Contest #105, het inzicht tot een nieuwe wind.

Gepost door Nico GTR 
Een slechte gewoonte, of een vervelende eigenschap, een wat mindere kant van onszelf. Iedereen heeft het ze en uiteraard ben ook ik daar geen uitzondering op.
Kieskeurig als ik ben en kan zijn over van alles en nog wat vergeet ik echter ook wel eens kritisch te kijken naar dingen die wellicht 2 keer oke zijn om te schrijven, maar na verloop van tijd zeurend, klagend, ondankbaar en vervelend kunnen overkomen.

Soms! Heel soms heb je dan gewoon even een serie van evenementen nodig waardoor je weer met een frisse wind naar die eigenschap kunt kijken, om je dan toch te bedenken dat het wellicht niet de meest prettige kant van je persoonlijkheid is.
In dit geval, heb ik een flink aantal personen leren kennen dit jaar, sommige daarvan mechanisch zeer gekwalificeerd en zeer interessante personen om op (a)sociale media te hebben.

Echter kan dit ook vervelende kanten hebben, zeker als je zoals ik vaak een mening hebt, al dan niet juist, over veel zaken. Dan hebben we uiteraard een algoritme zie je dat vaak langskomen. En ik kan me zeer zeker indenken dat dit wel eens vervelend kan zijn in de stroom van informatie.

Mijn slechte gewoonte? Klagen dat ik geen geld heb voor een RS terwijl om mij heen leeftijdsgenoten meer geld kunnen uitgeven aan een auto en ik niet want ik ben student....en ja! Ik besefte het me niet, maar na goed beraadslagen, wat zeg ik dat eigenlijk vaak!
Waarom? Het is niemands zaak dat ten eerste, daarnaast is een auto al een enorme luxe in zichzelf! En ga ik dan ook niet afdwalen van iets anders? Ik ben dus in zekere zin bezig in sommige mensen hun ogen met een jaloerse opmerking, niet on-topic, niet relevant voor persoon in kwestie en wellicht denken sommige wel dat ik er medelijden mee wil opwekken?

Verschrikkelijk eigenlijk als je erover nadenkt! Ik snap goed dat dit vervelend kan zijn, heeel erg goed zelfs. En ik had even een andere kijk nodig om tot dat inzicht te komen, dus vanaf nu een frisse wind! On-topic, en ik ga niet meer zeuren, immers komt de RS vanzelf. drinking smiley
That's the spirit.

En weet je; als je dan eindelijk dat ding hebt.....
Je ieder dubbeltje moet omdraaien voor een machine die veel meer kan dan jij aankunt. Je een machine hebt met zulk potentieel dat zelfs doorgewinterde tokkies zich asociaal voelen als ze ook maar in de buurt van het maximale durven komen. Je jezelf hoofdsponsor voelt van het lokale Bovag-bedrijf, de belastingdienst, het CJIB en de verzekering. En je als toetje een ding hebt wat je niet alleen kan laten overnachten in een duistere Rotterdamse wijk.....

Dan denk je: waarom heb ik geen Joop Doorzon bolide? Zo'n ding wat ik met gerust hart tot in het rood kan laten gillen. Zo'n ding waarmee ik onderstuur in alle heftigheid kan ervaren, zo'n ding waarvoor iedere te discrimineren crimineel zijn neus ophaalt, zo'n ding waarmee je de vouwen uit de broek van oom agent kan rijden en hij na vijf minuten niet meer zeker weet dat jij het was en zo'n ding waarvan jouw oma zegt dat hij lekker veert....

En als toetje kan je een prutserijtje voor jezelf kopen. Een fullsize meccanodoos die je kan poetsen, uit elkaar halen en in elkaar knutselen. En waarmee je af en toe op zondagmiddag, trots als een aap met een krul in zijn l u l, een toertochtje met je meisje mee kan maken.

Dat is mijn dagdroom.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-01-2017 22:25 door rke.
Het kijken naar wat anderen allemaal wel niet hebben noem ik het 'Facebook-syndroom'. Iedereen post op Facebook hoe goed ze het hebben. Hoe fantastisch hun huwelijk is en hoe goed de kinderen het doen op school. Je zou er bijna jaloers van worden.

De werkelijkheid is vaak zo anders. Achter al die pracht en praal schuilt vaak een triest en ongelukkig leven.

Zo was er ooit een koppel. Hij kon aardig voetballen en zij, zij was bloedjemooi. Bekend van tv, want ja, bloedjemooi. Leuk kindje ook. Ja, dat hadden ze ook. Man man man, om jaloers van te worden. De waarheid was echter iets genuanceerder. Sterker nog, ondertussen zijn ze gescheiden. Ik weet zeker dat er hordes mannen en vrouwen stikjaloers waren.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close