Contest 103 - Gezelligheid - Kwebbeltopic - Inzending gesloten, stemmen geopend tot 23 dec

Blogcontest #103- Gezelligheid

Aan mij de eer de honderd en derde editie van de wereldberoemde blogcontest op het AutoWeek forum te openen.
We gaan het dit keer hebben over iets typisch Nederlands gezelligheid. Nee, niet te verwarren met Hollandse truttigheid......

Zo in deze donkere dagen naar kerst toe wordt het buiten veelal steeds onaantrekkelijker. We hebben deze week weer te maken gehad met dramatische spitsen, zowel in de ochtend als in de middag. Het valt niet mee voor de eenling in de auto de gezelligheid vast te houden.

Het schijnt dat veel mensen in landen om ons heen wel een beeld hebben bij het woord gezelligheid, maar er geen woord voor hebben. Bij google translate krijg je het woord: socialbility, want dan toch wel weer een aandig beeld geeft wat gezelligheid inhoudt.

Gezelligheid, het is zeker autogerelateerd, ondanks dat je misschien in eerste instantie aan de knusse huiskamer denkt. Denk aan het interieur van een knus vormgegeven Franse auto met dikke kussens, leuke ronde lijnen enzovoort. Iets wat haaks staat op strakke auto's veelal uit Duitsland. Ook al zijn er uitzonderingen. Maar denk ook aan de gezelligheid, of het ontbreken ervan, op de wegen. Het lijkt wel of we niemand meer iets gunnen in de file en er om elk stukje asfalt geknokt moet worden.

Voor de nieuwkomers: deze worden hier niet uitbundig en gezellig binnengehaald, maar we zijn altijd in voor nieuw bloed! Laat je dus niet weerhouden. Voor de overige regels verwijs ik eenieder naar het desbetreffende topic

Inzenden kan tot 2 december 23.00 uur
Stemmen kan tot 9 december 23.00 uur

Veel succes!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-12-2016 07:36 door Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber.
Gezellig hoor! Overigens kennen buiten de Nederlanders ook de Denen er een woord voor, selskabelighed. Excuses, ze hebben er nog een tweede voor ook, Hyggeligt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-11-2016 13:41 door Gewoon Dirk.
Gezelligheid.... hmmm.... Misschien dat ik daar wel wat mee kan.

Vandaag een heerlijke dag gehad. 440 km op de motor. Was echt super. Samen met een vriend met zijn R1200GS. Al met al zijn wel 10 uur onderweg geweest, maar hebben een aantal lange stops gemaakt.
Bij ons was het niet echt motor rijd weer. Oud Hollands gezellig storm weer
Wij deden mee met het kamioenschap tegenwindhangen

Windkracht 10 aan de kust, wat is de Volvo dan toch een stevig karretje, hij gaf geen krimp!

Mooi Zandvoort. winking smiley Was ik zaterdag.
Twix

Vandaag een heerlijke dag gehad. 440 km op de motor. Was echt super. Samen met een vriend met zijn R1200GS. Al met al zijn wel 10 uur onderweg geweest, maar hebben een aantal lange stops gemaakt.

De mijne staat in de garage en wordt deze winter niet meer gebruikt vanwege pekel.
Laat ik weer eens meedoen: contest 103, Gezellig knutselen in de mancave.
Waaide inderdaad goed gisteren. Ik moest met de MPV naar Den Haag. Normaal gesproken ben ik op een gewone snelweg absoluut niet iemand die vrijwillig onder de maximumsnelheid gaat rijden, maar nu ben ik nog voor Gouda terug naar 100 gegaan, moest bij 130 mijn best gaan doen om de auto in de juiste rijbaan te houden.

Leuk onderwerp Dirk, hier kan ik wel een verhaal aan matchen wat ik nog voor de zomer al eens beloofde op te schrijven.
Waar is Soloman eigenlijk?
Idefiqs
Twix

De mijne staat in de garage en wordt deze winter niet meer gebruikt vanwege pekel.

Hier is het seizoen losgebarsten. Volgend weekend naar Austin op de motor. Een ritje van pak 'm beet 190 mijl, oftewel 300 km. Enkele reis.

Enige klacht die ik heb ten aanzien van de motor is de afleesbaarheid van de navigatie met de zon van achteren.
Mooi ritje Twix. Veel plezier. Hoezo een enkele reis? Je gaat toch ook weer terug?

[www.youtube.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2016 07:15 door Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber.
Twix
Waar is Soloman eigenlijk?

Ik denk druk op het ministerie, druk bij de krant, leuke vakantie met de Camry? Druk in de weer met de Nikon?
Joost: het lijkt me dat Twix bedoelt dat het 300km heen en 300km terug is winking smiley
afentoe
Joost: het lijkt me dat Twix bedoelt dat het 300km heen en 300km terug is winking smiley

Dat dus. big smile smiley
Ik wilde eigenlijk een pekelfiets kopen voor de winter, een pan european o.i.d. Mag niet van het vrouwtje.sad smiley
Enerzijds verbaas ik me over de discussie over gezelligheid in de auto, anderzijds ook weer niet. Vandaar mijn bijdrage voor deze editie: Gezellig?
Idefiqs
Ik wilde eigenlijk een pekelfiets kopen voor de winter, een pan european o.i.d. Mag niet van het vrouwtje.sad smiley

Dan is er nog maar één alternatief: emigreren naar een warmer oort. Dan heb je geen pekel fiets meer nodig.
Er is nog een alternatief.....
Nico GTR

Ik denk dat ik weet welk alternatief je bedoeld. Erg duur alternatief.
Twix
Nico GTR

Oh ja... Niet aan gedacht. Dan komt er alsnog niks terecht van die pekelfiets
Nico GTR
Twix
Nico GTR

Het zij je vergeven. Je bent nog single. Dat scheelt.
Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber
De Volvo....

Goed nieuws: het koppelingspedaal heeft zichzelf weer hersteld.

Mooi zo!
Voor de buitenlandgangers als Twix, Norge, Moons, een leuk Hollands plaatje

Twix
Idefiqs

Dan is er nog maar één alternatief: emigreren naar een warmer oortd winking smiley. Dan heb je geen pekel fiets meer nodig.

Heb je nog een vacature in jouw contreien? Dan kom ik er meteen aan!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2016 10:17 door Idefiqs.
Nico GTR
Twix
Nico GTR

Dat gaat 'm inderdaad nie worden nie....
Prachtige plaatjes Joost!thumbs up
En dit is een plaatje van de nog enig overgebleven Toyo-aanbidder hier (geen Volvoman)

En vanmorgen even heel lui een koud tafereel vastgelegd vanuit de luie stoel. De zon was net op.
Ja, ik was lui. Ik moet dat niet doen, foto's maken vanuit de kamer. Maar goed. Ik vond het wel wat hebben, die rookpluimpjes en het bos (waar ik altijd wandel op zondagmorgen) erachter.
Jan, mooi plaatje! Mag hij naar het weer toe met jouw naam erbij? De aanbidding/adorering/dweping is er nog steeds thumbs up, het rijden in de andere auto is tijdelijk....

Idefiqs, bedankt!
December, een mooie gezellige maand.
6 december komt hier de kerstboom en de vele spulletjes die erbij horen ( 12 dozen).
Het weekend van 10 december gaan we een weekend naar Maastricht, logeren en de kerst markt bezoeken.

Met kerst ben ik dit jaar vrij, dus kan wat lekkers koken. Mijn moeder is die twee dagen bij ons.

Met oud/nieuw werk ik, heb ook niet zo'n behoefte om het te vieren , nooit gehad. Daarnaast moet ik werken en om 05.30 uur mijn bed uit.
Hansje en Sjakie liggen gewoon om 21.30 uur in bed.
Meestal doen we op nieuwjaarsdag ( want de dag daarna ben ik vrij) iets met een appelflap en champagne.
Jan, mooi plaatje! Mag hij naar het weer toe met jouw naam erbij? De aanbidding/adorering/dweping is er nog steeds thumbs up, het rijden in de andere auto is tijdelijk....

Idefiqs, bedankt!

Ja dat mag!
Je kent mijn echte naam nog he?
Heb je een hogere resolutie nodig (deze is bijgewerkt)
Ik ben benieuwd of hij het nieuws haalt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-11-2016 17:56 door Soloman.
Hé Solo!

Nu weet ik waar je woont! Ik dacht altijd die appartementen bij het spoor.winking smiley
Idefiqs
Hé Solo!

Nu weet ik waar je woont! Ik dacht altijd die appartementen bij het spoor.winking smiley

Bijna...
Die appartementen hadden trouwens tot voor jaren geen best leven hoor. Er zat daar een kroeg en daar kwam op zaterdagnacht altijd een boel herriemakende jeugd op af. Ik woon wat meer naar achteren. In het weekend zette ik de auto altijd ergens anders neer, want ze moesten vaak mijn auto hebben om tegen aan te plassen. Ook werd er om vier uur 's nachts (kroeg ging dan dicht) vuurwerk afgestoken.
De tijd is nu voorbij, de kroeg is gesloopt en er is geen overlast meer.

Ik hoor de vrachttreinen wel 's nachts als ik goed luister. Maar op zondag is het superstil hier, dan maak ik altijd een wandeling in de vroege ochtend in het bos daarachter. Nu wordt het wat moeilijker omdat het pas om acht uur licht is, dan laten mensen hun hond uit. In de zomer kon ik rustig om zes uur wandelen, dan was er geen kip.
En? Of gaat het om het 8 uur journaal?
Toen ik nog in Zeist woonde liet ik ook nog wel eens de hond daar uit, bij wijze van afwisseling. Nu kom ik eigenlijk alleen nog in de Bilt voor mijn Ski's bij Menno Koelewijn.
Idefiqs
Toen ik nog in Zeist woonde liet ik ook nog wel eens de hond daar uit, bij wijze van afwisseling. Nu kom ik eigenlijk alleen nog in de Bilt voor mijn Ski's bij Menno Koelewijn.

Zit hij nou op het terrein naast het station?
Met die skiliften?
Nico GTR
En? Of gaat het om het 8 uur journaal?

Joost stuurt altijd naar RTL. Die zie ik nooit, ik kijk alleen het acht uur journaal.
En bij RTL is de concurrentie enorm. Dus het is erg bijzonder dat Joost daar nogal vaak wordt geplaatst.
Schijnt dat RTL veel weerfoto's per dag krijgt.
Ik zou een soortgelijke foto kunnen maken, woon aan de rand van Zoetermeer.
Kijk naar de Driemanspolder, Zoeterwoude Dorp en aan de achterkant een deel van het Westerpark en in de verte de Skyline van Den Haag
Omdat Joost om 0500 uur ergens een foto gaat maken
Precies, die mensen gaan er echt op uit. Maar ik heb daar helemaal geen tijd voor.
Ik ben allang blij als ik even naar de wc kan.
Soloman

Idefiqs, bedankt!

Ja dat mag!

Jan Joosten uit Amersfoort a/d Rijn was het toch? Nee, het is Nicolien vanavond....die heeft hooguit twee foto's....
Soloman

Idefiqs, bedankt!

Ja dat mag!

Jan Joosten uit Amersfoort a/d Rijn was het toch? Nee, het is Nicolien vanavond....die heeft hooguit twee foto's....
Ah ok, ik had het ook helemaal niet verwacht. Ik heb er veel te weinig moeite in gestopt. Ik ben trouwens nog druk aan het leren hoe goede foto's te nemen, maar ben niet echt succesvol. Niet dat ik er mee zit, er zijn ergere dingen in het leven.
Soloman
Soloman

Idefiqs, bedankt!

Ja dat mag!

Ah ok, ik had het ook helemaal niet verwacht. Ik heb er veel te weinig moeite in gestopt. Ik ben trouwens nog druk aan het leren hoe goede foto's te nemen, maar ben niet echt succesvol. Niet dat ik er mee zit, er zijn ergere dingen in het leven.

Gaat al best prima toch Jan? Ik ben slechter tongue sticking out smiley
Hey Solo, heb je de inzendingen van vorige contest gelezen?
Nico GTR
Soloman
Soloman

Idefiqs, bedankt!

Ja dat mag!

Gaat al best prima toch Jan? Ik ben slechter tongue sticking out smiley
Ik moet me er in verdiepen. Ik zag laatst een mooi blad over hoe je goede foto's maakt, maar hij is niet te bestellen. En een dag is maar 24 uur.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close