Chip tuning Fiat Stilo 1.4 16v 95pk

Gepost door Steffan 9182955 
Geachte,

Ik was aan het kijken voor een chiptuning voor mijn fiat Stilo.

Ik heb deze auto nu 2 jaar en heeft pas 100.000 op de teller, hierdoor zou ik de auto nog lang kunnen gebruiken en ik heb er plezier mee.

Ik kan een chiptuning naar 105pk krijgen en de torque van 128 naar 148. Zal ik hier verschil van gaan merken en denken jullie dat dit het geld waar is voor ongeveer 250-300€?

Met vriendelijke groet,

Steffan Tabara
Steffan, bij dit soort motoren heeft enkel chiptuning vrij weinig nut. Waarschijnlijk wordt de toerenbegrenzer ietwat verlegt en zul je een wat betere gasresponse krijgen maar veel sneller zal de auto niet worden. Deze motoren reageren wel redelijk goed op snelle nokkenassen maar dat is een dure grap en heeft een negatief effect op hoe de auto rijdt bij lagere toerentallen.

Mijn advies: geniet gewoon lekker van je Stilo, het zijn fijne auto's (heb er zelf 3 gehad) en zet dat geld opzij voor onderhoud smiling smiley
Atmosferische motoren chippen heeft inderdaad amper zin. Geen winst te behalen. Turbo's is een ander verhaal.
Okee bedankt voor de reacties, heb niet heel veel verstand van de technische zaken van auto's haha. En een sterkere motor erin een 2.0 bijvoorbeeld? Kennis van mij heeft een eigen auto garage met echt honderden auto's misschien dat hij daar een van kan pakken en in mijn auto kan zetten voor een leuke prijs, is dat iets?
De beste optie is de auto verkopen en een Fiat Stilo Abarth kopen.

Een nieuwe motor kost veel geld en vermindert de waarde en dan ben je er nog niet.
De remmen en de koppeling moeten ook aangepast worden en de vering, etc.
u zult niet veel vermogen kunnen winnen. en een andere motor erin:
kost veel geld
kost heeeeeel veel tijd
en zelfs had u een motor die sterker is en er orgineel in past. kont u nog problemen tegen die de kosten omhoogt jaagt.

beste is de stilo verkopen en iets snellers kopen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.