Ivo: 1994 Lincoln Town Car 4.6 + 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 + 1993 Buick Park Avenue 3.8 -> Town Car update

Gepost door Ibud 
Omdat ik een nieuwe aanwinst heb gevonden via 'Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic' is een Mijn Auto topic wel op zijn plaats. Dank nog voor de tip, hierbij wat meer info over de Lincoln en de rest van het wagenpark.

Deze maand gekocht: '94 Lincoln Town Car 4.6 V8.


1994 model, maar in 96 pas op kenteken gezet. Laatste bouwjaar van de pre-facelift (mooier). Signature series. 208.000km. Origineel NL - Hessing geleverd.

Historie:
-Heeft vanaf aflevering 08-1996 tot 11-1997 als directieauto met chaffeur dienst gedaan, in die korte tijd 80.000km gedaan. Zat ook een telefoon achterin gemonteerd, leuk detail.
-Daarna in de handen gekomen van particuliere eigenaar nr. 2 die hem heeft gehad tot 10-2010 tot 193.000km. Vrij weinig km's per jaar.
-Toen eigenaar nr. 3, die er bijna niet mee heeft gereden, stond alleen in zijn garage met een kleedje eroverheen werd me verteld. Die heeft hem gehad tot 01-2019 tot 203.000km.
-Toen eigenaar nr. 4 waarvan ik hem kocht. Die heeft er een paar meetings mee bezocht in de zomer en er veel onderhoud aan gepleegd. Verder vooral gestald gestaan in de stalling. Heb hem even op de brug gezet voordat ik hem kocht maar zo goed als roestvrij en geen olielekkages dus zag er allemaal erg fris uit. Had bij nieuw-levering blijkbaar een bodembehandeling gehad en dat heeft z'n werk goed gedaan.


Alles werkt verder behalve de elektrische antenne dus die gaan we vervangen. Meer foto's, details en werkzaamheden volgen nog. Ga er uiteraard nog even volledig doorheen zodat het weer 100% fris en strak is. Vorige eigenaar was super precies met de auto dus dat scheelt weerthumbs up






Ik doe best veel zelf aan mijn auto's: detailen, onderdelen vervangen en kleine onderhoudswerkzaamheden.
Eerste klusje al gedaan wat ik altijd als eerste doe bij een 'nieuwe' auto. De sleutels even goed schrobben met een tandenborstel + nieuwe ringetjes. Het zijn dan wel +20 jaar oude auto's maar als je al die kleine dingetjes weer fris maakt, dan krijg je toch die nieuwe auto sensatie. Heeft natuurlijk ook vele jaren in/bij iemand z'n zak gezetentongue sticking out smiley




2 weken geleden de Lincoln aka 'Fat Tony' opgehaald. Rijdt top, voelt gelijk goed aan dus ben blij met mijn keuze. Soms moet je even wennen aan een auto maar dit keer niet. Alleen met inparkeren wel, dat is toch wel even wat heftiger dan met de Buick. Het rijdt heel anders. De Buick is wat lichtvoetiger en geeft meer feedback in bochten. De Lincoln voelt erg zwaar aan en dempt eigenlijk alles. Bochten, drempels, je voelt het allemaal bijna niet. Buldert overal over heen.Voelt onoverwinnelijk aan, heel solide dus je kunt er ook best vlot mee rijden. Zal wel door de body-on-frame constructie komen? Snap wel dat ze veel werden gebruikt in NY als executive taxi's. De Buick voelt wat fragieler aan, je bestuurt het meer als een oude auto, rustig over drempels en door kuilen anders krijg je het gevoel dat je de auto mishandelt. Je hoort de Buick V6 ook wat meer zijn werk doen. V8 van de Lincoln heeft ontzettend veel koppel, je hoeft nauwelijks gas te geven om vlot op te trekken en ook dan hoor je de motor nauwelijks. Qua automaat redelijk vergelijkbaar, vind de Buick automaat iets soepeler overschakelen, die voel je helemaal niet. Lincoln automaat is deze week gespoeld en schakelt nu ook wat verfijnder.

Druk bezig met detailen. Eerste klusje al gedaan en dat is de aftermarket reflectoren van de bumper afgehaald. Zal wel minpunten opleveren met de APK.

Voor:


Na:


Wat gaat er allemaal gebeuren de komende weken?
- Automaat spoelen - done
- Velgen restauratie + nieuwe banden. Moeten whitewalls zijn dus nog vrij lastig om te vinden. Zit nu te denken aan de Cooper Trendsetters. US auto moet US banden hebben vind ik.
- Remvloeistof verversen + diffolie en pakking. Die zweet iets.
- Stuurbekrachtigingvloeistof spoelen
- Nieuwe rechterbuitenspiegel, zit deukje in
- Nieuwe nummerplaten + nummerplaathouder voor opfrissen en spuiten
- Nieuwe ABS sensor monteren, heeft nu een storing
- Nieuwe katalysator plaatsen, huidige is redelijk doorgeroest

Geluidssysteem wil ik nog aanpakken. Nieuwe head unit en 4 goede speakers. Zit te denken aan de Blaupunkt Bremen: [www.blaupunkt.com] ... gle/19059/

Goede retrolook die bij het dashboard past, kleur verlichting kun je aanpassen en Bluetooth + DAB dus lekker Spotify luisteren in plaats van 35 radioreclames en 1 top 40 nummer. Auto heeft bij nieuwlevering een Garmin gekregen met CD wisselaar, misstaat niet maar is natuurlijke oude rommel en je hebt er niks meer aan. Twijfel nog of ik in de kofferbak alles eruit haal. Ben nooit zo'n fan van die aftermarket elektronica maar aan de andere kant is het period-correct.





Gemiddeld verbruik nu over 300km is 1:8 dus hopelijk verbetert dat nog een beetje.

Hessing boekje zit er ook nog bij. Boekjes ingevuld tot 120k. Deels onderhouden bij Hessing en deels bij een Volvo dealer in Raalte.


Verhaal over de andere auto's volgt nog dus stay tuned!



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-12-2020 22:50 door Ibud.
Begonnen op mijn 18e met een rode 1994 Peugeot 106 1.3 Rallye, toen 128k gelopen. Was in 2004. Jaartje mee gereden. Niet helemaal origineel maarja, toen in die tijd kon je daar nog mee weg komen.


Daarna een 2000 MG F met 21.000km tijdens mijn studententijd gehad. Lang gestudeerd dus heb de auto tot 2014 gehad, verkocht met 45.000km. Altijd probleemloos, stuurde goed, lekker geluid en deed het goed bij mijn vriendinnetjes.



Toen naar het buitenland verhuisd en geen auto’s nodig gehad. Bleef uiteraard wel kriebelen dus tussendoor wel in NL auto’s gekocht om te stallen tot een eventuele terugkomst. Leuk me leuk om mijn eerste auto ‘voor later’ te bewaren dus een Rallye bleef kriebelen. Een witte 106 1.3 Rallye gekocht. Van 2e eigenaar, 89k gelopen.. Wit is de ‘holy grail’ kleur voor een Rallye dus dit was precies wat ik zocht. Wel echt een project. Motor was stuk gelopen en roest in motorruimte en kofferbak. In Juni 2014 gekocht voor 575 euro. Gratis kunnen stallen met een trucje in de parkeergarage onder mijn oude studentencomplex.







Was eigenlijk iets teveel werk voor mij en het leek er niet op dat ik snel zou terugkomen naar NL. Waarde was inmiddels aardig gestegen dus in oktober 2017 auto verkocht aan een youngtimerhandelaar voor 2250 euro.


Begon wat meer te verdienen en te sparen, stallingsruimte was voor mij gratis en onbeperkt beschikbaar dus in oktober 2015 er een 1994 Buick Park Avenue 3.8 bij gezet. Gekocht van 1e eigenaar, pensionado komkommerteler uit het Westland. Altijd binnen gestaan en 63.000km gelopen. Echt een auto van een oud mannetje: altijd bij dealer onderhouden, overal kleedjes ter bescherming zoals in dashboardkastje, kofferbak en achterbank. Auto is dan ook als nieuw. Vroeger als klein jongetje stond er een nieuwe bij mij in de wijk waar ik elke dag langs liep. Moest ik ooit nog eens hebben dus. Ga ik later meer over vertellen.




Nu ik weer Rallye-loos was, begon het weer te kriebelen en op jacht naar een goede witte s1 106 1.3, lage km-stand en roestvrij. In NL ga je dat niet meer vinden dus gaan zoeken in de Italië waar er relatief veel verkocht waren. In maart 2018 kocht ik mijn 3e Rallye. Een 1995 s1 Rallye van de tweede eigenaar Giulio (sinds 1997). De 1e eigenaar was een collega van z'n vader. De auto heeft 90k gelopen, is origineel op verlaging na, altijd garage gestald geweest. Ben hem zelf gaan ophalen in Perugia (vlakke en droge regio). 3 dagen doorgebracht met Giulio en zijn familie en daarna in 3 dagen relaxt terug gereden via de Alpen. Zal ik later nog wat meer over vertellen.





Begin 2018 terug gegaan naar NL dus ik kon eindelijk weer bezig met mijn hobby. Buick volledig onder handen genomen om hem helemaal top te krijgen, witte s1 Rallye in de stalling gezet waar hij nu nog steeds staat en toen kwam Corona dus ik had een project nodig. Ben normaliter allergisch voor hoge km-standen maar zag een goede deal. Zwarte s2 106 Rallye 1.6 met 232k gelopen. Zeer schappelijke vraagprijs maar dat was omdat de auto een nieuwe achteras nodig heeft en er een probleem zou zijn met de koppakking volgens de eigenaar. Verder zag hij er cosmetisch niet uit. Vale lak, veel deukjes, handgeschilderde velgen, vies interieur en veel ontbrekende emblemen, kapjes, dopjes etc. Precies wat ik zocht.


Rest van het verhaal volgt!



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-12-2020 14:42 door Ibud.
Geweldig, die Town Car! En dan ook nog náást de Buick. eye popping smiley Is wel voordelig dat je dan veel zelf kan. thumbs up
Fijn topic om te lezen en erg mooie auto's! Ben benieuwd naar de vervolgverhalen.
Dank iedereen! Leuke van die Town Car is hoe iedereen er op reageert. Heb nog nooit zoveel enthousiaste reacties gehad van mensen op een auto. Echt iedereen vind het leuk van jonge mocro's tot oude vrouwtjes, ze beginnen allemaal een praatje te maken.
2 uitersten bij de carwash:


Automaatflush gehad:


Zoals je ziet op de foto moeten de koplampen nog gepolijst worden en gaat er een nieuw nummerplaatje op.

Mijn vaste garage heeft de auto ook gezond verklaard. We moeten alleen een ABS sensor vervangen (geeft storing) en diff-pakking vervangen (lekt iets) en gelijk even diff olie verversen. Waren zeer verrast over de conditie, auto is verder helemaal droog en fris van onder en ziet er zeer goed onderhouden uit dus dat is top. Garage is eigenlijk BMW M en Ferrari specialist maar ze vinden mijn Amerikanen en Rallye's ook leuk om aan te sleutelen.




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-12-2020 15:10 door Ibud.
Heerlijk man!! Kom maar door met de rest van je verhaal, want ik geniet ervan!
Wat een ontzettend verschillende auto's, echt heel leukthumbs up Met name erg gecharmeerd van die 106'jes rallye, rijdt vast heerlijk
Oom had dezelfde lincoln en model ervoor, uiterst comfortabele wagens en ook degelijk. Erg mooi hoor en ziet er ook top uit.
Wat een heerlijke slee die Town Car. Mooi ook dat je de historie compleet hebt. Best contrast ook met de Rallye big smile smiley
Heerlijke auto zo'n Town Car. In de 90-er jaren veel in USA geweest en ik huurde altijd bij Hertz een Town Car. Altijd spiksplinternieuw of nagenoeg nieuw. In de basis simpele techniek maar voor normaal rijden prima. Ook bewondering dat je het gewoon doet zo'n auto aanschaffen in Nederland.thumbs up
Dank! Vind het ook echt een hele fijne auto. Rijdt heerlijk op de snelweg. Wel net iets te groot voor Nederland, Buick is 5m21, Lincoln is 5m56. Maakt net het verschil. Met Lincoln moet ik behoorlijk vaak steken in parkeergarages en op parkeerterreinen. Rijdt wel heel soepel, je kunt er heel gemakkelijk vlot mee door het verkeer bewegen. Plan was om dit keer een iets normalere/praktischere auto te kopen aangezien de Rallye (comfort) en de Buick (leeftijd) dat niet echt zijn. Liefst wel V8 want nog niet gehad. Was aan het kijken naar een Jaguar XJ 4.2 of XJR (2003-2008), paar bekeken maar vrij krap van binnen en toen zag ik deze Town Car. Veel ruimer, comfortabeler en goedkoper qua aanschaf en onderhoud dus ik dacht, waarom niet. Nog geen spijt van, helpt wel mee dat ik niet echt veel km's maak en dat ik het allemaal binnen kan stallen. Inderdaad simpele techniek dus voordeel is ook dat ik er meer zelf aan kan sleutelen. Daarnaast heeft het een bepaalde charme, je wordt er blij van en het lijkt iedereen om me heen ook. Veel leuke details ook.






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-10-2020 21:37 door Ibud.
Gelijk maar even verder met deel 2: De Buick Park Avenue uit '93.

Ik was al een paar jaar het aanbod van Park Avenue's in de gaten houden. Toentertijd kostten ze niks dus voor weinig toch een speciale auto met veel comfort en ook betrouwbaar. Proefrit gemaakt in een paars-grijze. Kostte maar 900 euro maar hoge km-stand en aantal keer flinke schade gehad dus was meer ter oriëntatie. Wel besloten dat ik er 1 in deze kleur wilde. In oktober 2015 kwam deze te koop. Summiere advertentie door kleinzoon van eigenaar. Prijzen waren al aan het stijgen maar 4000 euro was nog acceptabel gezien de conditie en km stand van 63.000.


De auto was van een tuinbouwer in het westland die hem heeft gekocht toen hij stopte met werken. Ondertussen een heel oud mannetje van in de 80. Heeft hem altijd in onderhoud gehad bij de dealer waar hij ook nieuw is gekocht. Ben hier na het ophalen van de auto ook gelijk langs gegaan voor de APK, een oliebeurt en om alle facturen van de afgelopen 21 jaar mee te nemen. Volledige onderhoudshistorie dus. Ze wisten nog te vertellen dat de beste man met een koffer vol cash die auto toen in 1994 kwam afrekenen, 100.000 gulden toentertijd. Auto heeft altijd binnen gestaan en dat is goed te zien. Lakwerk is in nieuwstaat en stond nog goed in de wax. Ook alle kunststoffen en rubbers zien er perfect uit. Rijdt verder heerlijk, grote zachte voorbank, hoogpolig tapijt, automaat hendel aan het stuur, soepele Buick 3800 V6 met leuk geluid en veel opties. Dual-zone climate control, elektrisch verstelbare stoelen met geheugen, 3 aanstekers, cruise control, automatisch dimmende binnenspiegel, lichtsensor ('Twilight Sentinel' volgens het knopje) en een goed geluidssysteem (wordt door Buick Concert sound II genoemd en dat willen ze je graag laten weten ook). Soort van 'sport' onderstel: Gran Touring suspension. De meeste Europees geleverde exemplaren hebben dit, iets minder zompig onderstel dus komt nog ok een bocht door. Ook deze optie wordt je uiteraard mede gedeeld op het dashboard. Ontzettend veel interieurverlichting zit erin, per portier al 4 lampjes. Oude eigenaar moest huilen toen ik wegreed, heb hem beloofd dat ik er goed voor zorg.

Auto vervolgens 2 jaar gestald in de garage onder mijn oude complex, ik woonde al in Denemarken. In februari 2018 terug verhuisd naar NL om te gaan samenwonen met vriendin in Amsterdam, in een nieuw complex met parkeerplek in de kelder. Eerste wat ik deed bij terugkomst is naar Italië vliegen om de witte s1 op te halen maar dat is voor een volgende keer. Tweede ding wat ik deed was de Buick ophalen in Nijmegen, mijn toegangspasje deed het helaas niet meer dus heb een oud-buurvrouw moeten omkopen met 25 euro zodat zij een nieuw pasje kon lenen. Zo stond ie erbij, lichtelijk incontinent. Automaat keerring bleek later.


Aangekomen bij de stalling even de banden opgepompt, een nieuwe accu geplaatst, en de motor laten ronddraaien met afgekoppelde ontsteking zodat de olie zich mooi kon verspreiden in het blok alvorens de motor echt te starten. Auto liep vervolgens direct heel mooi, geen getik. Ik had voor de volgende dag een APK afspraak staan dus zonder APK maar wel met verzekering van Nijmegen naar Doetinchem gereden via Duitsland. Snelwegen vermeden omdat de achterbanden zeer matig en nog de originele uit 1992 waren. In Doetinchem aangekomen bij mijn ouders voor wat garagebezoeken in de regio. Eerst met de auto naar mijn vaste bandenzaak gegaan, topbedrijf en zij hebben er 4 nieuwe Goodyear EfficientGrip Performance onder gelegd in de maat 215/60/16. Voorbanden kwamen uit 2004 dus die hadden hun beste tijd ook wel gehad.


Auto in de dagen erna technisch laten opfrissen want moest die zomer mee naar Italië en de Alpenlanden. Buick had al een oliewissel gehad bij aankoop in 2015 en in 2017 nog een keer een oliewissel en remvloeistof vervangen. Brandstoffilter en nieuwe veren+dempers rondom laten doen en automaatkeerring laten vervangen wat het olielek verhielp.


De volgende dag stond een bezoek aan Autrans in Lunteren gepland. Daar hebben zij de automaatbak geflusht, carterpan gereinigd en voorzien van een nieuw filter. De vloeistof die eruit kwam was nog mooi rood en er kleefden weinig metaaldeeltjes aan de magneet. Ook niet vreemd, de auto heeft 63.000km gelopen en de ATF is al eens ververst rond de 30k. Ook bij Autrans uitgebreid mogen meekijken en een goede uitleg gekregen. Oudere Amerikanen hebben zeer korte onderhoudsintervallen: motorolie elke 7500km en automaatolie elke 30.000km bijvoorbeeld. Zelf bougies, bougiekabels en luchtfilter vervangen en samen met mijn vader het staande motorkapembleem gemonteerd zoals het hoort. Tenslotte nog een aircoservice laten doen bij de aircospecialist en sterretje in voorruit laten opvullen.



Had al een aardige collectie detailspullen maar heb er een Numatic George extractor bij gekocht om het interieur weer helemaal nieuw te krijgen. Auto heeft velours interieur en hoogpolig tapijt overal dus daar wil je even goed doorheen. Voor en na:


Vervolgens meegenomen op roadtrip: Luxemburg – Lausanne, Zwitserland – Como, Italie – Innsbruck, Oostenrijk en via Zuid Duitsland weer terug. 11 dagen over gedaan, prachtige routes genomen en veel gezien onderweg. Op de terugweg Mercedes museum meegepakt. Mooie slaaplocaties gekozen, kasteeltjes en oude villa's. Nergens echt problemen gehad met het formaat gelukkig.






Auto daarna in de winter geschorst en gedurende de winter geperfectioneerd. US-voorverlichting gemonteerd dus grijze lichtbalk voor running lights en oranje side markers:


Enkele chroomstrips vervangen voor nieuwe, originele uit de US.


Ondertussen naar US geweest en een grote doos vol onderdelen mee terug genomen als bagage. Maandenlang van alles zitten bestellen en een goede vriend die daar in Williamsburg, NY talloze pakketten voor me moest aannemen. Uiteindelijk werd ik een halt toegeroepen toen de woonkamer vol begon te raken.



Verder nog die winter stuurbekrachtigingsvloeistof ververst met de Pela pomp en veel gepoetst en onderdelen uit elkaar gehaald en schoon terug geplaatst. Alle wielkasten los gehaald, schoongemaakt en nieuwe boutjes etc.





Zomer 2019 Buick meegenomen naar TEG voor wat nieuwe vacuumslangen, koelslangen, koelvloeistof en remvloeistof verversen, multiriem, pcv valve en oliewissel. Volgende wat er op de planning staat is een bodemrenovatie en een velgrenovatie, daarnaast regulier onderhoud maar technisch is het helemaal fris nu.




Buick dit jaar meegenomen op zijn jaarlijkse trip. Dit keer naar Denemarken. Moest naar kantoor in Kopenhagen, normaal vlieg ik elk kwartaal erna toe maar dit keer zin in een ritje. Ook gezien Corona. Relaxte trip van gemaakt, in 2 dagen heen, in 2 dagen terug zodat ik wat schnitzels kon testen in Duitsland.
Noord-Duitsland is wel 1 groot bejaardentehuis, je moet er niet naartoe gaan voor de spanning. Wel mooie omgeving gezien!




Op de langste brug van Europa, de Storebæltsbroen. 18km lang.


Auto bij terugkomst goede schoonmaakbeurt gegeven met 2 emmertjes en alles.


In de afgelopen tijd nog wat kleine dingen opgeknapt zoals de krik. Leuke kleine klusjes in het zonnetje op het balkon.


Kofferbak weer terug in elkaar gezet, is net een Matroesjka poppetje. Als nieuw trouwens, heb het voor de vorm wel schoongemaakt allemaal maar was bij aankoop eigenlijk niet heel anders. Reservewiel ongebruikt. Ontzettend grote kofferbak.





Als laatste de finishing touch aan de voorkant aangebracht. Voorkant was bij aankoop beetje rommelig. Grote plaat wat niet echt mooi staat bij een Amerikaan, hing ook niet helemaal recht omdat de kentekenplaathouderbeugel gescheurd was. Roestige bumperguards (die chromen steuntjes op de bumper), motorkap-embleem ontbrak en Europese knipperlichten.
Na 3 jaar lang zoeken eindelijk goede roestvrije bumperguards gevonden. Via een Facebookgroep voor classic GM's uitgekomen bij Jerry uit Boise, Idaho. Die gaat weleens salvage yards in zijn omgeving af voor andere groepsleden om onderdelen te regelen. Boise is high-desert dus perfect klimaat voor onderdelen. Heeft voor mij 4 goede roestvrije gevonden en opgestuurd naar NL. Superaardige vent en blijft heel leuk dat je over de hele wereld via zulke groepen mede liefhebbers kunt vinden en elkaar kunt helpen.
Bumperguards gemonteerd, US plaatje met nieuwe houder en Amerikaanse verlichting.

Voor:


Na:



Voordat de Lincoln kwam, de Buick nog even klaargemaakt voor zijn winterslaap. Alleen nog even kvs spoelen en stuurbekrachtigingsvloeistof spoelen. Heel knus interieur maar ook heel besmettelijk en in nieuwstaat dus dan begrijp je misschien waarom ik deze auto niet dagelijks wil inzetten door weer en wind, veel passagiers etc. Gebruik hem dus vooral voor lange ritten met mezelf of + vriendin en af en toe een roadtrip. Zwart lederen interieur van de Lincoln is toch wel wat handiger.

Check ook de ambiance verlichting op de armsteunen en de vloerverlichting + verlichting in de deuren. Dat was een optie maar de Europeanen hebben het bijna allemaal.




Twilight Sentinel schuifje = de lichtsensor in GM termen. Werkt goed!


Gran Touring suspension plaatje op het dashboard. Maakt een flink verschil tov het standaard onderstel (Dynaride). Vering is minder zacht, dikkere anti-roll bars en 1 inch grotere velgen. Auto stuurt ook best prima, veel strakker dan de Town Car.


Het is ook wel echt een fraai model vind ik, alleen is de Europese versie zoals wij die allemaal kennen wat on-veramerikaanst wat het model geen goed doet. Grotere kentekenplaten, motorkap-ornament vervangen door een embleem, normale banden ipv white-walls, andere verlichting voor en achter met amber knipperlichten ipv rood en smoke en sommigen hebben grotere, inklapbare buitenspiegels. Het lijkt erop dat ze hem wat probeerden te versoberen voor de Europese markt. Als je dat (deels) weer terugdraait dan ziet het er al een stuk beter uit.

Geweldig Topic! Stuk voor stuk mooie/ leuke auto's maar mijn favoriet uit je collectie is de Buick. Altijd al een ontzettende zwak gehad voor dat model en dan heb je er nog eentje in erg mooie staat! Mooie foto's ook van je roadtrip. thumbs up cool smiley
Tof dat je een topic hebt gemaakt ibud, werd hoog tijd! 3 schitterende auto's, leuk ook dat contrast tussen de 106 en de Towncar/Buick maar zo zie je maar dat liefhebberij geen grenzen kent.
Mooi man, wat een liefde krijgt die Buick! In 1993 reed ik in een Buick Skylark door de USA, dat was zijn kleine broertje, met een dikke punt midden in de voorbumper en grille. Schitterende tijd! Maar jouw Buick is echt de overtreffende trap. Machtig!
Thanks! Zal waarschijnlijk de meest vertroetelde Park Avenue in NL zijn. Leuk dat iedereen de Buick zo leuk vindt, is toch een beetje een ondergewaardeerde auto: super comfortabel, luxe qua opties, redelijke wegligging, voordelig in onderhoud, de 3800 staat bekend als zeer betrouwbaar en de Park Avenue in het algemeen ook, hele fijne stoelen en behoorlijk zuinig (1:10/1:11).

Het contrast is inderdaad mooi. Ik ben niet merkentrouw dus koop vooral wat ik leuk vind op dat moment. Doordat de auto's zo ver uit elkaar liggen qua karakter en je ze kunt afwisselen ga je de afzonderlijke kwaliteiten ook meer waarderen. Soms even dijkweggetjes knallen met de Rallye en de volgende dag een relaxte roadtrip met de Buick. Van beide word ik even blij!

@uwbuurman. Ja gaaf! Heb afgelopen jaren ook een aantal roadtrips gedaan door de US en een typisch Amerikaanse auto maakt de trip wel af. Zelf een 2018 Chevy Suburban gehuurd en een 2003 Chevy Trailblazer geleend. GM had sowieso wel een aantal leuke '90s modellen die hier onbekend zijn. Hele fanclubs van te vinden inmiddels.

Suburban in West-Virginia


Trailblazer in Cape Elizabeth, Maine. Flinke 'Nor'easter' storm (uitspreken met Boston accent) gehad die nacht terwijl we in een houten beachhouse zaten. Nieuwsberichtgeving was vrij dramatisch met 'flash floods', 'bomb cyclones' and 'power outages' maar gelukkig niet teveel last van gehad. Ik moest alleen het portier weer even rechtbuigen bij het scharnier.


Vermont:


Camden, Maine (aanrader)


Buick in Zwitserland in 2018
Ik heb nooit wat met dat model gehad, maar met jouw uitgebreide verslag krijg je me er toch wel warm voor cool smiley
Vroeger reed ik wel eens mee met een Mercury Sable, dat was mijn enige ervaring met Amerikanen. Zo'n breed dash en een velours bank, dat is toch wel een bijzondere ervaring.
En hoeveel Park Avenues worden er nu nog vertroeteld? Ik denk dat dat er weinig zijn.
Dat is ook het leuke van zulke forums, je komt van alles te weten over auto's waar je zelf nooit zo snel naar zal kijken. Ik vond het bijvoorbeeld ook heel leuk om te lezen over jouw VR6 en de ST. Ik keek er zelf nooit naar maar je gaat toch gelijk even kijken op marktplaats etc. en je leert wat over hoe anderen hun auto opknappen.

Inmiddels wel klein wereldje geworden wat betreft Park Avenue's. Ze werden natuurlijk nieuw geleverd in NL maar er rijden er nu nog maar zo'n 90-100 in Nederland. Er is nog 1 hele mooie in NL met ook een km-stand rond de 65k maar verder zijn de meeste wel behoorlijk op. Ook wel te zien aan het aanbod nu op de verkoopsites. Hebben allemaal 2,5-4 ton gelopen. In Duitsland is nog een kleine groep liefhebbers en in de US zijn er nog een aantal die worden vertroeteld. Er is niet echt een forum voor dus vooral te vinden in Facebookgroepen.
Die Buick is mooie auto maar ik houd niet van 6-cilinder Amerikanen. En heb een voorkeur voor Ford/Mercury/Lincoln. Een Crown Victoria, Grand Marquis of Town Car zijn nog echte V8 amerikanen met simpele techniek maar verbluffend goede rij-eigenschappen. Een Taurus of Sable kon mij echter ook niet bekoren. Werden bij Hessing best wel veel verkocht. Zij hadden een hele ombouwafdeling om deze auto's Europees goedgekeurd te krijgen.
Ja snap ik wel, heel ander soort auto met een heel ander rijgedrag. Voelt onverwoestbaar en dat heeft de Buick een stuk minder. Het is jammer dat Hessing niet meer bestaat en dat daardoor ook al hun historie verloren is gegaan. Lijkt me heel interessant om meer te weten over die ombouw processen, de modellen die ze importeerden etc. Leuke materie voor Youngtimer Magazine bijvoorbeeld. Een deel van het onderhoud is ook bij Hessing gedaan maar ik heb er helaas geen specifieke details van, dat ga ik niet meer achterhalen denk ik.

Zou het zeker aanraden om een keer zoiets erbij te kopen, je hebt de ruimte ervoor en het kan zomaar zijn dat het je favoriete auto wordt om even mee te pakken. Ik had deze ook op het oog, ziet er ook erg netjes uit. Town Car
Fantastische auto's Ivo.

Had Martine je op het Amerikaanse spoor gebracht toen?winking smiley
Google maar eens op: Ford autofabriek Hessing De Bilt. De kleinste autofabriek van Europa.
Quote
FH163500
Google maar eens op: Ford autofabriek Hessing De Bilt. De kleinste autofabriek van Europa.

Ik heb inderdaad wel eens foto's uit 97 of 98 gezien waar ze druk bezig zijn met het aanpassen van Ford Taurussen. Daar hebben ze ook veel tijd en moeite in gestoken.
Leuke tip! Had dat artikel van AMT nog nooit eerder gelezen. Nu begrijp ik direct een paar dingen beter van mijn Town Car. 94-er model maar in 96 op kenteken gezet dus waarschijnlijk door Hessing in een grote batch ingekocht en mondjesmaat verkocht. Snelheidsmeter is zeer exact maar dat is dus blijkbaar een verplichting in de US en Hessing was dus blijkbaar vrij uniek met deze import in Europa. Ik had bijvoorbeeld interesse in 2 andere Town Cars die te koop stonden in Duitsland, die hadden beide hun eerste registratie in Nederland dus ik vroeg me al af waarom zoveel van die US modellen nieuw geleverd zijn in Nederland.
Quote
Ibud
. Snelheidsmeter is zeer exact maar dat is dus blijkbaar een verplichting in de US

De snelheidsmeter van mijn Cadillac geeft ook dezelfde snelheid weer als ik de gps mag geloven.
Wel handig om te weten, mijn Mercedes Vito geeft bij 100km/u weer terwijl de gps 92 km/u aangeeft.
We gaan weer verder met het verhaal!

Begin dit jaar was de Buick zo goed als klaar en ik was eigenlijk van plan te gaan reizen voor een jaar of langer, als 'digital nomad' dus ondertussen blijven werken op afstand. Toen kwam helaas Covid-19 dus dat schopte mn plannen in de war. Ik had dus een project nodig om mezelf te blijven vermaken. Ben normaliter allergisch voor hoge km-standen maar zag een goede deal. Zwarte s2 106 Rallye 1.6 met 232k gelopen. Nederlands geleverd, NAP klopte, geen onderhoudshistorie. Zeer schappelijke vraagprijs van €725,- maar dat was omdat de auto een nieuwe achteras nodig heeft (bekend probleem bij 106: achterwielen staan er dan scheef onder en zeer vage wegligging) en omdat de auto oververhit raakt volgens de eigenaar. Verder zag hij er cosmetisch niet uit. Vale lak, veel deukjes, handgeschilderde velgen, vies interieur, uitlaat was zeer matig en veel ontbrekende emblemen, kapjes, dopjes etc. Precies wat ik zocht!








Ik kwam inmiddels met al mijn auto’s bij 'The Engineer’s Garage’ dus de Rallye mocht eerst daar naartoe voor een grote beurt (olie+ filter, bougies, luchtfilter, brandstoffilter), algehele check en diagnose van het temp. probleem. Leek slechts de thermostaat te zijn dus easy fix. Verder nieuwe remschijven voor, kleppendekselpakking, remleidingen geschuurd, bedrading gefixt (zaten kroonsteentjes in) en wat slangetjes etc. Daarna de achteras laten reviseren bij Leeuwenservice en de auto was technisch weer helemaal goed dacht ik. Toen vele, vele uren bezig geweest met het interieur. Helemaal gestript, alles uit elkaar gehaald en schoongemaakt, vloerkleed en bekleding met George Numatic extractor gedaan. Nieuw stuur, nieuwe pedaalrubbers, originele radio erin, missende delen gemonteerd. Interieur klaar en weer superfris, voelde als bijna nieuw. Geen tetanusprik meer nodig als je een rondje wilt sturen.
















Daarna rondom laten uitdeuken, +50 deuken eruit. Vervolgens zelf begonnen met buitenkant. Nieuwe kentekenplaten, ruitenwisserarm en Peugeot emblemen, velgen schuren en spuiten, nieuwe naafkapjes, plastics en rubbers gevoed, met de Rupes gehele auto gepolijst en daarna de Rallye stickers geplakt. Waxlaag erover en klaar.












Daarna door naar de lasser waar hij een maandje heeft vertoefd. Zaten wat gaten in en matige eerdere reparaties die met polyester waren gedaan zoals op deze foto:


Op 3 plekken is er nieuw metaal in gekomen. In de kofferbak en bij het linker voorwiel bij de bodem en bovenkant spatbord. Onderkant bodem van de kofferbak ook ontroest.





Heb zelf de zichtbare plekken afgewerkt met Bilt Hamber producten (absolute aanrader voor alles met roest en preventie) en alles nog eens goed schoongemaakt en hier en daar een stukje gepolijst met de Rupes.


Nieuwe midden- en einddemper eronder.


Nog wat kleine dingetjes opgehaald van de lokale sloperij. Daar stonden 6 106'en die je zelf kunt demonteren dus alles wat beschadigd was qua knopjes, kapjes en strips meegenomen en op de Rallye gemonteerd. O.a. nieuwe plafonnière waar een clipje was afgebroken dus dat hing los. Deurvakken weer goed vastgezet met de originele schroefjes, daar ontbraken er nogal wat van.




Ook nieuwe ventilatieroosters gemonteerd want schuifjes ontbraken. Voor en na:




Sleepoog geschuurd en zwart gespoten. Binnenspatbord vervangen inclusief nieuwe clipjes want die was verzaagd door eerder laswerk. Nieuwe dakstrip erop gezet die ik de week ervoor verloor op de snelweg. Vervolgens nog nieuwe Valeo ruitenwissers erop gezet want ik keek continu tegen roestige ruitenwissers aan.


Nog een leuk ritje gemaakt over de dijkjes langs het Markermeer en wat foto's gemaakt voor de verkoop.












Interieur is nu echt fris. Nieuw stuur, radio en vloermatten als finishing touch.








Motorruimte ook aangepakt. Roestig stukje bij het voorspatbord is weggeslepen, nieuw metaal erin en behandeld en gelakt. Verder nieuw ecu-kapje, luchtfilterbuis en verder goed schoongemaakt en wat roestige boutjes vervangen.


In de weken daarna bleek de 106 Rallye nog steeds een temperatuurprobleem te hebben. Liep warm als auto niet genoeg rijwind kreeg en startte meestal op 3 cilinders. Leek ook niet altijd al zijn vermogen te hebben. Heeft eerst kvs-wissel gehad en een nieuwe fan sensor, bleek niet te helpen dus daarna radiator en nieuwe distributie+waterpomp+spanrollen gekregen bij TEG. Kleine tegenvaller voor mij, koppakking moest ook. Gelijk geüpgrade met betere MLS pakking dus zou niet meer moeten voorkomen. Winst bij eventuele verkoop leek loooong gonecrying smilie Reed daarna wel echt top, motor voelt echt sterk aan en lekker vlotte auto geworden.




Laatste probleem waren de remmen. APK verliep in oktober en hij had remverschil voor en achter. Klauwen bleven plakken. Garage heeft alle klauwen uit elkaar gehaald en gesmeerd, remmen goed heet gestookt en door de APK gekregen.

Ik dacht even dat de autohandel dood was maar vorige maand 2 auto's op 1 dag verkocht. De Rallye stond o.a. te koop op het Driving Fun forum en een forumlid heeft hem overgenomen. Voor €4325 verkocht en quitte gespeeld. Leuke nieuwe eigenaar, zeer enthousiast over de auto. Aflevering in Twente gedaan bij mijn schoonouders want ik moest ook de Porsche 924 van mn schoonvader verkopen. Originele NL'se auto, stond al sinds 2014 stil in een boerenschuur dus voorzien van een mooie stoflaag. Had een schuurvondst!! advertentie kunnen plaatsen, gemiste kans van mezelf. Een van de jongens van de garage wilde hem graag hebben dus die kwam hem ophalen op dezelfde dag.





Kreeg echt mega veel berichten voor de Porsche trouwens. Wel alleen maar leuke berichten, enthousiaste mede-liefhebbers allemaal. Had hem in een paar Porsche Facebook groepen gepost. Leuk wereldje lijkt het? De goedkoopste Porsche van NL zag ik achteraf dus was scherp geprijsd maar iedereen blij dus whatever. Stonden 3 mensen met een trailer klaar. Snel verder met de andere Rallye want ik mis hem al wel. Zelfs een Fiat 500 voelt aan als een boot daarmee vergeleken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-11-2020 22:20 door Ibud.
Mooi werk aan die zwarte Rallye, heel gaaf! Is wel aardig wat geld in gegaan als je net quitte hebt gespeeld smiling smiley

Die 924 is wel bijzonder; toen ik die van mij verkocht, een best leuk exemplaar (witte targa, teledials eronder, weinig roest), was er echt totaal geen markt voor.
Ja behoorlijk! Heb er alleen aan garagefacturen al +€3000,- in zitten. Maar leuke ervaring en half jaartje fijn in kunnen sturen. Wat betreft Porsche, verbaasde mij ook. Nederlands geleverd, 105.000km, geen onderhoudshistorie, keer overgespoten. Zag er verder wel strak uit, mooi interieur maar stond al 6 jaar stil dus liep niet. Vroeg er €3500,- voor en werd helemaal plat gebeld..
Geweldige verhalen / auto's hier. thumbs up

De witte Rallye is je project tijdens de huidige 'lockdown'?
Lekker wagenpark Ibud! Vooral die Town Car, wat een geweldige Yank thumbs up. Helaas zien we dit soort auto’s ook in de USA steeds minder...
Thanks! Zou eigenlijk wel moeten maar ik wil eerst aan de slag met de Lincoln omdat ik meestal daar in rijd. Moeten bijvoorbeeld echt nieuwe banden onder want huidige zijn beetje vierkant. Doe je nieuwe banden dan wil je eigenlijk ook even de velgen laten opknappen dus dan kun je het maar beter in 1x allemaal even aanpakken. Interieur wil ik ook eerst opfrissen + nieuwe radio met speakers zodat ik fijn met bluetooth en Spotify km's kan maken. Kortom, gaat nog even wat tijd in zitten. Witte Rallye staat nu ook in een klassiekerstalling dus kan er niet zo makkelijk bij. Ik hoop volgende maand, anders volgend jaar. Blijft toch wel lastig met 3 hobbyauto's, prioriteren.
Gaaf wagenpark en wat geweldig om die 106 weer helemaal netjes te maken. Had ik beter niet kunnen zien want wat jeukt het om ook een hobby auto aan te schaffen.
De Up eruit en iets leuks uit de 90’s halen,
Quote
Sport Leicht
Lekker wagenpark Ibud! Vooral die Town Car, wat een geweldige Yank thumbs up. Helaas zien we dit soort auto’s ook in de USA steeds minder...

Thanks! Toen ik begon met zoeken keek ik ook naar het aanbod in de US maar daar zie je ze inderdaad niet echt veel meer. Qua aantallen staan er daar niet veel meer te koop dan hier in Europa. Die hele markt is verplaatst naar het truck en crossover segment helaas.

Quote
Kristian
Gaaf wagenpark en wat geweldig om die 106 weer helemaal netjes te maken. Had ik beter niet kunnen zien want wat jeukt het om ook een hobby auto aan te schaffen.
De Up eruit en iets leuks uit de 90’s halen,

Súperleuk om te doen, kan het zeker aanraden. Mooie van zo'n 106 is dat de sloperijen ermee vol liggen en dat nieuwe onderdelen goed en goedkoop te verkrijgen zijn. Daarnaast zit het erg eenvoudig in elkaar dus je kunt nog eens buiten je comfortzone gaan qua sleutelen. Ik vind de '90s qua auto's het leukste. Veel karakter met grote verschillen tussen modellen, betrouwbaar, techniek is eenvoudig maar voldoende uitgewerkt qua vermogen en efficiency, interieurs zijn goed afgewerkt en solide etc.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-11-2020 11:48 door Ibud.
Inderdaad jammer. Overigens kan ik een USA SUV/truck zeker wel waarderen (in tegenstelling tot het Europese SUV-spul), maar er gaat uiteindelijk toch niks boven een grote sedan. Mijn laatste rondreis door de USA was ook in een Buick Park Avenue (inclusief brede voorbank en schakelhendel aan de stuurkolom) alleen daarom al was het een fantastische reis!
Ja precies, ik vind ze ook top. Zou graag zo'n Suburban willen hebben maar dan loop je wel echt vaak vast in Nederland met parkeren etc. USA trip moet je inderdaad doen met passend vervoer, maakt de trip altijd af voor mij. Die gong als je deur open doet, schakelhendel aan het stuur, V6 of V8 met genoeg koppel en lekker deinen op een grote bank. Mijn broer deed bijvoorbeeld een Westcoast trip in een Opel Astra (Saturn Astra heet het daar geloof ik) maar dat is nou echt zonde van je trip. Verkeerde zuinigheid als je toch al 4 of 5k uitgeeft. Geef iets meer uit en je roadtrip ervaring is een stuk sfeervoller, zelfs als je niks met auto's hebt.
Machtig werk verricht zeg aan de zwarte Rallye, bijna niet te geloven dat het dezelfde auto van 700 Euro was. Zo'n 924 heeft mijn moeder ook nog gehad, zelfde kleur en wielen uit '79 dacht ik. Was wel een automaat dus ik was er niet heel rouwig om dat 'ie verkocht was voordat ik mijn rijbewijs haalde big smile smiley
Heel erg leuk dat je hebt besloten om je verhalen hier te delen, ik heb zitten genieten bij het doorlezen van deze ene pagina en kan niet wachten op het vervolg! Heel leuk hoe je die zwarte Rallye, een praktisch opgegeven auto, weer nieuw weet te maken. De Park Avenue vind ik ook al jaren geweldig. Zelf zou ik juist de Nederlandse historie willen behouden met oranje knipperlichten en grote platen, maar ieder zijn ding. Het is zo weer terug als een eventuele volgende eigenaar dat zou willen (knippers wel bewaard? winking smiley ).
Quote

Súperleuk om te doen, kan het zeker aanraden. Mooie van zo'n 106 is dat de sloperijen ermee vol liggen en dat nieuwe onderdelen goed en goedkoop te verkrijgen zijn.

Ja leuk, maar als je vervolgens 3k moet wegbrengen naar een lasser en voor onderhoud gaat er imo toch iets niet goed. Zou iets als een lascursus niks voor je zijn?
@Zadelsnuiver, hele transformatie inderdaad, eerst een vies oud ding en daarna een lekker fris wagentje. In Finland staan ze ook weleens te koop trouwens. Moet zeggen dat ik ook niet zoveel met de Porsche 924/944 heb, interieur is wel leuk maar roept verder geen bezitsdrang in me op. Nooit in 1 gereden overigens. Nieuwe eigenaar is er wel heel blij mee hoor, heeft hem inmiddels weer aan de praat.

@MWH, thanks! Leuk om te horen! Zal nog genoeg volgen, werk aan de Town Car moet nog beginnen en verhaal over de s1 Rallye staat al klaar. Heb alles zeker bewaardsmiling smiley Die onderdelen gaan er bij mij niet meer op komen, het origineel is mooier en ik vind dit toch een beetje noodgedwongen oplossingen hoe ze dat hebben gedaan voor de EU markt.

@Carfanatic. Mwah, dat is toch iets te makkelijk gedacht. Laswerk was overigens maar €250,-. Voor dat geld had ik dan zelf lasgereedschap en materialen moeten aanschaffen dus dat was sowieso niet goedkoper. Daarnaast heb ik geen hobbyhal of brug ter beschikking waar de auto langer kan staan dus veel klussen worden dan al lastig. Hij stond bij mij in de parkeergarage onder het gebouw. Heb een ruime plek in een hoek zonder auto's naast me maar zonder brug is het alsnog behelpen. Achteras revisie kan ik niet zelf, dat was €400,-. Uitdeuken was €200,- laat ik ook liever over aan de pro. Daarnaast was het merendeel garage kosten: sommige dingen had ik wel zelf gekund maar ik moet ook nog werken en mijn uurtarief is hoger. Heb de leuke klusjes voor mezelf bewaard en daar heb ik al 5 maanden over gedaan. Dan besteed ik liever dingen uit zodat ik niet zelf om 12 uur 's nachts in een plas koelvloeistof lig met bloedende handen met allemaal vastgeroeste bouten waardoor die auto 3 weken stil staat omdat ik er geen zin meer in heb. Zitten ook veel nieuwe onderdelen op. Uitlaat (€200,-), Radiator (€100,-), distributieset, nieuwe remschijven etc. etc. Bij elkaar tikt het wel aan. Van tevoren wel verwacht er zo'n €2000-2500 in te moeten investeren, dan had ik zo'n 1k winst gehad. Marktprijzen liggen tussen 4 en 4,5k voor een goed exemplaar. Koppakking en remverschil APK waren onverwachte kosten die me de winst hebben gekost. Jammer maar quitte spelen is prima, was een leuke ervaring en die auto blijft op de weg.

Neemt niet weg dat een lascursus me wel leuk lijkt, zeker als ik tzt wel een hobbyhal heb.
Mooi zoals je de 106 gered hebt van de sloophoop! En dat met het risico dat je er nog geld op toe had moeten leggen.

Erg fraaie Buick heb je. Ik heb in '92 of '93 een keer zo'n Buick Park Avenue opgehaald bij Opel in (toen nog) Sliedrecht. Hadden we blijkbaar nodig voor een proefrit.
Kreeg boven in een kantoortje de sleutels, de auto "staat ergens in de parkeergarage". Daar stond-ie ook, in een hoekje. Parkeersensoren of achteruitrijcamera's waren toen nog onbekende attributen. Ben 4 minuten aan het steken geweest om hem er uit te krijgen (al voelde dat veel langer).
Maar het lukte, zonder ook maar iets te raken. En toen terug naar de zaak. Daar reed ik dan, als jongste bediende in een nieuwe Buick. Heerlijk ontspannen. Muziekinstallatie deed het ook heel behoorlijk. De Buick was bordeauxrood, met rood lederen bekleding. En elektrische stoelverstelling mét geheugen....

Ik moest onderweg natuurlijk op zo'n voorgeprogrammeerd knopje drukken. Dat was geen succes, de ingestelde stand van de bestuurdersstoel was blijkbaar helemaal naar voren, met de rugleuning tegen het stuur! Wie doet dat nou? Gelukkig kan je hem makkelijk overrulen door aan de knopjes van de stoelverstelling te friemelen.
Ik zag al fraaie krantenkoppen voorbij komen: "Jongeman doodgedrukt door autostoel; klant ziet af van proefrit".

Hopelijk zien we (na de 'winter') nog veel van je nieuwste aanwinst, de Lincoln Town Car.
Een auto ontworpen zoals een kind een auto tekent (tekende?): recht, kloek, sedan en vooral niet te klein...
Een simpel rechttoe-rechtaan ontwerp en tóch vind ik het een bijzonder fraaie koets. Het uitzicht vanaf de bestuurdersstoel moet fenomenaal zijn.
(Vanaf de passagiersstoel natuurlijk ook, zij het dat je dan aan de verkeerder kant van de auto zit).

Geniet van je Yanks!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-11-2020 19:12 door Epicuri.
Superleuke reactie Epicuri! Moet wat zijn geweest om in die tijd een gloednieuwe Park Avenue te rijden in zo'n jaren '90 wegbeeld. Heb zelf ook lange tijd als bijbaan zulke ritten gereden, leaseauto, demo's, huurauto's etc dus kan me helemaal voorstellen hoe leuk het is als je dan eens wat aparts kunt rijden. De leukere ritten voor mij waren bijvoorbeeld Range Rover, Lexus GS en RX, BMW Z4, Audi Q7, Audi TT, Peugeot RCZ enz.

Veel opties inderdaad, zelfs voor deze tijd nog een luxe auto. En alles werkt nog. Heftige combinatie wel, rood-rood. Mijn Buick is ook gekocht bij de lokale Opel dealer.
Weinig updates meer wat betreft de Buick maar de Lincoln zal nog veel voorbij komen, Juist deze winter want dan zullen de meeste klussen gedaan worden. Stay tunedthumbs up

Thanks Wouter! Zal verhaaltje van andere Rallye eens afmaken.
Post verplaatst, anders wordt de pagina wel erg lang.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-12-2020 11:39 door Ibud.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.