Dacia Bigster Concept

Gepost door MCW 
Dacia Bigster Concept
14-01-2021 10:42

Bigster Concept voor C-segment
De Bigster Concept is een 4,6 meter lange SUV. Met het model maakt Dacia naar eigen zeggen het C-segment toegankelijk voor een prijs die vergelijkbaar is met die van auto’s in een lager segment. De donkergroene kleur van het model benadrukt het avontuurlijke karakter van de auto. De riante afmetingen beloven een zeer ruim interieur. Dacia houdt alles lekker simpel, dus geen verchroomde lijstjes en nep-aluminium. De toepassing van uitsluitend gerecycled plastic als grondstof voor alle beschermende panelen op de carrosserie onderstreept dat.

Hybride aandrijflijnen
Als topmodel van het Dacia-gamma zou de Bigster Concept geleverd kunnen worden met hybride aandrijflijnen en aandrijflijnen voor alternatieve energie. Dat betekent dat Dacia altijd perfect inspeelt op en klaar is voor de veranderende regelgeving en de verwachtingen van de klant. Meer foto's en info: [autorai.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-01-2021 19:41 door MCW.
Dat ziet er al heel productierijp uit. Stoer en simpel, wat mij betreft helemaal geslaagd. Deze auto moet de Lodgy overbodig maken, maar dat is toch wel een auto van een heel ander kaliber: veel lelijker, maar ongetwijfeld veel praktischer.
Een Duster met 7 zitplaatsen?
Als dit C-segment is, dan is een Golf, Corolla of A3 B-segment. Dan is Yaris A, maar wat is een Aygo dan?
R Wolters
Als dit C-segment is, dan is een Golf, Corolla of A3 B-segment. Dan is Yaris A, maar wat is een Aygo dan?

Steeds meer C-segmenters krijgen een lengte van 4.6mtr. (of meer). Een Focus Wagon bijv. is 4.66mtr

Toevoeging: de Kuga (Focus SUV) is 4.61mtr, de Dacia Bigster is qua formaat vergelijkbaar.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-01-2021 15:23 door Skeep.
Wow, wat een ontzettend geslaagde concept! Stoer en hoekig. Geweldig front ook thumbs up. Nu maar hopen dat er genoeg van overblijft in de productieversie.

Een Skoda Kodiaq is 4.69 lang dus dit is echt wel C-segment voorbij. Een Karoq is C-segment. Ik kan de Duster dan ook niet als B-segmenter zien...met een lengte van 4.34. Een Karoq is 4.38 lang .

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-01-2021 00:44 door MBdoubleyou.
En hij bestaat ook echt:

Een Skoda Kodiaq is 4.69 lang dus dit is echt wel C-segment voorbij. Een Karoq is C-segment. Ik kan de Duster ook niet als B-segmenter zien...is qua formaat gewoon met een lengte van 4.34. Een Karoq bv is 4.38 lang .

Mee eens
MCW
En hij bestaat ook echt:

Werd daar aan getwijfeld dan?

OT: Stoere 'Duster+'. Toch ook wel een Volvo XC90 en XC40 mix die ik er in zie.

Deze, R5 concept en Lada Niva concept waren alleen als renders uitgebracht
MCW

Deze, R5 concept en Lada Niva concept waren alleen als renders uitgebracht

R5 was gewoon aanwezig bij hetzelfde event.
Wat een afzichtelijk hok. Maar dat past bij de naam Dacia. Dat dan weer wel.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.