Verzekeringsadvies voor 1e auto?

Gepost door Hero 4267293 
Hallo allemaal,

Ik ben 35 jaar, heb een tijdje terug m'n rijbewijs gehaald en vandaag mijn eerste auto gekocht. Deze kan ik volgende week ophalen, maar... nu moet ik hem dus deze week nog gaan verzekeren. Ik heb via Google wat opgezocht, maar het is vrij lastig om een goede verzekeraar te vinden. Even naar wat reviews gekeken en velen blijken vrij negatief te zijn. Vooral de reviews over InShared, wat dus de goedkoopste is. In elk geval, ik zoek een WA+ verzekering (auto 7 jaar oud) die niet al te duur is, maar toch kwaliteit levert qua klantenservice en goede voorwaarden heeft.

Er zijn zoveel verzekeraars dat ik zelf niet goed weet waar ik moet beginnen met kijken. Dus kan iemand mij hier over adviseren? Ik weet niet of het relevant is, maar het gaat om een Mitsubishi Space Star uit 2013 met een 1.2 motor.

En zijn er nog wat andere dingen die ik moet regelen? Ik weet dat ik een parkeervergunning nodig heb om te parkeren in de wijk, maar weet niet of ik hem van tevoren al kan aanvragen. Moet ik ook nog iets doorgeven aan de gemeente of aanpassen via de belasting? Bijkomende zaken dus waar je niet zo snel naar kijkt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-07-2020 17:11 door Hero 4267293.
Ik zou de parkeervergunning maar aanvragen als je alle benodigde info over de auto al hebt. Misschien kun je het online, anders ga je even naar het Gemeentehuis.
Wat betreft je verzekering, kun je toch googelen? Heb je al bij de ZLM gekeken?
Independer - hoewel niet onafhankelijk - geeft scores aan verzekeraars. Best een aardige graadmeter.

Online vind je over het algemeen alleen negatieve commentaren. Inshared is vrij groot, dus er zullen best wat mensen zijn die niet tevreden zijn.

Ik ben zelf al jaren erg tevreden met deze maatschappij. Lage premie en voor mij gunstige voorwaarden.
Het hierboven genoemde ZLM staat volgens mij als goed en niet duur bekend.
Independer heb ik ook een positieve ervaring mee. Die kan je ook bellen als je specifieke vragen hebt.
Bedankt voor jullie adviezen. ZLM gaat niet lukken voor mij, ik woon in Gelderland. Denk dat ik dan maar gewoon begin met Inshared en zie hoe het verloopt mocht er eens iets gebeuren. Bij Independer staan ze bovenaan als advies voor mijn auto.

De parkeervergunning kan ik online aanvragen. Ze vragen echter wel op welke naam de auto staat en volgens mij wordt die pas op mijn naam gezet wanneer ik de auto ophaal. Ik kan wel een datum aangeven van wanneer ik zou willen dat die ingaat. Misschien daar gewoon even over bellen met de gemeente maandag.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-07-2020 22:36 door Hero 4267293.
gewoon even bij independer oid je gegevens en evt wensen invullen, uitkomst kan je met elkaar vergelijken en vergeet niet de voorwaarden even goed re bekijken. Ik heb nu fbto, geen ER en voor een paar cent (letterlijk) vrije keus van schadehersteller. Bedenk ook even wat je zelf wil en kan dragen, noclaimbeschermers zijn bijv een sigaar uit eigen doos.
WA verzekeringen zijn eigenlijk allemaal identiek en moeten aan bepaalde wettelijke eisen voldoen. Deze verzekering dekt jouw aansprakelijkheid voor het veroorzaken van schade aan derden. Neem er altijd een rechtsbijstandverzekering bij, zodat schade die aan jou (auto+letsel) wordt toegebracht verhaald gaat worden. (Anders moet je dat zelf doen en dat is best lastig als je in de kreukels gereden bent).
Ik vond zelf independer een paar steken laten vallen bij een verzekering waar zij dan "tussenpersoon" zijn.

Inshared heb ik prima ervaring mee, ook met een lastige zaak waarbij tegenpartij met nepgetuigen kwam etc.
Ik ben zelf verzekerd bij Inshared en heb daar goede ervaringen mee. Eén aanrijding in Frankrijk waar een Italiaanse camper tegen mijn stilstaande auto reed. Schade is prima afgehandeld, echt geen gedoe mee gehad. Ook zelf een parkeerschade veroorzaakt. Ook hier een soepele afhandeling, ook richting de gedupeerde partij. En nee, ik heb geen aandelen smiling smiley.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.