Goedemiddag,

Nadat ik een jaar in mijn toen nieuw bestelde CLA 200d heb gereden ben ik voor een nieuwe uitdaging gegaan en moest de auto inleveren.
Nu heb ik sinds kort weer een andere baan en mag een nieuwe auto uitzoeken.

Vond de Kia Proceed een mooie auto, maar nadat ik erna in de Mercedes A klasse zat wist ik het al. Het zou de Mercedes worden, alleen de vraag was welke. Ik kon voor de A, de A limousine of de CLA gaan. Vind de CLA toch weer een mooie auto en het interieur ziet er fantastisch uit.

Uiteindelijk is het de onderstaande configuratie geworden:
Mercedes Benz CLA 180 DCT Business Solution AMG 2019
Mountaingrijs metallic
Panoramisch schuifdak
Dodehoekassistent
Plus Pakket
Connect package
Nightpakket

De reden dat ik niet voor de CLA 200 ben gegaan is puur vanwege de prijs en de eigen bijdrage die ik moest gaan betalen.
Ben al aan het rondkijken op diverse sites om de auto te chiptunen.
Dan zit ik op hetzelfde niveau als de CLA 200 of zelfs iets hoger.

De auto wordt in week 31 geleverd.
Met de dealer hou ik contact om de definitieve datum vast te stellen.

Nadat de auto geleverd is zal ik geregeld een review plaatsen.

Het aftellen is begonnen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-05-2019 09:16 door CLA Shooting Brake.
Dat klinkt als een mooie wagen, heb je geen plaatsjes van de configurator?
Of ik zelf een leaseauto zou laten chippen weet ik eerlijk gezegd niet, kan me niet voorstellen dat de baas of de leasemij daar gelukkig van wordt maar dat mag je helemaal zelf weten natuurlijk smiling smiley

Veel succes met wachten winking smiley
de 180 heeft toch 156pk. normaal is dat meer dan genoeg.

vind de vorige cla shootig break heel mooi. staat in me lijstje van te veel geld garage. maar dan als 45AMG.(in het roze (^_^) )

wel jammer dat ze wat klein zijn op de achterbank. maar blijft een leuke mercedes. kan niet wachten op je reviews.
Bedoel je niet ´Solution´? Als in; oplossing vertaald in NL. Soltution is niet eens een bestaand woord in het Engels...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2019 17:30 door 7783999.
Leuk!! Over chippen, als je dat moet doen heb je de verkeerde motor besteld. Ik zou dat niet doen met een auto die niet van mij is...

Wanneer komt de Benz binnen???
uwbuurman
Leuk!! Over chippen, als je dat moet doen heb je de verkeerde motor besteld. Ik zou dat niet doen met een auto die niet van mij is...

Het is precies hetzelfde motorblok. Zelfde blok als in de Megane met 3 verschillende vermogens. 115/140/160pk enkel andere mapping.
KadettRT
uwbuurman

Het is precies hetzelfde motorblok. Zelfde blok als in de Megane met 3 verschillende vermogens. 115/140/160pk enkel andere mapping.

Ik ben het wel eens hoor met uwbuurman. Het gaat er niet om of het slechts is voor de techniek, maar het is gewoon een truukje om de bijtelling/leaseprijs laag te houden. Beetje wel de lusten niet de lasten idee. Ik zou daar als werkgever niet aan mee willen werken en als leasemaatschappij al helemaal niet. Als je een splinternieuwe Benz kan betalen heb je dat soort foefjes niet nodig imho.
Ik heb van het weekend ermee gereden en moet wel zeggen dat je op zich wel genoeg vermogen hebt.
Op de snelweg zit je zo op de 160, wat voor mij meer dan genoeg is, dus twijfel nu wel over het chippen.

Zadelsnuiver
KadettRT
uwbuurman

Ik ben het wel eens hoor met uwbuurman. Het gaat er niet om of het slechts is voor de techniek, maar het is gewoon een truukje om de bijtelling/leaseprijs laag te houden. Beetje wel de lusten niet de lasten idee. Ik zou daar als werkgever niet aan mee willen werken en als leasemaatschappij al helemaal niet. Als je een splinternieuwe Benz kan betalen heb je dat soort foefjes niet nodig imho.
De verwachting is dat de auto in week 31 geleverd gaat worden. Van de dealer krijg ik nog een definitieve datum door. Ik kom in die week terug van vakantie, dus zou mooi zijn als ik hem daarna meteen kan ophalen.

uwbuurman

De "oude" 180 heeft 122 pk en de 200 heeft 156 pk. Deze motoren hebben een 1.6 turbo.
De huidige 180 heeft net als de 200 een 1.3 motor met turbo. In de 180 heeft de auto een vermogen van 136 pk en de 200 heeft 163 pk.

snelle willy
de 180 heeft toch 156pk. normaal is dat meer dan genoeg.

vind de vorige cla shootig break heel mooi. staat in me lijstje van te veel geld garage. maar dan als 45AMG.(in het roze (^_^) )

wel jammer dat ze wat klein zijn op de achterbank. maar blijft een leuke mercedes. kan niet wachten op je reviews.
Dits zoals ik hem heb samengesteld;

[www.mercedes-benz.nl]

Zadelsnuiver
Dat klinkt als een mooie wagen, heb je geen plaatsjes van de configurator?
Of ik zelf een leaseauto zou laten chippen weet ik eerlijk gezegd niet, kan me niet voorstellen dat de baas of de leasemij daar gelukkig van wordt maar dat mag je helemaal zelf weten natuurlijk smiling smiley

Veel succes met wachten winking smiley
Heel mooi, zeker met dat panorama schuifdak thumbs up velgen en AMG pakket zijn tegenwoordig bijna wel een must op alle nieuwe Benzen, zonder zijn ze net iets te gewoontjes imho.
Mooi! Dat panodak maakte dat ik er niet lekker meer in kon zitten, want het maakt het dak wel wat lager. Maar jij hebt ervaring met dit model, dus dag komt wel goed.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.