Toyota Auris 2017 Hybrid: hoge geluid / lawaai op 100 kmpu ???

Gepost door SeatIbizaLover 
Beste allen,

Wie ervaar ook een hoge geluid / lawaai op 100 kmpu op de Auris Hybride ?

Vandaag heb ik een Auris gereden, en het val tegen

- Wij horen duidelijk de wind buiten
- Wij horen de wielen van andere auto's in het aanraken van de oppervlak van het weg

Googlen op "Auris road noise" geeft veel resultaten.

Is een Corolla veel beter dan Auris in dit geluid isolatie ?

Graag hoor ik van jullie.
Kort antwoord: ja, de Corolla is veel stiller dan de Auris!

Doordat op constante snelheid de aandrijflijn van de Auris vrij stil is, valt erg op dat de geluidsisolatie niet heel geweldig is. Je hoort vanalles.

Zeker in vergelijking met de Corolla een groot verschil; de Corolla is in elk opzicht een enorme stap vooruit ten opzichte van de Auris hebben wij gemerkt.

Alleen de af-fabriek gemonteerde Falken banden op de Corolla zijn vrij rumoerig, al lijkt het na 15.000km iets beter te worden (of het is gewenning). Daar zou ik andere op onderhandelen!

Wij hadden een 2015 Auris en nu een 2020 Corolla. Zie ook MyReview van de Corolla
Niet vervelend bedoeld maar misschien is het beter om deze vraag te stellen in een van je twee of drie andere topics in plaats van steeds een nieuwe te openen. Dan blijft het overzichtelijker.
Jay DoubleYou
Niet vervelend bedoeld maar misschien is het beter om deze vraag te stellen in een van je twee of drie andere topics in plaats van steeds een nieuwe te openen. Dan blijft het overzichtelijker.

Ik dacht dat dit beter hier past ?
Of is "Mijn auto" alleen voor een review of ons huidige auto ?
Mijn andere 2 topics zijn voor het kopen van een auto, denk ik.
Maar ik kan ook combineren ij een als anderen dit ook lasrig vinden. Groeten
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.