Nieuwe Mercedes Hybride reparatie

Gepost door Y 1094395 
Hallo,

Onlangs heb ik een nieuwe Mercedes (60 km) Hybride aangeschaft. Tot mijn verbazing bleek de verwarming niet te werken. Ik heb diverse keren aangekaart bij de Mercedes dealer en heb inmiddels al meer dan 3 weken in reparatie staan. Mercedes Nederland wilt niet meewerken aan een oplossing. Zij hebben dit aangedrongen bij de MB dealer om de auto z.s.m. op te lossen. Tevens hebben zij mij eerste instantie een leenauto meegegeven wat blijkt totaal geen vergelijkbare auto was. Zelfs geen navigatie zat er in. Na twee weken zeuren heb ik uiteindelijk een verbeterde auto meegekregen. Maar wat gebeurt er met mijn eigen auto? Volgens de MB dealer kan dit tot mid januari duren omdat de onderdelen uit het buitenland moest komen. Dit is toch volledig waanzin? en mijn garantie? de waarde van de auto? Tot die tijd staat mijn auto al meer dan 6 tot 7 weken in reparatie. Terwijl ik nog geen maand van heb kunnen genieten en de volle prijs voor betaald.

Graag uw mening?
Allereerst; bijzonder vervelend om al meteen met een defect geconfronteerd te worden!

Dat de importeur u verwijst naar de dealer is juist. De dealer is de verkoper en zij dienen de oplossing te bieden. Zoals ik het begrijp, is het defect getraceerd echter de onderdelen niet per direct beschikbaar. Oplossing is dan inderdaad gelijkwaardig vervangend vervoer en een indicatie van de reparatietijd. Eigenlijk doet de MB-dealer het dus gewoon goed (op de misser van de eerst vervanging na).

Garantie en waardevermindering zijn verder geen issues; de einddatum van de garantie wordt hierdoor niet ineens eerder en vervanging van een onderdeel zorgt niet voor waardevermindering (i.t.t schade/spuitwerk, dat zou wel tot vermindering kunnen leiden).

Al met al begrijp ik de frustratie maar probeer het los te laten en zie uit naar een hernieuwde aflevering van uw Mercedes-Benz.
Wellicht kan u de dealer bij wijze van geste verzoeken een garantieverlenging aan te bieden of enige andere vorm van compensatie voor het ongemak?
Even geduld hebben...
Onderdelen liggen blijkbaar nog niet bij de lokale Brezan op voorraad, en de corona + de feestdagen bespoedigen een snelle levering ook niet.
Je moet het gewoon zien als pech hebben, het hoeft niet maar het kan gebeuren, ook met een Mercedes! Maar hopen voor je dat het snel opgelost wordt.
Net als bij elk merk en model kun je pech hebben, daar lijkt het hier wel op. Vervelend!

Het is momenteel voor veel autobedrijven lastig om snel aan niet gangbare onderdelen te komen door corona en logistieke drukte.

schrale troost; de kilometers die kun je nu lekker maken in de tijdelijke auto en blijft jou auto bespaard winking smiley Denk dat de dealer er ook alle belang bij heeft zo snel mogelijk die leenauto terug te hebben en die auto van jou weer gerepareerd weer op weg.
Dus je koopt voor veel geld een nieuwe Mercedes die niet goed werkt. Ik.kan me niet voorstellen dat dat merk je met een kluitje het riet in stuurt. En om je frustraties te uiten maak je een account aan hier? Precies 1 hele post?

Ik denk dat je de koop ongedaan moet laten maken. Van die centen kun je heel veel taxi's bellen. Rijdt je altijd in een andere mercedes.
Hoezo werkt MB Nederland niet mee? U geeft aan dat ze juist bij de dealer erop aandringen het op te lossen? Als het vervangend vervoer nu vergelijkbaar is met uw huidige wagen is alles toch goed? Iedereen begrijpt dat thans alles langer op zich laat wachten. Buiten dat hebben we ook nog eens feestdagen. Kortom, ik zie geen problemen, echter (naderende) oplossingen. Dit is juist waar garantie voor bedoeld is.
Skeep
Allereerst; bijzonder vervelend om al meteen met een defect geconfronteerd te worden!

Dat de importeur u verwijst naar de dealer is juist. De dealer is de verkoper en zij dienen de oplossing te bieden. Zoals ik het begrijp, is het defect getraceerd echter de onderdelen niet per direct beschikbaar. Oplossing is dan inderdaad gelijkwaardig vervangend vervoer en een indicatie van de reparatietijd. Eigenlijk doet de MB-dealer het dus gewoon goed (op de misser van de eerst vervanging na).

Garantie en waardevermindering zijn verder geen issues; de einddatum van de garantie wordt hierdoor niet ineens eerder en vervanging van een onderdeel zorgt niet voor waardevermindering (i.t.t schade/spuitwerk, dat zou wel tot vermindering kunnen leiden).

Al met al begrijp ik de frustratie maar probeer het los te laten en zie uit naar een hernieuwde aflevering van uw Mercedes-Benz.
Wellicht kan u de dealer bij wijze van geste verzoeken een garantieverlenging aan te bieden of enige andere vorm van compensatie voor het ongemak?

Hallo,

Dank voor uw reactie.

Echter heb ik diverse keren met de dealer gecommuniceerd m.b.t. een vervangend vervoer die eerste instantie totaal geen optie bleek te hebben. Na ongeveer 2 weken geduld te hebben heb ik uiteindelijk een bijna vergelijkbaar auto meegekregen. “Ok” . Ik moet het ermee doen!

De probleem is dat de auto vanaf fabriek al niet goed was. De verwarming funtioneert niet! Het weer wordt steeds kouder en iets hebben afgeleverd wat niet werkt maar de volle prijs betaald te hebben. Dit is inderdaad frustrerend.

Mercedes Nederland heeft in principe mij doorverwezen naar de dealer en je dient daar je probleem ermee op te lossen. Maw ga naar de dealer terwijl het een fabrieksprobleem is vanaf het begin!? Je verwacht een stukje service en een geruststelling mbt garantie, waarde behoud etc. maar daar gaven zij geen antwoord op.

Hopelijk alsnog kunnen zij het probleem op een korte termijn oplossen en een stukje compensatie zal mij een stukje vertrouwen terug winnen.

In ieder geval bedankt voor uw aandacht en reactie.

Groet
NYM
De importeur is slechts een kantoortje voor wat administratieve afwikkelingen en marketing....
Muddy Bandit
Even geduld hebben...
Onderdelen liggen blijkbaar nog niet bij de lokale Brezan op voorraad, en de corona + de feestdagen bespoedigen een snelle levering ook niet.

Beste,

Bedankt voor de reactie!

Geduld is er zeker!

Verhouding klopt zeker niet.

Corona en feestdagen snap ik. Onderdeel was al besteld vanaf 8 december!!!??? Volgens dealer aankomst onderdeel 17 januari 2021!!! Terwijl het onderdeel in Duitsland ligt??
Beetje raar!

We zullen zien!

Gr. NYM
speedtouch
Je moet het gewoon zien als pech hebben, het hoeft niet maar het kan gebeuren, ook met een Mercedes! Maar hopen voor je dat het snel opgelost wordt.

Beste,

Bedankt voor de reactie!

Ja zeker. Het is inderdaad pech! Maar je vraagt om hulp, advies, andere meningen etc..

Mvg,

NYM
AsconaGT
Net als bij elk merk en model kun je pech hebben, daar lijkt het hier wel op. Vervelend!

Het is momenteel voor veel autobedrijven lastig om snel aan niet gangbare onderdelen te komen door corona en logistieke drukte.

schrale troost; de kilometers die kun je nu lekker maken in de tijdelijke auto en blijft jou auto bespaard winking smiley Denk dat de dealer er ook alle belang bij heeft zo snel mogelijk die leenauto terug te hebben en die auto van jou weer gerepareerd weer op weg.

Beste,

Bedankt voor uw reactie!

Dit is inderdaad ook zo! Je hebt helemaal gelijk. Nu even geduld hebben en hopen tot dat zij het probleem z.s.m. hebben opgelost.

Prettige jaar wisseling.

Gr. NYM
uwbuurman
Dus je koopt voor veel geld een nieuwe Mercedes die niet goed werkt. Ik.kan me niet voorstellen dat dat merk je met een kluitje het riet in stuurt. En om je frustraties te uiten maak je een account aan hier? Precies 1 hele post?

Ik denk dat je de koop ongedaan moet laten maken. Van die centen kun je heel veel taxi's bellen. Rijdt je altijd in een andere mercedes.

Wat een nutteloze reactie!
Negatief!
Denk even positief!!
Compensatie zal hoogstens een bloemetje zijn omdat je eerst een niet gelijkwaardige leenauto had, tenzij het een heel groot verschil was.
Wat voor MB heb je gekocht en was de leenauto?
NYM2020
Muddy Bandit
Even geduld hebben...

Beste,

Bedankt voor de reactie!

Geduld is er zeker!

Verhouding klopt zeker niet.

Corona en feestdagen snap ik. Onderdeel was al besteld vanaf 8 december!!!??? Volgens dealer aankomst onderdeel 17 januari 2021!!! Terwijl het onderdeel in Duitsland ligt??
Beetje raar!

We zullen zien!

Gr. NYM

Het onderdeel zal wel nergens liggen als het al die tijd al op levering wacht. Het kan gebeuren dat het niet leverbaar is. Misschien was de kwaliteit niet in orde, heeft de leverancier een probleem met productie etc etc. Soms heb je pech en daar kan ook de importeur weinig aan veranderen.
NYM2020
Skeep

Hallo,

Dank voor uw reactie.

Echter heb ik diverse keren met de dealer gecommuniceerd m.b.t. een vervangend vervoer die eerste instantie totaal geen optie bleek te hebben. Na ongeveer 2 weken geduld te hebben heb ik uiteindelijk een bijna vergelijkbaar auto meegekregen. “Ok” . Ik moet het ermee doen!

De probleem is dat de auto vanaf fabriek al niet goed was. De verwarming funtioneert niet! Het weer wordt steeds kouder en iets hebben afgeleverd wat niet werkt maar de volle prijs betaald te hebben. Dit is inderdaad frustrerend.

Mercedes Nederland heeft in principe mij doorverwezen naar de dealer en je dient daar je probleem ermee op te lossen. Maw ga naar de dealer terwijl het een fabrieksprobleem is vanaf het begin!? Je verwacht een stukje service en een geruststelling mbt garantie, waarde behoud etc. maar daar gaven zij geen antwoord op.

Hopelijk alsnog kunnen zij het probleem op een korte termijn oplossen en een stukje compensatie zal mij een stukje vertrouwen terug winnen.

In ieder geval bedankt voor uw aandacht en reactie.

Groet
NYM
Natuurlijk stuurt de importeur je naar je dealer, uiteindelijk is dat de verkopende partij. Als jou bij de mediamarkt gekochte Samsung wasmachine stuk gaat zo ga je toch ook naar der MediaMarkt voor garantie en niet naar Samsung?
NYM2020
uwbuurman
Dus je koopt voor veel geld een nieuwe Mercedes die niet goed werkt. Ik kan me niet voorstellen dat dat merk je met een kluitje het riet in stuurt. En om je frustraties te uiten maak je een account aan hier? Precies 1 hele post?

Wat een nutteloze reactie!
Negatief!
Denk even positief!!

Nou, eens hoor, laten we dat eens doen. Denk even positief. Lees je startpost nog eens door en denk even positief.

Oh ja, wat voor mercedes hebben we het eigenlijk over? Welk model? Heb je ook foto's? Ben erg benieuwd. Welke dealer doet er zo lastig?

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2020 10:58 door uwbuurman.
En een leven zonder navigatie in je auto, bestaat dat?
Domme pech en je hebt het er maar mee te doen. Helaas niet met de nieuwe MB naar de familie, op de oprit, geen pronk praatjes, maar frustratie, ach en dat kan er nog wel bij dit jaar.

Lekker direct na de lockdown de auto ophalen en alles is weer normaal.

Ja natuurlijk ga je naar de dealer en niet naar de importeur. Want waarom naar de importeur als het een fabrieksprobleem is vanaf het begin? In dat daglicht kun je beter met de fabriek bellen die de auto in elkaar heeft gezet, winking smiley

Nee je moet bij de dealer zijn. die heeft de auto staan, die stelt diagnose, die gaat hem repareren, daar heb je hem gekocht, dat is jou aanspreekpunt. Die meld het in het systeem (eventueel om te kijken of er meerdere gevallen zijn, Mercedes duitsland ziet deze meldingen ook voorbij komen). De dealer is jou aanspreekpunt, die kan jou verder helpen. De dealer heeft ook soms rechtstreeks contact met de fabriek / techneuten van mercedes. De importeur kan jou hier echt nergens mee verder helpen.

Over waardeverlies zou ik mij ook geen zorgen maken als het netjes opgelost word.

Door corona, feestdagen en de daarbij behorende logistieke problemen zorgt er voor dat er voor sommige niet-courante onderdelen een zeer lange levertijd is.

Je hebt een leenauto, dus vervelend, pech, en gewoon afwachten

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2020 15:00 door AsconaGT.
Over waardeverlies moet je je geen zorgen meer maken, die had je al toen de auto op jou als koper werd tenaamgesteld.
Geef over 3 weken nog maar eens melding als het tot dan dan gerepareerd is.
uwbuurman
(..). Van die centen kun je heel veel taxi's bellen. Rijdt je altijd in een andere mercedes.

Ik weet niet.. maar volgens mij is het tegenwoordig wel een uitdaging om een Mercedes taxi te vinden... met al die 'Uber blauwe platen ratjetoe'..
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.