Daihatsu @ Tokyo Motor Show

Gepost door Curlew 

IcoIco
- Powertrain: EV
- Body size: Length 3395 x Width 1475 x Height 1995mm
- Riding capacity under consideration

Public transporter with automatic driving. It is assumed that travelers with car chairs and large luggage will use First & Last One Mile (in this case, a taxi journey from the station to their home or hotel).

With EV, the body has a feeling of size using a light car frame in the height direction (almost 2m). The seats can be arranged and the number of passengers seems to be fixed, but there is no engine room or cockpit, so about 6 people seem to be good. The left side is a sliding door with double doors, and it is barrier-free with a retractable slope. Comes with a self-propelled care robot Nipote (grandchild in Italian) that can talk.

TsumuTsumu
- Powertrain: Undisclosed
- Body size: Length 3395 x Width 1475 x Height 1850mm
- Riding capacity: 2 people

Next generation truck. The size of a mini vehicle, and the length of the loading platform is the same as before, but a layout that allows the cabin to be used widely has been realized. The front panel is vertically raised from the bumper to the windshield.

WaiWai
- Powertrain: Hybrid
- Body size: Length 4200 x Width 1665 x Height 1665mm
- Riding capacity: 6 people

This is the only three-row, six-seater minivan registered vehicle size. Is it a registered car version of “Move Canvas” that became popular with the design reminiscent of the Wagen Bus

WakaWaka
- Powertrain: Undisclosed
- Body size: Length 3395 x Width 1475 x Height 1630mm
- Riding capacity: 4 people

A cross-country light crossover. Resin guards surrounding the body, split top and bottom rear hatch, flip-up roof, rear door with resin panel instead of glass, mechanical interior panel using the same resin 1 It is a stand.

Alle foto's en info: [carview.yahoo.co.jp]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-10-2019 09:31 door Curlew.
Wat een leuk spul weer! Zo'n Waiwai, daar zou hier toch ook wel markt voor zijn?
Zijn weer leuke concepts. Blijft jammer dat ze nieuw niet leverbaar zijn in Europa.
Waku waku, nooit geweten dat dat Nederlandse televisieprogramma was genoemd naar een Japans televisieprogramma. En nu dus een Daihatsu Waku Waku, die me doet denken aan de Daihatsu Naked en Fiat Centoventi. De Wai Wai is echter het leukst!
De Waiwai doet me denken aan de eerste Multipla. Wellicht kunnen ze 'm verkopen aan Fiat? winking smiley
Ik zei het al in een reactie op de website nog voor ik dit forumtopic ontdekt had: de WaiWai is een naar "compct car" vergrote variant op de Move Canbus, die vol typische Daihatsu-slimmigheden zit maar als kei car alleen n Japan succes kan hebben. In dit formaat is er zeker kans buiten Japan. Hybride aandrijving is zonder meer te lenen bij Toyota: die van de Yaris/Vits, Aqua en Sienta (die ook van de Daihatsu tekentafel komt). Het staat me bij dat Daihatsu een paar jaar geleden ook veelbelovende concepten had, maar daar is dacht ik niets meer van vernomen.
Zo'n WaiWai heeft zeker potentieel in Europa.
En zo'n WakaWaka zou een Jimny-concurrent kunnen zijn, door elektrische aandrijving niet buiten budget kapot belast.

Het staat me bij dat Daihatsu een paar jaar geleden ook veelbelovende concepten had, maar daar is dacht ik niets meer van vernomen.

Klopt vaak wel. Tokyo Motor Show (om het jaar, ander jaar is de tuningshow (eigenlijk te oneerbiedig) Tokyo Auto Salon) staat bij de meeste merken (muv Mazda) altijd vol met concept cars waarvan de meeste productie helaas nooit halen. Maar wel altijd leuk om te zien. 2017:

De DN U-Space (helemaal links) had een Tanto kunnen zijn maar de nieuwe ziet er duidelijk anders uit. Helemaal rechts lijkt in flink afgezwakte vorm op de Terios voor de Indiaanse markt

In 2015 hadden ze de D-Base Concept, dat werd de nieuwe Mira e:s

de Hinata Concept werd de Move Canbus. Dus sommige worden wel werkelijkheid

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2019 18:40 door Curlew.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.