AvdB: Renault Megane Bose (2019) & Nissan Juke Tekna (2015)

Gepost door AvdB 
Beste allemaal,

Mijn originele account was vanwege lange inactiviteit verwijderd, dus ik heb me opnieuw moeten aanmelden. Volgens mij was mijn laatste activiteit nog toen er een Prius en een Fiesta voor de deur stonden, dus een nieuw 'mijn auto'-topic leek me niet onhandig.

Mijn autogeschiedenis kent vele uitspattingen, Ooit begonnen met een Citroën AX en al snel volgde diverse mobielen van Duitse makelij, maar ook een verdwaalde Alfa. Het werd pas serieus toen we (mijn vriendin en ik) in 2010 een heuse nieuwe auto gingen aanschaffen, het werd een Renault Twingo Dynamique. Omdat die na 10 maanden betrokken was bij een aanrijding konden we weer op zoek naar wat anders. Dat werd de eerder genoemde Ford Fiesta, in mei 2011 kochten we een nieuwe (voorraad) Fiesta Trend in Visionblauw. Die hebben ruim 9 jaar en bijna 200.000 kilometer onder onze hoede gehad, nooit iets geks mee gehad. Sinds 2018 bestaat huize 'AvdB' niet langer meer uit twee personen, de auto waar mijn inmiddels vrouw in reed hebben we toen ingeruild voor een familie-auto en zo stond er ineens een Prius naast de Fiesta..... het kan verkeren.

Afgelopen januari is mijn wederhelft begonnen bij een nieuwe baan, en daar hoort een lease-auto bij! Als voorloper hebben we een Renault Megane op de oprit gekregen, het is een tamelijk nieuwe shortleaser voor 1 jaar, daarna mogen we zelf iets uitzoeken. Tot die tijd is de Megane geen straf, de afgelopen vakantie was wat behelpen omdat het een Berline is. Maar gelukkig hebben we in onze pre-kids-tijd geleerd 'licht' te reizen, dus we slaagde erin allen in de beperkte kofferbak te krijgen. Maar een midweekje naar De Leistert bijvoorbeeld is niet echt een probleem.

Dan de Juke, omdat de Megane waar mijn vrouw in rijdt onze primaire auto is, moest er een tweede auto komen waar ik samen met de kinderzitjes in paste. Met mijn 1 meter 95 pas ik niet overal in, dus de zoektocht begon vooral in het ruime b-segment met een schuin oog naar het c-segment. Echter werk ik parttime, en ook nog een af en toe thuis, dus een c-segmenter voelde wat overbodig. Een crossover leek me wel passen, relatief bescheiden afmetingen en toch ruim genoeg. Ik heb proefgereden in een C4 Cactus, een Captur en in ander 'incontinentiemateriaal (Mokka, Vitara etc), maar eigen vind ik er maar één echt leuk, en dat is de Juke.

En zo komt het dat er anno nu een Renault en een Nissan (eigenlijk, ook deels Renault) op de oprit staan.

De Megane is zoals gezegd een Bose-uitvoering, lekker compleet met allerlei toeters en bellen. Hij mist alleen de automatische versnellingsbak, maar dat zij maar even zo. Ik loer weleens naar de blauwe Megane van Adinsx, die ook mijn vrouw erg fraai vind, dus wie weet.

De Juke is er een in Tekna-uitmonstering, voorzien van erg veel opties (de eerste/vorige eigenaar is lekker losgegaan), vooral het schuifraam in het dak is een fijne optie en ook verheug ik me al op de stoelverwarming in de winter.

Wat beeldmateriaal, van de Juke heb ik nog geen eigen foto's kunnen maken, dus maar even die van de dealer.

Leuke gimmick, de sfeerverlichting die van kleur veranderd als je de rij-modus aanpast (eco -> groen, sport -> rood etc)

De Juke nog bij de dealer:

Nissan noemt het een panoramadak, maar vind het zelf meer (royaal) schuifdak:

Zal binnenkort wat betere foto's maken en plaatsen.
Leuke auto’s en welkom terug. Had jij destijds geen Golf 3?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.