Btw import duitsland

Gepost door Denny 5794168 
Hallo,

Ik ben voornemens een auto uit Duitsland te importeren.
Nu zie ik op de opgestelde aankoopovereenkomst het te betalen bedrag staan, met daaronder de regel : Davon Mwst.:-----

Nu vraag ik mij af of de Btw zo juist wordt aangeduid door de autodealer. ik wil natuurlijk in Duitsland de Btw betalen en niet in Nederland.
Er wordt hierbij verwezen naar de zin : Kein Umsatzteuerausweis möglich , §25a UStG.

Iemand die mij hier wat meer over kan vertellen?
Als je een gebruikte auto (minstens 5000km ervaring) koopt in Duitsland, betaal je daar BTW. Koop je een nieuwe, dan moet je in NL BTW betalen.
Re: Btw import duitsland
25-09-2019 17:54
Betekent dat de aanbieder de auto niet als btw auto heeft ingekocht. Hij moet dan dus over de marge die hij maakt btw afdragen. Dat betekent dat als de afnemer een ondernemer is, hij de btw niet kan terugvragen. In Nederland heet dit de margeregeling.
Inderdaad, margeregeling op z'n duits.
ah oke dus dit heeft voor mij als particulier verder geen gevolgen ?
Uit je bericht wordt niet duidelijk of je een nieuwe of gebruikte auto wilt importeren.
Let op dat een auto voor de belastingdienst pas gebruikt is als deze minimaal 6 maanden oud is EN minimaal 6.000 km gereden heeft (geen 5.000 zoals Barri schrijft).
Zie hier info van de belastingdienst. Klik door op de blauwe woorden.

Ps. een nieuwe auto kun je in het buitenland kopen zonder BTW als een dealer daaraan wil meewerken (sommigen hebben slechte ervaring dat zij alsnog voor de BTW opdraaien dus wensen niet altijd mee te werken). De auto mag dan niet geregistreerd worden in dat land maar moet zonder kenteken in NL aangemeld worden. Land van registratie is land waar BTW betaald moet worden.

[www.belastingdienst.nl]
Denny 5794168
ah oke dus dit heeft voor mij als particulier verder geen gevolgen ?

Mits het een gebruikte auto is...nee
auto is 4 jaar oud en 40000 km gelopen dus inderdaad niet meer nieuw. bedankt
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.