Audi A6: 1999 Golf IV Cabrio & 2016 Touran - Kleine klusjes aan de Golf

Gepost door Audi A6 
@W212,
Tja, hoe onze cabrio rijdt kan ik helaas niet zo goed beoordelen, maar hij heeft een mooi vlakke koppelkromme, dus veel toeren zal hij niet nodig hebben.
Ik heb het zelfde 90pk 1.8 blok in mijn golf 2 gehad, die was natuurlijk een stuk lichter, maar die was toch wel vlot. Maarja, dat was een 3-traps automaat.
Mocht je dat adres nodig hebben voor die hydrauliekslangen van de kapbediening moet je het maar even laten weten, kan je een hoop ellende besparen.
Veel onderdelen zijn tegenwoordig ook leverbaar via Volkswagen-classic-parts.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2021 09:54 door Audi A6.

Mocht je dat adres nodig hebben voor die hydrauliekslangen van de kapbediening moet je het maar even laten weten, kan je een hoop ellende besparen.
Veel onderdelen zijn tegenwoordig ook leverbaar via Volkswagen-classic-parts.
Dank voor de tips!
Vandaag even langs de dealer in Zaltbommel gereden.
Over 3 weken komt er een nieuwe ruit in.

Gelijk even de ID4 bekeken, viel me niet tegen. hij is wel lager dan ik dacht, voorin ziet het er netjes uit, maar achterin is het wel wat minder en zat ik met mijn hoofd tegen het panoramadak, bagageruimte is best wel ruim.
Instappen is wel apart, de instap is hoog, maar als je zit, zitten de pedalen meer voor je, dan onder je, een beetje als in de eerste generaties A-klasse.
In februari de dag voordat het zou gaan sneeuwen heb ik nog snel even de winterbanden onder de Touran gezet:

Gelukkig kreeg ik 'hulp'

Tijdens de sneeuw hebben die hun nut weer prima bewezen.
Ook de cabrio is nog op pad geweest tijdens de sneeuw, dus toen alle sneeuw weg was heb ik, ook deze keer met hulp, het hele wagenpark maar eens goed gewassen:

Andere hulp

En afgelopen zaterdag heb ik de zomerset er weer onder gezet en de winterset en beide auto's gelijk maar schoon gemaakt:

En ook nu werd er weer fanatiek geholpen

En nu ligt er weer een laagje sneeuw op die auto's, maar pekel zullen ze niet zien, ze blijven allebei thuis, want beide bestuurders zijn positief getest op Corona...
Oef... beterschap! Hopelijk valt het wat symptomen betreft toch mee.

Wat leuk dat je kinderen ook zo enthousiast meehelpen met poetsen, haha big smile smiley
Weer even een update:

Corona viel in mijn geval erg mee, beetje snotteren en een kriebelhoestje, wel heb ik nog amper reukvermogen.
Mijn vrouw had er meer last van, vooral spierpijn en die heeft ook een aantal dagen op bed gelegen, maar nu weer klachtenvrij.
De kinderen zijn voor en na de quarantaine getest en in beide gevallen negatief.

De Touran heeft een nieuwe voorruit, netjes geplaatst door de dealer, ook hebben ze netjes rekening gehouden met de dashcam, Adaptive cruise en lane assist werken goed, voorruitverwarming nog niet kunnen testen.

Afgelopen weekend heb ik nog even geklust aan de cabrio, het linker poortierraam weigerde af en toe dienst, dus nog maar een keer de deur open gemaakt en de stekker gereiningd, het lijkt allemaal weer te werken.

Stekker ziet er goed uit

Ook de andere kant is mooi schoon

Ik begin wel te twijfelen of de stekker het probleem is, of misschien toch de kabel, maar tot nu lijkt het weer te werken als de stekker er uit en weer in is gegaan.

Verder heb ik me nog even bezig gehouden met de bekleding van de stuurkolom. de auto is voorzien van een achteraf ingebouwd alarm en daarvoor zit een waarschuwingsled aan de bovenkant van de stuurkolombekleding (tussen stuur en tellerbak) waarschijnlijk is het bij het inbouwen van dat alarm al niet helemaal netjes gegaan, want zo lang we de auto hebben zit dat al niet lekker vast en recentelijk is de onderste schaal losgekomen.
De bussen waarmee je de onderste helft aan de bovenste schroeft waren afgebroken. ik heb de restanten weer teruggelijmd, maar de verbinding is natuurlijk niet erg sterk door het kleine lijm-oppervlak.

Dit blijft natuurlijk niet lang heel
Daarom zocht ik naar een busje wat ik er omheen kon schuiven. Zo vond ik deze grijze buisjes, die onderdeel uitmaken van het bergeningsysteem in de tuin.

Gezaagd buisje
Deze heb ik op lengte gemaakt en toen over de hele lengte een sleuf in gezaagd, zodat hij over de ribben naast de bussen kan schuiven.
Vervolgens heb ik deze met wat PVC-lijm over de bestaande bussen geschoven.

Dat is veel steviger
Vervolgens alles weer gemonteerd, nu maar hopen dat het weer een tijdje goed blijft.

Alles terug op zijn plek

Morgen gaat de Golf voor een beurt en APK, ter voorbereiding hierop heeft mijn vrouw hem gisteren gestofzuigd. Ook wilde ze het interieur schoonmaken, dus heb ik haar een spuitbus met verdunde Poorboys APC en een microvezeldoek gegeven, resultaat heb ik nog niet gezien, want ik was boven aan het werk, maar hij zal er wel van opgeknapt zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-05-2021 10:01 door Audi A6.
De Golf heeft weer een verse APK.
Met verse olie, verse bougies, en 2 verse Michelin Pilot Sport 3's op de vooras moet hij weer een jaartje vooruit kunnen
Goed werk aan de Golf. Ik word ook vrolijk van die blije kinderen zo.

Probeer bij het wisselen van wielen ook altijd een extra bok onder het chassis te plaatsen & niet alleen een krik big smile smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.