zie ze alleen maar in personenauto's rijden, dus dan vraag ik me af, wat heb je er dan nog aan?
Ik heb B-E. Dat laatste kreeg je toentertijd er gewoon bij.

Afgelopen september mijn rijbewijs moeten vernieuwen ( heel gedoe met CBR ivm keuring ). Maar gelukkig goed gekeurd voor B-E, AM ( dat is brommer) en heel wonderlijk ook T. (Dat is een trekker rijbewijs).
Ik zat dus net na de tijd van BE. Wel balen. Ik heb er wel eens over gedacht om een E te halen, maar wanneer rijd ik nou een twee-assige aanhanger met veel gewicht? Nooit. Met B mag ik zelfs op een kleine truck rijden. Maar het staat inderdaad erg magertjes op het rijbewijspasje. Twee hokjes aangekruist. Nog even wachten en ik moet regelmatig naar de keuring met mijn slechte ogen (kleurenblind, -4) en oren (een oor doof en ander slechthorend), moet je ook nog bloeddruk meten en weet ik allemaal veel. Maar dan kijk ik naar mijn vader van flink in de 80 die geen schaduw van zichzelf meer is en die komt er nog steeds doorheen.
Nou, ben benieuwd.
Gefeliciteerd Bop!

Yep, wel ABE, met E gratis bij B. Maar zit nog niet in de luiers.spinning smiley sticking its tongue out
Als Hansje nog even doorgaat met het aanschaffen van dikke bakken moet hij straks voor een vrachtwagen-rijbewijs.

Trouwens de nieuwe A-serie gezien hier bij de voorpagina? Alles digitaal! Verschrikkelijk, dat is een goudmijntje voor de garages!
Bij de NS zagen we al dat de meeste storingen kwamen van het computersysteem (seinstoringen en dergelijke, dat is dan gelijk een antwoord op de vraag dat alle treinen veel beter reden voor de jaren negentig).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2017 11:33 door Soloman.
Het dash van mijn mondeo is ook digitaal, prima!
Geen idee eigenlijk hoe storingsgevoelig die digitale dingen zijn. Naar mijn ervaring zijn de meesten in de omgang wel erg prettig.

Soloman
Als Hansje nog even doorgaat met het aanschaffen van dikke bakken moet hij straks voor een vrachtwagen-rijbewijs.

Ach ja, als de Mercedes goed bevalt, maar je wilt iets met hogere instap; hoge zit en veel binnenruimte

winking smiley
Mooie dikke bus.....spinning smiley sticking its tongue out

Ik vraag mij nog steeds af waarom stadsbussen geen start-stop systeem hebben. Scheelt bij haltes een hoop aan uitstoot !
Ik vind dat start-stop-systeem ontzettend irritant. Loop je bij de stoplichten en je hoort startende auto's.
En ik vraag me af of het wel zo zuinig is. Het starten van een auto kost meer energie dan even stilstaan. Volgens mij is het gewoon een hype, net zoals hybride auto's (elektriciteit moet opgewekt worden en dat doen ze met..... drie keer raden....., ja kolencentrales!)crying smilie
hansje36
Ik vraag mij nog steeds af waarom stadsbussen geen start-stop systeem hebben. Scheelt bij haltes een hoop aan uitstoot !

Lijkt mij een ware aanslag op de accu/startmotor, als dat ding in de stad elke minuut weer opnieuw moet worden aangezwengeld.
Hier in de stad rijden sinds een jaar een aantal elektrische bussen rond, dat scheelt nog eens in uitstoot winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2017 14:56 door afentoe.
Soloman
Ik vind dat start-stop-systeem ontzettend irritant. Loop je bij de stoplichten en je hoort startende auto's.
En ik vraag me af of het wel zo zuinig is. Het starten van een auto kost meer energie dan even stilstaan. Volgens mij is het gewoon een hype, net zoals hybride auto's (elektriciteit moet opgewekt worden en dat doen ze met..... drie keer raden....., ja kolencentrales!)crying smilie

Na 10 seconde is het al lonend de auto stil te zetten, het scheelt echt heel veel uitstoot, zeker als het diesels zijn die lekker NOx staat uit te stoten terwijl je als voetganger ernaast staat te wachten.

Je hybride-haat is geheel onterecht, dat heb ik al vaker gezegd, je noemt alleen de plug in-hybrides en dan nog eens het deel waar men elektriciteit betrekt van kolencentrales. Er zijn genoeg mensen die zonnepanelen hebben of elektriciteit uit molens halen. En het overgrote deel van de hybrides heeft geen stekker, die gebruiken gratis remenergie of hebben een Atkinsonmotor die heel efficiënt draait en de restenergie opslaat in de accu's.
Elektriciteit heeft nou eenmaal de toekomst, helemaal als de accutechnologie definitief doorbreekt. Een kwestie van tijd, verbrandingsmotoren zijn het nieuwe roken of het nieuwe asbest. Die heb je over 15 jaar niet meer.

En de stroom? Die betrek je heel eenvoudig van de raffinaderijen die enorme hoeveelheden stroom nodig hebben om olie zeer inefficient om te zetten in benzine, kerosine, LPG en diesel. In een auto die het na transport naar het tankstation verbrand met een efficiëntie van hooguit 40%. Nee, dan is elektriciteit vanaf de bron direct in de accu zeer veel beter.
Bovenstaande lezend ben ik dan goed bezig !! De Merc heeft een regeneratie systeem. Daarnaast hebben we zonnepanelen op het huis, dat A plus qua energie label is. Daarnaast koken we inductie.
Ik vraag mij af of auto's allemaal elektrisch worden of later toch via iets anders.

Ik zeg eerlijk: de Corsa had ook een start/stop systeem, wat ik niet veel gebruikte. Pook in vrij, koppeling los en weer omgekeerd om te starten.
De Merc heeft een automaat en slaat vanzelf af, en zodra je je voet van de rem haalt start hij weer, werkt beter, sneller en nodigt dus meer uit tot efficient rijden.
Hybride in de huidige vorm een tussenoplossing, waterstoftechnologie in principe ook. Waterstof is een energiedrager voor de elektrische energie. Als er hele efficiënte accu's komen, heb je deze niet meer nodig. In de toekomst gaat de opgewekte elektriciteit niet meer naar het Botlekgebied maar naar de accu's in auto's, in vliegtuigen, in vrachtauto's. In een latere fase komen er lussen in de weg waarbij auto's onder het rijden draadloos worden opgeladen. Eketriciteit heeft de toekomst, het is schoon, bij de bron kunnen verontreinigingen gemakkelijk worden afgevangen, het is stil, het is snel en het is zeer betrouwbaar. Een elektromotor heeft veel minder onderhoud nodig dan een verbrandingsmotor.

Stroom...mijn betoog kan zomaar de laatste inzending zijn. Hoe een rijksambtenaar uit het midden van het land als een anti stroom-Saulus een Paulus werd......
Hans, ik zou voor kortere wachttijden het start-stop systeem ook niet gebruiken. Ik doe het voor de Volvo wel, maar soms staat hij nog geen seconde stil, nog altijd werkt de startmotor goed. Je ziet dan dat de auto die ik ervoor had en deze kilometers rollend op de elektromotor deed vele malen moderner is.
Zodra ik uitrol of rem, sla ik energie op.
Start/stop zet ik nu alleen uit bij inparkeren, slaat anders te snel af.
Jan, het is akelig stil. Het was bedoeld om een positieve discussie te krijgen, zodat je deze kant wellicht kon zien.
Jan, het is akelig stil. Het was bedoeld om een positieve discussie te krijgen, zodat je deze kant wellicht kon zien.

Joost, maak je niet druk. Ik heb nog helemaal geen tijd gehad om te reageren. En ik ben helemaal niet moeilijk hoor, met het vorderen van de leeftijd verander je. En ik vind het een heel goede discussie.

Ik ben druk bezig sinds gisteren met kerstpakketten en, wat er ook nog bij hoort, werk.
Mijn vrouw zegt altijd: werk kost minder energie dan huishoudwerk en sociale contacten. Gistermiddag bezig geweest met het verzamelen van kerstcadeautjes voor anderen en kerstpakketvulling. Ik dacht, dat doe ik even, maar er komt toch heel veel bij kijken. En dan moet de boel nog in elkaar worden gezet. grinning smiley
En natuurlijk hebben we gisteravond lekker gegeten, onderschat eten.
We hebben kipfilet in stukjes gesneden, gekruid met peper, zout, kerrie en citroentje er op los geknepen, gebakken.
Ovenfriet en verse doperwtjes en dan knoflooksaus erbij.

Heerlijk gerecht, smullen! Kan ik je aanraden, en snel klaar!
Jan, het water loopt me in de mond.....letterlijk ook uit de mond na de verdoving in de kaak vanwege de nieuwe kroon....
Maken jullie kerstpakketten voor anderen? Leuk idee.
Ah, ik ken dat. Dan loopt de koffie en thee langs je mondhoeken naar beneden sad smiley.
Heel erg.

We maken kertpakketjes voor mensen die dat verdienen. Zoals mijn ouders en een oude buurvrouw die nu zit weg te kwijnen in een tehuis. Heel triest wat ze met die mensen daar doen. Kan ik echt kwaad om worden. Een kant-en-klaar-maaltijd van Albert Heijn is stuuuuukkkkkeeeen beter dan wat ze daar krijgen. Ik heb het zelf gezien. Dat kan echt niet. Ik heb al aangeboden een magnetronnetje er neer te zetten dat we af en toe stoommaaltijden brengen, maar ja, ze wil niet. Ik begrijp dat niet in die huizen. Ze krijgen gewoon kale spaghetti met een smakeloos sausje eroverheen.
De kant- en klaarmaaltijden van AH zijn zelfs onder mijn stand, maar zijn veel en veel beter dan wat ze in een tehuis voorgeschoteld krijgen.

Hier in de buurt zit wel een tehuis voor demente mensen en die moeten meehelpen met aardappels schillen, groenten schoonmaken etc. en ze hebben de grootste lol! En een heerlijke verse maaltijd. Dan denk ik: zo kan het toch ook?

Met kerstpakketten bedoel ik de traditionele kerstpakket, gewoon met spullen waarmee je heerlijk kunt zondigen. Dus die maak ik ook voor anderen.
Ik ben daar zelf het gelukkigst mee. Ons kerstpakket van het werk is altijd een envelopje met VVV-bonnen van 75 euro. Leuk. Maar het allerliefst heb ik een doosje van 35 euro met lekkers. Is dat raar dat ik zeg? Ok, de cadeaubonnen gaan in een la. Ik kijk er nooit meer naar om, tot een paar jaar geleden, toen heb ik van de hele verzameling die Nikon D3300 gekocht (geweldig apparaat trouwens, ik heb er ontzettend veel plezier van. Een blijvertje)

Maar toch, ik vind dat je als ambtenaar, als overheidsdienst een voorbeeld moet stellen om te bezuinigen, maar dat is mijn mening.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2017 11:25 door Soloman.
Ik kijk naar de serie 'Het dagboek van Hendrik Groen', dat geeft wel een aardig beeld hoe het er in sommige tehuizen aan toegaat denk ik....ken je die serie? Echt heel goed!

De nieuwe kroon zit er weer op, vanmorgen om 9.15 het voorwerk met de 3d scan, de tandtechnicus heeft een uurtje nodig en om 11.15 zat de neiuwe kroon erop. Niet happen, geen noodkroon, echt geweldige digitale techniek!

Soloman: het eten in tehuizen zoals verpleeghuizen is wisselend. Zijn het kant en klaar maaltijden van de groothandel dan zijn die over het algemeen "aardig" te eten.

Zelf eten koken is uiteraard het beste. Wij gaan dat op de nieuwbouwlocatie ook doen. Dat de mensen meehelpen is te verwaarlozen, ze hebben er geen zin in, kunnen het niet meer en zeker sommige bewoners kunnen beter geen mes in hun handen hebben. (Bedreigen,steken,zichzelf snijden).

Daarnaast : ook met zelf koken. Sta ik te koken, moet er een bewoner naar het roilet. Dus alles uit ( want brandgevaar), bewoner naar toilet en opnieuw aansteken.
Er is ook een budget, van 4, 80 per bewoner per dag voor maaltijden. Dat is dus ontbijt ( brood met beleg etcetera), lunch (idem) en avondeten. Daar moet nog drinken vanaf, koffie,thee,melk, dieetpeoducten. Die laatste zijn het duurst, ongeveer 2 euro per flesje.
Houd niet echt over dus.
Toevallig hadden we vandaag een traktatie. De dochter van een bewoner had een pond paling meegenomen. Heerlijk op brood. Het is dat het wordt getrakteerd, want 25 euro een pond.
4,80 is geen drol. Daar kan je met de beste wil van de wereld niet een fatsoenlijke maaltijd voor neerzetten.
Oude mensen eten weinig, één boterham, hooguit twee en merendeel met jam ( makkelijk weg te krijgen). Ook het warme eten is een kelin schepje van groente vlees en aardappelen ( of rijst, puree, etc.)
Ik ben geschokt......

Ik hoop er nooit terecht te komen. Zo te eindigen in je leven. Bah!
Juist na een hard leven van werken verdien je af en toe een feestelijke maaltijd. Maar wat ik bij een verzorgingstehuis zie, dat kan echt niet!
Nu snap ik het pas na de uitleg van Hansje. 4,80 budget voor de hele dag. Ik vind dit echt bizar.
Boppie
4,80 is geen drol. Daar kan je met de beste wil van de wereld niet een fatsoenlijke maaltijd voor neerzetten.

Hebben jullie al echt geld in de vallei dan? Jullie jagen/verzamelen toch nog steeds?grinning smiley

hansje36
Oude mensen eten weinig, één boterham, hooguit twee en merendeel met jam ( makkelijk weg te krijgen). Ook het warme eten is een kelin schepje van groente vlees en aardappelen ( of rijst, puree, etc.)

Ik ben het trouwens niet met je eens. We gaan regelmatig met onze ex-buurvrouw uit lunchen, die in een tehuis zit (tegen de 90 is ze) en ze werkt met gemak twee broodjes kroket weg. Met mosterd. En steen en been klagen over het avondeten. En terecht. Wij nemen vaak spullen mee.
Inderdaad komt het eten met bakken aan, maar ik moet het echt niet op mijn tafel zien. Sorry.

Voor vijf euro per maaltijd kun je trouwens uitstekend gekookte aardappels met jus op tafel zetten met verse groente en een gebakken schnitzeltje. Is dat dan zo moeilijk?
Oudere (demente) mensen eten weinig
En ja, voor 5 euro kan je een maaltijd maken......maar ook ontbijt, lunch, drinken en dieetproducten vallen onder die 5 euro.
Laat maar zitten ook.

Trouwens, waar blijft die 50plus-Partij die daar tegen moet strijden? Die vent gaat pas klagen als hij zelf in een tehuis komt.
Dat zijn kamerleden. Ze gaan pas iets doen als ze zelf te lang in een trein moeten zitten of belastingtoestanden krijgen aan hun huis.
Laat maar zitten ook.......

Ik vertel gewoon de dagelijkse waarheid.
En 50 plus vertrouw ik voor geen meter...met Henkie Krol die de pensioenen van medewerkers van de Gaykrant verduisterde en nu zogenaamd partij kiest voor de ouderen.
Zolang Krol mij niet feliciteert.....

Schokkend Hans, maar hebben die ouderen geen pensioen en AOW? Gaat alles op aan het verzorgingstehuis?
Natuurlijk hebben ze allemaal AOW en soms (een heel goed) pensioen.
Afhaneklijk van je inkomen betaal je een bijdrage aan de AWBZ.
Dat is een paar honderd voor alleen AOW, tot een paar duizend voor AOW en een goed pensioen.

Wat er over blijft is voor de kapper, klediing en drogisterij producten zoals zeep, deodorant etc.
Een verpleeghuis kost 200 € per dag. Daar moet alles en iederen van betaald worden, van het hoofdkantoor tot de schoonmaakster.
Van het onderhoud van het gebouw tot gas/licht/water.
Eten/drinken/hulpmiddelen( zoals rolstoelen, aangepaste bedden) , de afdeling Welzijn, de fysio, ergo, of logopedie, de dietiste, de arts, de psycholoog, de verzorgenden. Eten/drinken, de tandarts, de incontinentiematerialen ( luiers) handdoeken, linnengoed, de wasserij, de bijscholing, de receptie, de schoonmaak, de facilitaire dienst, de technische dienst, de dominee, pastoor of geestelijk verzorger, de inrichting van meubels tot t.v.
Soloman
hansje36

Ik ben het trouwens niet met je eens. We gaan regelmatig met onze ex-buurvrouw uit lunchen, die in een tehuis zit (tegen de 90 is ze) en ze werkt met gemak twee broodjes kroket weg. Met mosterd. En steen en been klagen over het avondeten. En terecht. Wij nemen vaak spullen mee.
Inderdaad komt het eten met bakken aan, maar ik moet het echt niet op mijn tafel zien. Sorry.

Voor vijf euro per maaltijd kun je trouwens uitstekend gekookte aardappels met jus op tafel zetten met verse groente en een gebakken schnitzeltje. Is dat dan zo moeilijk?

Wel als je het in een keuken klaar wil maken op een fatsoenlijke manier door een kok met goede ingrediënten. daar heb je een keuken voor nodig, daar moeten mensen in staan, er moet schoongemaakt worden. Met 4,80 voor een hele dag gaat dat nooit lukken.

Maar er zal vast wel een partij gevonden zijn die voor vrijwel niets een maaltijd op tafel zet wat ook vrijwel niets is. Het is wel lekker goedkoop.
hansje36
Een verpleeghuis kost 200 € per dag. Daar moet alles en iederen van betaald worden, van het hoofdkantoor tot de schoonmaakster.
Van het onderhoud van het gebouw tot gas/licht/water.
Eten/drinken/hulpmiddelen( zoals rolstoelen, aangepaste bedden) , de afdeling Welzijn, de fysio, ergo, of logopedie, de dietiste, de arts, de psycholoog, de verzorgenden. Eten/drinken, de tandarts, de incontinentiematerialen ( luiers) handdoeken, linnengoed, de wasserij, de bijscholing, de receptie, de schoonmaak, de facilitaire dienst, de technische dienst, de dominee, pastoor of geestelijk verzorger, de inrichting van meubels tot t.v.

Corrigeer mij als ik het verkeerd heb, maar ik heb wel eens het idee dat er teveel geld opgaat aan allerlei administratieve regeltjes en managers die telkens weer wat verzinnen om een paar centen te besparen. Als dat geld nu eens geïnvesteerd werd in de mensen op de vloer (daar leunt je organisatie enorm op) zou dan de zorg niet een stuk verbeteren? Minder papier onzin en meer mensen op de vloer. En investeer in ze, sta achter ze en luister naar ze.
Die regels worden met name verzonnen door ambtenaren van de Inspectie op de Volksgezondheid.
Zal ik eens een rare regels noemen ?

Als bewoners onze afdeling verlaten met bezoek moeten ze dat melden. Dat dienen wij schriftelijk vast te leggen, idem als ze terug komen.

Dan heb ik het maar niet over aftekenlijsten wanneer we iets hebben schoongemaakt of gedaan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close