Megane, of Laguna voor 5000 euro. Welk type?

Gepost door T1000 
Hallo medeforummers,

mijn zusje en zwager zijn met spoed opzoek naar een nieuwe 2dehands station. De huidige trouwe gediende, een Mitsubishi Spacestar is met 4 ton op de teller te duur om op te lappen voor een nieuwe apk. Budget ong. 5000e. Omdat het haast heeft willen ze maar even de opties beperken.
Ze zien een Megane tourer wel zitten. Ik heb de Laguna ook alvast voorgesteld om mee te nemen om de kanshebbers uit te breiden.

Naar wat ik regelmatig lees hier, zitten zowel de Megane station vanaf 2009, als de Laguna vanaf 2007, een stuk beter in elkaar dan de voorgangers die niet zo goed bekend stonden.
Ook over de 1.5dci hoor ik dingen dat dit een goed blok is? Is de 2.0dci uit de Laguna in die jaren ook betrouwbaar? Zijn er serieuze problemen bekend bij deze blokken (auto's)?

-*Wellicht kan een moderator deze topic nog even in de goeie categorie plaatsen*-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-03-2019 14:52 door T1000.
Beide blokken, 1.5 en 2.0, zijn voor zover ik weet, erg betrouwbaar. Belangrijk is wel dat er een beetje fatsoenlijk onderhoud is gepleegd. Ga niet voor de allergoedkoopste die te koop staat, zoek eentje met kloppende historie, dan moet het in principe goed gaan en heb je er een fijne auto aan. Laguna is een heerlijke auto.
klopt, de Laguna station phase 2 vanaf 2005 staat als goed en betrouwbaar bekend. neem hem van een zo laat mogelijk bouwjaar, 2007. vooral de 2.0 DCI is zeer betrouwbaar en beresterk. en bij een luxe versie zoals de Dynamique/Privilege/Initiale/Tech Line zijn ze lekker luxe met oa mooie stoelen
Maar ze rijden genoeg kilometers voor een diesel? Zo ja je hebt dan een 2012 Megane DCI, maar ook een Laguna 1.5 of 2.0. Let wel op dat je bij de Laguna natuurlijk meer mrb gaat betalen met een 2.0 dci
Ford Focus nog een optie? Staan er ook een hoop van te koop met 1.6tdci.
zombies
Maar ze rijden genoeg kilometers voor een diesel? Zo ja je hebt dan een 2012 Megane DCI, maar ook een Laguna 1.5 of 2.0. Let wel op dat je bij de Laguna natuurlijk meer mrb gaat betalen met een 2.0 dci
Ford Focus nog een optie? Staan er ook een hoop van te koop met 1.6tdci.

Ze rijden 25k per jaar, zal wel beetje op omslagpunt liggen. Echter meer aanbod voor het budget bij de diesels geloof ik. Ik wilde het voorlopig toch maar even op deze 2 auto's houden. Anders worden ze gek denk ik, kan zelf ook nog wel het één en ander bedenken voor ze grinning smiley
Ik rijd zelf ook in een Laguna 2.0 (benzine) Tech Line van 2007. Destijds met ongeveer dezelfde eisen en budget op zoek geweest naar een familieauto. De Laguna kwam bij mij als beste optie qua value for money uit de bus. Ik heb ook gekeken naar de Toyota Avensis vanwege het betrouwbare imago of de Ford Mondeo station.

Door het negatieve imago van de Laguna, wat bij de versies van na 2005 (te herkennen aan het ontbreken van het zilvergrijze gedeelte in de grille) totaal niet terecht is, zijn de auto's erg goedkoop te verkrijgen. Aan het eind van de rit is dit een nadeel, je komt er niet zo snel van af. In de tussentijd koop je voor niet te veel geld een hele mooie en luxe auto. Ook het lage wagengewicht is een voordeel, je hebt een D-segment auto voor het gewicht van een C-segmenter. Qua betrouwbaarheid is een Laguna 2 Phase 2 een prima keuze.

Wel is de auto wat laag en heeft deze een behoorlijke neus. Als het een familieauto moet zijn, is de Renault Scènic misschien ook een goede optie. Deze is (opnieuw mits na de facelift) ook een betrouwbare auto voor niet te veel geld.
.. of kijk voor G3.

Scherpe prijs, volgens mij, voor dit phase 2 model en minder als 2 ton (als het goed is) op de teller.
[www.autoweek.nl]

1.6.16v van Renault. Prima ding op LPG thumbs up
Laguna

Laguna automaat

Voor het budget heb je ook het laatste model Laguna
Qua Laguna bedoelde ik idd het 'laatste' model, zoals zombies post. Mag ook de 1.5dci zijn; het zijn geen scheurneuzen. Ik zie er zelf toch enkele met veel minder km's nog.
Laguna 1.5

Persoonlijk vind ik dit wel een mooie, beetje boven het budget, maar wat doen ze met de oude auto? Maar hij staat al 3 maanden te koop, zonder inruil kan het misschien wel wat zijn.
Heb zelf een Laguna 2.0 diesel automaat uit 2009, met een fors brandstofverbruik; 1:14 Ik rij ongeveer gelijk met de fabrieksopgave. Deze uitvoeringen staan erom bekend. Dus schakelen en een 1.5 geven aanmerkelijk lagere verbruik cijfers.
Dank voor jullie reacties! Wat voor/welke auto het is geworden zal ik laten weten!
Ze hebben besloten het budget iets op te krikken, en het is deze Laguna 2.0 benzine geworden: [www.autowereld.nl]

Ze hebben proefgereden in een Mitsubishi Lancer Wagon 2.0, en een Peugeot 307 SW 1.6 benzine. Maar de modernere Laguna Estate maakte meer indruk. Ik ben benieuwd of dit model Laguna inderdaad de genoemde betere betrouwbaarheid kan waarmaken; ik mag er vast later ook nog ff in rijden. Wat dit betreft ook wel benieuwd.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-03-2019 22:03 door Infiniti.
Infiniti
Ze hebben besloten het budget iets op te krikken, en het is deze Laguna 2.0 benzine geworden: [www.autowereld.nl]

Ze hebben proefgereden in een Mitsubishi Lancer Wagon 2.0, en een Peugeot 307 SW 1.6 benzine. Maar de modernere Laguna Estate maakte meer indruk. Ik ben benieuwd of dit model Laguna inderdaad de genoemde betere betrouwbaarheid kan waarmaken; ik mag er na aflevering uiteraard ook zelf nog ff in rijden.

Zelf heb ik ook een Laguna 3 2.0 16 V ( van Nissan) Dynamique met ook de GT Look maar dan van 2009. Ik heb de auto al bijna 8 jaar in bezit, en kan niet anders zeggen dat het een hele fijne, comfortabele en zeer betrouwbare auto is. Heel veel plezierige kilometers gewenst, maar ik verwacht dat wel zal lukken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.