Chevrolet FNR-XE Concept

Gepost door MCW 84 

Info: [www.carscoops.com]

Als ze hier niet teveel aan veranderen staat er gewoon een moderne en geslaagde sedan. Zo kan het dus ook.
Mooie auto, maar helaas weinig identiteit, laat staan 'Chevrolet' te zien. Jammer.
Hoe hoort een hedendaagse Chevrolet er uit te zien dan? smiling smiley
Moet alles voorgekauwd worden bij jou?

Als een Chevrolet... Oftewel, Design DNA zoals bijvoorbeeld de Camaro en Mailibu een paar generaties terug laten/lieten zien. Verwijzingen naar het verleden of andere typische kenmerken. Die zitten hier amper tot niet in. Het begint al bij de proporties...
Ik denk dat jouw kennis over Chevrolet beperkt blijft paar bij bijzondere modellen. Al zeker 20 jaar zijn er veel modellen geweest van het merk die niet heel bijzonder waren zoals de Cruze, Malibu, Trax, Impala, Spark, Traverse, Aveo, Equinox etc. Continue teruggrijpen naar een muscle car-look van de jaren 60/70 lijkt me wat overdreven. Deze neus past sowieso goed bij wat ze al bij diverse nieuwe modellen hebben laten zien.
Laat ik het anders zeggen/in Jip en Janneke taal;
De auto mist een eigen identiteit. is inwisselbaar voor elk ander merk/model.
Ik geef voorbeelden, dat betekent niet dat de rest niet bestaat natuurlijk. Wil je het niet begrijpen of kan je het niet begrijpen?
Chevrolet is al heel lang vrij identiteitsloos, dan is dit dus geen uitzondering. Jij verwijst naar een geschiedenis die er nauwelijks is. Zelfde kan overigens gezegd worden over Buick die ook zijn ziel aan China heeft verkocht.
MCW 84
Chevrolet is al heel lang vrij identiteitsloos, dan is dit dus geen uitzondering. Jij verwijst naar een geschiedenis die er nauwelijks is. Zelfde kan overigens gezegd worden over Buick die ook zijn ziel aan China heeft verkocht.

Verwijzen naar geschiedenis, óf iets unieks hebben dat toekomst heeft. Oftewel; een Design DNA hebben, meer niet. Zo lastig is het niet te begrijpenwinking smiley

Juist met een elektrische auto/vernieuwing is er veel ruimte 'carte blanche' te beginnen, dus dat er dan zoiets identiteitsloos uitkomt is zonde. Zeker omdat het zelfs een concept is.
Dus eigenlijk weet je ook niet wat Chevrolet's Design DNA is of zou moeten zijn. Duidelijk smiling smiley
Beter lezen. Ik zeg dat de auto identiteit mist, én niet als Chevrolet te herkennen is. Als je het niet begrijpt ligt dat toch echt aan jou.
Ondertussen kan je niet zeggen waaraan je een nieuwe Chevrolet wél aan kunt herkennen. Alleen maar dát ze een Design DNA moeten hebben.
MCW 84
Ondertussen kan je niet zeggen waaraan je een nieuwe Chevrolet wél aan kunt herkennen. Alleen maar dát ze een Design DNA moeten hebben.

Lees mijn eerste bericht nog eens. Dat zeg ik al van het begin. Begrijp je überhaupt wat een Design DNA inhoudt?
Gelezen maar je blijft vaag.

Als een Chevrolet... Oftewel, Design DNA zoals bijvoorbeeld de Camaro en Mailibu een paar generaties terug laten/lieten zien. Verwijzingen naar het verleden of andere typische kenmerken.

Ik had sowieso al tegenargumenten gegeven.

Begrijp je überhaupt wat een Design DNA inhoudt?

Een merk als Mazda heeft dat duidelijk. Sinds ongeveer 1997 zijn ze al aan het evolueren waar ze bepaalde kenmerken blijven gebruiken of langzaam hebben geëvolueerd. Chevrolet heeft dat minder sterk dus ze hebben weinig om op terug te vallen, behalve de Camaro. Daarom zijn ze al een tijdje bezig met een redelijk herkenbaar familiegezicht in Noord-Amerika en China.
Laatste woord voor jij weer het laatste woord wil hebben; als je nou had gezegd "ik vind het identiteitsloos. Chevrolet kan beter een herkenbaar en eigen Design DNA creëren." dan was ik het helemaal met je eens. Echter, zei je dat het eruit moest zien als een Chevrolet, alsof ze iets herkenbaars hebben (gehad). Vervolgens kan je niet goed aangeven wat dat is, eigenlijk omdat het nog gedaan moet worden. Voortaan gewoon direct zeggen wat je bedoeld, niet eerst iets uitkramen om vervolgens wederom er omheen te l*llen. Fijne avond smiling smiley
MCW 84
Laatste woord voor jij weer het laatste woord wil hebben; als je nou had gezegd "ik vind het identiteitsloos. Chevrolet kan beter een herkenbaar en eigen Design DNA creëren." dan was ik het helemaal met je eens. Echter, zei je dat het eruit moest zien als een Chevrolet, alsof ze iets herkenbaars hebben (gehad). Vervolgens kan je niet goed aangeven wat dat is, eigenlijk omdat het nog gedaan moet worden. Voortaan gewoon direct zeggen wat je bedoeld, niet eerst iets uitkramen om vervolgens wederom er omheen te l*llen. Fijne avond smiling smiley

Haha, hoop woorden, maar je zegt weinig. Leuke analyse, maar dat jij niet begrijpt wat er wordt bedoelt ligt niet aan mij. Dan kan je net zo lang doorgaan tot je denkt gelijk te hebben, maar je onkunde weet je maar moeilijk te verbergen. Dat je weinig verstand hebt van autodesign is duidelijk, maar niet iemand anders zijn/haar probleem.
Mooi model, gaat met goede specs zeker Tesla concurrentie bezorgen. Gm is goed bezig!
Re: Chevrolet FNR-XE Concept
24-11-2022 15:59
@Jan7666490,

Weer on-topic.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Edit: het typt lastig op de telefoon

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2022 16:01 door Ivanov.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.