Seat altea 1.6/1.8/2.0

Gepost door Robin 6789547 
Hallo,

Ik ben momenteel op zoek naar een andere auto.
Bezit momenteel een opel astra h 1.6 uit 2005.
Nu heb ik me oog laten vallen op een seat altea.
Ik lees verschillende reacties, wil zelf liever een auto met iets meer power vandaar dat ik aan de 1.8 of 2.0 denk.
Nu ben ik benieuwd naar jullie meningen voor diegene die bekend is met deze type auto.
Mijn budget is ongeveer 4000 euro.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-05-2019 23:09 door Robin 6789547.
Toevallig ben ik aan het kijken voor iemand naar ook een Altea. De T(F)SI blokken hebben een hoog verbruik voor zover ik heb begrepen.
Kijk even in dit artikel bij het kopje TFSI en TSI:
Kleine motoren, grote problemen. Ik denk dat je rond 2008 shopt namelijk, en dan heb je liever niet de 1.8 of 2.0 TFSI.

De 1.4 TSI 122/125pk is relatief betrouwbaar van de TSI-motoren uit die jaartallen. Mijn schoonouders hebben een 2009 Altea en volgens mij al een ton probleemloos op de klok staan. Let op, de 140 en 160pk uitvoeringen (al was die laatste dacht ik niet in een Altea leverbaar) kennen wel hun TSI-kwaaltjes.
De meest betrouwbare motor is met afstand de 1.6 met 102 pk, de motor heeft voor deze auto niet heel veel vermogen. De 1.8 TSI en 2.0 TSI zou ik afraden, deze motoren zijn berucht om het olieverbruik, zie op de site van Hartog tuning. De 1.4 TSI met 125 pk is nog een alternatief, maar is zeker niet probleemloos.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close