Contest 102 - Onderhoud

Gepost door Gewoon Dirk 
Blogcontest #102- Onderhoud
Welkom!

Je bent beland op alweer de honderd en tweede editie van de wereldberoemde blogcontest op het AutoWeek forum.
En laat ik maar meteen met de deur in huis vallen, we gaan het ditmaal hebben over onderhoud.

Denk nou niet gelijk, dat worden zes verhaaltjes over een Kwikfit-bezoekje want het onderwerp is zo veel breder dan dat. Natuurlijk dient de auto een rol in de blog te spelen maar verder laat ik iedereen vrij, dat levert toch de grootste diversiteit op aan verhalen. Denk aan levensonderhoud, groot onderhoud, contacten onderhouden maar ook het onderhoud dat de blogcontest heeft gekregen van AW door ons een geheel eigen sectie te geven op dit leuke forum. Zomaar een paar voorzetjes om er iets leuks van te maken.

Hopelijk mogen we ditmaal weer vele bestaande en nieuwe bloggers verwelkomen, ik heb er alvast zin in! Let wel:
In dit topic mag er weer gepraat worden over van alles en nog wat: politiek, het dagelijkse leven, geloof, tv, radio, auto's en motoren (liefst Alfa Romeo, maar BMW, Honda en andere merken mogen ook). Nieuwkomer worden niet meteen van harte welkom geheten, maar zijn dat wel.
Voor de overige regels verwijs ik eenieder naar het desbetreffende topic

Inzenden kan tot 28 oktober 23.00 uur
Stemmen kan tot 4 november 23.00 uur

Dan ook hier nog even de lijsten:
Vorige contests - deelnemers - stemmers - winnaars:

#1 - Auto's pimpen - 12 - 9 - moons / Daphne S.
#2 - Bloedirritant - 10 - 17 - Daphne S.
#3 - Vakantie - 11 - 11 - moons
#4 - Armoe - 14 - 14 - Arjuna1
#5 - Passionado's - 19 - 21 - Soloman
#6 - Take the long way home - 16 - 18 - Arjuna1 / Pink Panther
#7 - The winner takes it all - 19 - 19 - LoveMyJeep
#8 - Man's best friend - 18 - 15 - Daphne S.
#9 - Winterse taferelen - 25 - 20 - Pink Panther
#10 - Let the music play - 18 - 16 - Daphne S.
#11 - Voornemens - 16 - 16 - Dutch Finnatic
#12 - Speelgoed - 17 - 18 - j.ko
#13 - Het noorden kwijt - 15 - 16 - opel-omega
#14 - By any means - 13 - 17 - moons
#15 - strijk-en-zet - 14 - 16 - Joost M
#16 - Oh ja, lekker handig - 14 - 18 - TakeOff
#17 - Oude knarren, jonge karren - 14 - 12 - Arjuna1 / Joost M
#18 - Warmte - 12 - 13 - Hansje36
#19 - Vaak zit het mee, soms zit het tegen - 11 - 13 - Daphne S.
#20 - Zomerse Taferelen - 6 - 9 - moons
#21 - Haar - 12 - 11 - Dutch Finnatic
#22 - Kind - 11 - 12 - Hansje36
#23 - Licht - 12 - 13 - Hansje36
#24 - Verwachting - 13 - 13 - Arjuna1
#25 - Lot - 12 - 16 - Meeuw
#26 - Stom, stommer, stomst - 12 - 13 - J.ko
#27 - Het Beste - 14 - 16 - Soloman
#28 - Vergissing - 8 - 15 - Pink Panther
#29 - Mening - 13 - 12 - Soloman
#30 - Mission Impossible - 9 - 10 - Non-turbo
#31 - Autobahn - 9 - 8 - Non-turbo
#32 – De laatste Liter - 8 - 10 - Non-turbo
#33 – De Chauffeur - 9 - 10 - Meeuw
#34 – Spelletjes - 10 - 11 - Joost M
#35 – Eigenlijk niet goed - 10 - 10 - Dutch Finnatic
#36 - Morgen - 8 - 12 - Joost
#37 - Zorgen - 9 - 9 - LMJ
#38 - Groot Onrecht - 8 - 10 - Ivanov
#39 - Lang September - 5 - 9 - Joost
#40 - Uit je Dak - 10 - 10 - Meike
#41 - Uit het archief - 8 - 12 - Sinner_
#42 - Sterk Verhaal! - 7 - 11 - moons
#43 - Weg - 8 - 11 - Ivanov
#44 - Love - 8 - 12 - Arjuna1 / non-turbo
#45 - Ohhh... Shxt - 6 - 6 - non - turbo
#46 - Banden - 5 - 7 - Joost Prius Verso en Soloman.
#47 - De Foto - 6 - 8 - Ivanov
#48b - Weerstand - 5 - 9 - Opper Jay
#49 - Kippenvel - 6 - 7 - Opper Jay
#50 - Oud, maar Goud! - 5 - 8 - Opper Jay
#51 - Emotie - 10 - 7 - Ouwediesel
#52 – Het Moment - 6 - 7 - Soloman
#53 - Spanning in de bergen - 8 - 5 - Arjuna
#54 - !!!-Noodstop-!!! - 9 - 10 - Arjuna
#55 – Open opdracht - 6 - 6 - Arjuna
#56 – Dat heeft wat stof doen opwaaien - 5 - 9 - The Fox
#57 - Water - 7 - 10 - Soloman
#58 – De Jonge jaren - 9 - 10 - Dutch Finnatic
#59 - Op (on) gebaande paden - 12 - 12 - The Fox
#60 - Afzien - 6 -8 - L.S.B.
#61 - Het wordt beter - 7 - 10 - non-turbo
#62 - Songtitel - 6 - 11 - Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel)
#63 - Politie - 7 - 13 - The Fox
#64 - Modder - 5 - 8 - Janus Diedericus
#65 - Zwart - 9 - 12 - The Fox
#66 - Een gedenkwaardige rit - 9 - 12 - Joost PP
#67 - Zonde - 6 - 8 - The Fox
#68 - Vuur - 8 - 9 - Hansje36
#69 - Toekomst - 6 - 10 - The Fox
#70 - Een wijze les - 5 - 9 - The Fox
#71 - Op het nippertje - 5 - 8 - Ivanov
#72 - Verdwenen vrienden. - 7 - 12 - j.ko
#73 - Verleiding - 5 - 11 - Joost PP
#74 - Van A naar Beter - 7 - 9 - The Fox
#75 - Improvisatie - 5 - 8 - Ivanov
#76 - Angel/Engel - 10 - 12 - Soloman
#77 - Over de grens! - 6 - 8 - Janus Diedericus
#78 - Verlichting - 8 - 14 - Janus Diedericus en Pjötr
#79 - Autoliefde - 11 - 16 - Soloman
#80 - De allereerste - 6 - 8 - The Fox
#81 - Vriendschap - 4 - 11 - Hansje36
#82 - Geluk - 7 - 8 - Arjuna1
#83 - Praktische oplossingen - 3 - 8 - Hansje36
#84 – Vrije oefening - 4 - 9 - Janus Diedericus
#85 – Occasion - 8 - 12 - Ivanov, deel I en Ivanov, deel II
#86 – Strip/Strippen - 5 - 8 - Joost PP
#87 – Gassen - 5 - 8 -Hansje36
#88 – Het dagelijks leven - 5 - 8 - Hansje36
#89 – Geweld, oorlog, vluchten - 5 - 8 - Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber
#90 – Regels - 5 - 6 - Arjuna1 en The Fox
#91 - Avontuur(tje) - 5 - 7 -Arjuna1
#92 – Twijfel - 5 - 10 - Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber
#93 – Overmoed - 6 - 12 - Meeuw
#94 - Let it be - 5 - 8 - The Fox
#95 - Brokken - 5 - 7 - The Fox
#96 - Liften - 4 - 7 - The Fox
#97 - Werken aan de weg - 7 - 9 - hansje36
#98 - We zijn er bijna - 5 - 6 - Joost PP
#99 - Nu even niet - 6 - 8 - Twix
Vrij training/open opdracht - ? - n.v.t.
#101- Wan Ooh Wan - 5 - 3 - Gewoon Dirk
#102 - Onderhoud - ? - misschien jij wel?

De lijst met winnaars:
1. The Fox - 13 overwinningen
2. Arjuna 1, Joost PP - 12 overwinningen
4. hansje36 - 9 overwinningen
5. Soloman - 8 overwinningen
6. non-turbo, Ivanov - 6 overwinningen
8. Moons, Daphne S., Gewoon Dirk - 5 overwinningen
11. Dutch Finnatic - 4 overwinningen
12. Pink Panther, j.ko, Opper Jay, meeuw - 3 overwinningen
16. LoveD MyJeep - 2 overwinningen
17. opel-omega, Take Off, Meike, Sinner_, Ouwediesel, L.S.B., Idefiqs, Pjötr, Twix - 1 overwinning

En de punten, nu allemaal:
1. Joost PP - 656 punten
2. Ivanov - 604 punten
3. The Fox - 502 punten
4. hansje36 - 458 punten
5. Soloman - 371 punten
6. Pink Panther - 345 punten
7. Arjuna1 - 324 punten
8. moons - 305 punten
9. Gewoon Dirk -299
10. j.ko - 294 punten
11. meeuw - 250 punten
12. Dutch Finnatic - 244 punten
13. LoveD Myjeep - 230 punten
14. Daphne S. - 193 punten
15. non-turbo - 141 punten
16. Opper Jay - 103 punten
17. Meike - 94 punten
18. Mark89 - 93 punten
19. Take Off - 82 punten
20. RobertvL - 70 punten
21. opel-omega - 60 punten
22. Carlover - 56 punten
23. Ouwediesel - 49 punten
24. 16S - 48 punten
25. Idefiqs - 46 punten
26. Twix - 42 punten
27. Norge - 39 punten
28. Elke Dag een nieuwe dag - 38 punten
29. Samantifest - 36 punten
30. Sanitarium - 32 punten
31. L.S.B., Pjötr - 31 punten
33. Sinner_ - 28 punten
34. Zonder Matra, met BMW - 25 punten
35. H8 2 W8 - 24 punten
36. TKoote, afentoe - 22 punten
38. Gulli - 21 punten
39. Grandiosa - 20 punten
40. Bruce Willems - 19 punten
41. Nico GT-R - 18 punten
42. Jazz - 16 punten
43. Mechanix - 14 punten
44. Zeenea, IdeJ - 11 punten
46. noldjuh, LosangeEmotion - 10 punten
48. sitechris - 9 punten
49. Geelhoed, michel1975, BMdoubleyou, JW01 - 8 punten
53. Rob0032 - 7 punten
54. Zuda, jaapie00, Wrangler - 5 punten
57. High Performance, Karmaarverder, saab9000, De Antagonist, rke - 4 punten
62. Marvant - 3 punten
63. Yellow Cab, Tomolino, E. van Putten, Tykoen - 1 punt
We gaan weer eens nadenken.

En uiteraard van harte gefeliciteerd !!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-10-2016 13:02 door hansje36.
Van harte gefeliciteerd met je overwinning!thumbs up
Dirk
en motoren (liefst Alfa Romeo, maar BMW, Honda en andere merken mogen ook)

Je weet dat Alfa Romeo geen tweewielers maakt, toch? We gaan het dus gewoon over BMW en Yamaha hebben.
Twix
Dirk

Je weet dat Alfa Romeo geen tweewielers maakt, toch? We gaan het dus gewoon over BMW en Yamaha hebben.

Uitstekend plan! thumbs up

De mijne heeft twee weken geleden zijn 10k beurt gehad. En jij Twix, nog lekker aan het zoeven in The US of A?
Twix
Je weet dat Alfa Romeo geen tweewielers maakt, toch?

Euhhh, that is not entirely accurateeye rolling smiley
Idefiqs
Twix
Dirk

Uitstekend plan! thumbs up

De mijne heeft twee weken geleden zijn 10k beurt gehad. En jij Twix, nog lekker aan het zoeven in The US of A?

Wij rijden hier ook aardig wat af. Heerlijk, nog geen moment spijt gehad. Ga straks nog even een rondje.
Idefiqs
Twix
Je weet dat Alfa Romeo geen tweewielers maakt, toch?

Euhhh, that is not entirely accurateeye rolling smiley

En er komt straks vast nog wel een wijsneus met een Alfa Romeo mountainbike...
Twix
Dirk
auto's en motoren (liefst Alfa Romeo, maar BMW, Honda en andere merken mogen ook)

Altijd maar dat selectieve klo... euh quoten... big smile smiley

Overigens had ik al wel een Alfa racefiets gevonden maar de motor waar Idefiqsmee kwam vind ik net wat leuker.smileys with beer
Dirk van harte gefeliciteerd.

Interessant onderwerp. Waar ik me over verbaas, heel lang geleden moesten we elke 10.000 km naar de garage. Natuurlijk deden we dat trouw en afwisselend werd een grote of een kleine beurt uitgevoerd. Later hadden we dit zelf al opgerekt naar 15.000 km, zeker met de Corolla op LPG waar na 15.000 km de olie goudkleurig uitkomt. Natuurlijk zegt dat niet alles, maar feit blijft dat er flink wat internetverhalen zijn over het (op tijd) wisselen van motorolie.
Met mijn huidige auto kan ik 30.000 km wegblijven. Dit is echt een enorme sprong voorwaarts. Is deze olie veel beter? Want zelfs met een dieselauto (staat bekend om het sneller vervuild raken van de olie) of met een benzineauto met een interval van 2 jaar durft men deze periode of kilometrage aan te houden. Zijn de oliën opeens zoveel beter geworden?

Aanvullend heeft dit allerlei nevenbezwaren, want hoe vaak wordt de remolie vervangen? Of de banden? Alle kans dat je met intervallen van 2 jaar waarbij de APK er ook nog niet aan zit te komen in de eerste zoveel levensjaren van de auto met te oude remolie, met profielloze banden of met gescheurde aandrijfashoezen rondrijdt.

Nou dit was al een weblog op zich....

Nog even terugkomend op het andere topic, ik was inerdaad vergeten te stemmen, met twee tieners in huis is het periodiek crisis. Staat je kop er niet naar in te loggen op dit medium. Zit niets onsportiefs bij, ik was al uitgegaan van weinig tot geen punten. Zoals ik het begrijp gold de verplichte stemregel nog steeds. Ik vond het jammer dan direct van onsprotief gedrag te woden beticht. Maar dat terzijde.
Volgens mij Joost meen ik me te herinneren dat de eerste Mazda die ik had ( de GG-53-ZY) om de 5000 km moest. Want de eerste vakantie naar Frankrijk ging ik voor de vakantie naar de garage en na de vakantie ( want 5000 gereden) weer.
Ja dat zou best kunnen, dan werd het een dure aangelegenheid, want volgens mij was olie vroeger ook al aardig kostbaar.
Bij onze KE30 Corolla (1977) hielden we gewoon 10.000 km aan, of één keer per jaar tijdens de APK. Vaak was dat wel minder dan 10K.
De kleine beurt kon meestal met één girobetaalkaart ( want een max van fl.200,- ) De grote beurt kostte 2 girobetaalkaarten, want een grote beurt was toch wel ongeveer fl. 350,-
Bij mijn oom zijn C-Max diesel heeft de onoplettende monteur eens twee keer olie bijgevuld. Dat leidde tot behoorlijke motorslijtage, uiteindelijk moest de garage hem een nieuwe (gereviseerde) motor geven. Mijn oom heeft er nog aan bijbetaald ook.
Hij belandde van de regen in de drup. Eerst problemen met de EGR klep met vermogensverlies, veel keren niet starten en hele roetwolken die uitgebraakt werden. Dat zie je trouwens wel meer bij de TDCI motoren van Ford. Op een dag stond hij zeven keer stil en moest hij dus 7x resetten. Later bleek dat de software van de oude computer niet goed communiceerde met de nieuwe motor. De auto is uiteindelijk verkocht. Wat een drama....

Onze ex-buurman met zijn Nissan Primera benzine (1992 dacht ik) had eens olie bijgevuld. Hij dacht dat dit totaan de rand moest.......Ja kun je van alles en nog wat van vinden.
Nna het starten kwamen er natuurlijk enorme blauwe rookwolken uit. Hij had door dat dat niet goed was, maar kon dat zelf niet ongedaan maken en is toen heel rustig naar de Nissangarage gereden, alwaar de overtollige olie werd afgetapt. Trouwens geheel zonder motorslijtage en gevolgen.

Zomaar twee onderhoudsverhalen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-10-2016 16:31 door Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber.
hansje36
De kleine beurt kon meestal met één girobetaalkaart ( want een max van fl.200,- ) De grote beurt kostte 2 girobetaalkaarten, want een grote beurt was toch wel ongeveer fl. 350,-

Dat was wat vroeger!
In de Belgische Ardennen, in Hastiere. Dat is een plaatsje langs de Maas ( la Meuse), op nog geen tien kilometer afstand van de Franse grens. Iets verder > 100 km, de Duitse en Luxemburgse grens. Alles hier mooi in herfstkleuren. Vandaag naar Luxemburg stad, 142 km heen en 142 km terug.
In Luxemburg goedkoop getankt ( diesel voor 0,98,7 cent). Dus daar volgegooid, want we zijn zuinige Hollanders met een Zweeuwse achtergrond eye rolling smiley
Op de terug weg ging de Corsa door De 100.000 grens. Voor mijn gevoel net ingereden, want rijd nog steeds als nieuw.
Ach 100.000 is ook niks meer. winking smiley Alles zit zo goed en strak in elkaar dat het tot de 350.000 echt niet snel mis gaat bij normaal gebruik en goed onderhoud.

Overigens onderhoud.....pa had een groene Renault 19 phase 2 4 deurs met een 1.4 8V op LPG. Die auto reed tussen de 55.000 en 80.000 per jaar, en elke 2500 km moesten de kleppen worden gesteld. Echter was er 1 gozer bij de garage (dealer destijds nog heel klein!) waar hij toen naartoe ging die dat zo goed kon dat het kon worden opgerekt tot 4000. Vaste monteur dus.
Dat was in die tijd minimaal elke 3 en met wat geluk elke 4 weken naar de garage.

Die auto is uiteindelijk overleden aan een scheur in de kop. Waarna de eerste Clio diesel kwam bij ons thuis. winking smiley De befaamde 1.9D thumbs up
hansje36

Op de terug weg ging de Corsa door De 100.000 grens. Voor mijn gevoel net ingereden, want rijd nog steeds als nieuw.

10-3-2015 ging de mijne door de 100k grens, hij staat nu "pas" op 126k. Ik rij lang niet meer zo veel, geen projecten veraf meer en vaker op de motor.
Ik ga maar weer eens krabben aan het pluche kleed.
Ik weet niet of het gaat lukken, wel druk.
In het weekend gaan we er een paar dagen uit om te wandelen, daarna nog vakantie plannen.
Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber
Interessant onderwerp. Waar ik me over verbaas, heel lang geleden moesten we elke 10.000 km naar de garage. Natuurlijk deden we dat trouw en afwisselend werd een grote of een kleine beurt uitgevoerd.

Nou, recent werd in "wheeler dealers" deze auto besproken:

Ik heb in mijn jeugd deze auto's vaak genoeg zien rijden, ze werden toen nog veel gebruikt. Bijvoorbeeld, de Franse politie reed met deze koektrommels.
Onderhoudsinterval: iedere 2.000 (tweeduizend) kilometer een beurtje. Voor een bedrijfswagen is dat "net de straat uit"......
Ik heb een verhaal geschreven voor een collegaatje van me die trouwt vandaag. Ze houdt van wandelen.
Ik pleur het hier ook maar neer. Er komt hier toch niemand, dus ze ziet het niet. Ze heeft het al ontvangen bij de cadeau's.

Het griezelverhaal is misschien niet bepaald sterk, ik heb het in twee uur in elkaar moeten timmeren. Had wel een idee, maar het einde kwam pas later in me op.

Doet niet mee aan de wedstrijd, heeft niets met onderhoud te maken, maar er komt wel een mooie auto in voor.
Veel leesplezier. Niet lezen voor het slapen gaan.

Linkje
[www.autoweek.nl]
Ik zal hier ook maar even kleur bekennen, sinds vandaag ben ik verantwoordelijk voor de opwarming van de aarde...

My 1995 Cadillac Eldorado Touring Coupe

Mooi Jan!

Top Dirk, hoef ik me daar geen zorgen meer om te maken. Ik wijs gewoon naar BOZ. winking smiley
Wat een geweldige aanwinst Dirk, van harte en veel fijne kilometers gewenst thumbs up
@Dirk,

Dit is regelrecht milieuterrorisme! thumbs up

Iedere keer als jij het contact omdraait stijgt de temp hier met minimaal één graad.grinning smiley
Onderhoud moet ik trouwens nog uitwerken, ik heb ondertussen wel weer een idee. Featuring the Clio..... tongue sticking out smiley

Geen zorgen dit is alleen maar elektrisch en valt reuze mee in prijs, alsmede is het niet belangrijk voor het gebruik van de auto. Enkel fijn als je het hebt en werkt. tongue sticking out smiley
Heb ik nog de tijd tot minimaal volgende week zaterdag?
Dirk, wat een bezit zeg! Het zou voor mij één van de laatste aankopen zijn, maar dat zegt meer over mijn voorspelbaar koopgedrag. Moet je je dus niets van aantrekken. ;-) Volgens mij is zo'n Amerikaanse V8 prima betrouwbaar, geen gecompliceerde techniek en als je de rechtervoet een beetje kan beheersen best zuinig. Veel plezier met de wagen!
Nico GTR
Onderhoud moet ik trouwens nog uitwerken, ik heb ondertussen wel weer een idee. Featuring the Clio..... tongue sticking out smiley

Geen zorgen dit is alleen maar elektrisch en valt reuze mee in prijs, alsmede is het niet belangrijk voor het gebruik van de auto. Enkel fijn als je het hebt en werkt. tongue sticking out smiley
Heb ik nog de tijd tot minimaal volgende week zaterdag?

Oeps, officieel was de sluitingsdatum van de inzendingen gisteravond. Zullen we dan bij deze de inzendtijd verlengen tot volgende week? Ik krijg net een - zoals altijd waargebeurd - idee, ga gelijk typen.
Gewoon Dirk
Ik zal hier ook maar even kleur bekennen, sinds vandaag ben ik verantwoordelijk voor de opwarming van de aarde...

My 1995 Cadillac Eldorado Touring Coupe

Zo, wat een heerlijke bak!thumbs up

Ok, mijn werk is voor het terugdringen van de CO2, dus vertel het mijn baas niet!big smile smiley
Idefiqs
Iedere keer als jij het contact omdraait stijgt de temp hier met minimaal één graad.grinning smiley

Heerlijk!
Wat een a-sociale bak zeg ! , maar wat leuk !!

Inzendtermijn dus voorbij ? We missen Ivanov! Nul inzendingen toch ?
En we zitten pas op pagina één .
Ivanov is met de noorderzon vertrokken.

Daar heuurr je nooit meer wat van.
En ik ga niks beleuven Hansje.grinning smiley
Ik snap er echt geen moer van. Wij hebben alles bijgelegd, we kunnen met z'n allen door een deur, geen centje pijn meer, ik voel me prima hier, maar de mod blijft mokken. Snap ik niet...
Valt mee toch Jan? Het was hier sowieso erg stil.
Ja, dat is inderdaad waar.

Maar ik zou wel eens in zo'n Cadillac willen rijden. Lijkt me een aparte ervaring.drinking smiley
Nico GTR
Valt mee toch Jan? Het was hier sowieso erg stil.

Ja, ik denk ook dat ik hier af ga bouwen. Er is weinig meer te beleven hier. Het leven hier is compleet verdwenen.
Ik zit alleen nog tegen een enorme stapel boeken aan te kijken in de berging....

Ik heb nu al spijt van deze uitspraak

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-10-2016 20:30 door Soloman.
Ik ga niet meer meedoen met contests. Af en toe een zomaar-verhaaltje. Dat wel. Iedereen heeft zo'n beetje het zinkend schip verlaten.
Ik heb nu al spijt van deze uitspraak

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-10-2016 20:29 door Soloman.
Leesvoer op de late avond: mijn inzending genaamd Verrassing!
Ik kijk hier af en toe en plaats soms een bericht....maar verder is het hier geloof ik een sterfhuis constructie. Erg jammer.
Ik snap de mensen wel die hier niet meer terug komen, zelf vraag ik me soms ook af wat ik hier nog doe. Een sterfhuisconstructie zou ik het zeker niet noemen, ik denk wel dat de ruzies en de harde taal die daar soms bij komt kijken ervoor zorgt dat nieuwelingen weg blijven en ook een aantal oudgediende afhaakt. Het is dat ik het schrijven leuk vind dat ik hier nog kom en dat was een paar jaar terug wel anders. Toen was er ook wel eens twist maar vond men vooral steun bij elkaar en er mocht ook ongedwongen gelachen worden. Ik kan in mijn eentje er niet voor zorgen dat we terug naar die tijd gaan. Het wordt sowieso heel erg moeilijk nu zelfs Ivanov zijn handen er vanaf heeft getrokken. Een paar andere van de wegblijvers heb ik over hun uitblijven gesproken en snap ze voor de volle 100%

Dus laten we met iedereen die nog niet is gevlucht er weer een gezellig café van proberen te maken. Hopelijk staat er een nieuwe kastelein op of mogen we de oude (Ivanov) hier snel weer eens begroeten want dat verdient dit hoekje wel vind ik. Al realiseer ik me ook dat wanneer men te veel blijft hangen in het negatieve een enkele positieveiling niet veel meer kan doen dan trekken aan het nagenoeg overleden paard.
Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet altijd veel inspiraties heb om hier wat neer te zetten.
Ik zal jullie nog vermaken met een paar leuke foto's van vanmorgen:

Oh ja, met de auto gaat het ook goed. De reparatie aan de lambdasonde is gedaan en nu weer doortuffen...inmiddels 42.000 km. Ik kreeg een enorme patserbak mee die ik echt even twee straten voor het adres van de klant heb neergezet....(ik durfde er niet mee aan te komen).

Inmiddels flink geklust in huis, de Ikea hoogslaper is verdwenen en heeft een derde leven in Den Haag gekregen. De oudste doet zijn leerwerk vaak op bed en dan is dit niet handig.

Oh ja, vrijdag de kids nog verrast met twee zwembadkaartjes voor het Haloweenzwemmen bij ons. Met 'echt' bloed in het water. Ze vonden het geweldig!

En ik heb een pet gepast....ik voelde me 10 jaar ouder......
Ik ben er een groot voorstander van om de boel weer op de rails te krijgen. Dat er mensen verdwenen zijn, ok, daar leven we maar mee.
Ik zat gisteravond nog weer eens te lezen in onze bundel. Vervlogen tijden. Ik heb weer eens genoten, er zitten echt pareltjes tussen!
Ik ga in ieder geval mijn best doen om mee te helpen deze blogcontest weer tot leven te brengen. Het gaat moeite kosten, maar het is ook zonde om er geen energie in te stoppen.

Erg mooie foto's Joost!

Ik zal even kijken of ik nog iets leuks heb van Luxemburg.
Foto genomen bij Echternach in de buurt.
Wat informatie: Genomen met een D3300, JPEG, fijn, middelgroot (omdat ik een kleine kaart in het toestel had)
Ik heb hem geresized tot 30 procent, anders past hij hier niet. De foto's zijn 6 MB (bij groot zijn ze 12 MB, en dan heb ik het nog niet eens over het RAW-formaat)

Mooie plaatjes Joostthumbs up. Ik zag ze al op fb voorbij komen.
Tijd voor bezinning (kerk in Echternach, zelfde technische gegevens)
Uitzicht vanuit kasteel Vianden, Luxemburg

Ik ben niet afgehaakt, maar gewoon geen inspiratie.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close