Switch to Swift !

Gepost door Ralph V 
Switch to Swift !
23-10-2019 00:52

Nieuwe auto, nieuwe blog.
Bob goes back to were he starded,

Japanees cars, in dit geval er witte Suzuki uit 2013 met 44.000 kilometer op de teller.
Jij kunt weer járen vooruit!thumbs up
Re: Switch to Swift !
23-10-2019 08:35
Wat een prachtige auto! Lekker lage km-stand, mooie uitvoering en nog jong ook, geniet ervan! smileys with beer
Heel gaaf Ralph, echt een mooie upgrade! Ben ook erg benieuwd naar het interieur, leder in een Swift is vrij bijzonder denk ik.

Verder nog plannen met de auto?
23-10-2019 09:21
Vooral genieten Zadelsnuiver.
Ook de auto voor mijn vrouw, Speedtouch, we delen alles.
Dat doe ik zeker Brent.

Fijn om weer aktief te zijn op autoweek.
Goed om weer wat van je te horen. thumbs up En zo'n Swiftje is ook altijd leuk!
Ziet er goed uit, nog een luxe versie ook!thumbs up
24-10-2019 00:32
Ondersteboven 🙄,

zucht.... techniek staat weer voor niets.
Nou, ja een telefoon omdraaien is niet moeilijk.
moet je wel even het beeld vast zetten.
😁
24-10-2019 00:49

Nog even de huur auto, de Twingo !
Ontzetten grappige autootje, als de 110 pk versie zou nemen, kan je leuk sturen en vierkant de bocht om.
De twingo heeft waarschijnlijk een van de kleinste draaicircels van alle moderne auto's.
Echter er zijn verschillende nadelen die je niet over het hoofd kan zien.
1. de kofferbak is heel klein, opzig niet een probleem als je met zijn 2e bent.
2.De kofferbak wordt WARM (!) , dat is gewoon belachelijk als je een pak melk achter in legt, en na een ritje, lauwe melk er uithaald...
3. Achterwiel aandrijving en motor achter.
Er is een merk die daar heel goed in is PORSCHE.
Echter de Twingo is geen Porsche, en is bij harde wind erg wind gevoelig, Je slingert een beetje.
Kortom.

Koop een Swift, ligt als een blok op de weg, het is hier herfstig, het waait en regend, de Swift geeft geen krimp !
24-10-2019 00:52
By-the-way , Thanks voor de suport, D. Elsinga, de Schaduw en Mechanix. thumbs up
24-10-2019 08:41
Ik vind zo'n Twingo eigenlijk van alles net niks. Hij heeft rare verhoudingen, oogt smal met een korte neus, heeft kenmerken van de oude R5 maar is geen retro model. Renault interieurs wordt ik ook niet warm van en het schijnt dus ook nogal beroerd te rijden en is bepaald niet praktisch (dit in tegenstelling tot de oer Twingo)

De Swift daarentegen vind ik een erg smakelijk karretje en ik vind deze mooier dan het huidige model!thumbs up
24-10-2019 12:20
Hi SVF,

Wat de Twingo betreft heb je helemaal gelijk.
De eerste twingo was het beste model, er zijn er ook miloenen van verkocht.

En de Swift is een hele prettige auto.
Precies wat ik zocht.

Groetjes!
27-10-2019 01:52
SVF,

Grappig mijn auto en jou auto, ontlopen niet zoveel van elkaar, prestaties zijn , ( op papier ) gelijk.
Wat me een beetje tegen valt van de Suzuki is de trekkracht in 4.
Ik rij in huivel achtig gebied en berg op kost wat moeite.
Tja, de Mercedes A 180 CDI ( in zijn hoogtij dagen ) Trok als een tierelier.
Maar ja, het verschil tussen bezine en diesel.
27-10-2019 09:02
Voor ons vlakke landje voldoet de 78 pk van mijn i20 eigenlijk prima. In de stad is 'ie opvallend kwiek, op de snelweg merk je wel dat het geen sprinter is maar kan prima meekomen met daarbij een gemiddeld verbruik van rond de 1:18. De 1.4 met 101 pk is minder zuinig en valt weer een categorie hoger in de belasting. Tja, ik ben een typische zuinige Hollander die op de kleintjes let. Zo te zien woon je in Frankrijk of Italie?

Zo'n Swift heb ik ook overwogen maar was toen boven budget. Het is wel in alle opzichten een modernere en meer uitgebalanceerde auto dan de i20. Het model daarvoor vind ik iets minder overtuigend met vooral een erg goedkoop aandoend interieur, en ik kom ook wel eens roestige exemplaren tegen. Mijn zoektocht richtte zich vervolgens op de Mazda 2 toen deze i20 op mijn pad kwam en na de proefrit was ik eigenlijk meteen om al speelt de kleur ook een belangrijke rol!smiling smiley
27-10-2019 17:51
Frankrijk,

Zins 2005, alweer een hele tijd.
Ondanks dat hier barst van de Franse auto"s willen wij ( ik en mijn vrouw ) er niet aan.
Ford en Mercedes waren de voorgangers, maar met deze Susuki, wil ik alleen nog maar Japans.
We hadden in Nederland ( heel vroeger ) 2 Toyota's.
Een Corrola en een Starlet, beide in het wit.
jaren tachtig , negentig praat ik over.
Toen kwamen de Ford Mondeo's (3) en de Ford Ka's ( 2) een Mercedes A . De Mercedes is er nog, maar moet opgeknapt worden, of gaat weg.
Een een Suzukl Swift, net aangeschaft.
Die i20 is een leuk model, en de kleur is mooi.
Ach, op een vlakke weg, heb je niet zoveel vermogen nodig. En met die Nederandse Benzine prijzen, ben je beter af met een lichtere auto.
Wat was er nou ook al weer precies mis met de Mercedes? Zou toch zonde zijn als je daar niets meer mee kunt zeg maar. Heeft Lee er al eens naar gekeken?

En alles goed met vrouw en kinderen of wil je het in dit topic alleen nog over de auto's hebben?
28-10-2019 22:56

Hier wat nieuws over de Mercedes, Zadelsnuiver.
Metalen vloeren.
Wat is er mis met de Mercedes? De RPG (?) werkt niet goed.
Ofwel de uitlaatdetector, Motor blijft op 2,5 k rpm hangen en heeft geen kracht.
Alleen als de motor koud is rijdt hij normaal.
Maar we zetten de auto even opzij, tot we weer geld hebben.
Kan nog wel even duren, want we hebben net een
nieuwe auto gekocht.

Familie gaat goed, najaars vakantie, kinderen lopen in en uit.
Mijn vrouw werkt als van ouds, kei hard, verkoopt goed.

Overgens deze auto is ook wat mijn overleden moeder me heeft nagelaten. De ervenis is helemaal op,
maar is goed besteed.
Denk dat ze het zo wel gewild had.
29-10-2019 00:52
Flitsende Swift !

Hoe flitsend is de Swift ?

Ik loop naar de auto, druk op de deurknop, deur ontrendeld, stap in zet mijn voet op de koppeling druk op Start/stop knop, motor gaat lopen druk op de radio, muziek draait vanaf mijn mobiel , kan telefoneren en gebeld worden, zonder mijn handen van het stuur te halen want bijna alle funties zitten op het stuur.

Ja, hij gaat officieel niet harder dan 165 km/h .
Maar met het france punten stelsel, zal ik maximaal 130 km/h rijden.

P.s. Denk dat 180 km /h op de teller wel mogelijk is.
Maar dat zullen we nooit weten.
29-10-2019 01:21
[youtu.be]

Nou, dat ziet er ongeveer zo uit.
Klinkt helemaal goed!! Auto die weer tijden zonder ellende kan rijden, vrouw volle bak aan het werk, huis nog niet hoeven verkopen, waar jullie nu wonen. Hoop dat jullie weer snel wat geld kunnen bufferen, dan komt er een mooie tijd aan. Is ook wel eens gegund, so onderhand, lijkt mij. Way to go, Bob!
04-11-2019 23:47
Bedankt Uwbuurman.
04-11-2019 23:55
Ja, het gaat zo zijn gangetje,

De Mercedes moet volgende maand weer in de verzekering, zo dat we weer 2 auto's kunnen rijden.
Helaas is de afspraak met het ziekenhuis 2 weken uitgesteld, maar dat komt ook wel goed.
Er komen iedergeval drukken tijden aan. Gelukkig is November een beetje dode maand.
Want ik ben die horde mensen van de najaars vakantie wel weer zat.
Misschien ook weer wat eerder thuis elke avond.
Ik ga maar eens slapen, morgen begint mijn 6 daage week weer.😩
Sterkte. Maar veel.werk is beter dan geen werk.
14-11-2019 09:56

Vandaag gaat de Mercedes naar een FIAT garage. Daar kijken ze de auto na voor 30 euro, dat is andere koek dan die 130 euro (!) die ze bij Mercedes vragen!
Zowiezo helemaal gehad met de Mercedes garage, leuk voor mensen die bakke met geld verdienen, maar voor ons is het allemaal veel te duur.
De meeste garasiten zijn ook niet te spreken over de Mercedes A van deze uitvoering . De baas, van mijn vrouw heeft er ook een en heeft ook al een
klein fortuin gespendeerd.
14-11-2019 10:16
uwbuurman
t
Sterkte. Maar veel.werk is beter dan geen werk.

Werken maakt wie je bent ! Elk werk is beter dan geen werk.
Is mijn werk minder belangrijk dan het werk van een directeur ? Vanuit perspectief van mij en van de directeur, Nee !
De directeur werkt voor zijn gezin, ik werk voor de mijne. Hij doet zijn best voor zijn bedrijf, ik voor het mijne.
En ik heb het makkelijk, zodra ik klaar ben, hang ik het schort aan de muur, en denk ik er tot de volgende dienst niet meer aan.
De directeur, neemt zijn werk 9 van de 10 gevallen mee naar huis.

En dan nog iets,de mensen in het restaurant weet je hoelaat die beginnen ? 8 uur s'ochtend'. En hoelaat zijn ze klaar ? 23:00 uur s' avond's (!).
De laatste tijd is het 22:30 uur, omdat het rusrig is, maar in de kerstvakantie wordt het weer 24:00 uur
Dus ik moet niet klagen, ben de hele ochtend vrij en tussen 15:30 en 19 :40 uur. + maandag hele dag vrij.
Zou wel eens wat anders willen doen, maar zolang er geen ander werk is, gaan we gewoon DOOR !!!
14-11-2019 11:03
Kan het toch niet laten,

Over Dre ( Andre Hazes Jr ) en Britt (Britget Maasland ) ,

Het is gek dat heel Nederland ziet dat dit niet gaat werken, behalve Britget, zij is het volgende Hazes slachtoffer.
En over Dre, die gozer spoord niet, hij gaat zo weer helemaal los op de volgende moeder van middelbare leeftijd. ( Moeder complex ? )😕
14-11-2019 18:08
[www.google.com]

Morgen kijken naar een eventuele 2e Sukuki Swift. grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-11-2019 18:11 door Ralph V.
Die link werkt niet, maar je gaat er een oud bakje bij kopen om de benz met rust te kunnen laten? Modelletje Karst Tates, zeg maar??

Niet onverstandig smileys with beer
16-11-2019 23:52
Zit er aan te denken Uwbuurman, Helaas is November ook belasting maand. dus.....
We moeten gewoon 2 goede auto's hebben. Ook weer niet z'n oud bakkie, maar vorige model voor de witte.
Eenvoudiger, geen leer of uitgebreide Hifi en climetcontrole. Maar een recht toe, trecht aan, auto.
De Mercedes, blijft een problemen kind, en daar wordt je een beetje moe van.
Ben wel verschillende keren naar werk gereden, Maar alleen als de Swift bezet was.

Zoiets !
17-11-2019 00:43
PSYCHO !

[www.youtube.com]

[youtu.be]

[youtu.be]

[youtu.be]

Life is simple Cars ,Women and PSYCHO ! 😨
Ja, dan moet die benz er een keer uit. Maar goed, ik gun je een goede decembermaand, wie weet wat het nieuwe jaar dan brengt.
23-11-2019 00:36
Nou Uwbuurman, De Mercedes blijft nog een tijdtje. Die Suzuki was veeel te duur, bijna 6 mil voor een 2008!!
En ik durf te wedden dat de Mercedes in de zelfde contitie is als die Suzuki.
Dus geen verandering, De Mercedes is de 2e auto, die rijdt ik 1 keer per dag naar mijn werk.
Dat gaat prima. S'avonds neem ik de Swift, voelt wat zekerder in de nacht.
En mijn vrouw neemt de Suzuki overdag. Prima oplossing.
Ik heb opeens zee van tijd over, omdat ik haar niet hoef te halen of brengen.
In de Mercedes gebruik ik een losse JBL bluetooth, voor de telefoonmuziek via de G4 nternet verbinding.
In de Swift zit alles ingebouwd :-) . ( Super auto ).
Ralph V
De Mercedes blijft nog een tijdtje.

Is de auto inmiddels weer gerepareerd dan en wat mankeerde er aan?
25-11-2019 00:07
Dat weten we nog steeds niet.
Fiat garage kon niets vinden. Moest door rijden tot het waarschuwings lichtje ging branden.
Dat brand inmiddels weer, ik ga dinsdag weer langs.
25-11-2019 00:18
Swift vs Saab 9000;

Een Saab 9000 is uitgerust met een 2.3 liter 16v turbo motor, Een Swift met een1.2 liter 16v VVT motor.
Uitgemaakte zaak ? Ja, voor de Saab. Die trok NIET weg van mij. Ik was vlak achter hem toen hij het nodig vond om van
baan te verwisselen.
Was weer freaking kinderachtig om zo hard op te trekken bij de stoplichten, maar boven de 140 km/h dacht ik"; " Geluk er mee, ik laat hem lekker
zijn eigen boeten betalen en zakte gewoon weer af naar 110 km/h.
De Suzuki heeft niks te bewijzen, en ik ook niet. Maar een ding is duidelijk de techniek is sterk vooruitgegaan in de afgelopen 20 jaar.
De Mercedes doet het weer !

Mercedes vs Fiat,

Garage !

Winaar Fiat !!!

Voor 35 euro tegen over 400 euro Heeft de Fiat garage tegen over mijn werk, weer leven in de Mercedes geblazen.
Alle 109 paardtje doen het weer. ( Nou ja, misschien zijn het er nog maar 90 na 316.000 km. )
Maar ik ben blij smiling bouncing smiley

En bij Mercedes Limoges, zien ze mij NOOIT meer terug tongue sticking out smiley
Suzuki vs Mercedes ?

Onzin, beide auto's zijn in goede staat. De beleving is anders. De Suzuki moet je op toeren houden als je de heuv4el op wil.
In zijn 5 geeft hij niet thuis, terug naar 4 en doorhalen tot boven de 4000 rpm en schakelen rond de 5500 rpm en hij rijdt als een raket.
Bij de Mercedes kan je in zijn 4 nog makkelìjk de heuvel op bij 2000 rpm door trekken tot 3000 rpm en doorschakelen en hij rijdt of er helemaal geen heuvel is. De Mercedes kan nog versnellen huivel op, zonder te schakelen.
Er zit ook een groot verschil tussen een 1,2 l benzinemotor en een 2.0 l dieselmotor.

Ja, in Nederland heb je mileuzones verschillende grote steden hebben een ban op diesels. Gelukkig hebben we hier geen last van mileuzones.
Ik woon namenlijk in een beschermd Natuurpark.
Je mag hier, b.v. niet zomaar een gebouw of huis neer zetten.
Maar van de paar diesels heb je hier geen last, die worden geneutraliseerd door de bossen en de velden.
Het is hier mooi, als je een inkomen hebt, is het een goed land, hard, maar eerlijk, zonder allerlei mileu wetten, wegenbelastingen, parkeerzones,
verkeerschaos,drukte, fille enz.
Regelmatig denk ik;" Had nou moeten emigreren ? "
Dan kijk ik om me heen en denk" JA !! ".
Vandaag met de Mercedes naar Limoges gereden en terug. ( ongeveer 80 km ).
Auto rijdt als van ouds, geen centje pijn.

Verder in het nieuws, nieuwe aanslag in Londenangry smily en Desi Bouterse veroordeeld tot 20 jaar smileys with beersmiling smiley
Dat hij r#tte in zijn celgrinning smiley
Hij zal wel in hoger beroep gaan!
01-12-2019 01:34
Ja, met die criminele bende daar, zal hij wel gewoon vrij rond blijven lopen......
Mijn,opa zou zich omdraaien in zijn graf, als hij zou zien wie daar de lakens uitdeelt.

Maar ja, ex Surinamer, ex Nederlandse inwoner. En de volgende generatie, leeft in het land van Macron.
Mij gaan ze iedergeval niet meer terug zien, naar het land van mijn roots. Niet zo lang die....... daar nog vrij rond loopt.
12-12-2019 23:51
SX4 ?

Ik vind dat wel een leuke 2e auto, op het ogenblik hebben we daar nog geen geld voor,
maar misschien volgend Jaar.

De Mercedes blijft een problemen auto, en staat al weer een week of 2 stilthumbs down
Balen van die Benz. Maar je hebt veel betaald voor een reparatie toch? Geen garantie? Of is er wat nieuws kapot? Echt niet leuk, maar gelukkig heb je de Swift en kun je weer fatsoenlijk eten en wat beter leven. Dat is belangrijker dan die rot Benz.
23-12-2019 11:46
Sorry Uwbuurman,

Altijd maar druk. Ach die mercedes hebben we opgegeven. Hij staat er voor decoratie soms start hij,
meestal niet.
Maar er gloord hoop in 2020.
Mijn vrouw heeft een aantal goede verkopen in het verschiet.
Natuurlijk moeten deze verkopen eerst nog plaats vinden.
Maar als dat gebeurd is komt er een 2e Jappaner.
Waarschijnlijk een Suzuki Swift of een Nissan Juke.

De Juke blijft in ons achterhoofd zitten, mijn vrouw mag zeggen
27-12-2019 00:56
Boeren plaat.

Openbaar Ministerie Nederland.

In Frankrijk heeft iedere tracktor gewoon een nummerplaat. misschien een ideetje voor 2020 ?
Of houden jullie het malieveld liever netjes ??
En laten landbouwvoertuigen de SNELweg oprijden, met 40 km/u max ?
Tracktor is sterk, een Tank sterker..... o nee, dat was China.
27-12-2019 00:58
Oja,
gelukkig kerst.....
mmm, alweer voorbij.

Voorspoedig Nieuwjaar !!!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.