Auto import: netto catalogusprijs + netto prijs opties bepalen, hoe?

Gepost door Skilacci 4514850 
Beste lezer,

Ik heb onlangs een auto geïmporteerd uit Duitsland. Door de keuring van RDW heen, nu moet ik enkel de aangifte BPM doen. Hoe dat moet etc. is mij helder. Ik zit alleen met één punt: hoe stel ik de netto (dus excl. BTW en BPM) catalogusprijs, maar vooral ook de netto prijs van mijn opties vast? De netto catalogusprijs ben ik wel achter (ongeveer) via de koerslijst ANWB voor exact mijn type auto, maar hoe zit dat met mijn opties? Iemand ervaringen hiermee? Met de koerslijst van de ANWB kom ik een heel eind, maar dat zijn bruto bedragen en bovendien staan niet alle opties erin (en ik wil dat mijn BPM aangifte helemaal klopt, totaal geen zin/tijd in gezeik van de fiscus). Ik heb de klantenservice van Audi gebeld met de vraag of ze me daarmee kunnen helpen (aan de hand van het chassisnummer) maar die konden dat niet (verwezen mij naar de Audi dealer,). Maar wellicht dat dat helemaal niet hoeft, kan iemand me verder helpen? Mijn dank is groot.

Skilacci
Online zijn wel Duitse prijslijsten te vinden, die kan je gebruiken.
Zoek op Merk Model Bouwjaar 'preisliste'
Barri
Online zijn wel Duitse prijslijsten te vinden, die kan je gebruiken.
Zoek op Merk Model Bouwjaar 'preisliste'

Dank je, ik zal eens kijken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.