Jeep Compass 2018 problemen

Gepost door ATB Tan 
Aangezien we heel benieuwd zijn naar ervaringen van anderen bij deze onze ervaringen met deze aan ons in Maart 2018 nieuw geleverde auto.
Door aanhoudende problemen is de auto op een jaar tijd ca. 6 keer voor enkele dagen tot meerdere weken terug geweest bij de dealer, hieronder een opsomming;

Probleem met een soms goed hoorbaar "metalig" geluid bij het opschakelen in de versnellingen.
Parkeersensor (achter) blijft zelfs na uitschakelen contact, uitstappen en afsluiten van de auto doorpiepen.
Plots niet werkende bediening elektrische ramen, uiteraard meermaals bij het moeten trekken van een kaartje voor een parkeergarage !
Problemen met het U-connect systeem o.a. spontaan wegvallen Apple car-play verbinding (bekabeld) tot zelfs spontaan uitvallen van het/de gehele systeem/display.
Een vanaf nieuw levering niet werkend start-stop systeem.
Probleem met keyless-entry dat bij het handmatig wassen van de auto in een wasbox (niet op slot en sleutel in de zak) continue blijft proberen de auto te "openen" als er water achter de deurklink langs stroomt wat te zien is aan de continue nerveus reagerende knipperlichten. Ook werkt soms het afsluiten met het knopje op de deurklink niet en gaat dan bij het checken hiervan (door even te voelen aan de klink van het achterportier) het alarm van de auto af.

Na alle pogingen door de leverende dealer e.e.a. te herstellen middels o.a. vele "software updates" is de situatie nu zo;
Ik ontdekte zelf de gewoonte te hebben bij het achteruit inparkeren de motor uit te schakelen zonder eerst de achteruitversnelling (handmatige 6-bak) naar neutraal te zetten en in dit geval stopt de sensor dus idd niet meer met piepen, ondanks uitstappen en afsluiten van de auto. Mijn lease-bak (VW Passat) heeft hier geen probleem mee maar blijkbaar moet ik mijn slechte gewoonte aanpassen....

Probleem met de ramen en het U-connect systeem lijken opgelost sinds de laatste update, nu 2 maanden geleden. Het start-stop systeem bleek volgens de chef-monteur een veelvoorkomend probleem te zijn wat bij 7 andere klanten ook optrad. Hij vertelde mij tijdens een gezamenlijke testrit dat hij zelf uiteindelijk de oplossing hiervoor gevonden had. Met de nukken van het keyless-entry moeten we blijkbaar leren leven, is volgens de dealer een "nadeel van zo'n systeem". Helaas zelf geen ervaring met andere merken maar ik heb hier toch nog nooit eerder iemand over gehoord of iets over gelezen. Misschien kan iemand dit eens testen bij zijn auto ....

Het probleem met de versnellingsbak is echter het meest storende/verontrustende issue wat ondanks meerdere pogingen nog altijd niet opgelost is. Punt is ook dat het niet altijd optreedt dus lastig uit te leggen aan een monteur maar een testrit bij de voorlaatste keer bood uitkomst. Precies op het punt waar je de pook door de neutraal heen trekt is het hoorbaar, ongeacht of je nu snel of juist heel traag schakelt. Het is binnen zo goed hoorbaar dat zelfs onze kinderen op de achterbank op een gegeven moment vroegen wat voor geluid dat toch was, je gaat bijna twijfelen aan je eigen rijvaardigheid !? De monteur was er zeker van dat het niet in de bak zelf zat. De dealer dacht 2x het probleem te hebben gevonden dus is er inmiddels een motorsteun inclusief rubber vervangen en ook is er een modificatie aan het uitlaatsysteem uitgevoerd. Er werd gesproken over een minuscuul gaatje wat ergens moest zitten maar er niet was ??? Conclusie is dat het irritante geluid er nog steeds is. Laatst reed mijn vrouw weg nadat ik uitgestapt was en bleek het geluid van buitenaf echt heel luid te zijn. Het leek alsof er 2 loszittende metalen delen tegen elkaar klapten. Ik schrok er zelfs van !

De dealer heeft inmiddels het probleem bij de after-sales dienst van Jeep-Fiat neer gelegd met naar ons de mededeling "de ingenieurs zijn er mee bezig" maar na een stilte van ruim 6 weken heb ik zelf contact gezocht met Jeep. Na een eerste uitgebreide mail over de situatie en ondernomen acties vanuit Italië een vriendelijke Nederlandstalige dame aan de telefoon gehad die mij zeer begripvol te woord stond en eindigde met de mededeling dat ze er achteraan ging en ik snel iets zou horen. Helaas is dat nu ook al weer ruim 3,5 week geleden dus deze week mijn mail als reminder nogmaals gestuurd.

Mijn vrouw riep al jaren ooit eens een Jeep te willen rijden en bij het uitkomen van de nieuwe Compass dachten we eens "gek" te doen en hebben we de daad bij het woord gevoegd maar al deze toestanden hebben inmiddels wel tot gevolg dat de initiële blijdschap over onze nieuwe Jeep inmiddels omgeslagen is in een bak ergernis! We zijn inmiddels al zo ver dat we de laatste keer bij de dealer zelfs woorden kregen waarbij we aangaven dat we de koop liefst ongedaan zouden maken. De ergernissen liepen op waarbij de dienst doende service manager mijn vrouw toebeet "mevrouw, wat wilt u van mij !" waarop zij rustig antwoordde; "een goed rijdende en werkende auto meneer".

We zijn dus heel benieuwd of er andere bestuurders van de nieuwe compass zijn die dezelfde ervaringen hebben.
Is er geen specifiek merk/model forum ? Heb je wellicht meer kans. , Route bereik.

Eventueel eigenaren van de Fiat versie zoeken? Die hebben wellicht hetzelfde probleem?

Dat metalige geluid tijden neutraal schakelen.. dat zou niet iets met schakelstangen/ kabels kunnen zijn die elkaar ergens raken?
Als het geluid ook in stilstand waarneembaar is.. zou je kunnen overwegen de auto op de brug te zetten en eronder gaan luisteren bij het schakelmechanisme.

Sterkte ermee.
Vervelend dit soort problemen. De importeur FCA is erg gevoelig als een berijder zelf belt. De dealer krijgt minder voor elkaar. En zolang de melding maar gemaakt is en vast ligt (zorg dat je dealer dit schriftelijk/mail bevestigt) valt dit bij een procedure altijd onder de garantie. Vervelend, maar niet zo erg als een kroeg zonder bier.
Tsja JEEP.... Just Empty Every Pocket, alle kwaaltjes en mankementen worden gewoon bedekt onder de mantel liefde voor de auto.
Ben zelf ook een Jeep liefhebber/sleutelaar/rijder, maar voor de betrouwbaarheid staat er hier gewoon een Nissan naast de Jeep.winking smiley

Wat dat metalige geluid betreft... ik vermoed dat dit geluid bij de tussenbak wegkomt, staat de difflock in de tussenbak niet per ongeluk (of door een storing) ingeschakeld?
Anonieme bezoeker
Re: Jeep Compass 2018 problemen
20-05-2019 22:56
Neem gewoon een advocaat in de arm, dat ding lijkt mij gewoon niet markt conform. Gewoon eisen dat ze het binnen een week oplossen, en anders geld terug.
Beste ATB

Onderstaand is zo herkenbaar, ik rij zelf een Jeep Compass MY 18.....ook bij mij lijkt het alsof er een terug-slag in de uitlaat zit, vooral bij een koude motor....die opwarmt dan is het heel erg.
Ook het continu oplichtende alarmlichten met handmatige autowassen is herkenbaar....inmiddels ben ik hier immuun voor geworden.
Software update was bij mij nog niet zo simpel, schijnbaar hadden ze tussendoor ook van software verwisseld....het gevolg was...ik moest maar wachten totdat......op een gegeven moment heb ik ook “Italië” gebeld....en ik moet wel zeggen dat ik snel teruggebeld ben....met als gevolg...opeens was mijn software klaar...
Nou software update bracht een kleine verbetering ....gelukkig schakelt nu mijn climate control niet spontaan meer uit..
Een ander storend punt vind ik het versnellingsbak geluid....je hoort de bak erg goed....en het terug schakelen naar bv 2 .....en je laat de koppeling zachtjes los...dan krijg je het gevoel alsof de bak een “klap” krijgt....je hoort gewoon de tandwielen klapperen zou ik bijna zeggen...

Al met al....was mijn vrouw ook helemaal lyrisch over Jeep.... momenteel is ze blij dat ze een Suzuki rijd...en zit ik met een auto waarbij de liefde over is....dus het zal geen Jeep meer worden voor mij.
De dealer heeft aan mij verteld ( terugslag uitlaat) dat het een producteigenschap is....daar kun je het dan mee doen..

Probleem met een soms goed hoorbaar "metalig" geluid bij het opschakelen in de versnellingen.
Parkeersensor (achter) blijft zelfs na uitschakelen contact, uitstappen en afsluiten van de auto doorpiepen.
Plots niet werkende bediening elektrische ramen, uiteraard meermaals bij het moeten trekken van een kaartje voor een parkeergarage !
Problemen met het U-connect systeem o.a. spontaan wegvallen Apple car-play verbinding (bekabeld) tot zelfs spontaan uitvallen van het/de gehele systeem/display.
Een vanaf nieuw levering niet werkend start-stop systeem.
Probleem met keyless-entry dat bij het handmatig wassen van de auto in een wasbox (niet op slot en sleutel in de zak) continue blijft proberen de auto te "openen" als er water achter de deurklink langs stroomt wat te zien is aan de continue nerveus reagerende knipperlichten. Ook werkt soms het afsluiten met het knopje op de deurklink niet en gaat dan bij het checken hiervan (door even te voelen aan de klink van het achterportier) het alarm van de auto af.

Na alle pogingen door de leverende dealer e.e.a. te herstellen middels o.a. vele "software updates" is de situatie nu zo;
Ik ontdekte zelf de gewoonte te hebben bij het achteruit inparkeren de motor uit te schakelen zonder eerst de achteruitversnelling (handmatige 6-bak) naar neutraal te zetten en in dit geval stopt de sensor dus idd niet meer met piepen, ondanks uitstappen en afsluiten van de auto. Mijn lease-bak (VW Passat) heeft hier geen probleem mee maar blijkbaar moet ik mijn slechte gewoonte aanpassen....

Probleem met de ramen en het U-connect systeem lijken opgelost sinds de laatste update, nu 2 maanden geleden. Het start-stop systeem bleek volgens de chef-monteur een veelvoorkomend probleem te zijn wat bij 7 andere klanten ook optrad. Hij vertelde mij tijdens een gezamenlijke testrit dat hij zelf uiteindelijk de oplossing hiervoor gevonden had. Met de nukken van het keyless-entry moeten we blijkbaar leren leven, is volgens de dealer een "nadeel van zo'n systeem". Helaas zelf geen ervaring met andere merken maar ik heb hier toch nog nooit eerder iemand over gehoord of iets over gelezen. Misschien kan iemand dit eens testen bij zijn auto ....

Het probleem met de versnellingsbak is echter het meest storende/verontrustende issue wat ondanks meerdere pogingen nog altijd niet opgelost is. Punt is ook dat het niet altijd optreedt dus lastig uit te leggen aan een monteur maar een testrit bij de voorlaatste keer bood uitkomst. Precies op het punt waar je de pook door de neutraal heen trekt is het hoorbaar, ongeacht of je nu snel of juist heel traag schakelt. Het is binnen zo goed hoorbaar dat zelfs onze kinderen op de achterbank op een gegeven moment vroegen wat voor geluid dat toch was, je gaat bijna twijfelen aan je eigen rijvaardigheid !? De monteur was er zeker van dat het niet in de bak zelf zat. De dealer dacht 2x het probleem te hebben gevonden dus is er inmiddels een motorsteun inclusief rubber vervangen en ook is er een modificatie aan het uitlaatsysteem uitgevoerd. Er werd gesproken over een minuscuul gaatje wat ergens moest zitten maar er niet was ??? Conclusie is dat het irritante geluid er nog steeds is. Laatst reed mijn vrouw weg nadat ik uitgestapt was en bleek het geluid van buitenaf echt heel luid te zijn. Het leek alsof er 2 loszittende metalen delen tegen elkaar klapten. Ik schrok er zelfs van !

De dealer heeft inmiddels het probleem bij de after-sales dienst van Jeep-Fiat neer gelegd met naar ons de mededeling "de ingenieurs zijn er mee bezig" maar na een stilte van ruim 6 weken heb ik zelf contact gezocht met Jeep. Na een eerste uitgebreide mail over de situatie en ondernomen acties vanuit Italië een vriendelijke Nederlandstalige dame aan de telefoon gehad die mij zeer begripvol te woord stond en eindigde met de mededeling dat ze er achteraan ging en ik snel iets zou horen. Helaas is dat nu ook al weer ruim 3,5 week geleden dus deze week mijn mail als reminder nogmaals gestuurd.

Mijn vrouw riep al jaren ooit eens een Jeep te willen rijden en bij het uitkomen van de nieuwe Compass dachten we eens "gek" te doen en hebben we de daad bij het woord gevoegd maar al deze toestanden hebben inmiddels wel tot gevolg dat de initiële blijdschap over onze nieuwe Jeep inmiddels omgeslagen is in een bak ergernis! We zijn inmiddels al zo ver dat we de laatste keer bij de dealer zelfs woorden kregen waarbij we aangaven dat we de koop liefst ongedaan zouden maken. De ergernissen liepen op waarbij de dienst doende service manager mijn vrouw toebeet "mevrouw, wat wilt u van mij !" waarop zij rustig antwoordde; "een goed rijdende en werkende auto meneer".

We zijn dus heel benieuwd of er andere bestuurders van de nieuwe compass zijn die dezelfde ervaringen hebben.[/quote]
Ik heb net dezelfde problemen met de de jeep compass. Hoe is het met dat geluid afgelopen? Bij mij hebben ze er ook nieuwe motorsteunen ondergestoken en de sofware geupdate, maar het is er nog steeds. Heb de indruk dat het enkel is wanneer hij koud staat. Is echt irritant
Stijn 9033903
Ik heb net dezelfde problemen met de de jeep compass. Hoe is het met dat geluid afgelopen? Bij mij hebben ze er ook nieuwe motorsteunen ondergestoken en de sofware geupdate, maar het is er nog steeds. Heb de indruk dat het enkel is wanneer hij koud staat. Is echt irritant

We hebben noch ATB Tan, noch Maikel Nieuwenhuis hier ooit nog teruggezien na hun ene post, dus verwacht geen antwoord...
Heel kort Googelen leert mij dat Maickel Nieuwenhuis inmiddels geen Compass meer heeft...
Beste Stijn & Tydelyck,

Klopt idd dat ik er niet meer op terug gekomen, ook vanwege het feit dat er na de reactie van Maickel niemand meer bij kwam met identieke ervaringen. Bij deze maak ik jullie graag alsnog deelgenoot van deze "never ending story" ....

Na de initiële acties van de BUGA (in samenwerking met de importeur) en de mededeling dat ze geen verdere problemen konden ontdekken hebben ze ons een tijdje genegeerd. Hierop heb ik een officiële klacht per aangetekende brief gestuurd naar zowel de levende dealer (BUGA Antwerpen) als de importeur in Brussel waarop ik direct reactie ontving dat ze de kwestie verder gingen onderzoeken. Onze Compass is kort hierop door de dealer opgehaald en is vervolgens ca. 6/7 weken weg geweest (wel keurig met gratis leenauto). Na diverse keren reclameren of het nog lang ging duren is deze uiteindelijk weer omgewisseld met de mededeling dat het probleem (bijgeluiden tijdens het opschakelen) opgelost zou zijn. Ik kreeg er zelfs een officiële brief achteraan met de mededeling dat er in principe geen probleem was en dat als het er al zou zijn dat dit absoluut geen schade zou berokkenen aan de motor/auto. De Compass voldeed 100% aan de fabrieksspecificaties en er was geen probleem. Om hun woorden kracht bij te zetten werd de fabrieksgarantie van 2 jaar verlengd tot 4 jaar en daarbovenop kregen wij ook nog eens de eerstkomende 3 onderhoudsbeurten gratis, op zich natuurlijk prima.

Het geluid was er natuurlijk nog steeds maar omdat we het zat waren weg te worden gezet als een zeik klant die onzin uitkraamt hebben we het verder maar zo gelaten. Nu wil het toeval dat ik recent een monteur gesproken heb die mij de mogelijkheid opperde dat het geluid veroorzaakt wordt door onverbrande benzine die in de uitlaatdemper alsnog tot ontbranding komt. Dit zou dan veroorzaakt worden door het feit dat er nog brandstof ingespoten wordt nadat je bij een opschakel actie het gas al los gelaten hebt, meer specifiek als je de koppeling een fractie eerder in trapt dan dat je het gas los laat. Hiervoor zou dan een aanpassing in de programmering van het motormanagement moeten plaatsvinden. Hij gaf mij verder de tip eens de proef op de som te nemen door bij het opschakelen heel bewust het gaspedaal een fractie eerder los te laten alvorens de koppeling in te trappen. Voelt erg onnatuurlijk aan maar dit werkt dus echt want dan is het geluid er dus niet. Ook mijn echtgenote, die absoluut a-technisch is, heeft dit uitgetest en zij ervaarde hetzelfde, het geluid is er bij deze methode niet.

Het is ook niet zo dat je heel opzichtig eerst het gas los moet laten alvorens de koppeling in te trappen maar het is echt een kwestie van een fractie van een seconde die het verschil al maakt. Kwestie van dat het motormanagement bij gas los het sein krijgt de inspuiting direct te stoppen, blijkbaar.

@Stijn; zou je dit misschien ook eens willen uitproberen ?
Heel benieuwd naar je eventuele bevindingen !
Beste Stijn, Tydelyck en ATB Tan,

Ja, ik moet jullie helemaal gelijk geven dat ik idd ook niet meer gereageerd hebt, ook ik voelde me als iemand die in een woestijn staat te roepen, en ik had helaas ook geen medestanders, behalve ATB Tan...maw moeilijke discussies met de dealer die natuurlijk zegt dat het aan mij ligt...pfff.
In mijn eerder verhaal geef ik ook al aan dat het lijkt of er een naverbranding plaatsvindt....hartstikke leuk natuurlijk als je in een rally auto zit, maar voor een Jeep overbodig is mijn mening.
Nou toen kwam de 2e beurt eraan waarbij ik een ongelooflijk bedrag (500 euro) moest neerleggen (ben zelf automonteur geweest) dus ik stelde kritische vragen waarom het zo duur moest zijn voor een beetje olie, oliefilter en inspectie, nou ik hoop dat jullie begrijpen dat ik niet meer de meest favoriete klant was.

Al met al was ik er klaar mee, het merk Jeep kon mij niet meer bekoren, dus ik ben op zoek gegaan naar een ander merk waar ik in het verleden goede ervaringen mee had, ik kreeg gelukkig een zeer goede inruilprijs terug en kon hierdoor overstappen op Mazda....heerlijke auto!!!

Van de buitenkant is de Jeep een zeer mooie auto en heb ik ook altijd positieve reacties gehad, het merk spreekt voor een hoop mensen de nodige verbeeldingen aan.
Alleen de mensen die daadwerkelijk het merk rijden weten wel beter, en ik wil hier zeker geen mensen te kort doen die het merk in hun hart dragen (zie het net als Citroen liefhebbers) maar voor mij NOOIT geen Jeep meer.

Gr.Maickel
Veel dank voor jullie updates!
Tydelyck
We hebben noch ATB Tan, noch Maikel Nieuwenhuis hier ooit nog teruggezien na hun ene post, dus verwacht geen antwoord...
En dan komen ze allebij nog op dezelfde dag terug dat een ander met zijn enige post een oud topic afstoft. Hoe freaking toevallig is dat dan! drinking smiley
Gewoon geabonneerd op het topic...

Wel mooi dat er gereageerd is, en inhoudelijk! thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-12-2020 16:59 door Elco.
Kan er inmiddels een "boek" over schrijven ...

Aangezien de relatie met de leverende dealer in Antwerpen enigszins vertroebeld was en wij letterlijk op de NL-B grens woonachtig zijn heb ik de B invoerder gevraagd of we deze gratis beurten ook mochten "verzilveren" bij een NL dealer (naam zal ik niet noemen omdat hij ons ook maar als klant geërfd heeft) op 8 km. van onze woonplaats en daar hadden ze geen probleem mee. Bij de eerste beurt afgelopen April was de chef werkplaats uiteraard benieuwd naar de historie en hij bood aan onze klacht toch nog eens te bekijken. Bij het ophalen na de beurt gaf hij aan niets gehoord te hebben maar of we anders samen even een ritje konden maken, prima natuurlijk. Tijdens de rit het geluid meermaals laten horen en toen hij het stuur onderweg overnam om zelf te testen lukte dat hem ook. Hij gaf wel aan dat het alleen hoorbaar was als je flink in de toeren doortrok maar daar was ik het uiteraard niet mee eens, doortrekken tot 2500-2750 RPM voor een turbo motor die zijn max koppel heeft tussen ca. 2000 en 3500 RPM lijkt mij niet wereldschokkend. Daarbij komt dat ik nu ontdekt heb dat het probleem zit in het momentum van gas los/ontkoppelen en dat het toerental niets uitmaakt, toeval dus.

Enfin, de beste man dacht aan een probleem in het uitlaatsysteem en bood aan het complete uitlaatsysteem van hun identieke demo Compass over te bouwen naar onze auto om zijn idee te staven. Hij zou de volgende dag bij een rit met hun demo eerst eens kijken of die niet hetzelfde probleem had. Na enkele dagen belde de man mij keurig terug met de mededeling dat hun demo auto exact hetzelfde "probleem" vertoonde. Sterker nog; er was inmiddels ook nog een Compass van een andere klant voor onderhoud binnen geweest en die had ook hetzelfde probleem ?! Zijn conclusie was dat er wel een geluid is maar dan alleen bij extreem door trekken in de toeren en niet bij een normale rijstijl.
Hierna hebben mijn echtgenote en ik besloten hier verder geen negatieve energie meer in te steken ....

Enkele weken geleden was ik in gesprek met de eigenaar van de dorpsgarage waar onze 2e auto en de auto's van onze zoon en dochter in onderhoud zijn. Hij verkoopt ook nieuwe Fiat's o.b.v. samenwerking met een Fiat dealer en kent uiteraard de techniek. Had toevallig ook een jong gebruikte Compass staan dus bij het aanhoren van mijn verhaal gaf hij mij de sleutels om eens te testen. "Ik heb het nog nooit gehoord" meldde hij mij nog lachend .... Mijn zoon was erbij en na de eerste km's konden we elkaar al lachend aankijken en, hoewel iets gedempter dan bij onze Compass, deze had exact hetzelfde probleem.

Na het terugbrengen van de auto en de mededeling dat de zijne hetzelfde geluid maakt belde hij mij een paar dagen later nog op om mij te "bedanken" voor het attent maken want nu hoort hij het ook bij elke rit :-) Hij kwam, na wat navraag bij een collega, enkele dagen later bij mij met het vermoeden van de naverbranding en de tip om eens wat te experimenteren met dat koppelmoment.

Ligt het aan ons als we het vreemd vinden dat een importeur van auto's uit het Fiat concern dit probleem niet kan verhelpen of in ieder geval onder de aandacht kan brengen bij de fabriek in Italië ?! Als je in NL of B het 0800 nummer van de klantenservice kiest krijg je keurig een Nederlands of Vlaamstalige dame aan de telefoon die gestationeerd zijn in Italië, we hebben beide dames over de afgelopen paar jaar veelvuldig gesproken en hoewel we altijd beleefd zijn gebleven vinden ze ons inmiddels niet zo aardig meer. Vasthoudendheid tonen bij het niet accepteren van de repeterende mededeling "onze technisch specialisten zijn ermee bezig, u zult echt geduld moeten hebben" met als gevolg telefoon gesprekken van ca een half uur wordt blijkbaar niet op prijs gesteld.

Zit zelf al tig jaar in verkoop en de "lastige klant" spelen bij een training/rollenspel was altijd al mijn favoriet :-)
Conclusie mag zijn dat we niet zo heel gelukkig meer zijn met onze beslissing tot aankoop van de Compass (understatement)

Denk er nu over om eens naar een gespecialiseerde chiptuner te gaan voor een diagnose maar buiten de euro's die dat gaat kosten zit ik dan ook weer met onze verlengde garantie die nu nog doorloopt tot Maart 2022....

Groeten,
Ton
Een importeur is veelal slechts een boekhoudkundige en marketing afdeling...... Techniek is daar veelal niet tot "kernactiviteit" gegroeid. Laat staan het oplossen van problemen, dan heb je namelijk een werkplaats nodig met wat monteurs die wel betrokken zijn en die kosten geld.....
Waarheid als een koe (helaas) Pietzoveel :-(
Heb voor de beeldvorming nog een passende profielfoto toegevoegd uit 2018 toen we nog heel blij waren.
Wat ik me afvraag, is of de Renegade en de Fiat 500X er dan geen last van hebben. Die hebben dezelfde techniek.
Dit is idd een goede vraag ( Fiat 500x , Renegade) wat ik wel weet is dat het de 1.4 multiair motor betreft.
Volgens mij hebben de nieuwe firefly motoren er niet last van.
Wauw wat een gezeik zeg!

Het lijkt alsof de fabriek in Mexico waar de compass wordt gebouwd slecht is?

Ik heb met m'n 500X nergens last van. Mijn enige klachten:

Traag Uconnect systeem >>> Na laatste beurt en update stukken beter
Batterij sleutel elk jaar leeg

Dat van de keyless entry in de wasbox herken ik maar snap met alle respect niet wat hier erg aan is. De knipperlichten gaan soms ff aan, tja.

Al met al ben ik al ruim 3 jaar zeer tevreden en zou de 500X iedereen aanraden.

Bij een grote beurt heb ik een keer de compass als leen auto gehad (1.4 MA met DDCT bak). Reed prima maar wat lomper/Amerikaans t.o.v. de 500X. Wel lekker cruisen.
Zitpositie en stoel stukken minder dan de 500X.

Met 2 kleine kinderen wordt mijn volgende auto waarschijnlijk een Kadjar. De 500X is nu toch best krap qua kofferbak. Ook vindt m'n zoontje van 2 het leuk om met z'n voeten in m'n rug te duwen :P.
De Compass lijkt me de betere gezinsauto, maar vind de stoelen niet zo fijn.

Succes en hopelijk worden jullie problemen opgelost

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-12-2020 22:05 door Fiat500xdriver.
Bedankt voor jullie reacties!
Blij dat ik soortgenoten heb gevonden. Blijkbaar hebben we toevallig dezelfde dealer Buga Auto Antwerpen.
De problemen van het irritant geluid begonnen 2 maand na aankoop en hier hield het echter niet bij op.
Mijn elektronica begon volledig te flippen door een slechte batterij . Ook het start/stop systeem werkte niet naar behoren.
Deze problemen zijn echter van de baan. Momenteel hapert de raambediening aan de chauffeurskant voor de passagier vooraan.
Heb in het verleden via test aankoop juridische stappen trachten te ondernemen en kreeg het antwoord van hun advocaat dat hij aan de technische specificaties voldeed, dat er echter een probleem was aan de uitlaat. Deze update van het uitlaatsysteem werd in de zomer uitgevoerd en laat het nu net de zomer zijn waar je het geluid praktisch niet hoort. Wanneer de herfst plots in aantocht was, was het er terug. Heb van Buga ook twee onderhoudsbeurten ter compensatie gehad waarvan er 1 gepland staat 11 januari. Dossier is terug geopend en deze keer kunnen ze het oplossen. Ik ben niet van plan mijn schakelmoment op een onnatuurlijke manier tot stand te brengen en mijn auto steeds te laten voorverwarmen zeker niet met een benzinemotor.
BTW ik werk voor dezelfde groep CNH en er zijn genoeg collega's die met een jeep rijden die dit niet hebben. Hoogst waarschijnlijk de pech gehad dat die op een maandag gemaakt is :-(

Groeten

Stijn

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-12-2020 18:33 door Stijn 9033903.
Toevallig beide een trekhaak?
Beste Stijn.

Idd toevallig dat jij de compass ook via Buga gekocht hebt. Ik ben heel benieuwd welke oplossing ze uiteindelijk uitgedacht hebben. Zou je mij op de hoogte willen houden of het probleem idd opgelost is en hoe ?

Bedankt alvast !
Gr.
Ton
Hallo Stijn,

Is zoals toegezegd je probleem inderdaad opgelost tijdens de beurt van 11 januari ?
Zo ja wat hebben ze precies gedaan ?, ben heel benieuwd.

gr.
Ton

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-01-2021 19:56 door ATB Tan.
Beste Tan,

Het probleem wordt veroorzaakt door het vliegwiel en is typisch voor dat motormodel zei één van de meestergasten. Denk dat we er mee zullen moeten leren leven. Koppelmoment een fractie later helpt, maar voelt iets onnatuurlijker. Raamprobleem is opgelost door nieuwe kabelboom.
Ik hoop dat het eindelijk gedaan is. Van mijn motormanagement moeten ze afblijven, want is afgesteld.

Groeten
Stijn
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.