Gezellig.........blogcontest 103

Gepost door hansje36 
Gezellig !……de feestdagen. Ken je dat nummer van: “It is the most Wonderful time of the year ?
[www.youtube.com]

Afgezien van dat het een vreselijk nummer is, is ook de inhoudelijke boodschap waardeloos. Het is de mooiste tijd van het jaar, ja hoor ! Het kan wat mij betreft niet snel genoeg januari zijn. In oktober ga ik al aan de rustgevende middelen en tabletjes voor de maagzweer die zich vormt, omdat het straks december is en het de meest bijzondere maand van het jaar moet zijn.
Dat gezeik allemaal begint al half november, want dan komt die Sinterklaas met zijn gewaardeerde medewerkers ( lees Zwarte Piet) aan. Sta je met duizend andere ouders met je kinderen te luisteren naar een Burgemeester die dat serieus neemt en is het centrum de eerste uren afgesloten.
Dat wordt schoentje zetten, gedichten maken, surprise en uiteraard tig cadeautjes kopen. Want je wil uiteraard niet onder doen voor de buren, je familie, de schoolgenootjes van je kinderen en noem maar op. Daarnaast eet je je misselijk aan de chocolade letter, het marsepein en de pepernoten.

Enfin, op 6 december vertrekt die ouwe gek en dan moet uiteraard gelijk het huis in de kerstsfeer. Je eerst de kolere sjouwen aan de kerstboom, want die moet groot zijn, met kluit en dus niet te tillen. Past niet in de auto, dus op het dak en als hij wel past vind je in de zomervakantie de naalden nog in de achterbank zitten. Vervolgens al die dozen uit de schuur, de kerstspullen. En net als ieder jaar zitten die ***** lampjes in war. Daarnaast kan je de haakjes waarmee je de kerstballen ophangt niet vinden en moet je potverdrie op je vrije avond naar de Blokker, waar je normaal nog niet dood wil worden gevonden en waar ook uit de speakers kerstmuziek klinkt.
De de buitenverlichting moet worden opgehangen, dus je hijst je op een ladder, voert doodskunsten uit om dit op te hangen en dan zegt je vrouw: “daar in het hoekje zit het nog niet helemaal goed”.
Je weet je te beheersen maar denkt: “ zat jij maar in dat hoekje”.
Het is een leuk wijf, maar ja, na tien jaar huwelijk is de liefde wel wat gezakt. Net als haar borsten die ook zijn gezakt en hangen op die dikke buik die is ontstaan na het krijgen van die fijne kinderen. Laat ik zeggen: je vrouw is nu veel om van te houden qua omvang. Wat qua omvang meer is geworden is dat dit niet gelijke trend heeft gehouden met haar seksuele interesse. Haar gewicht is 110, maar libido 0.

Enfin, het is de mooiste tijd van het jaar, dus je beheerst je. Want anders zit je in januari bij een advocaat.

Dan moeten we uiteraard de stad in. Want kindertjes moeten nieuwe kleding, vrouwtje moet in een nieuwe tent, en ook jij moet als Jan L…in een smoking. Kost klauwen met geld, maar ja, het is maar eens per jaar de mooiste tijd !
Uiteraard gaat het je nog meer geld kosten, want…..kerst duurt tegenwoordig vier dagen. Dat begint al op kerstavond…..je nodigt je familie uit. Een lekker dinertje, een glaasje champagne, cadeautjes over en weer, en net als met Sinterklaas wil je niet onder doen, dus je pakt uit, het kan niet duur genoeg zijn. Daarna moet je voor je goede fatsoen naar de kerk, ben je katholiek dan heb je helemaal pech, want die mis begint pas om middernacht. Daarna na thuiskomst neem je nog een paar pilsjes en sta je eerste kerstdag op met een kater.

Maar gezellig…..het is eerste kerstdag, je kinderen zijn bloedsjagerijnig door het late opblijven, jij een kater en je vrouw de zenuwen of de kalkoen en het kerstdiner wel slaagt. Want uiteraard komt de hele familie eten, daarvoor heb je die grote tafel en komen al die gezellige neefjes en nichtjes die met hun fikken aan jouw geluidsinstallatie zitten. Uiteraard komt ook je moeder ( want zielig alleen), en is ook tante Cato uitgenodigd, die altijd bijdehand doet. Ze zou zo in de reclame van de Jumbo komen waarin de moeder zegt: “ Als je slim bent”.
Eerlijk gezegd kan je haar niet uitstaan, maar ja, het is kerst, de lievelingstante van je vrouw dus je zucht maar.
Enfin, je overleeft het, met name door je alcoholische versnaperingen, en voor je het weet lig je in bed, en heeft je vrouw het halve bed in beslag genomen omdat ze na één advocaatje al zat was.

En zo word het tweede kerstdag, ga je op bezoek bij je schoonfamilie. Uiteraard weer cadeautjes , want je wil niet voor ze onder doen. Kost weer klauwen met geld, maar je bent wel de gebraden haan. Je schoonmoeder is de heks in optima forma en doet haar best om je zoveel mogelijk te ergeren. Gelukkig weet je zwager dit ook en ga je flink aan het bier en gaandeweg de dag maak je alles niet bewust mee.

Dan is er nog derde kerstdag . Uiteraard ga je in de middag eerst naar de Ikea, sta je uren voor de parkeergarage, sta je uren bij de kassa en kom je thuis met spullen waar je geen moer aan hebt. En ook normaal is tegenwoordig, dat je de restjes opeet , of gezellig gaat gourmetten. Als die vleesjes, sausjes en noem maar op, hup weer 5 kilo erbij!

Enfin……..de 28 ste volgt, je bent vrij tot 1 januari, want je baas wil het bedrijf dicht en zit zelf op de Canarische eilanden.
Allerlei autobedrijven nodigen je uit om je zomerbanden te komen wisselen, doen je een aanbod voor een Wintercheck of nodigen je uit voor een nieuwjaars show, want uiteraard willen ze je nog een auto verkopen. Om je niet te vervelen ga je daar met je vrouw naar toe. Je zou liever alleen gaan, maar neen, het kolos wil mee.

En zo word het oudjaar. Het kolos bakt dit jaar de appelflappen en oliebollen zelf, want : “dat is veel lekkerder”.
Je ziet in gedachten jezelf al het vet van de keukenkastjes poetsen. Kon dat ook maar bij je vrouw. !
Je hebt op oudejaarsavond uiteraard voor een paar honderd euro vuurwerk, want je wil niet onder doen voor de buren, maar het mist en het gaat dus de mist in. Kon je je vrouw en kinderen maar opblazen denk je dan. Die paar staatsloten en die postcode loterij leveren uiteraard niks op.

Nieuwjaarsdag…..je word wakker met een kater, je vrouw heeft een adem die een Olifant dood.
Je gaat gezellig al je familie af. "gelukkig nieuwjaar"…oh, wat is het toch allemaal fijn……..Most wonderful time of the year…….je tuigt de kerstboom af,en denkt…”die lampjes komen volgend jaar wel”
Je sjouwt je een breuk aan de kerstboom naar de gemeente brengen. Want zoals je vrouw zegt: “je krijgt een lootje en het word allemaal milieu vriendelijk gedaan”.

Gelukkig mag je twee januari weer werken, al die fijne collega’s gelukkig nieuwjaar wensen en zoenen zien te ontwijken.
Het is klaar…gezellig…..maar helaas word het weer half november en begint het gezeur opnieuw.

6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-12-2016 16:56 door hansje36.
hansje36
Gezellig……de feestdagen. Ken je dat nummer van: “It is the most Wonderfull time off the year ?

Nee, wel 'the most wonderful time of the year'.

Lekker vrolijk verhaal verder, levensvreugde spat er van af!thumbs up

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-12-2016 19:25 door Roder.
En als je dan al je gezelligheid van je hebt afgeschreven, is er altijd wel iemand die je verbetert.......smiling bouncing smileysmiling bouncing smiley

En uiteraard satire... ik heb niet eens een vrouw....en werk gewoon met de feestdagen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-12-2016 19:35 door hansje36.
Ik vind hem top! Ik hou wel van lekker zwartgallige humor, Van Kooten en De Bie zouden er een pracht van een sketch van kunnen maken.
En in werkelijkheid: bij mij op het werk, heerst de vliegende luchtweginfectie en is het NORO virus actief ( poep en spuug je je helemaal leeg).
6 collega's ziek, krijg ik wel hulp ,maar die kennen de bewoners niet, waarvam er 8 ziek zijn. Word morgen een helse dag.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-12-2016 20:30 door hansje36.
Sterkte...6 personen ziek is niet misselijk overigens. Knap besmettelijke ellende.
hansje36
En als je dan al je gezelligheid van je hebt afgeschreven, is er altijd wel iemand die je verbetert.......smiling bouncing smileysmiling bouncing smiley

En uiteraard satire... ik heb niet eens een vrouw....en werk gewoon met de feestdagen.

Heerlijk verhaal Hansje. In het begin vond ik het wat vreemd, maar na een paar regels begon het te leven.
Gemaakte gezelligheid.... zo commercieel en zo vreselijk fout.

Ik heb dit jaar getwijfeld of ik wel een kerstboom zou neerzetten. Nu ga ik tweede kerstdag koken en mijn eetgezelschap vindt een kerstboom een noodzakelijke kitsch-attribuut van de kerst.
Dus, een deel van het kerstdiner staat te glimmen naast de open haard. Dàbenne allemaal egt gouwe glimmers - in die boom van plastic.

En inderdaad, zoals Hansje al suggereerde, de meeste scheidingen worden na de december-feestdagen en direct na de vakantie opgestart. Want het was toch zo gezellig......
Boppie
Ik vind hem top! Ik hou wel van lekker zwartgallige humor, Van Kooten en De Bie zouden er een pracht van een sketch van kunnen maken.

Kan ik me 100% bij aansluiten. Hardop gelachen! thumbs up
Leuk verhaal, Hans. Kan me er deels ook wel in vinden, het is 14 december en die kerstherrie op de radio komt me nu al zo de strot uit dat de cd-speler overuren draait grinning smiley
Haha, geweldig. Ik heb echt gelachen erom. Ik dacht eerst "boh, wel negatief zo" maar toen dacht ik, ja nee het is echt zo (bij sommigen). Hoe verschrikkelijk moet dat zijn!

Ik heb niet zoveel met kerst, wel vind ik een kerstboom leuk, en een kerst-stal. Dat was vroeger al traditie dat ik die "mocht inrichten", nou vergis je niet, dat gaat echt niet zomaar, want ik vond de dieren net zo belangrijk als de wijzen.

Mijn ex-vriendje vond de kerststal verschrikkelijk, die zag het nut er niet van in, want Kerst stond toch voor vreten? (Dat waren zijn, en mijn ex-schoonmoeke's letterlijke woorden). En zo moest er voor mijn raam ook nog een knipperende kerst-ster die je op een kilometer afstand zag knipperen.
Verschrikkelijk, en dan al die commerciële rommel die in huis moest, dansende "Santa" en nog meer lichtjes en alles. Ik vond het toen echt hel, ik ben dan meer van wat sobere dingen. En de gekleurde lampjes in de boom, en dan ook roze ballen.

Ik moest altijd werken met kerst, en dit jaar ben ik voor het eerst weer vrij, en ik heb er eigenlijk best zin in, ik hoop niet dat zo wordt als in jouw verhaal!

Wat ik overigens nog verschrikkelijker vind, is die mensen die bijna zoveel lampjes in en om het huis hangen, dat je bijna net zoveel stroom gebruikt als half Afrika. Of van die mensen die half november alles al uit de kast trekken. Ik had een niet zo snuggere oud-klasgenote, en op Facebook zag ik dan elk jaar in oktober de nep-kerstboom al langs komen, bah!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close