Exact dezelfde verzekering binnen vier weken 10% goedkoper

Gepost door Richard 6386062 
Goedemiddag,

Drie weken geleden heb ik een andere auto gekocht. Ik had hiervoor een private lease auto dus ik moest nu zelf weer een autoverzekering nemen. Ik heb de auto op 9 september gekocht en heb toen via Independer een WA+ verzekering afgesloten bij Allsecur. De premie bedraagt €755,- op jaarbasis en de verzekering is afgesloten bij Allsecur.

Begin van deze week ontving ik mijn schadevrij-verklaring van de leasemaatschappij die ik kon gebruiken om schadevrije jaren te krijgen. Ik ging toen via Independer opnieuw berekenen wat het verschil in premie zou zijn met en zonder schadevrije jaren. Wat schetste mijn verbazing toen, exact dezelfde verzekering/verzekeraar met exact dezelfde gegevens, auto, aanvullende modules etc. etc. kost nu plotseling €675,- op jaarbasis. Ik heb gelijk contact gezocht met Allsecur met de vraag of ze de premie aan kunnen passen aangezien het binnen zeer korte termijn opeens 10% goedkoper wordt. De reactie van Allsecur was helaas dat ik enkele dagen te laat was, ze kunnen namelijk tot twee weken na het afsluiten de premie nog aanpassen, maar daarna niet meer. De verzekering opzeggen en gelijk opnieuw afsluiten is helaas ook niet mogelijk i.v.m. een wachttijd van twee maanden (dagelijks opzegbaar, maar kan het dus niet gelijk weer verzekeren bij hun).

Bij andere verzekeraars kost dezelfde verzekering €755,- op jaarbasis dus alleen Allsecur is in dit geval een stuk goedkoper.

Kan ik hier nog wat mee doen? Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Ik vind het verschil in premie wel behoorlijk voor een periode van 3,5 week.

€80,- is toch weer anderhalve tank brandstof.
Kijk eens bij aanbiedingen van auto's..... verschil soms nog groter! AllSecur wordt Allianz Direct, daar hebben ze blijkbaar budget voor over om klanten vast te houden.
Ja, daar begrijp ik dus helemaal niets van.. Okay, iemand in een bestuurskamer neemt een besluit tot een naamswijziging.. maar dat je dan vervolgens een reclamecampagne start met vermelding van die nieuwe naam.. vervolgens erop hint dát die wijziging sneller gaat dan je denkt.... maar de klant voor aanschaf van je product .. dan toch nog maar ff naar je oude huidige website stuurt... nut smiley confused smiley

Hoezo.. een dubbele / verwarrende boodschap zenden....eye rolling smiley

Maar goed.. wát te doen? Controleren op prijsupdates bij de concurrenten.. mogelijk een eindejaarsaanbieding in december ergens oppikken en dan Allsecure/Allianz Direct vaarwel zeggen??
Ik vraag me vooral af wat Richard dan gaat doen als hij op vrijdag een kilo appels koopt bij de plaatselijke Appie en op maandag ziet dat ze in de aanbieding zijn. Breng je ze dan ook terug? Ik neem aan dat je met je volle verstand die verzekering hebt afgesloten en op dat moment tevreden was. Houd daar aan vast, je hebt namelijk geen enkel recht op korting als iets even later in de aanbieding komt en/of in prijs wordt verlaagd. Los van dit alles kun je je overigens ook nog afvragen of de voorwaarden bij die goedkopere verzekering wel hetzelfde zijn. Voor niks gaat de zon op...
Je hebt gewoon pech gehad, als het jaar verstreken is gewoon naar voordeligere aanbiedingen kijken.
Verzekeringen blijft toch een wazig iets. Ik heb twee auto's, die op dezelfde manier verzekerd zijn, bij dezelfde maatschappij, en voor de zwaarste, duurste en krachtigste auto betaal ik minder premie dan voor de lichtste/goedkoopste/"minst vermogende".
PM xxx
Verzekeringen blijft toch een wazig iets. Ik heb twee auto's, die op dezelfde manier verzekerd zijn, bij dezelfde maatschappij, en voor de zwaarste, duurste en krachtigste auto betaal ik minder premie dan voor de lichtste/goedkoopste/"minst vermogende".
Omdat je schadevrije jaren maar op één auto van toepassing kunnen zijn.
PM xxx

Kan prima, en de logica die er achter zit is soms ook ver te zoeken.
Ik had een paar jaar geleden 2 identieke auto's uit hetzelfde bouwjaar waarvan 1 grijs kenteken en de ander geel kenteken, beide max. no-claim en op dezelfde manier verzekerd maar toch was de één wel een paar euro duurder als de ander.
In dit geval zag de verzekeraar een bedrijfsauto als een extra risico met als gevolg meer premie.eye rolling smiley
Barri
PM xxx

Beide auto's met dezelfde no claim korting.
Enige verschil is verder nog dat die met de hogere premie op diesel rijdt en de ander op LPG. Misschien dat ze daar een extra risico in zien (ondanks dat ik voor beiden hetzelfde jaarkilometrage heb opgegeven.
Barri
PM xxx

Ik heb 2 auto's op mijn naam verzekerd, beiden met dezelfde no claim korting.
PM xxx
(..)
Enige verschil is verder nog dat die met de hogere premie op diesel rijdt en de ander op LPG. Misschien dat ze daar een extra risico in zien (ondanks dat ik voor beiden hetzelfde jaarkilometrage heb opgegeven.

Dat kan goed. Brandstofsoort zal wel een vinkje zijn in het calculatiemodel. winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.