Voiture: Peugeot e-208 GT Pack 2021

Gepost door voiture 
Een nieuwe auto verdient een nieuw topic.

Het vorige 'Mijn Auto-topic' startte in september 2016 met de komst van een 308. Zo'n bijtellingvriendelijke HDi; zwart met rood leer. Precies twee jaar later veranderde ik van baan en kwam er een V40 Ocean Race voor in de plaats. Een blauwe met lichte bekleding. Het leasecontract van deze Volvo werd met een jaar verlengd (de lage bijtelling ook) en ik nam deze auto mee naar mijn huidige werkgever. Afgelopen november eindigde het contract van de V40 en moest ik een auto uit de shortlease kiezen, in afwachting van een nieuwe leaseregeling. De shortlease werd een 208 van het vorige model en in januari was het tijd voor een nieuwe leasert.

Link naar het vorige topic: autotopic (vorige) voiture(s); 308-V40-208

De 308:

De V40:

De 208:

Maar nu dus een nieuw hoofdstuk: sinds gisteren ben ik in het bezit van een e-208. Ik heb deze auto gekozen omdat ik het een mooi model vind en de prestaties vs. kosten aardig in balans zijn ten opzichte van de andere keuzemogelijkheden. Ook is het een fijn formaat in de stad (en we zitten er zelden met meer dan twee personen in). Over de keuzemogelijkheden: binnen onze organisatie kunnen we kiezen uit een beperkt aantal merken. Naast Peugeot kon ik kiezen uit Audi, BMW, Citroën, Mercedes, Opel, Renault, Tesla, Volkswagen en Volvo.

Het leasebudget bood in ieder geval ruimte voor een luxe uitvoering. Dat is mooi, want ik houd niet van karige auto's. Uiteindelijk is de 208 dan ook zeer compleet.
De GT is van zichzelf al fijn uitgerust met de nodige visuele toevoegingen zoals zwarte exterieurdelen in hoogglans, wielkastverbreders, aluminium pedalen en fraaie bekleding. Ook zaken als full LED-verlichting, stoelverwarming, een frameloze binnenspiegel en zwarte hemel zijn standaard. Verder is de verwennerij compleet met een lange rij aan veiligheidssystemen en rijhulpen en mooie toevoegingen zoals een groot beeldscherm en de 3D-cockpit. De Pack-versie voegt er keyless entry aan toe.

Dan blijven er weinig optiemogelijkheden meer over. Van de beschikbare vijf fabrieksopties koos ik er drie: dak in hoogglans zwart, Park City 2 (automatisch inparkeren) en een draadloze smartphonelader. Het alarm en panoramadak heb ik niet gekozen. Ik denk niet dat ze een 208 snel stelen en het panoramadak viel me tegen: de afwerking aan de binnenkant is niet erg subtiel en het scherm is handbediend (echt een afknapper). Ook kost het de nodige hoofdruimte.
Tot slot heb ik een hoogglans zwarte haaienvin besteld. Deze moet nog geleverd worden overigens.

Helaas is op de e-208 geen elektrische stoelverstelling mogelijk. Maar goed, er zijn ergere dingen drinking smiley.

Gisteren (12 maart) mocht ik de auto dus ophalen. Gelukkig kon dat weer gewoon binnen bij de dealer, en niet op een parkeerterrein. Vooraf heb ik instructiefilmpjes gemaild gekregen over de bediening van diverse functies. Omdat dit niet mijn eerste Peugeot is, was het meeste me al wel bekend overigens.
De auto stond netjes 'ingepakt' op me te wachten en na afhandeling van wat formaliteiten kon het doek eraf. Leuk moment smiling smiley. En echt een plaatje hoor, in deze kleur!

De leverende dealer zit op 100 km afstand van mijn huis dus meteen een goede rit om aan de auto te wennen. Het rijdt erg fijn, zeer soepel en lekker vlot. Ook lekker zwaar (weegt natuurlijk ook wel wat) en stevig, vooral met die wind gisteren. Daar had die ingeleverde 'oude' 208 best wat last van (sowieso vond ik dat geen prettige auto).

De meeste speeltjes inmiddels ook uitgeprobeerd. Dat autonoom rijden doet 'ie erg goed, zelfs flinke bochten. De adaptieve functie van de cc is helaas niet uit te schakelen (gelukkig wel in te stellen, maar dan nog). En de draadloze smartphonelader lijkt niet te werken. Komende week maar even vragen of ik iets niet goed doe ofzo.

Inmiddels de laadpas uitgeprobeerd, bij diverse snellaadstations. Dat gaat allemaal lekker simpel (en op advies van Barri heb ik ook privé een laadpas aangevraagd voor noodgevallen). Snelladen van 40% naar 80 procent bleek krap tien minuten te duren. Dat is te overzien. Doordat de auto enkele weken eerder geleverd is dan gepland, is mijn oplaadpunt in de garage nog niet aangebracht. En de paal op loopafstand van huis is altijd bezet. Dus voorlopig hang ik de auto even aan de snellader net voor ik thuis ben. Dat is op zich prima te doen, zo veel rijd ik toch niet.

Erg blij met de auto, en zeker ook met de kleur. Geeft ook leuke reacties.

De bekleding (geen spijt dat ik geen leder gekozen heb).

Elektrische leeuwen zijn deels blauw en hebben een grille met blokjes in carrosseriekleur.

Erg mooi, die schakelaars. De bedenker echter van pianolak in autointerieurs verdient lijfstraffen.

Het viel me nu pas op dat het instrumentarium helemaal open is aan de zijkanten. Apart!
Gaaf die kleur, fijn dat je daar niet in bent beperkt.
Luxe bak in een erg vrolijke kleur, heel veel plezier ermee! thumbs up
Veel veilige en fijne kilometers gewenst!
Heerlijk kleurtje! Vind dit een van de mooiste auto's in het B-segment en ook een van de mooiste kleine elektrische auto's van dit moment. Hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd hoe het elektrisch rijden bevalt.
Gefeliciteerd. Mooie samenstelling. thumbs up

Die hoogglans wielkastverbreders is mij niet eerder zo opgevallen bij een GT line.

Qua EV kenmerken: ik check gewoon de onderzijde achterkant. Wel of geen uitlaat. winking smiley
Prachtige auto. Samen met de Clio de meest geslaagde in z'n klasse. Mijn buren hebben ook een gele maar dan benzine en Allure maar wel met de 17" GT wielen. Plaatje. Veel plezier ermee!
Kek wagentje Voiturethumbs up
Veel plezier ermee!
Mooi!
De 208 is sowieso een prachtig model, zeker van achteren, maar in deze kleur extra mooi.
Veel plezier ernee.
Kek ding! En wat een details he: die knoppen op het dash, die bekleding. Prachtig!

10 minuten van 40% naar 80%, dat is fijn. Dan is zo'n EV ook echt prima te gebruiken.
Super gave bak in een geweldige kleur
Heel veel plezier ermee maar dat gaat zeker lukken
Gave wagen! Heel veel elektroplezier er mee. thumbs up
Ik blijf een hele grote fan van die felrode bekleding in je oude 308... oef!

Maar even over je nieuwste aanwinst: ik vind dit één van de mooiste auto's die Peugeot in een lange tijd heeft neergezet, heel veel fijne en veilige kilometers gewenst! Begrijp ik goed dat je het interieur niet meer laat herbekleden?
Mooie auto en heerlijk kleurtje! Veel plezier ermee!
Dank voor de reacties en goede wensen. Het anoniem deelnemen aan het verkeer is definitief voorbij grinning smiley.

De eerste paar honderd kilometer staan er inmiddels op. Het is echt ontzettend luxe rijden moet ik zeggen. Zo zonder geluid en moeiteloos versnellen, heerlijk. Zal ook wel wennen hoor, maar voor nu kijk ik uit naar elke rit cool smiley.
Barri
Kek ding! En wat een details he: die knoppen op het dash, die bekleding. Prachtig!

10 minuten van 40% naar 80%, dat is fijn. Dan is zo'n EV ook echt prima te gebruiken.

De details zijn echt erg fraai. Er zijn zeker wel minpunten qua afwerking, maar die details maken het goed!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-03-2021 17:47 door voiture.
BleuZ NL
Ik blijf een hele grote fan van die felrode bekleding in je oude 308... oef!

Maar even over je nieuwste aanwinst: ik vind dit één van de mooiste auto's die Peugeot in een lange tijd heeft neergezet, heel veel fijne en veilige kilometers gewenst! Begrijp ik goed dat je het interieur niet meer laat herbekleden?

Klopt, het huidige interieur vind ik er mooi uitzien. En opnieuw bekleden is niet erg duurzaam, zeker niet in leer.

Ja dat rood was ook erg fraai. Zou ik zo weer doen qua kleur.
Knappe wagen zo en de kleur is helemaal goed. Op alle vlakken ook een mooi contrast vergeleken met de vorige 208 thumbs up
Mooi hoor! Op alle vlakken goed, zeker ook dat zwarte dak. Het interieur is ook mooi zo. Ik zou zelf in eerste instantie voor alles zwart gaan, maar dit grijze alcantara is opvallend smaakvol bij de gele exterieurkleur.

Zeurneus-detail: hebben ze bij jou ook de voorste kentekenplaat niet verticaal gecentreerd maar tegen de bovenrand van de uitsparing gemonteerd? Zag dat al eerder bij een e-208 en dat ziet er werkelijk niet uit.
Binnenkort een terugroepactie voor het wisselen van de logo’s? grinning smiley
Mooi! Wat kan deze auto deze gele kleur goed hebben! thumbs up
Mooiste auto in zijn klasse. En erg gave kleur. Geniet ervan!
Kekke bak, veel plezier ermee!
Ben benieuwd hoe het vol elektrische gaat bevallen.
Van harte! Prachtige voiture en heerlijke kleur thumbs up Bonne route!!!
Prachtig zeg! Geweldig om te zien
Suuuuuper gave wagen! Staat stiekem (sorry Bob) hoog op het verlanglijstje voor over een paar jaar voor de Polo.
Elco
Mooi hoor! Op alle vlakken goed, zeker ook dat zwarte dak. Het interieur is ook mooi zo. Ik zou zelf in eerste instantie voor alles zwart gaan, maar dit grijze alcantara is opvallend smaakvol bij de gele exterieurkleur.

Zeurneus-detail: hebben ze bij jou ook de voorste kentekenplaat niet verticaal gecentreerd maar tegen de bovenrand van de uitsparing gemonteerd? Zag dat al eerder bij een e-208 en dat ziet er werkelijk niet uit.

Alles zwart is wel heel erg donker hoor, zeker met de zwarte hemel. Dat lichtgrijs zorgt voor het nodige contrast. En komt inderdaad ook mooi uit bij het geel.

Even gekeken, maar deze ketekenplaat (helaas wel zonder opgelegde letters/cijfers) zit best netjes uitgelijnd.
Ha, wat leuk, die enthousiaste reacties op kleur en auto. Dank!

Hoewel het de basiskleur betreft, zie je wel heel goed verschil tussen een crisisuitvoering in geel en een dikke GT. En in geel kom ik hem sowieso niet vaak tegen, het is een behoorlijke koppendraaier.
Nog even mijn uitzicht naar de auto van de buren smiling smiley Dacht dat ze GT wielen hadden maar dit zijn weer andere.

Plaatje
De nieuwe aanwinst ziet er keurig uit!thumbs up
Erg toffe auto! Kleur, bekleding, details: hebben ze erg leuk gedaan bij Peugeot.
Veel fijne/veilige kilometers gewenst!
Vrolijk uitzicht, MCW smiling smiley. Volgens mij zijn de velgen in basis wel hetzelfde, maar zijn de inzetstukken tussen de spaken bij de e-208 minder open.
speedtouch
De nieuwe aanwinst ziet er keurig uit!thumbs up
Dank je.
Sanoma
Erg toffe auto! Kleur, bekleding, details: hebben ze erg leuk gedaan bij Peugeot.
Veel fijne/veilige kilometers gewenst!
Dank je wel!
Inmiddels zo'n 1.300 km op de teller nu. De auto rijdt heel fijn. Goede wegligging, ook door het gewicht, maar ondanks dat erg leuk om sportief mee te sturen.

Opladen thuis kan nog niet, maar met snelladers en de palen hier in de omliggende straten gaat het prima vooralsnog.
Over een tijdje zal ik wat uitgebreider terugkomen op verbruik en bereik.

Zeker geen spijt van mijn keuze en blij met de auto. Helaas zijn er nog wel wat 'bestel-punten' af te handelen/op te lossen, maar vooralsnog ga ik uit van een goede afhandeling.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-03-2021 21:29 door voiture.
Fijn om te horen dat de 208 bevalt! De term "bestelpunten" doet me vermoeden dat dat niet per se met de auto zelf te maken heeft maar vooral administratie daaromheen? Hopelijk wordt dat inderdaad netjes afgehandeld.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.