Vw Polo 1.4 16v automaat - banden / velgen

Gepost door pandabeer 
Ik heb een paar weken geleden op MP een setje Groenland 15 inch velgen gekocht voor mijn Polo 9n (2002)
Ik heb ze inmiddels wat opgeknapt (de kunststof velgrand gespoten, en velgen schoongemaakt).
Ik heb de velgen er nog niet onder gezet, i.v.m. twijfels over de banden die erop zitten.
Het zijn Vredestein Quadraq5, 4 seizoenen banden. Voorbanden hebben een profiel van om en nabij de 4/5 mm.
Achterbanden hebben nog 7/8 mm.
Ik heb op internet de specificaties van de banden opgezocht. Blijkt dat het om zgn. Symmetrische banden gaat.
Dit hoort dus bij het type band. Banden hebben zowel links en rechts hetzelfde loopvlak/patroon. Aan de ene kant loopt het patroon vooruit en aan de andere kant achteruit.
Op zich nog steeds geen probleem. Maar ik weet niet wat handig is in de montage van de banden. Er staat geen markering op velg of band, hoe of deze op de auto (Polo 6r) waar ze vanaf kwamen gemonteerd zaten. Twijfel nu of ik ze wel moet monteren, en of ik ze niet te overhaast gekocht heb.

Velgen zijn gebalanceerd. Wat is het beste om te doen. Ik heb voor de banden/velgen niet de wereld betaald. (130 euro).
Zet ze desnoods weer op MP. Ik vind en vond het leuk om een iets grotere (15 inch) bredere band (185) te monteren, i.p.v. de standaard 14 inch / 165 stalen velg.

Bericht gaat over mijn auto, maar weet niet of de topic goed geplaatst is.

Ik wil ook nog een foto plaatsen, maar weet niet hoe dat moet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-08-2020 18:15 door pandabeer.
Lees dit even:

[banden.autoweek.nl]

Staat er een draairichting op de bab, dan zo monteren. Zoniet dan weet je de originele draairichting niet meer en zou ik gewoon de banden met gelijke slijtage voor cq achter monteren.

Heb je wel op de hoogte gelet?

Zie hier voor meer info.
[www.groenendijkbanden.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.