Ok, een nieuwe uitdaging:

Wat kan er nu nog beter?

Ik heb af en toe van die momenten dat ik denk: waarom zitten er geen bekerhouders bij de achterstoelen in plaats van bij de voorstoelen? Ik bedoel maar, kinderen slurpen grote hoeveelheden frisdrank en als bestuurder is het veel handiger uit een flesje te drinken. Waarom zitten bekerhouders dan vaak voorin en niet achterin.
Ik wil jullie daarom vragen een blog te schrijven wat er nog steeds beter kan. Schrijf een uitdaging voor de heren fabrikanten, bij voorkeur een eye-opener. Ik zou het leuk vinden als het binnen het realiseerbare blijft maar ik vind niet dat dit een eis moet zijn.

Denk aan bijvoorbeeld een nog langere levensduur, een uitschuifbare auto of het parkeerwiel. Maar je kan bijvoorbeeld ook denken aan stoplichten die met rood pollers uit het wegdek omhoog laten komen. Of zoiets fundamenteels als standaardisatie van gebruikte onderdelen of software.

[/quote]

De regels zijn bij de meeste wel bekend, wie ze toch even in wil zien verwijs ik naar hier!
Ook worden er lijsten bijgehouden met alle belangrijke en onbelangrijke statistieken omtrent deze contest, die vind je dan weer daar!

De AutoWeek Webblog Contest loopt al geruime tijd, kent veel deelnemers en heeft honderden blogs opgeleverd. 50 ervan zijn zelfs in een boek terecht gekomen : Vierkante Wielen. Mochten er nog mensen interesse hebben in een exemplaar, ze zijn nog te koop.

Vorige contests - deelnemers - stemmers - winnaars:

#1 - Auto's pimpen - 12 - 9 - moons / Daphne S.
#2 - Bloedirritant - 10 - 17 - Daphne S.
#3 - Vakantie - 11 - 11 - moons
#4 - Armoe - 14 - 14 - Arjuna1
#5 - Passionado's - 19 - 21 - Soloman
#6 - Take the long way home - 16 - 18 - Arjuna1 / Pink Panther
#7 - The winner takes it all - 19 - 19 - LoveMyJeep
#8 - Man's best friend - 18 - 15 - Daphne S.
#9 - Winterse taferelen - 25 - 20 - Pink Panther
#10 - Let the music play - 18 - 16 - Daphne S.
#11 - Voornemens - 16 - 16 - Dutch Finnatic
#12 - Speelgoed - 17 - 18 - j.ko
#13 - Het noorden kwijt - 15 - 16 - opel-omega
#14 - By any means - 13 - 17 - moons
#15 - strijk-en-zet - 14 - 16 - Joost M
#16 - Oh ja, lekker handig - 14 - 18 - TakeOff
#17 - Oude knarren, jonge karren - 14 - 12 - Arjuna1 / Joost M
#18 - Warmte - 12 - 13 - Hansje36
#19 - Vaak zit het mee, soms zit het tegen - 11 - 13 - Daphne S.
#20 - Zomerse Taferelen - 6 - 9 - moons
#21 - Haar - 12 - 11 - Dutch Finnatic
#22 - Kind - 11 - 12 - Hansje36
#23 - Licht - 12 - 13 - Hansje36
#24 - Verwachting - 13 - 13 - Arjuna1
#25 - Lot - 12 - 16 - Meeuw
#26 - Stom, stommer, stomst - 12 - 13 - J.ko
#27 - Het Beste - 14 - 16 - Soloman
#28 - Vergissing - 8 - 15 - Pink Panther
#29 - Mening - 13 - 12 - Soloman
#30 - Mission Impossible - 9 - 10 - Non-turbo
#31 - Autobahn - 9 - 8 - Non-turbo
#32 – De laatste Liter - 8 - 10 - Non-turbo
#33 – De Chauffeur - 9 - 10 - Meeuw
#34 – Spelletjes - 10 - 11 - Joost M
#35 – Eigenlijk niet goed - 10 - 10 - Dutch Finnatic
#36 - Morgen - 8 - 12 - Joost
#37 - Zorgen - 9 - 9 - LMJ
#38 - Groot Onrecht - 8 - 10 - Ivanov
#39 - Lang September - 5 - 9 - Joost
#40 - Uit je Dak - 10 - 10 - Meike
#41 - Uit het archief - 8 - 12 - Sinner_
#42 - Sterk Verhaal! - 7 - 11 - moons
#43 - Weg - 8 - 11 - Ivanov
#44 - Love - 8 - 12 - Arjuna1 / non-turbo
#45 - Ohhh... Shxt - 6 - 6 - non - turbo
#46 - Banden - 5 - 7 - Joost Prius Verso en Soloman.
#47 - De Foto - 6 - 8 - Ivanov
#48b - Weerstand - 5 - 9 - Opper Jay
#49 - Kippenvel - 6 - 7 - Opper Jay
#50 - Oud, maar Goud! - 5 - 8 - Opper Jay
#51 - Emotie - 10 - 7 - Ouwediesel
#52 – Het Moment - 6 - 7 - Soloman
#53 - Spanning in de bergen - 8 - 5 - Arjuna
#54 - !!!-Noodstop-!!! - 9 - 10 - Arjuna
#55 – Open opdracht - 6 - 6 - Arjuna
#56 – Dat heeft wat stof doen opwaaien - 5 - 9 - The Fox
#57 - Water - 7 - 10 - Soloman
#58 – De Jonge jaren - 9 - 10 - Dutch Finnatic
#59 - Op (on) gebaande paden - 12 - 12 - The Fox
#60 - Afzien - 6 -8 - L.S.B.
#61 - Het wordt beter - 7 - 10 - non-turbo
#62 - Songtitel - 6 - 11 - Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel)
#63 - Politie - 7 - 13 - The Fox
#64 - Modder - 5 - 8 - Janus Diedericus
#65 - Zwart - 9 - 12 - The Fox
#66 - Een gedenkwaardige rit - 9 - 12 - Joost PP
#67 - Zonde - 6 - 8 - The Fox
#68 - Vuur - 8 - 9 - Hansje36
#69 - Toekomst - 6 - 10 - The Fox
#70 - Een wijze les - 5 - 9 - The Fox
#71 - Op het nippertje - 5 - 8 - Ivanov
#72 - Verdwenen vrienden. - 7 - 12 - j.ko
#73 - Verleiding - 5 - 11 - Joost PP
#74 - Van A naar Beter - 7 - 9 - The Fox
#75 - Improvisatie - 5 - 8 - Ivanov
#76 - Angel/Engel - 10 - 12 - Soloman
#77 - Over de grens! - 6 - 8 - Janus Diedericus
#78 - Verlichting - 8 - 14 - Janus Diedericus en Pjötr
#79 - Autoliefde - 11 - 16 - Soloman
#80 - De allereerste - 6 - 8 - The Fox
#81 - Vriendschap - 4 - 11 - Hansje36
#82 - Geluk - 7 - 8 - Arjuna1
#83 - Praktische oplossingen - 3 - 8 - Hansje36
#84 – Vrije oefening - 4 - 9 - Janus Diedericus
#85 – Occasion - 8 - 12 - Ivanov, deel I en Ivanov, deel II
#86 – Strip/Strippen - 5 - 8 - Joost PP
#87 – Gassen - 5 - 8 -Hansje36
#88 – Het dagelijks leven - 5 - 8 - Hansje36
#89 – Geweld, oorlog, vluchten - 5 - 8 - Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber
#90 – Regels - 5 - 6 - Arjuna1 en The Fox
#91 - Avontuur(tje) - 5 - 7 -Arjuna1
#92 – Twijfel - 5 - 10 - Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber
#93 – Overmoed - 6 - 12 - Meeuw
#94 - Let it be - 5 - 8 - The Fox
#95 - Brokken - 5 - 7 - The Fox
#96 - Liften - 4 - 7 - The Fox
#97 - Werken aan de weg - 7 - 9 - hansje36
#98 - We zijn er bijna - 5 - 6 - Joost PP
#99 - Nu even niet - 6 - 8 - Twix
Vrij training/open opdracht - ? - n.v.t.
#101- Wan Ooh Wan - 5 - 3 - Gewoon Dirk
#102 - Onderhoud - 6 - 6 - Joost geen zelfbenoemd autoliefhebber
#103 - Gezelligheid - 6 - 7 - hansje36
#104 - Onbaatzuchtig/onbaatzuchtigheid - 4 - 6 - Gewoon Dirk
#105 - Een frisse wind 3 - 10 - rke

De lijst met winnaars:
1. The Fox, Joost geen zelfbenoemd autoliefhebber - 13 overwinningen
3. Arjuna 1 - 12 overwinningen
4. hansje36 - 10 overwinningen
5. Soloman - 8 overwinningen
6. non-turbo, Ivanov, Gewoon Dirk - 6 overwinningen
9. Moons, Daphne S. - 5 overwinningen
11. Dutch Finnatic - 4 overwinningen
12. Pink Panther, j.ko, Opper Jay, meeuw - 3 overwinningen
16. LoveD MyJeep - 2 overwinningen
17. opel-omega, Take Off, Meike, Sinner_, Ouwediesel, L.S.B., Idefiqs, Pjötr, Twix - 1 overwinning

En de punten, nu allemaal:
1. Joost geen zelfbenoemd autoliefhebber - 668 punten
2. Ivanov - 604 punten
3. The Fox - 502 punten
4. hansje36 - 467 punten
5. Soloman - 371 punten
6. Pink Panther - 348 punten
7. Arjuna1 - 324 punten
8. Gewoon Dirk -311
9. moons - 305 punten
10. j.ko - 294 punten
11. meeuw - 250 punten
12. Dutch Finnatic - 244 punten
13. LoveD Myjeep - 230 punten
14. Daphne S. - 193 punten
15. non-turbo - 141 punten
16. Opper Jay - 103 punten
17. Meike - 94 punten
18. Mark89 - 93 punten
19. Take Off - 82 punten
20. RobertvL - 70 punten
21. opel-omega - 60 punten
22. Carlover - 56 punten
23. Twix - 53 punten
24. Ouwediesel - 49 punten
25. 16S - 48 punten
26. Idefiqs - 46 punten
27. Norge, Pjötr - 39 punten
29. Elke Dag een nieuwe dag - 38 punten
30. Afentoe, 39 punten
31. Nico GTR - 38 punten
32. Samantifest - 36 punten
33. Sanitarium - 32 punten
34. L.S.B. - 31 punten
35. Sinner_ - 28 punten
36. Zonder Matra, met BMW - 25 punten
37. H8 2 W8 - 24 punten
38. TKoote - 22 punten
39. Gulli - 21 punten
40. Grandiosa - 20 punten
41. Bruce Willems - 19 punten
42. Jazz - 16 punten
43. Mechanix - 14 punten
44. Zeenea, IdeJ - 11 punten
46. noldjuh, LosangeEmotion - 10 punten
48. sitechris - 9 punten
49. Geelhoed, michel1975, BMdoubleyou, JW01, Boppie - 8 punten
54. Rob0032 - 7 punten
55. Zuda, jaapie00, Wrangler - 5 punten
58. High Performance, Karmaarverder, saab9000, De Antagonist - 4 punten
62. Marvant - 3 punten
63. Yellow Cab, Tomolino, E. van Putten, Tykoen - 1 punt

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-04-2017 17:13 door Ivanov.
Het is wellicht niet direct wat je voor ogen had toen je het onderwerp verzon, ook al staan er wel een paar ideeën in. Mijn inzending, genaamd moet het beter?, verwoordt gewoon mijn eerste gedachten toen ik het onderwerp van deze contest las.
@afentoe,

Je bent flitsend en met een goed verhaal. De lat ligt weer hoog.

Ik had wel verwacht (en gehoopt) dat er inzendingen zouden komen met andere ideeën, dat is ook de kern van bloggen.
Even een ander licht laten schijnen.

Er zijn veel mensen (ik heb er zelf ook last van) die eenmaal in een zeker gedachtenpatroon niet meer in staat zijn een ander gedachtenpatroon te volgen. De nuchtere kijk van een buitenstaander kan soms heel verhelderend werken. Het bekende uit de doos denken eye rolling smiley

Dankjewel voor deze aftrap.
Geen moeite, bedankt voor je commentaar.
Op het gebied van autotechniek zou ik wel een buitenstaander genoemd kunnen worden, voorzichtig gezegd nut smiley
Om het weekend af te sluiten.

ik weet niet wat jullie vinden, maar ik vind het een allemachtig lekker nummer.
Ja leuk afentoe, eigenlijk compleet de verkeerde richting op aangezien het milieu er niet bij gebaat is, maar mooi geschreven! thumbs up
@Boppie: eens, bijzonder prettige herrie, de autoradio gaat niet harder als dit nummer voorbij komt maar ik luister er graag naar.
@Nico: bewuste keuze, omdat ik op mijn vingers wel kan uittellen dat de brandstofmotor zoals we die nu kennen gaat uitsterven, over een tijdje gaat dat ook zo zijn met de elektromotoren zoals we die nu kennen. Voordat daar een hele revolutie in is, dat gaat in mijn ogen nog decennia duren. Omdat ontwikkelingen op andere vlakken voor mijn gevoel veel en veel sneller gaan en minder voorspelbaar zijn heb ik daarop gefocust. Bedankt voor je feedback smiling smiley
Mijn bijdrage, voor optimale verwarring met bijna dezelfde titel als de uitdaging zelf: Contest 106: Wat kan er nu nog beter?
Ik vonder het al een apart topic toen ik het opende...
Wij gaan maar weer eens even peinzen.smiling smiley
Gezien het weinige animo voor dit onderwerp, willen jullie een ander onderwerp?
De ideeën zijn er wel, nu alleen nog de uitwerking.
Met het onderwerp is niets mis. Ben alleen bijzonder druk de laatste tijd.
Ik sluit me bij Twix aan.
Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met een verhuizing. Alleen al de combinatie met mijn werk....
Twix

Met motorrijden zeker...grinning smiley
Geen tijd gehad, op vakantie geweest. Daarnaast, wat ik al eerder zei: het word hier trekken aan een dood paard.
Na twee weken zitten we pas op pagina één.
Ik wou dat het anders was, maar ik zie hier helaas weinig toekomst.
Idefiqs
Twix

Met motorrijden zeker...grinning smiley

Ook... Maar ben ook veel onderweg. En dan ben ik alleen in het weekend thuis.
hansje36
Daarnaast, wat ik al eerder zei: het word hier trekken aan een dood paard.

Als je niet wil, dan doe je het niet. Er is niemand die je dwingt. Je kan je ook afvragen of je misschien zelf dat paard niet bent.
Je zou ook kunnen zeggen waar je geweest bent, een paar foto's posten en wat dies meer zij.

Anders is het een beetje stilletjes in een hoekje van een café te zitten en dan klagen dat er niets gezegd wordt.
Soloman
Ik sluit me bij Twix aan.
Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met een verhuizing. Alleen al de combinatie met mijn werk....

Zelf verhuisd?
Twix
hansje36

Als je niet wil, dan doe je het niet. Er is niemand die je dwingt. Je kan je ook afvragen of je misschien zelf dat paard niet bent.
Je zou ook kunnen zeggen waar je geweest bent, een paar foto's posten en wat dies meer zij.

Anders is het een beetje stilletjes in een hoekje van een café te zitten en dan klagen dat er niets gezegd wordt.

Laat ik dan eens wat zeggen. Mijn oude trouwe telefoon is stuk, of gedetailleerder gezegd, de volumeknop is stuk. Als direct gevolg start hij alleen nog maar op in de "veilige stand" waarmee apps van derde partijen niet gebruikt kunnen worden. Omdat enkelen van die apps (9292, WhatsApp, enzovoort) juist de reden zijn dat ik ooit een smartphone gekocht heb beschouw ik hem als stuk.
Helaas bleek vanmiddag de volumeknop direct onderdeel te zijn van het moederbord waardoor het voor minder dan 4-500 euro niet gemaakt kan worden. Einde oefening dus, ook omdat sinds de vergeefse reset van vanmiddag bijvoorbeeld de camera niet meer aan te zwengelen valt. Erg jammer om daarachter te komen nádat je bent gedraaid voor een leuke Audi.
Adviezen voor een betaalbare en degelijke smartphone zijn zeer welkom!
Wat is betaalbaar?

Zelf heb ik jaren een Samsung Galaxy S5. Nog steeds erg tevreden mee. Ik heb daarnaast ook een S5 Mini. Ook fijn.
Mijn kleine fototoestel was kapot gegaan. De lens kwam er niet meer uit. Uit dezelfde serie nu een Canon PowerShot ELPH 190 IS gekocht. In Nederland bekend als IXUS 180. Dat betekent dat dit nu mijn vierde IXUS is...
Twix
hansje36

s

Daar heb je een punt.
afentoe
Twix
hansje36

Laat ik dan eens wat zeggen. Mijn oude trouwe telefoon is stuk, of gedetailleerder gezegd, de volumeknop is stuk. Als direct gevolg start hij alleen nog maar op in de "veilige stand" waarmee apps van derde partijen niet gebruikt kunnen worden. Omdat enkelen van die apps (9292, WhatsApp, enzovoort) juist de reden zijn dat ik ooit een smartphone gekocht heb beschouw ik hem als stuk.
Helaas bleek vanmiddag de volumeknop direct onderdeel te zijn van het moederbord waardoor het voor minder dan 4-500 euro niet gemaakt kan worden. Einde oefening dus, ook omdat sinds de vergeefse reset van vanmiddag bijvoorbeeld de camera niet meer aan te zwengelen valt. Erg jammer om daarachter te komen nádat je bent gedraaid voor een leuke Audi.
Adviezen voor een betaalbare en degelijke smartphone zijn zeer welkom!

Er is nu toch zo'n provider die met een Iphone 5 (refurbished) adverteert? In veel soepele maandelijkse termijnen een oude apple terugbetalen?

Ik ben recent van de galaxy note 4 naar de s7 overgestapt. Ja, de s7 is kleiner, de batterij gaat langer mee (van vol naar leeg) en nog veel meer verbeteringen. Maar ik mis dat handige pennetje van de note (zit in de telefoon) en de software die beweert alle apps over te zetten van de 4 naar de 7 werkt maar half. Als ik zulke software durf af te leveren heb ik de volgende dag een lange vakantie, gesponsord door het UWV.

Ik heb de note4 aan dochterlief gegeven. Zij had haar 5 laten stuiteren en het glas van het scherm kon daar niet tegen. Ik had natuurlijk dit scherm kunnen vervangen, maar ik gebruik mijn telefoon ook zakelijk. Daarom is het fijn dat de informatie op deze telefoon niet bij een of andere aap in handen komt die vervolgens onder mijn naam gaat whatsappen met mijn vrienden, kennissen en zakenrelaties.
Dat was een goede zet. Er waren nog diverse app's waarvan resten op de oude telefoon stonden.
En Opel wordt voor 2,2 miljard over genomen door PSA.
Dat is een " koopje" , Opel is dus blijkbaar niet zoveel waard.
Eerlijk gezegd heb ik het niet zo op Franse merken behalve dan hun Hdi dieselmotor. Benieuwd hoe Opel zich de komende jaren gaat presenteren en niet te "Frans" wordt.
De nieuwste generatie Motorola ziet er wel goed uit. Zelf 3,5 jaar lang een moto G gehad en nu ben ik over gestapt op een LG Nexus 5X.
Bevalt goed al is de accu niet het beste aspect van het toestel is. Camera goed en scherm goed.
Ik heb de S7 Edge, prima dinggie...
Bedankt voor de tips allemaal! S5 mini overwoog ik al, heb nu een S3 mini die het toch zo'n drie jaar lang geheel probleemloos heeft volgehouden. In die tijd ook meerdere malen gevallen, etc. Motorola ga ik ook eens naar kijken. S7 is volgens mij het nieuwste model, ik ben niet de rijkste, voor mij simpelweg te duur.
@rke: volgens mij is dat Simpel, met die YMCA-reclame. Punt is... Ik heb al een abonnement en dat bevalt me prima, kost bijna niets, bijna nooit storingen, dus zie geen reden om over te stappen. Ik ben in de markt voor simlockvrij.

@hansje36: kwestie van smaak, de Peugeot die wij thuis gehad hebben vond ik heerlijk comfortabel en hij stuurde bovengemiddeld prettig. Ik denk dat een Duits merk wat al te veel Franse trekjes krijgt zeker op de thuismarkten van beide merken gedoemd is te mislukken. Te Duits voor een Fransman, te Frans voor een Duitser. Voor Nederland zou zoiets ideaal zijn, maar ik zou me verbazen als de speerpunten van Opel veel zullen veranderen.
Ik ben het wel met Hansje eens dat de belangstelling achteruitloopt, maar dat is niet alleen in dit gezelligheidstopic, ook in de andere. De sfeer is er ook uit.
En ik ben het ook eens met de opmerkingen van Twix. Want de topics maak je met z'n allen en als je het niet aanstaat, wie let je om iets anders te doen.
En ten derde, ja, het ligt ook aan mij.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-03-2017 10:52 door Soloman.
En als we de titel van deze uitdaging eens wat breder bekijken? Wat kan er beter in de bloggershoek?

Het was een kletsnatte dag vandaag, dan kun je leuke foto's maken! Die waren dan ook volop op TV vandaag.
rke
En als we de titel van deze uitdaging eens wat breder bekijken? Wat kan er beter in de bloggershoek?

Er moeten gewoon 2 of 3 inzendingen komen, dan volgen er wel wat meer. Geef het nog ff de tijd.
Gewoon posten, praten. Ik heb wel inspiratie maar geen zin om het op schrift te zetten.
Tussen al dat geklaag door zou je bijna vergeten dat er al 4 inzendingen zijn...
Het thema is overigens best leuk. Lange tijd Was ik terughoudend qua technologie: ik printte bijvoorbeeld altijd mijn instapkaart uit. Daarmee ben ik dus gestopt, behalve op intercontinentale vluchten.

Kaarten? Ik navigeer tegenwoordig met mijn mobiel, TomTom of Garmin van plaats naar plaats. Ik zorg dat ik grofweg weet waar ik heen moet, maar de details laat ik aan de techniek over.
Mijn werkgever wil dat het personeel op vrijwillige basis werkgerelateerd gaat bloggen.

Dat wordt nog een guitige uitdaging. Hier op dit forum kan ik op mijn gemak een merk tot de schoenzolen afbranden wat mij hooguit een paar vervelende reply's oplevert. Maar als ik over een opdracht ga bloggen en in detail vertel wat er allemaal mis is bij bijvoorbeeld de driezitsbank, hoef ik nooit meer bij de driezitsbank aan te kloppen voor een volgende opdracht.

Dus dat bloggen moet alsof je op eieren loopt. Dat wordt nogal een uitdaging voor mij, ik denk dat ik pas.
Ik blog me hele dagen in de rondte op het werk. In emails welteverstaan.
Soms word het toch wel gewaardeerd als je de waarheid spreekt rke?
Nico GTR

Jij hebt zeker geen vriend(in)? big smile smiley
Twix
Nico GTR

Jij hebt zeker geen vriendin? big smile smiley

Nee nog niet. tongue sticking out smiley
Wat kan er nu nog beter?

Een ieder die mij kent weet dat ik een liefhebben ben van Eric Clapton's muziek. Maar wanneer je Eric Clapton, Pavarotti en een Gospelkoor hebt, is het nog beter: Holy Mother

In this benefit concert for Bosnia in 1996, Eric Clapton performed a song he wrote for the Blessed Mother along with the renowned Italian opera singer Luciano Pavarotti and a terrific Gospel choir. The words of the song are a real prayer for Clapton. In his memoir, Clapton: The Autobiography, the musician writes about a rock-bottom moment he had in rehab in 1987:
“I was in complete despair,” wrote Clapton. “In the privacy of my room, I begged for help. I had no notion who I thought I was talking to, I just knew that I had come to the end of my tether . . . and, getting down on my knees, I surrendered. Within a few days I realized that . . . I had found a place to turn to, a place I’d always known was there but never really wanted, or needed, to believe in. From that day until this, I have never failed to pray in the morning, on my knees, asking for help, and at night, to express gratitude for my life and, most of all, for my sobriety.”

Ik heb zijn biografie gelezen, indrukwekkend. Zijn muziek wordt er nog mooier door.
Twix
Nico GTR

Jij hebt zeker geen vriend(in)? big smile smiley

Mooi voorbeeld.

Zij vraagt: "Heb ik een dikke reet in deze jurk?"

Het meest foute maar waarschijnlijk correcte antwoord is "Ja".
Een onvolledig en daarom maar weinig minder fout antwoord is "Nee".
En als je zin hebt een avondje over gevoelens te praten moet je "Dat hangt er van af hoe je er tegenaan kijkt" zeggen.
Een mooie aanzet voor een scheiding is: "Vroeger niet, tegenwoordig .... "
En als je zin in een grote hoeveelheid vrije tijd hebt zeg je: "Bij die mooie verkoopster leek het van niet".

Je begrijpt, ik ben gescheiden. In mijn huis vind je geen dik makende jurken meer.
Ik blog al jarenlang voor mijn werk en verschijn zelfs regelmatig in de personeelsbladen.
Het wordt zeer gewaardeerd. We hebben duizenden werknemers, maar ik word erg vaak herkend door collega's die ik niet ken. Ben geen beroemdheid of zo, maar iedereen kent mij (schrijf twee blogs per maand ongeveer en doe afscheidsconferences). Dat vind ik soms erg vervelend. Dan staat er weer iemand je in de lift aan te staren, dan weet je al hoe laat het is.
Het is een heel andere insteek dan hier. Het gaat altijd over actuele onderwerpen op het werk. Het is een mengsel van scherp kritisch en absurde humor. De humor heeft een functie om de blog vooral leuk te houden, want dat is belangrijk. De scherpte is bedoeld dat collega's hun gedachten erin herkennen. Zo omschrijf ik een beetje komisch wat er in de wandelgangen wordt gezegd, maar wat de directie nooit hoort.
Ik heb een vast lezerspubliek waarvan ik regelmatig mails krijg. Het was voor mij een verrassing toen een scheidende directeur mij vertelde dat hij fan van mijn schrijfwerk was. Dat vond ik een heel compliment.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-03-2017 10:35 door Soloman.
rke
Mijn werkgever wil dat het personeel op vrijwillige basis werkgerelateerd gaat bloggen.

Dat wordt nog een guitige uitdaging. Hier op dit forum kan ik op mijn gemak een merk tot de schoenzolen afbranden wat mij hooguit een paar vervelende reply's oplevert. Maar als ik over een opdracht ga bloggen en in detail vertel wat er allemaal mis is bij bijvoorbeeld de driezitsbank, hoef ik nooit meer bij de driezitsbank aan te kloppen voor een volgende opdracht.

Dus dat bloggen moet alsof je op eieren loopt. Dat wordt nogal een uitdaging voor mij, ik denk dat ik pas.

Valt mee hoor. Het is de kunst om er geen zeurpietblog van te maken. Je moet het zo draaien dat iedereen er om kan lachen, van directie tot wc-schoonmaker. En wat ook helpt is soms een opvallende collega in de spotlights zetten. Je gaat reacties krijgen, ook vervelende. Maar ik vind, als je daar niet tegen kunt moet je niet schrijven. Het hoort er gewoon bij. Alleen dat wildvreemde collega's (ik heb er 3.000) me soms zomaar aanspreken vind ik best moeilijk. Soms is het wel leuk.
Zo had ik een keer een blog over Het nieuwe Werken (daarbij moet je ook regelmatig thuiswerken, een verkapte vorm van bezuiniging). Op zich niks mis mee, maar ik vond dat er te weinig over was nagedacht en dat het wel eens gevolgen kon hebben. Nu kun je niet zo maar schrijven van: Dat nieuwe werken is maar niks.
Dus had ik het omgedraaid naar Het Nieuwe Wonen, waarbij ik in mijn blog schreef dat mijn vrouw dat een fantastisch idee vond en dat ik regelmatig moest blijven slapen op het werk en maar moest eten in de snackbar en dat ik de krant ook op het station kon lezen en zo.

Op een gegeven moment stond er een onbekende vrouw bij me in de lift die spontaan vroeg: blijf je hier slapen vannacht?
Daar moest ik verschrikkelijk om lachen. De vraag daarna was: Is je vrouw echt zo erg?
Ha ha, wel grappig.
@Soloman,

Ik heb begrepen dat het de bedoeling is om op LinkedIn te gaan bloggen. Ik maak mijn uurtjes vol bij de klant, dus ik heb weinig anders om over te schrijven dan de belevenissen bij de klant.
Dan moet ik natuurlijk niet gaan vertellen dat ik al twee weken zoek naar informatie die de klant (imho) in de systeemdocumentatie had moeten zetten. En een antwoord als "Systeemdocumentatie? Wasda? Wij gebruiken de source...." is dan naar mijn mening ongeveer het foutst mogelijke antwoord.

Maar misschien is er een ander concept bedacht. Ik krijg over een tijdje uitleg hoe men het in gedachten heeft.
Het lijkt mij erg leuk om over mijn werk te bloggen, een vriendin van mij heeft daar zelfs haar werk van gemaakt.
Mijn nichtje werkt in het onderwijs en is altijd in iedere schoolvakantie in het buitenland.
Zij blogt over die reizen en blijkbaar zo succesvol dat de kosten die ze maakt er met gemak uit haalt.
Op LinkedIn, dus het is eigenlijk gewoon reclame? Ik ben benieuwd wat ze voor ogen hebben.

rke
Het lijkt mij erg leuk om over mijn werk te bloggen, een vriendin van mij heeft daar zelfs haar werk van gemaakt.

Waar blogt ze dan over? Je kan niet meer over werk bloggen wanneer je van bloggen je werk hebt gemaakt.
Ik denk dat ik de zin verkeerd leest. spinning smiley sticking its tongue out
Twix
Op LinkedIn, dus het is eigenlijk gewoon reclame? Ik ben benieuwd wat ze voor ogen hebben.
In de huidige vorm lijkt het er sterk op. Het 'bloggen' gebeurt nu via de bedrijfswebsite waar een paar reclameverhaaltjes staan.
Ik ben benieuwd waarom de directeur mij persoonlijk heeft aangeschreven.

Twix
rke

Waar blogt ze dan over? Je kan niet meer over werk bloggen wanneer je van bloggen je werk hebt gemaakt.
Ik denk dat ik de zin verkeerd leest. spinning smiley sticking its tongue out

Zij schrijft voor deze site: [hortinext.com] Zij is een tuindersdochter en schrijft free lance o.a. voor deze site.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close