`04 Ford Focus Futura.

Gepost door DoItRight 
Klopt, ik vond die Focus II Nog wel herkenbaar als Focus, maar die huidige Focus is 13 in een dozijn, zonde.
DoItRight
Klopt, ik vond die Focus II Nog wel herkenbaar als Focus, maar die huidige Focus is 13 in een dozijn, zonde.

Welk model van welk merk lijkt dan nog wel op z'n 20 jaar oudere voorganger?grinning smiley
Mechanix
DoItRight

Welk model van welk merk lijkt dan nog wel op z'n 20 jaar oudere voorganger?grinning smiley

Morgan Plus 4.drinking smiley
grinning smileydrinking smiley

Enige model dat relatief lijkt op z'n voorgangers is m.i. de Golf. En dan is de kritiek weer dat die auto te saai is. grinning smiley
Oja en een Mercedes G-Klasse smiling bouncing smiley
Toch maak ik mij nu wel zorgen....TS in een dikke Focus...

Deze jongen werkt zich het RamBam en heeft een vaalroze 323 automaat uit 1998...

Prutte en zijn roversbende. .Oprutte!
Boppie
vaalroze 323 automaat

Misschien heeft meneer DoltRight nog poetstips voor je, kun je ook in een blinkende bolide rijden.drinking smiley
De enige echte mooie en onderscheidende Focus. Jammer dat TS hem heeft want dat belooft weer niets goeds. Heb je trouwens echt een auto nodig? Met de fiets kom je overal wel of pak gewoon een Greenwheels oid. Stuk goedkoper
Pourquoi
De enige echte mooie en onderscheidende Focus.
Helemaal mee eens. En het leer maakt het af.
Ik kan de Focus mk1 / mk1.5 als hatchback maar niet mooi vinden (en zou er nooit 1 willen)

Die wagen is alleen mooi als sedan, (gelukkig heb ik die 7 jaar geleden kunnen aanschaffen)

Zijn je remmen ondertussen al gefixt????

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-07-2019 02:22 door Lycan Capri.
Vind'm als sedan echt extreem lelijk.
Antwoord is overigens nee, voor de vakantie word't gefixt over 3 weken. Maar nogmaals ik ben afhankelijk van externe factoren, als degene de onderdelen heeft en tijd heeft word het gerepareerd.
Tja, meningen mogen verschillen smiling smiley

In mijn ogen is een sedan altijd mooier dan een hatchback
(Een liftback is wel mooi)

Ik ben benieuwd of je remmen over 3 weken gefixt zijn
(Ergens betwijfel ik het)

Die "persoon" heeft dus al wel onderdelen besteld?
Welke onderdelen gaan er precies vervangen worden dan? [Alleen de ABS-sensor is niet het juiste antwoord winking smiley ]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-07-2019 02:37 door Lycan Capri.
Vind de sedan echt geen mooie uitvoering, maar inderdaad smaken verschillen.
En nee diegene heeft de onderdelen nog niet.
Overigens is mij verteld dat het of een ABS ring is of een ABS sensor, ik heb er verder te weinig verstand van om hier een oordeel aan te hangen dus het enige wat ik kan doen is afwachten.
Lycan Capri
]

Prachtige creaties.
Boppie
Toch maak ik mij nu wel zorgen....TS in een dikke Focus...

Deze jongen werkt zich het RamBam en heeft een vaalroze 323 automaat uit 1998...

Prutte en zijn roversbende. .Oprutte!

Dire Straits heeft daar ooit een mooi liedje over gemaakt, Money for Nothing of zo... grinning smiley And we have to instal microwave ovens... sad smiley

Eerlijk is eerlijk, ik heb die FoFo gezien en het is echt een mooie auto. Degelijke poetsbeurt en een goede onderhoudsbeurt en hij heeft inderdaad een dikke bak. Ik vind de hatchback persoonlijk veruit de mooiste van het trio, alleen de 3-deurs is nog wat sportiever dan de 5-deurs.
D Elzinga
Lycan Capri
]

Prachtige creaties.

Toch wil ik ooit zo'n auto hebben:

Zelfs m'n ouders vonden hem te lelijk om aan te schaffen na serieuze overweging. grinning smiley
D Elzinga
Boppie
vaalroze 323 automaat

Misschien heeft meneer DoltRight nog poetstips voor je, kun je ook in een blinkende bolide rijden.drinking smiley

Ik wacht met smart op een pm. Misschien tegen een kleine vergoeding?
Mechanix
Eerlijk is eerlijk, ik heb die FoFo gezien en het is echt een mooie auto. Degelijke poetsbeurt en een goede onderhoudsbeurt en hij heeft inderdaad een dikke bak. Ik vind de hatchback persoonlijk veruit de mooiste van het trio, alleen de 3-deurs is nog wat sportiever dan de 5-deurs.

Dank je wel! Ben ook erg blij met de Focus en doet goed om te horen dat 'ie goed in de smaak valt.
D Elzinga
Lycan Capri
]

Prachtige creaties.

Die Kalos is niet verkeerd vind ik
Het VAG hok staat te hoog op z'n poten maar is verder ook niet verkeerd
Die Swift is even wennen maar ik denk dat ik er eerder zo een zou kopen dan de standaard hatchbacksmiling smiley

@B
We zijn weer een week verder....

FoFo al gerepareerd???
Anonieme bezoeker
Re: `04 Ford Focus Futura.
05-08-2019 12:50
Excuses voor de late reactie. Ik maakte de fout om uit te loggen en toen kon ik met geen mogelijkheid meer inloggen.
De sensor is nog niet gerepareerd, wél heb ik een ander rem probleem ondervonden eergisteren en meteen actie ondernomen en blokken + schijven voor besteld *
* Bij hard remmen trilde de auto, bij zacht remmen was er duidelijk ijzer op ijzer, en dit is niet een barrel van een paar 100 euro dus word er actie ondernomen. Mede doordat ik volgende week 300 kilometer moet sturen en de week daarop bijna 1000.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-08-2019 13:31 door DoeHetGoed.
Hey daar is de Seicento weer, waar het allemaal nee is begonnen big smile smiley

Wat is dat eigenlijk op je oude "DoltRight" profiel foto?

Veel succes met de remmen, ijzer op ijzer is niet best..
Anonieme bezoeker
05-08-2019 15:16
Zadelsnuiver
Hey daar is de Seicento weer, waar het allemaal nee is begonnen big smile smiley

Wat is dat eigenlijk op je oude "DoltRight" profiel foto?

Veel succes met de remmen, ijzer op ijzer is niet best..
Dat is een roestgat in een wielkast van diezelfde Seicento big smile smiley
Dank ze komen vrijdag binnen.
Overigens wat gevonden van de APKs van de afgelopen periode:
03-05-2019
Airbag- en/of gordelspansysteem functioneert niet goed
03-05-2019
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
10-07-2018
Fusee(kogel) te veel speling
10-07-2018
Stuurkogel of -koppeling te veel speling
19-07-2017
Fusee(kogel) te veel speling
19-07-2017
Band onvoldoende profiel
19-07-2017
Wiellager te veel speling
14-07-2016
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
14-07-2016
Band onvoldoende profiel 5.*.27
14-07-2016
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar 5.*.20
22-07-2015
Afstelling dimlicht 5.*.56
Geen heel gek lijstje toch? Meeste is doodgewone slijtage.
Wel opvallend veel slijtage in de wielophanging blijkbaar, is dat typisch voor de Focus?
Vond het inderdaad heel erg meevallen.
Zo voelt het dus om een auto te hebben wat géén barrel is, dan zijn de APK lijstjes ook een stuk korter en minder met roest gevuld nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-08-2019 13:53 door DoeHetGoed.
Wel ideaal dat je het makkelijk kan inzien, toen wij laatst bij een Fiatje gingen kijken had ik het kenteken opgezocht, kwamen aardig wat punten omhoog die er bij de APK nog gedaan moesten worden of waren gedaan. Die man verkondigde me dat de auto goed was opgeknapt en dat er van alles aan gedaan was, toen ik vroeg naar de punten die volgens de APK keuring naar voren waren gekomen begon hij aardig te stotteren. Heb de auto toen ook laten staan, naast het feit dat hij slecht aansloot en het spuitwerk ook te wensen liet. nut smiley
DoeHetGoed
wél heb ik een ander rem probleem ondervonden eergisteren en meteen actie ondernomen en blokken + schijven voor besteld *
* Bij hard remmen trilde de auto, bij zacht remmen was er duidelijk ijzer op ijzer.

Nee, dit was geen ander remprobleem Brad......

DIT was het remprobleem wat op het APK-formulier stondeye rolling smiley

"Mechanische onderdelen van het remsteem vertonen slijtage"

Vandaar dat ik zei dat her verstandig was er ASAP wat aan te doenwinking smiley nu heb je ijzer op ijzer
Anonieme bezoeker
06-08-2019 22:06
Lycan Capri
DoeHetGoed
wél heb ik een ander rem probleem ondervonden eergisteren en meteen actie ondernomen en blokken + schijven voor besteld *
* Bij hard remmen trilde de auto, bij zacht remmen was er duidelijk ijzer op ijzer.

Nee, dit was geen ander remprobleem Brad......

DIT was het remprobleem wat op het APK-formulier stondeye rolling smiley

"Mechanische onderdelen van het remsteem vertonen slijtage"

Vandaar dat ik zei dat her verstandig was er ASAP wat aan te doenwinking smiley nu heb je ijzer op ijzer
Begrijp dat dit inderdaad het probleem was. maar doel er op dat ik nu naast het ABS probleem dus ook dit erbij heb.
Het was namelijk geen ijzer op ijzer. Dat is iets van afgelopen weekend, vandaar dat ik direct de onderdelen besteld heb.
Wat Lycan bedoeld is dat de bende al op was. Nu is het meer dan op.
Wat Boppie zegt...... Wat Boppie zegt

HET WAS MET DE APK AL BIJNA IJZER OP IJZER
Ik zweer het 't is volle maan vanavond ofzo big smile smiley
Nope, da's de 15de pas winking smiley
Anonieme bezoeker
06-08-2019 23:38
Het hoeft niet in caps. Het komt anders ook wel over. Maar het is nu "meer dan op" en hoewel ik er eerder bij had moeten zijn was dit niet het geval, en gebeurt het nu alsnog.
Het kwam duidelijk niet over want jij (en je "handelaar"winking smiley bleven volhouden dat die ABS-sensor datgene was wat bedoeld werd met het APK-afkeurpunt.

Laat je de FoFo nu ook staan tot het nieuwe spul eronder gaat?

(Ik zei het op 6 Juli al smiling smiley )
Anonieme bezoeker
07-08-2019 00:22
Nee, die handelaar zei dat het lampje brandde en dat dit óf een sensor óf een ringetje was, die heeft niets gezegd over de slijtage aan het remgedeelte überhaupt.
Ik ga morgen met de auto langs diezelfde handelaar, daar blijft'ie staan en dan word't meteen gemaakt (en dan niet eens met mijn onderdelen dus die kunnen linea recta retour. Hij haalt zelf nieuw)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-08-2019 00:25 door DoeHetGoed.
Wordt jij nooit eens knettergek van jezelf?

Een mooie mantra voor je. Denken, denken en dan doen. Herhaal het eens een paar keer.
Weer een webshop blij, mag hopen dat je de retourkosten wel zelf betaalt?
DoeHetGoed
(en dan niet eens met mijn onderdelen dus die kunnen linea recta retour. Hij haalt zelf nieuw)

Waarom? Als jij die onderdelen heb gekocht scheelt dat hem geld, of heb je het verkeerde besteld?
Anonieme bezoeker
07-08-2019 14:42
Klopt, maar die onderdelen waren nog niet binnengekomen bij mij, dus zodoende. Overigens is retour het verkeerde woord, gewoon annuleren dus.
Overigens remt de Focus weer prima.

Dit was een oud blokje:

Dit is een nieuw blokje:
En dat was op 3 mei tijdens de APK al bekend
Dik 3 maanden verder is er eindelijk wat aan gedaan smiling smiley
Anonieme bezoeker
07-08-2019 16:31
Lycan Capri
Ja, daar kan je over door blijven praten. Punt is, ik had de auto pas de laatste week van Mei. De auto begon pas ijzer op ijzer geluid te geven en anders te remmen afgelopen Zondag, nu is't Woensdag en is't verholpen met nieuwe blokken.
Ik snap die "tough love" houding van Lycan wel, maar of je er echt iets mee gaat bereiken is een tweede en het wordt er ook niet veel gezelliger op (en laten we vooral niet vergeten dat het al een klein godswonder is dat dit topic nog niet opgepikt is)

DoeHetGoed, fijn dat de remmen aangepakt zijn, ga zo door thumbs up
(en laten we vooral niet vergeten dat het al een klein godswonder is dat dit topic nog niet opgepikt is)

kennelijk is een definitieve ban toch niet zo definitief meer na 25 pogingen met nieuwe accountnamen... Is ook allemaal niet zo makkelijk bij te houden met nog 1(?) actieve mod.
DoeHetGoed
Lycan Capri
Ja, daar kan je over door blijven praten. Punt is, ik had de auto pas de laatste week van Mei. De auto begon pas ijzer op ijzer geluid te geven en anders te remmen afgelopen Zondag, nu is't Woensdag en is't verholpen met nieuwe blokken.

En ik ga er ook nog even over door, tough "love"
Ik zal maar niet venoemen dat ee handelaar een oom is en het in mijn ogen had kunnen / moeten oplossen voor hij de FoFo verkocht aan z'n neefje

Verder neem ik aan dat jij nu wel hebt geleerd dat je in geval van zulke advies punten gewoon zo snel mogelijk moet handelen en niet denkt "ach, dat red t nog wel een jaartje hij is er immers niet op afgekeurd"

Voor het andere APK punt, dat lampje van de gordel / airbag even naar de dealer om uit te laten lezen welk systeem er precies fout is. Bij mijn Focus was het een kwestie van resetten
Anonieme bezoeker
07-08-2019 17:23
Ja ik zal wel even naar de dealer gaan binnenkort, goed idee!
Anonieme bezoeker
07-08-2019 20:19
Zadelsnuiver
Dank, volgende puntje word de ABS sensor. (Dat andere APK puntje is namelijk niet meer aan de orde, dat was wél verholpen)
DoeHetGoed
Zadelsnuiver
Dank, volgende puntje word de ABS sensor. (Dat andere APK puntje is namelijk niet meer aan de orde, dat was wél verholpen)

Huh? Dan hoef je dit:

DoltRight
Ja ik zal wel even naar de dealer gaan binnenkort, goed idee!

Ook niet meer te doen, want je enige 2 punten waren
  • een fout in het gordelspan / airbag systeem
  • mechansische delen van het remsysteem vertonen slijtage

Die laatste is nu opgelost omdat je er helemaal door heen zat
Die eerste gaat meestal niet uit zichzelf weg (kan wel weg gehaald worden als de auto aan "de computer" heeft gehangen) [of natuurlijk als er een gordelspanner / airbagmodule is vervangen]
Anonieme bezoeker
07-08-2019 22:04
Die "DoItRight" was ik niet om 17:23.
Die module is vervangen door de handelaar.
Deze discussie is gesloten.