Jeep Grand Wagoneer Concept

Gepost door Carfanatic 

DETROIT – Fiat Chrysler’s long-awaited Jeep Grand Wagoneer SUV will top $100,000 – likely making it the brand’s highest priced vehicle as it attempts to compete against the Cadillac Escalade, Land Rover Range Rover and others.

The new large SUV will be the stablemate of another model called the Wagoneer, which will start at about $60,000 when the vehicles go on sale next year, according to Christian Meunier, global president of Jeep. The six-figure price tag for the Grand Wagoneer will be for a fully loaded model, he said.

“It’s clearly the return of a premium American icon,” Meunier said during a media event ahead of Thursday’s unveiling of a concept version of the resurrected SUVs. “Wagoneer will expand to become a portfolio of vehicles that will redefine American premium while delivering a unique customer experience.”

[www.cnbc.com]

Wauw, gaaf huis.

Maar dat is weer een andere discussie.
Wat een lel van een auto. Van buiten zijn al die grote SUVs wel behoorlijk inwisselbaar hoor.

Wat is hier precies Concept aan? De auto lijkt me tamelijk productierijp.
Treurig. En dan zijn er mensen die hier trots op zijn (zag ik op Instagram).
Voor het soort auto best netjes, al staat er wel heel vaak Grand Wagoneer op. Alsof ze twijfels hebben over het bestaansrecht... En de ene keer wel, en de andere keer niet Grand vermelden vind ik in elk geval niet sterk.
Wouter82
Voor het soort auto best netjes, al staat er wel heel vaak Grand Wagoneer op. Alsof ze twijfels hebben over het bestaansrecht... En de ene keer wel, en de andere keer niet Grand vermelden vind ik in elk geval niet sterk.

Tsja, je wilt toch niet dat je passagiers of passanten over het hoofd zien dat je in een G R A N D W A G O N E E R rijdt.drinking smiley

Oogt overigens best goed voor een SUV van dit formaat en klasse, maar ik sla er niet steil van achterover.
Saai. Had hier toch wel meer van verwacht. thumbs down
Verhelderend filmpje. Er komen dus twee modellen, de Wagoneer die het zal opnemen tegen bijvoorbeeld de Explorer en de Grand Wagoneer die zich volgens Jeep zal richten op niets minder dan de Range Rover. De auto komt pas tegen de zomer van 2021 op de markt, als een MY21 of zelfs MY22.

Zo begint het er al een beetje op te lijken.
Zou deze ook met een Fiat logo verkrijgbaar zijn?
Casanova

Ja en die komt dan als 1.3 JTD voor 25.000 euro naar Europa.
Wouter82
Casanova

Ja en die komt dan als 1.3 JTD voor 25.000 euro naar Europa.

Met de TwinAir dan, toch zeker?
En Europa ons maar in mini elektrische autootjes dwingen
die Amerikanen zullen wel verder inzetten op hun enome hoeveelheden benzine slurpende gigantische busjes...

Gaaf toch thumbs up
Zeker als je de tank kan volgooien voor een spreekwoordelijke appel en en ei.

Jammer dat we dat ding hier in Europa wellicht nooit zullen zien (door de gigantische taksen bij aankoop).
Ja, Europa haalt zo wel alle fun uit autorijden!!! thumbs down
Casanova
Als ik de officiële presentatie zo beluister gaat 'ie in ieder geval niet met een Jeep logo komen, maar gaan ze Wagoneer als luxe submerk aftakken. In het interieur staat ook de "Established" datum van de originele Wagoneer en niet van het merk Jeep.

En het viel me ook op dat er geen achterruitewisser op zit, maar misschien is dat het concept-gedeelte winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.