Nieuwe auto importeren uit Zwitserland

Gepost door mrsoussie 7648353 
Hallo,

Ik ben me aan het oriënteren op het kopen van een nieuwe Landrover. Ik ben via Mobile.de bij een verkoper terecht gekomen in Zwitserland:
[www.globalcartrading.ch]

Zij geven aan dat ze 14 procent korting kunnen aanbieden op de nieuwprijs, dit klinkt wel interessant. Ik vraag me wel af met welke kosten ik verder rekening moet houden?
- BPM
- BTW (21 procent over de nettoprijs incl opties)
- Invoerrechten? Zwitserland is geen EU-Land.
- RWD controle, kenteken en eventueel transport.

Alvast bedankt.
Bij de opgeroepen prijzen is "7.7% Mehrwertsteuer" inclusief, deze heffing zal bij export naar NL komen te vervallen.
Is bij de genoemde korting van 14% deze 7.7% reeds inbegrepen??
Ook is de LR niet via de off. importeur Emil Frey AG in 5745 Safenwil geimporteerd maar de verkoper is VFAS-agent, het is een zg. parallel- resp. direktimport. De specificaties zijn niet zoals de LR's voor Zwitserland maar kunnen een ander europees land betreffen.
Inzake garantie zal het wel niets uitmaken, dat is inmiddels grensoverschrijdend geregeld.

Met de formaliteiten zal de verkoper je wellicht kunnen helpen zo dat alles korrekt afloopt.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-06-2021 23:02 door rw54.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.