rke
Twix
Op LinkedIn, dus het is eigenlijk gewoon reclame? Ik ben benieuwd wat ze voor ogen hebben.
In de huidige vorm lijkt het er sterk op. Het 'bloggen' gebeurt nu via de bedrijfswebsite waar een paar reclameverhaaltjes staan.
Ik ben benieuwd waarom de directeur mij persoonlijk heeft aangeschreven.

Twix
rke
Het lijkt mij erg leuk om over mijn werk te bloggen, een vriendin van mij heeft daar zelfs haar werk van gemaakt.

Waar blogt ze dan over? Je kan niet meer over werk bloggen wanneer je van bloggen je werk hebt gemaakt.
Ik denk dat ik de zin verkeerd leest. spinning smiley sticking its tongue out

Zij schrijft voor deze site: [hortinext.com] Zij is een tuindersdochter en schrijft free lance o.a. voor deze site.

Ik denk niet dat je m'n grapje doorhad. Dus ik leg hem even uit, al worden grappen daar over het algemeen niet beter van.

Ik bedoelde, als je het leuk vind over je werk te bloggen, dan is dat mooi. Maar als je daar vervolgens je werk van maakt, waar blog je dan nog over? Ja, over je werk. Maar je werk is bloggen. Dus daar schrijf je dan over. Maar dat wordt wel saai uiteindelijk. Bloggen over bloggen schrijven. Afijn...
Twix
Ik bedoelde, als je het leuk vind over je werk te bloggen, dan is dat mooi. Maar als je daar vervolgens je werk van maakt, waar blog je dan nog over? Ja, over je werk. Maar je werk is bloggen. Dus daar schrijf je dan over. Maar dat wordt wel saai uiteindelijk. Bloggen over bloggen schrijven. Afijn...

Ja, dat deel begreep ik wel. Maar ik vind het van lef getuigen om zoiets op te pakken.

Ik denk er nog steeds regelmatig over na om iets anders te gaan doen. Ik heb nu twintig jaar niets anders gedaan als een computer geleerd hoe hij met muntjes kan schuiven. Zoiets simpels als zo veel Euro van zijn portemonnee naar de volgende.

Ik vind bloggen leuk en ik zou graag over het werk Blogger. Maar als je eerlijk en reel wil bloggen moet je op dagelijkse basis werk hebben wat te maken heeft met je blogs.
Na een flink aantal jaar in dezelfde sector is het moeilijk om te switchen. Je moet dan vaak toch een stap terug doen, financieel. Je moet dan ook zeker lef hebben. Ikzelf zou het niet zo snel doen.
Het leuke van YouTube vind ik altijd dat je steeds weer wat leuks tegenkomt. Soms een documentaire, some een tv-programma (zo ben ik de laatste weken Zondag van Lubach aan het inhalen) en natuurlijk muziek.

Zo wist ik niet dat een van mijn favoriete zangers een cover heeft gemaakt van een van mijn favoriete songs allertijden:
Joost Zwegers - Champagne Supernova

Dit is ook een heerlijk nummer, maar natuurlijk niet bekend in Nederland:
Josh Abbott and Kacey Musgraves - Oh Tonight

Voor de liefhebbers van Texas:
Josh Abbott Band - She's Like Texas

De Backstreet Boys, die maken dus ook nog muziek:
Florida Georgia Line - God, Your Mama, And Me ft. Backstreet Boys

Dit blijft ook een lekker nummer:
Old Crow Medicine Show & Darius Rucker - Wagon Wheel

De Zac Brown Band, heerlijke moderne country:
Zac Brown Band - As She's Walking Away

Zac Brown Band - "Knee Deep" Feat. Jimmy Buffett

En als je Alan Jackson en Jimmy Buffett dan hebt gehad in twee songs van Zac Brown Band, dan kan je ze ook best nog even samen hebben:
Alan Jackson, Jimmy Buffett - It's Five O' Clock Somewhere

En een van de eerste nummers die we hoorden op de radio toen we in Texas aankwamen:
Chris Young - Gettin' You Home

Ik heb dit nummer al vaker gepost, maar lees de tekst maar eens mee. Prachtig:
Aaron Watson - Bluebonnets

En weer terug naar huis:
Acda & De Munnik Eerste Helmersstraat

Paul de Munnik - Groot hart

De Poema's - Zij maakt het verschil
Is het stemmen geblazen hebben we nog een week? (hoop ik).grinning smiley
Soloman
Is het stemmen geblazen hebben we nog een week? (hoop ik).grinning smiley

Ok, laten we de inzending sluiten na 18 maart 2016. Vanaf 19 maart 0:00 gaan we stemmen.
Hoho wacht even, alleen maar op mijn verzoek?
Er zijn er nog meer hier hoor die meebeslissen.
Drie inzendingen dus officieel zou het nu stemtijd zijn.
Omdat meer inzendingen wat mij betreft altijd welkom zijn mag het nog wel een weekje verlengd worden wat mij betreft.
Off-topic. Gisteren zowaar een technische bui gehad.
Het GPS-systeem van onze leasewagens (waarmee de leasemaatschappij ze kan volgen) was stuk en moest gereset worden. Ik heb zonder overdrijven vijf garages in de stad gebeld die het geen van allen aandurfden. Omdat ik inmiddels een beetje chagrijnig begon te worden heb ik na een telefoontje met de leasemaatschappij besloten dan maar zelf het achter het dashboard naar dat ding te zoeken. Eitje, meeste moeite was nog het zoeken naar een soort hefboom waarmee ik de klep naar het dashboard open kon wippen. Vraag me nog altijd af waarom die garages zoiets echt niet konden, lijkt me een makkelijk verdiende honderd euro.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-03-2017 23:09 door afentoe.
Absoluut. En zelfspot is het beste medicijn.
Vrijdagavond geweest. Einde inzendtermijn, tijd om te stemmen? (kijkt ook even naar rke)
afentoe
Vrijdagavond geweest. Einde inzendtermijn, tijd om te stemmen? (kijkt ook even naar rke)

Nog een weekje? Anders zijn er weer drie inzendingen waarvan er een eigenlijk niet mee doet...
Ik vind alles prima, wilde even voorkomen dat er ongemerkt verlengd werd, your call.
FYI: De volgende aflevering van Middelmear Murders is inmiddels aanbeland op blaadje 80.
86. Ter toevoeging, ik gebruik de blaadjes van de Fokke & Sukke/Garfield/Dirk-Jan scheurkalenders. En af en toe een verdwaald A4 vel of een vel van grotere kalender.
Ivanov, welkom terug!!!smiling bouncing smiley

Ik heb ook weer een schrift uit de kast getrokken met potlood, gum en punteslijper. Ben al begonnen, maar ik trek er wel de hele week voor uit.
Dank je. Inmiddels ben ik begonnen aan velletje 101 grinning smiley
101, die contest is al een tijdje geleden.

Nog een weekje werken en dan naar Japan. Heb er zin in!
Lange Frans en The Louw. Hij raakt mij aardig.

Japan lijkt mij fantastisch om een keer mee te maken, zal er wel niet inzitten helaas.
Om er nu een heel topic voor aan te maken vind ik wat veel van het goede, maar misschien kunnen jullie met me meedenken.
Vanmorgen hoorde ik bij stationair toerental ineens een zacht gierend geluid uit een van onze auto's komen, wat in vergelijking met onze andere auto (identiek maar een paar maanden jonger) niet echt gezond klinkt volgens zowel een collega als mijzelf. Met de motorkap open lijkt het geluid uit de hoek van de multiriem te komen, deze is echter niet veel meer dan de standaard 1cm (ANWcool smiley in te drukken.
Het is een Skoda van (waarschijnlijk) begin 2016 met nog geen 15k op de teller, dus het lijkt me van de zotten als er nu al een nieuwe multiriem in zou moeten. Zie ik iets over het hoofd?
afentoe
Vanmorgen hoorde ik bij stationair toerental ineens een zacht gierend geluid uit een van onze auto's komen, wat in vergelijking met onze andere auto (identiek maar een paar maanden jonger) niet echt gezond klinkt volgens zowel een collega als mijzelf. Met de motorkap open lijkt het geluid uit de hoek van de multiriem te komen, deze is echter niet veel meer dan de standaard 1cm (ANWcool smiley in te drukken.

Niet gezond.... Als ik de buurman klaagt dat hij gek wordt van het gegier?

Met een stevige stok kan je horen waar het geluid vandaan komt. Hou de stok stevig tegen je schedel en de andere kant bijvoorbeeld in de buurt van een verdacht lager. Zo kan je uitzoeken welk lager er giert.

Maar, nog geen twee jaar oud.... Garantie ???
rke
afentoe

Niet gezond.... Als ik de buurman klaagt dat hij gek wordt van het gegier?

Met een stevige stok kan je horen waar het geluid vandaan komt. Hou de stok stevig tegen je schedel en de andere kant bijvoorbeeld in de buurt van een verdacht lager. Zo kan je uitzoeken welk lager er giert.

Maar, nog geen twee jaar oud.... Garantie ???

Zo erg is het nog niet, dat de buurman erover klaagt winking smiley. Het viel me op toen ik buiten de auto stond en ik hem stationair hoorde draaien. Binnenin de auto moet je haast al weten dat het er is voordat het echt opvalt.
Het is een leasewagen dus volgens mij gaan we dan eerst in overleg met de leasemaatschappij moeten, maar als er echt iets vervangen moet wordenl gaan we waarschijnlijk wel van de garantie gebruik maken. Twee jaar is nog ruim gegokt, eerder één en een beetje.
In ieder geval thanks voor je reactie smiling smiley

Tsja, niet mijn ding. Ik ben meer van het moderne country.
Er komt geen blog van mijn hand.

Er is iets gebeurd, het is aflopende zaak met de Camry, over en uit. Ik ben er kapot van.
(Zie mijn auto).
Ik moet hier eerst over heen komen, want het was toch een erg bijzondere auto. Zo'n luxe wagen krijg ik niet meer.
Wat is er gebeurd Soloman? Aanrijding gehad? Vind het oprecht erg voor je, weet hoe je gesteld erop was/bent.
hansje36
Wat is er gebeurd Soloman? Aanrijding gehad? Vind het oprecht erg voor je, weet hoe je gesteld erop was/bent.

Hij is vandaag voor beurt/apk. Telefoon gehad dat het niet goed zat met de homokineetassen (zie ook Mijn Auto-topic) reparatiekosten overstijgen de waarde van de auto op dit moment. Auto is 14 jaar oud. Wat komt daarna? Ik heb geen zin om drie a vier mille te investeren hier in als daarna nog iets enorms komt. Grote auto=grote kosten, omdat alles zwaarder is uitgevoerd. Remleidingen zijn ook nog nooit vervangen, dus eens komt de dag....
Zelfde met de radiators (twee knoeperds).

Ik vind het jammer, want ik zie niet zo een-twee-drie een auto van die luxe weer voor mijn deur komen.
Ik heb het topic gelezen. Ik sluit me aan bij de mening van velen daar: het is een prachtige kar, die nog lang niet op is.
Behoeft wel noodzakelijk onderhoud, maar zoals al gemeld door anderen: ga informeren bij een vakgarage om te zien of het allemaal goedkoper kan.
Zou zonde zijn om de kar weg te doen.
Ik begreep dat je ongeveer een jaar hebt.....kan je dus op je gemak rondkijken.

Ik durf te wedden dat Joost een oplossing heeft.
Tenminste een jaar APK en verder helemaal nagekeken.
Soloman
Tenminste een jaar APK en verder helemaal nagekeken.

Hoi Jan,

Jij stelt dat de auto nog drieduizend waard is. Er zit een reparatie aan van een paar duizend, wat wil je eventueel (lees eerst jouw andere topic voordat je iets opschrijft) hebben voor deze Camry?
Ik begrijp jouw frustratie, originele Toyota onderdelen kosten goud geld.
Ik heb het ook zo vaak gehad met mijn Camry. Een luchtfilterslang, dealer OEM: 100 euro, nieuw in doos. In the USA: aftermarket $25,-. Een remklauw 600 euro. Revisiesetje (USA, natuurlijk) $20,-. Een benzinefilter: 40 euro. BMW motorfiets filtertje kan er ook tussen: 15,-. Lekkende stuurbekrachtigingspomp bij de dealer: complete pomp vervangen. USA: aftermarket keerring setje voor $20,- (nooit gemonteerd, overigens)

Ik heb het wel eens met een Toyota-medewerker over deze prijzen gehad. Hij antwoordde dat meneer Toyota deze prijzen voorschrijft en dat zij zich als Toyota-dealer aan deze prijzen moeten houden.

Als je een dikke huid hebt en tegen wat arrogantie bestand bent, kan je Deijne proberen. Het zijn volbloed vakmensen met een enorme voorraad onderdelen maar de mogelijkheid dat zij het mis hebben komt bestaat niet.

Met CAR Toyota in Nijkerkerveen heb ik de ervaring dat hun voorraad Camry onderdelen (voor zo'n afwijkend exemplaar als de mijne) niet zo heel groot is. Het zijn wel vriendelijke mensen die je graag willen helpen en misschien is hun voorraadje Camry onderdelen inmiddels groter.

Over van Gent in Veenendaal alleen maar lof. Deze mensen hebben mij voorveren kunnen leveren nadat diverse bedrijven drie weken de tijd hebben gehad te zoeken naar de correcte set. Misschien hebben ze ze wel even zelf gebakken, ik weet het niet.
Van Deijne en CAR in Nijkerkerveen zijn inderdaad de adressen waar je onderdelen kunt verkrijgen. JAPOTO kun je ook proberen. Het is onzin die auto weg te doen omdat de originele dealer deze dure reparatie voorschrijft. Het einde is nog lang niet in zicht.

Kijk eens naar de ex-originele dealers verenigd in de VETOS www.vetos.nl . Er is er vast wel een in de buurt.

Ze rekenen niet die hoge garageprijzen en kennen de oudere Camry van haver tot gort. En je kunt met ze afspreken de gebruikte onderdelen van CAR, van Deijne of JAPOTO te gebruiken. Dat kun je de officiele dealer trouwens ook vragen. Maar daar zal het garagetarief hoger liggen.
Jan, als je over de eerste schrik bekomen bent schrijf je vandaag even één van je geweldige weblogs over dit onderwerp met je Camry verhaal als basis. Is in twee uurtjes prima uit te werken.
Dank jullie wel voor jullie steun!!!smiling smiley
Ik voel me al een stuk beter. Vrouwlief en ik hebben een beslissing genomen. Zie topic Mijn Auto.
Wat ontzettend laag dit.

Hier krijg ik losse handjes van. Wat een bijzonder lage manier om zo met dieren om te gaan. Ik las er al over, heb het filmpje erbij nu gekeken.

Ik snap dat mijn karbonade niet in een fabriek in elkaar geschroefd wordt. maar je kan er toch op zijn minst voor zorgen dat deze dieren niet zo hoeven te lijden. Fatsoenlijk transport en fatsoenlijk in laten slapen. En dat erop los slaan...misschien moet diegene zelf ook maar eens fors wat klappen ontvangen.

Hufters.
Boppie
Wat ontzettend laag dit.

Hier krijg ik losse handjes van. Wat een bijzonder lage manier om zo met dieren om te gaan. Ik las er al over, heb het filmpje erbij nu gekeken.

Ik snap dat mijn karbonade niet in een fabriek in elkaar geschroefd wordt. maar je kan er toch op zijn minst voor zorgen dat deze dieren niet zo hoeven te lijden. Fatsoenlijk transport en fatsoenlijk in laten slapen. En dat erop los slaan...misschien moet diegene zelf ook maar eens fors wat klappen ontvangen.

Hufters.

Eens, ik hou die hufters graag voor je vast. En daarna slepen we ze aan hun oren door de kamer.
Heb het filmpje gezien. Heb er geen woorden voor, maarzou graag die gasten omgekeerd aan hun poten, het kokende bad inhijsen.
Tielt ligt hier niet zo ver vandaan, ik merk hier dat het best wel impact heeft, zowel lokaal alsook (inter-)nationaal. We hebben van de week op kantoor met afgrijzen dat filmpje van (volgens mij) het Nieuwsblad gekeken.
Het valt me dan wel weer op dat dit kennelijk jarenlang zo kan gaan, totdat er een filmpje voorbij komt. Dan valt ineens alles en iedereen over elkaar heen om maar het hardste te kunnen roepen hoe afschuwelijk het wel niet is.
De Belgische autoriteiten zouden er best wat feller op mogen zijn. Ik val hier heel erg over vanwege het totaal onnodige leed wat hier veroorzaakt wordt.

Sadistisch is het juiste woord.
De minister van dierenwelzijn heeft nochtans direct de vergunning ingetrokken, waardoor het slachthuis in ieder geval tijdelijk gesloten is. Veel meer kan de regering op deze termijn tegen dit geval toch niet doen.
Ik doel meer op voorkomen dan genezen.

Dit gedrag kan je niet tolereren, normaal hen ik niet veel met activisten, maar dit is goed gedaan. De slacht kan ook op een respectvolle wijze plaatsvinden, dat bedrijven dit stelselmatig kunnen doen zegt veel over het bedrijf en zijn personeel, maar ook over een gebrek aan toezicht vanuit de overheid.
Zullen we vrijdagavond als afsluiter houden voor deze contest?
Boppie
Sadistisch is het juiste woord.

Of gewoon pure onverschilligheid, zo mogelijk nog erger.
Het filmpje heb ik niet eens afgekeken. Ik vind een horrofilm op z'n tijd leuk, maar als je je realiseert dat dit echt is...
Echt, wat zijn dat voor mensen?
Boppie
Dit gedrag kan je niet tolereren, normaal hen ik niet veel met activisten, maar dit is goed gedaan. De slacht kan ook op een respectvolle wijze plaatsvinden, dat bedrijven dit stelselmatig kunnen doen zegt veel over het bedrijf en zijn personeel, maar ook over een gebrek aan toezicht vanuit de overheid.
Geheel eens. Het zou niet nodig moeten zijn, maar er zijn oh zo veel branches waar de overheid uiterst streng bovenop moet zitten.

@rke: vrijdagavond vind ik prima!
afentoe
Boppie
Geheel eens. Het zou niet nodig moeten zijn, maar er zijn oh zo veel branches waar de overheid uiterst streng bovenop moet zitten.

@rke: vrijdagavond vind ik prima!

Klopt, omgekeerd kom in handhavende instanties tegen die boetes van duizenden euro's uitdelen omdat er bij een gronddtransport een vinkje op een formuliertje ontbreekt. In het oosten van het land is het bij de handhavers van bodemland in om te schikken. Menig aannemer die ook wel een beetje boefje heeft gespeeld mag zich vervoegen op het politiebureau waarna er met tien- of honderdduizenden euro's wordt geschikt. Intussen varen de advocaten er wel bij, die mogen die partijen bijstaan. Wat dat aangaat is de overheid ook de roverheid.
Veel dingen komen ook voort uit het verleden. Als het niet aanvinken ertoe leidt dat je de lading makkelijker kwijt kan...

Iemand die voor zoveel geld moet schikken....hoort die dan niet een wat forsere straf te krijgen?

Het betreffende slachthuis in België.....laat het maat dicht zitten. Men heeft duidelijk aangetoond niet met verantwoordelijkheid om te kunnen gaan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close