Toyota @ Tokyo Motor Show

Gepost door Curlew 
PMCV Concept
PMCV Concept is a “new form of 2030 minivan” proposed by Toyota Auto Body, which is responsible for the planning, development and production of minivans. Eight seat layouts can be arranged according to various life scenes, riders such as 1 to 7 people, and items to be loaded. All seats can be stored, creating a flat indoor space and loading long items such as bicycles and surfboards. A large doorway is realized by a sliding door (passenger seat side) that opens wide forward and backward and a glass hatch that opens wide upward. (The body size of PMCV Concept is 4600 x 1790 x 1760mm (full width x full width x full height) and the wheelbase is 3285mm. The interior space is 3200 x 1470 x 1400mm (indoor length x interior width x interior height), and the boarding capacity is 7 people)









Business Liner Concept
The Business Liner Concept is a proposal that assumes a higher-class pick-up service for business people to move from the airport to the next business scene. If you touch the smartphone while riding, the reserved seat will be displayed on the “Welcome” display. A suitcase can be stored under the seat, and a jacket can be stored behind the seat. The body size of the business liner concept is 5915 x 1950 x 2280 mm (length x width x height). The indoor space is 3765 × 1735 × 1545mm (indoor length × indoor width × indoor height), and the boarding capacity is 7 people











Resort Tourer Concept
The Resort Tourer Concept is a proposal aimed at the higher level of a super luxury train that will become a “more emotional trip” with elegant and spacious interior space and hospitality equipment. Equipped with a face-to-face four-seat seat that allows four adults to relax, a separator between sheets that creates a private space at will, a glass folder, and a glove compartment. Resort Tourer concept body size is 5300 x 1950 x 2174mm (length x width x height). The interior space is 3290 x 1735 x 1465mm (indoor length x room width x room height) and the boarding capacity is 5 people













Meer foto's en info: [car.watch.impress.co.jp]



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2019 11:39 door Curlew.
Mirai Concept












Toyota loopt graag in de kopgroep. Ruim twintig jaar geleden had het met de Prius de eerste voor massaproductie geschikte hybride in zijn portfolio en met de in 2014 gepresenteerde Mirai gaf het merk aan de ontwikkeling van auto's met een brandstofcel aan boord zéér serieus te nemen. Volgend jaar brengt Toyota een nieuwe generatie Mirai op de markt en het is deze Mirai Concept die al weggeeft wat we van die nieuwkomer kunnen verwachten.

Net als bij de momenteel nog actuele Mirai is ook het uiterlijk van deze Mirai Concept enigszins spraakmakend, want waar Toyota er bewust voor koos om de oer-Mirai een zeer extravagant gelijnde koets mee te geven, oogt deze Mirai Concept - vooral van achteren bezien - opvallend 'normaal'. Dat betekent overigens niet dat de auto een inspiratieloze koets draagt. Integendeel. De Mirai Concept heeft een ogenschijnlijk lange snuit met koplampen die door de vorm van de bumper in twee delen wordt gedeeld. Op het middendeel van de koets zijn de familiebanden met auto's als de Toyota Avalon en Lexus ES en LS enigszins waarneembaar. Naar achteren toe loopt de daklijn sterk af, wat de auto een sterke liftbackvorm geeft. De achterklep lijkt los te bewegen van de achterruit en dat zou van de Mirai Concept een sedan maken.

Formaat en techniek
De Mirai Concept meet 4,98 meter in de lengte en daarmee is het studiemodel net geen tien centimeter langer dan de huidige generatie Mirai. Met zijn breedte van 1,89 meter is hij ook nog 7 centimeter breder dan oer-Mirai, terwijl de wagenhoogte met 1,47 meter juist fors onder die van de eerste generatie duikt (1,54 meter). De wielbasis bedraagt 2,92 meter en is daarmee 5 centimeter groter dan voorheen. De op 20-inch lichtmetaal staande showauto biedt plek aan vijf inzittenden.

Wat er zich onderhuids exact afspeelt, houdt Toyota nog enigszins onder de pet. Wel weten we dat de Mirai Concept - en de uiteindelijke productieversie - op het modulaire TNGA-platform van Toyota staat. De actieradius van de concept-car ligt volgens Toyota zo'n dertig procent boven die van de huidige Mirai, waarvoor het merk een actieradius van 500 kilometer opgeeft. Reken dus op een range van zo'n 650 kilometer, een waarde die zomaar ook voor de productieversie zou kunnen gelden. Minstens zo interessant: de elektromotor drijft ditmaal niet de vooras, maar de achteras aan.

De nieuwe, tweede generatie van de Mirai komt volgend jaar op de Europese markt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2019 22:12 door Curlew.














Meer foto's: [car.watch.impress.co.jp]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2019 22:15 door Curlew.
Ik heb trouwens het idee dat ie gebaseerd is op de Crown, maten komen vrijwel overeen, sowieso is de wielbasis hetzelfde en volgens mij ook de raampartij
Wat leuk, dus dan keert de Crown eindelijk en geheel onverwachts toch nog terug naar Europa. Of nou ja, een heel klein beetje. Ik vind het een niet heel samenhangende mix van lijnen met een Supra-achtige kont, maar toch vind ik 'm wat hebben. De auto heeft heel dynamische (verschrikkelijk woord in deze context) proporties.
Ik wil wel iets positiefs zeggen over het interieur! Afgezien dat het er rustig, fraai en hoogwaardig uitziet nu EIN-DE-LIJK geen lukraak knopjes her en der. Bij de Corolla heb je wel opgeruimd interieur maar wel 'after thought' knoppen voor de stoelverwarming. Hier allemaal onder één paneel thumbs up

Mooie auto, in tegenstelling tot de meeste modellen van Lexus klopt deze Toyota aan alle kanten.
LQ Concept[/]
The main difference between Concept-Ai i and LQ is that Concept-Ai i was a design mockup, while LQ is made as a car that can actually run. The LQ body size is 4530 x 1840 x 1480mm (length x width x height), and the wheelbase is 2700mm. The boarding capacity is 4 people and the powertrain is EV. The vehicle weight is 1680kg and the cruising range is about 300km.























Alle foto's en info: [car.watch.impress.co.jp]
Gaat ingezet worden op de Olympische Speken 2020.
Quote


Denk al die futuristische fantasietjes weg, en daar staat... een oude Civic.

Op basis van de foto's gaan Toyota en luxemerk Lexus uiterlijk steeds mer op mekaar lijken, met die reusachtige eiersnijder vooraan en Lexuslook achterzijde.
Quote
Cdlop
Gaat ingezet worden op de Olympische Speken 2020.

Niet waar. Dat is de e-Palette: [www.autoweek.nl]

Quote

Denk al die futuristische fantasietjes weg, en daar staat... een oude Civic.

Gezien de derde zijruit (nu nog met sterretjes er op) vind ik het meer een vooruitblik op een eventuele Prius

@curlew. Vlgs Toyota World wel maar goed het is nog geen 2020. Zou leuk zijn want erg aardig model.
Staat niet in het persbericht en ook niet op Japanse autosites te lezen. Dit echter wel:

"Also announced from June to September 2020 that LQ test rides will be held on MEGA WEB and public roads around Odaiba and Toyosu, Tokyo. By teaching “YUI” hobbies and preferences to smartphone apps that have been released in advance, you can test ride an “LQ” equipped with “YUI” optimized for each person. Details will be posted on a special website in the future."
BEV Concept for Business











Meer info en foto's: [www.carscoops.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2019 11:31 door Curlew.








Meer pics: [car.watch.impress.co.jp]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2019 11:41 door Curlew.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.