Ja, die V60 is nou precies de auto die ik me bij een Volvo voorstel. Ik vind hem vele malem mooier dan bijvoorbeeld een Passat of een Audi. Ik zou het Toyota equvalent, de Avensis (beetje voor de poor-man auto) best willen rijden.

Gisteren was het een lang dagje in de auto, naar de kleigroeve in België, Vlaanderen zoals ze daar zeggen. Tegen de Franse grens aan. Best slim van die mensen, je krijgt het beheer over een stuk grond, ontgraaft de klei, de eerste 10 meter zijn wat minder goed en verkoop je aan Nederlanders voor de dijkversterking, de volgende 30 meter is hoogwaardiger en gebruik je als basis voor bakstenen en dakpannen.
Vervolgens is het gat leeg, er moet wel een onderafdichting overblijven, en vul je hem met afval als stortlocatie. Dat is pas echt verdienen.
Misschien nog een mooie bult erboven op en je gaat een golfbaan expoliteren. Zo maak je geld met geld! OK alleen het landschp verander je 'een beetje', maar er staan mooie hekken omheen.

En ja het is Vlaanderen, ik luister altijd naar Joe-fm. Die vertelde me dat in België de meeste files staan van geheel Europa. Dat zal wel niet absoluut zijn, maar kan het natuurlijk beamen.
Wel ben ik terug via de Liefkeshoektunnel gereden. Dat scheelt echt heel veel files, al sta je even verderop bij Woensdecht wel even vast. Kost zes euro, maar de baas betaalt.....als de Belgen echt iets tegen de files in Antwerpen zouden willen doen zouden ze eerst de tol moeten afschaffen. Want een echte Hollander staat liever een uur in de file en verspilt 3 mm koppelingsplaat dan dat tie 6 euro aftikt......
Joost GZA
Wel ben ik terug via de Liefkeshoektunnel gereden. Dat scheelt echt heel veel files, al sta je even verderop bij Woensdecht wel even vast. Kost zes euro, maar de baas betaalt.....als de Belgen echt iets tegen de files in Antwerpen zouden willen doen zouden ze eerst de tol moeten afschaffen. Want een echte Hollander staat liever een uur in de file en verspilt 3 mm koppelingsplaat dan dat tie 6 euro aftikt......

Als dagelijks gebruiker van de Liefkenshoektunnel kan ik alleen maar beamen dat dit een heerlijke verkeersluwe route is. Toch lijkt het me geen goed idee om deze tolvrij te maken. Bij ernstige hinder elders op de ring gebeurt dit sporadisch al met als gevolg dat je ook op dit deel van de ring file mag rijden. In de spits zit de R2 momenteel zo dicht tegen zijn maximum capaciteit (op sommige stukken, niet over de gehele lengte) dat een kleine gebeurtenis (vrachtwagen met pech, honderd auto's meer per uur, noem maar op) al kan zorgen voor een opstopping. Door het tolplein midden in deze opstopping lijkt het ook nog eens langer te duren eer je er voorbij bent, op de een of andere manier stropt dit altijd extra op.

Overigens was de (korte) file bij Woensdrecht pure pech. Letterlijk. Door een Pool in een Subaru Legacy die met pech was gestrand op de linkerrijstrook van de A58 net na knooppunt Markizaat moest het verkeer daar noodgedwongen over een baan. Even verderop, bij afslag Bergen op Zoom zuid was er op de afrit een busje gekanteld, dit zorgde ook voor enige vertraging (zelf niets van gemerkt, ik pak altijd afrit Hoogerheide). Normaal gesproken rij je filevrij. Alleen vanaf knooppunt Markizaat tot knooppunt Zoomland is het vaak maar 100 km/u wat je haalt. Dit door het samen komen van de A4 en A58, een hoop op- en afritten op korte afstand en de bocht bij Hoogerheide. Want een bocht in een snelweg, dat is natuurlijk eng!
Misschien moet ik de Liefkenshoektunnel ook eens proberen. Ik neem nu de oostkant van de ring en dat is een 's morgen en 's middags een Belgisch drama. Veel (vracht) verkeer, heel veel op en afritten en de typische manier van rijden van Belgen zijn een slechte combinatie. Ik gok dat er meer dan een ongeluk per dag op dat stukje snelweg gescoord wordt.

Ik zal eens informeren hoe de baas met tolgeld omgaat.
Gewoon Dirk
Joost GZA

Als dagelijks gebruiker van de Liefkenshoektunnel kan ik alleen maar beamen dat dit een heerlijke verkeersluwe route is. Toch lijkt het me geen goed idee om deze tolvrij te maken. Bij ernstige hinder elders op de ring gebeurt dit sporadisch al met als gevolg dat je ook op dit deel van de ring file mag rijden. In de spits zit de R2 momenteel zo dicht tegen zijn maximum capaciteit (op sommige stukken, niet over de gehele lengte) dat een kleine gebeurtenis (vrachtwagen met pech, honderd auto's meer per uur, noem maar op) al kan zorgen voor een opstopping. Door het tolplein midden in deze opstopping lijkt het ook nog eens langer te duren eer je er voorbij bent, op de een of andere manier stropt dit altijd extra op.

Overigens was de (korte) file bij Woensdrecht pure pech. Letterlijk. Door een Pool in een Subaru Legacy die met pech was gestrand op de linkerrijstrook van de A58 net na knooppunt Markizaat moest het verkeer daar noodgedwongen over een baan. Even verderop, bij afslag Bergen op Zoom zuid was er op de afrit een busje gekanteld, dit zorgde ook voor enige vertraging (zelf niets van gemerkt, ik pak altijd afrit Hoogerheide). Normaal gesproken rij je filevrij. Alleen vanaf knooppunt Markizaat tot knooppunt Zoomland is het vaak maar 100 km/u wat je haalt. Dit door het samen komen van de A4 en A58, een hoop op- en afritten op korte afstand en de bocht bij Hoogerheide. Want een bocht in een snelweg, dat is natuurlijk eng!

Is het niet prachtig om de verkeersdrukte en de bijbehorende uitstoot van al die Vlaamse diesels die lekker smog staan te produceren op de reguliere ring te spreiden? En als de tolpoort weg is kun je helemaal lekker doorrijden.

rke
Misschien moet ik de Liefkenshoektunnel ook eens proberen. Ik neem nu de oostkant van de ring en dat is een 's morgen en 's middags een Belgisch drama. Veel (vracht) verkeer, heel veel op en afritten en de typische manier van rijden van Belgen zijn een slechte combinatie. Ik gok dat er meer dan een ongeluk per dag op dat stukje snelweg gescoord wordt.

Ik zal eens informeren hoe de baas met tolgeld omgaat.

Tja, zes euro per dag, het is een keuze....voor de baas weinig, als partikulier is het je lunch....dus broodjes kaas mee en lekker door de tunnel rijden.
maar eeh...Dirk, dat kan natuurljk niet. Een Pool kan pech hebben, op de weg. Maar in een Subaru???? nut smileyeye popping smiley
Grappig dat we gisterenmiddag vlak bij elkaar waren.

Ik kan me van de zomer van 2015 toen we uit Engeland kwamen nog de enorme opstopping op vrijdagmiddag in Antwerpen herhinneren. Met de caravan, we zijn toen door de stad heengereden....best een uitdaging...duurde ook heel lang. Ik had toen ook natuurlijk de Liefkeshoektunnel moeten nemen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-02-2017 11:46 door Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber.
Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber
maar eeh...Dirk, dat kan natuurljk niet. Een Pool kan pech hebben, op de weg. Maar in een Subaru???? nut smileyeye popping smiley
Grappig dat we gisterenmiddag vlak bij elkaar waren.

Ik kan me van de zomer van 2015 toen we uit Engeland kwamen nog de enorme opstopping op vrijdagmiddag in Antwerpen herhinneren. Met de caravan, we zijn toen door de stad heengereden....best een uitdaging...duurde ook heel lang. Ik had toen ook natuurlijk de Liefkeshoektunnel moeten nemen.

Ik heb wel eens de westerscheldetunnel genomen vanuit Lille. Dat rijdt ook prima en met de sleurhut heb je geen extra vertraging door de Zeelandse snelwegen. Vanuit Calais kan je zelfs langs Brugge naar Terneuzen.

Het is wel een erg saaie weg bij Gent, kilometers lang niets anders dan industrie.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-02-2017 12:55 door rke.
Westerscheldetunnel is inderdaad ook goed te doen. Die vijf dagen per jaar dat er iets gebeurt bij de Liefkenshoektunnel waardoor het verkeer daar volledig lam ligt neem ik ook de Westerscheldetunnel. Deze route is zowel in tijd (+15 minuten) als in afstand (+20 kilometer) iets langer maar dat loont dus al vrij snel.

Nadeel is wel dat ik een tunnelkaart van de Liefkenshoektunnel en een T-tag van de Westerscheldetunnel in de auto heb liggen. Voordeel is dat met deze middelen de doorgang fors goedkoper is dan wanneer je contant af wilt rekenen.

Overigens zorgt het tolplein normaal nauwelijks voor vertraging Joost, alleen met filerijden gaat het (misschien enkel gevoelsmatig) erg traag bij het tolplein.

Dat zorgde vast even voor kortsluiting in je hoofd, een Japanner met pech. winking smiley
Toch gebeurt het, ik zag zelfs laatst een Toyota Verso op de pechstrook (en nee, het was niet vanwege een lekke band).

@rke - Ik vind dat dan altijd wel weer indrukwekkend, die industrie. Wel zie je er tussen Gent en Terneuzen niet heel veel van, dat is dan weer jammer.
Gewoon Dirk

Dat zorgde vast even voor kortsluiting in je hoofd, een Japanner met pech. winking smiley
Toch gebeurt het, ik zag zelfs laatst een Toyota Verso op de pechstrook (en nee, het was niet vanwege een lekke band).

@rke - Ik vind dat dan altijd wel weer indrukwekkend, die industrie. Wel zie je er tussen Gent en Terneuzen niet heel veel van, dat is dan weer jammer.

Verso's met D-Cat diesels hebben veel problemen gekend....ik koos daarom bewust voor de oudere D-4D modellen (1CD-FTV).
Alles kan kapot! Zeker als mensen gaan roepen dat ze al 50.000 km lang niks aan onderhoud hebben gedaan.

En die mevrouw bedoelde ook echt 0 euro, enkel APK, want ja dat moest. Nee geen olie!
De Westerschelde tunnel gebruiken we regelmatig. Mijn broer woont "aan de overkant", Terneuzen dus en we hebben een vriendin in Hoek wonen.
We hebben een T-tag, scheelt bij iedere keer door de tunnel een euro. Toch twee per reis.

Belgie: Altijd, ja altijd hebben we als we terug komen uit Frankrijk/Luxemburg file in Belgie. Ze zijn altijd aan de weg bezig, het traject Luxemburg/ Brussel zijn ze altijd aan bezig. Daarna altijd ellende bij de ring Antwerpen, ongeacht tijdstip.
We hebben een paar keer de Liefkenstunnel gepakt, maar ook daar file, voor de wachtpoortjes.

Een volgende keer ga ik inderdaad eens via de Westerschelde tunnel, kijken of dat echt tijd scheelt.
Zul je net zien, ben ik vol lof over de Liefkenshoektunnel, gebeurt er vandaag een ongeluk vanuit Antwerpen richting Breda. Liefkenshoektunnel tolvrij, drukte van jewelste, half uur vertraging gehad.
Sjonge, ik heb best wel een beetje inspiratie voor een blogje, maar geen tijd / zin om te schrijven. Ben iets te veel onderweg dit begin van het jaar. Maar goed, is ook wel weer leuk.

Ik was gisteren blij verrast bij het zien van de foto's van de nieuwe Ford Expedition. Eindelijk een échte nieuwe. Heb alleen nog geen info gezien met betrekking tot wat hij mag trekken.
Gewoon Dirk
Zul je net zien, ben ik vol lof over de Liefkenshoektunnel, gebeurt er vandaag een ongeluk vanuit Antwerpen richting Breda. Liefkenshoektunnel tolvrij, drukte van jewelste, half uur vertraging gehad.

Ik ben ongeveer een kwart na vieren door de tunnel gegaan en toen was het druk en chaotisch maar er was nog geen ongeluk gebeurd.

Het rijdt wel veel beter dan de andere kant van de Ring. Wat wel een tegenvaller is: in Nederland wordt een deel van de opbrengst van een toltunnel gebruikt om goed asfalt neer te leggen maar dat spul is in Belgie duidelijk op de bon. Ik had lakenstrak asfalt verwacht bij zo'n dure tol maar dat bleek niet waar te zijn.
Twix
Sjonge, ik heb best wel een beetje inspiratie voor een blogje, maar geen tijd / zin om te schrijven. Ben iets te veel onderweg dit begin van het jaar. Maar goed, is ook wel weer leuk.

Ik was gisteren blij verrast bij het zien van de foto's van de nieuwe Ford Expedition. Eindelijk een échte nieuwe. Heb alleen nog geen info gezien met betrekking tot wat hij mag trekken.

Voor andere deelnemers kan de inzending ook verlengd worden....
rke
Twix

Voor andere deelnemers kan de inzending ook verlengd worden....

Volgende week zal het niet veel beter zijn... Maar ben ik gelukkig wel thuis.
Waarom nog een week verlengen? Volgens mij zijn er toch echt minimaal drie inzendingen voorbij gekomen. Het is dat ik vorige week niet op zat te letten, maar volgens mij was de eerste week verlengen al onnodig.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-02-2017 00:11 door afentoe.
Voor mij hoeven we niet te verlengen. Slechts een heel kleine kans dat ik wat in zou leveren volgende week.
Inzendingen gesloten, stembus geopend!

De Lijst:
Afentoe: Meer dan ooit
rke: Op de noordpool is de wind altijd fris
NicoGTR: Het inzicht tot een nieuwe wind

Ik weet dat rke normaal gesproken voor spek en bonen wenst mee te doen, maar na drie weken en slechts drie inzendingen is dit de enige manier om toch aan iets van een competitie te komen.
Hopelijk beslist hij voor een keer mee te stemmen, hij kan in ieder geval iedereen punten toekennen.
plaats 1 voor rke en plaats 2 voor afentoe.

Waarbij ik moet zeggen dat beide een goede insteek hebben! En allebei ook goed geschreven zijn. rke zijn verhaal weet echter net een iets groter denkproces in werking te zetten dan waar afentoe zijn verhaal in staat is. Desalniettemin goede inzendingen van jullie beiden!
Zojuist alle blogs nog een keer gelezen. Ik ga eens denken waar mijn punten heen gaan.

Mijn punten:

1. Afentoe - 3 punten
2. rke - 2 punten
3. NicoGTR - 1 punt
Gewoon Dirk
Inzendingen gesloten, stembus geopend!

De Lijst:
Afentoe: Meer dan ooit
rke: Op de noordpool is de wind altijd fris
NicoGTR: Het inzicht tot een nieuwe wind

Ik weet dat rke normaal gesproken voor spek en bonen wenst mee te doen, maar na drie weken en slechts drie inzendingen is dit de enige manier om toch aan iets van een competitie te komen.
Hopelijk beslist hij voor een keer mee te stemmen, hij kan in ieder geval iedereen punten toekennen.
In dat geval:

Afentoe 3 punten
Nico, 2 punten.
en iemand anders 1 punt.
Voor een lekker bordje spek en bonen.
Het was lastig dit keer, petje af voor mijn beide concullega’s. De wereld verbeteren of jezelf?
1e plaats voor Nico
2e plaats voor rke

Ik zie overeenkomsten tussen de blog van rke en die van mijzelf. Ik schreef over de situatie wat betreft energie, scheef als het ware mijn frustratie van mij af. Ook al verschilt de inhoud, die basis zie ik ook verwoord in de blog van rke. Uitstekend verwoord zoals gebruikelijk.

Nico, aan de andere kant, baseert zijn blog heel simpel op beginnen bij jezelf. Een gouden zet die me doet denken wat ik de laatste tijd vaker heb gedacht. Een eenling kan wellicht niet zo veel bereiken, maar miljoenen eenlingen die elk zichzelf proberen te veranderen, die kunnen wel degelijk een verschil maken.
Snel doorgelezen en hier ook mijn oordeel

1e plek 3 punten rke
2e plek 2 punten afentoe
3e plek 1 punt Nico
De punten uit Bilthoven.

1. RKE, drie punten, tja mijn zwakke punt, het onderwerp, goed geschreven.
2. Nico, recht uit het hart, maar jongen, maak je niet al te druk, je bent nog jong. twee punten
3. Last but not least: afentoe, 1 punt

Ik heb het heel erg druk gehad. Ik heb nu weer een beetje rust. Alles besproken op het werk. Kaders getrokken, ik kom weer een beetje tot mezelf.
Misschien dat ik straks eindelijk weer goed de pen ter hand kan nemen. Tot nu toe was het niks.
Rke 3 punten. Ook mijn idee over hoe we energie verspillen.

Nico 2 punten. Pas op de plaats en blij zijn met wat je hebt. Goede instelling, laat die rat race lekker gestolen worden.

Af en toe 1 punt. Eens dat er veel te winnen valt, maar wat Rke voorstelt is in mijn ogen de grootste winst.Op een aantal vlakken terug naar de basis.
Stembussen gesloten!

We hebben een winnaar!

RKE GEFELICITEERD!!!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-02-2017 23:01 door Gewoon Dirk.
Even snel de eindstand.

rke - 20 punten
Afentoe - 17 punten
NicoGTR - 14 punten
Gefeliciteerd rke, mooi verhaal zoals ik van je gewend ben.
Gefeliciteerd RKE, ben benieuwd of je ook daadwerkelijk een wedstrijd wil openen. winking smiley
Ok, een nieuwe uitdaging:

Wat kan er nu nog beter?

Denk aan bijvoorbeeld een langere levensduur, een uitschuifbare auto of het parkeerwiel. Maar je kan bijvoorbeeld ook denken aan stoplichten die met rood pollers uit het wegdek omhoog laten komen. Of zoiets fundamenteels als standaardisatie van gebruikte onderdelen of software.

In de eerste plaats gefeliciteerd RKE !

Een nieuw topic openen "moet" je doen bij "Bloggershoek", nieuw onderwerp
hansje36
In de eerste plaats gefeliciteerd RKE !

Een nieuw topic openen "moet" je doen bij "Bloggershoek", nieuw onderwerp

Dankjewel.

Welke termijn houden jullie normaal gesproken aan? Drie weken?
In eerste instantie twee weken inzenden....word bij minder dan drie inzendingen verlengd naar 3 weken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close