Kenteken overschrijven in buitenland

Gepost door EUROPARIT 
Beste Mensen,

Wellicht een wat vreemde vraag op dit forum, maar ik ging er van uit dat hier mensen zijn die me eventueel kunnen helpen.
Ik ben namelijk voornemens om mijn caravan die al in Spanje te staat te verkopen aan een andere Nederlander.

Als hij de caravan koopt, moet het kenteken worden overgeschreven op zijn naam. Maar aangezien we op dat moment allebei in Spanje zijn kan dat niet ter plekke.

Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Overigens woont degene die hem waarschijnlijk gaat kopen aan de andere kant van het land dus even samen naar het postkantoor als we terug in Nederland zijn zal ook lastig worden. Daarnaast kan ik het mij voorstellen dat als hij de caravan koopt (en dus betaalt) hij ook het kenteken op zijn naam wil hebben.

Heeft iemand van jullie een goed idee?

Groeten, Frank.
Kentekenbewijs geven, verklaring laten tekenen dat hij vanaf dat moment de caravan in bezit heeft?

Ivm boete's e.d.

Als hij thuis komt kan hij hem overschrijven.
Je hoeft sowieso niet samen naar het postkantoor om 'm over te schrijven, bij auto's tenminste. Ook bestaat er tegenwoordig de mogelijkheid om zelf een auto (dus wellicht ook een caravan) vanuit huis over te schrijven. Voor meer info even op de site van de RDW kijken.
Ja dit is mogelijk. Lees de link hier onder maar eens. link naar rdw
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.