Polini - Seat Ateca FR

Gepost door Polini 
Polini - Seat Ateca FR
23-04-2019 22:23
Dag allen,

De "oer" forummers weten nog wel wie ik ben smiling smiley denk ik. Anyway, we worden volwassen. Althans, van Pandaatje met spinners naar tegenwoordig een 13 in een dozijn Peugeot 308 SW met alles erop en eraan. Lang leve de 14%

Echter, daar is een eind aan gekomen. De 308 SW wordt over een paar maandjes 4. Omdat ik niet geloof in elektrisch op dit moment, heb ik de eNiro, Kona & model 3 laten staan.

Omdat toch alles 22% geworden is werd de keuze een stuk lastiger op autogebied. Het leasebudget laat een hoop toe, maar wil het liefst een auto met zoveel mogelijk opties.

De nieuwe Focus viel af, dashboard loopt recht af waardoor vrouwlief met benen tegen het dashboard zat ( met oog op de maxi cosi achterin)
Andere SUV's als Quasqai, CX5, Tucson, Sportage& Kodiaq vanwege of te trage motorisatie, lelijk, te weinig ruime, overhellen/niet fijn rijden, fiscaal onaantrekkelijk.

Mijn shortlist was als volgt:

Opel Insignia ST
Peugeot 3008
Seat Ateca

De Opel viel snel af, in 2019 werd de BPM omhoog gegooid, en het basismodel werd uiteindelijk zo geprijsd dat het voor mij niet meer aantrekkelijk was. Verder was ik nooit Opel liefhebber, tot ik in deze auto gereden had. Wat rijd dit geweldig! Wel moet je minimaal voor de 165 PK gaan. Afhaker was ook de lengte, met bijna 5 meter toch wel een dingetje.

Peugeot was de volgende waar ik naar ging kijken. Ook daar liep ik tegen wat zaken aan. De Blue Lease pakketten waren zo ingedeeld dat bij de 1 een panoramadak zat maar weer niet comfort stoelen, en bij het andere Blue Lease pakket weer andersom. Een oplossing zou een Allure zijn. Echter was dit weer fiscaal onaantrekkelijk. Dit met de wat mindere ruimte was de reden om voor de Seat te gaan. Jammer want het is een hele mooie auto om te zien! De 1.2 is prima in de 3008 ( in de 5008 zou ik het niet doen)

Door naar de Seat Ateca. Hierbij direct gekozen voor de 1.5 TSI, wat komt dat fantastisch vooruit! Uiteindelijk de keuze gelegd op de volgende uitvoering en opties:

Seat Ateca 1.5 TSI FR Business Intense
Velvet Red ( zie je niet veel rijden, en wil af van de standaard zakelijke kleuren smiling smiley )
Panoramisch schuif/kanteldak
Virtual Cockpit
Chrome pakket
Full Link
Beats Pakket
Winter pakket (voor de warme billetjessmiling smiley )
Verwarmde voorruit
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel

Eigenlijk alles erop en eraan behalve Adaptive Cruise Control. Ga ik toch niet gebruiken. Ben benieuwd wat jullie van de gekozen auto vinden. Er was niet veel te vinden hier op het forum, hoop dat t in de smaak valt smiling smiley. De auto verwacht ik over een paar maandjes. Voor nu even wat plaatjes van Internet

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-04-2019 23:07 door Polini.
Look he’s back!
Nog steeds elburger?

Veel plezier met de voorpret! Een rode auto is altijd een goede keus! thumbs up
Het begon toch allemaal met een Polini uitlaat? winking smiley
@ Hotdog, tnx man! Nee tegenwoordig RotterdammerT smiling smiley haha. Ja de rode 106 Rallye blijft mijn favo, vandaar deze ook in het rood.

@ TL hahahaha inderdaad, met een scooter er omheen hahaha :P
Da's wel een hele lekkere Ateca. Ben wel benieuwd hoe dat loopt met die 1.5 TSI. Die schijnt wel erg fijn te zijn.
Een Ateca is niet iets om warm van te worden, maar in zo'n kleur is het al een stuk beter te pruimen smiling smiley Nette uitvoering ook thumbs up
@Kristian, de 1.5 loopt geweldig! 150 pk is prima! De 1.0 vind ik zelf wat minder. Ben zelf wel een doorrijder en mis met dit blok helemaal niets

@Wouter82 Eens, vrouwlief wilde ook hoog rijden , dus na de Insignia kwam haar wens uit haha. Vind het dashboard persoonlijk wat saai, maar heb nu een glimmend console in de 308 en daar wordt ik helemaal gek van om steeds schoon te maken. De Ateca heeft gewoon wat ie moet hebben, dat virtuele dashboard is ook erg gaaf. De Tiguan bijvoorbeeld werd te duur (ging richting de 50k). Persoonlijk vond ik de CX-5 ook wel mooi, maar helaas ze vond de grille lelijk....... Argh smiling smiley
Heb niks met die auto maar zo in FR trim ziet het er wel leuk uit. Veel plezier ermee
De FR trim en het kleurtje halen m op. Prima verschijning zo!
En leuk dat je weer terug bent!
Wouter82
Een Ateca is niet iets om warm van te worden, maar in zo'n kleur is het al een stuk beter te pruimen smiling smiley Nette uitvoering ook thumbs up

Eens! Heb het niet zo op SUF's maar held dat je tenminste een (felle) kleur hebt gekozen tussen het verder grijs zilver wit en zwart wat de boventoon heeft hier in NL.
Ha die Polini, mijn aandacht werd inderdaad getrokken door de bekende naam van vroeger big smile smiley
Man, wat was het forum toen bij tijd en wijlen nog lachen met een hoop geouwehoer wat in no-time uit de hand liep grinning smiley

Knappe Ateca heb je samengesteld. Juiste motor, lekker uitgerust en een knallend kleurtje. Niets mis mee thumbs up
Ja het forum is inderdaad wel wat saaier geworden merk ik smiling smiley. Maar goed kan weer opleven misschien. Ik kan me nog herinneren dat menig pc vastliep door mijn posts met afbeeldingen hahaha
Polini... was dat niet iets met brommers of scooters? Grote offtopic? Lang, lang geleden...
Welkom terug!

Mooi samengestelde SUV! Lekkere uitrusting en kek kleurtje thumbs up
Mooie wagen geconfigureerd! Weer wat extra kleur in Nederlandspinning smiley sticking its tongue out
Succes met het wachten.
Sympathieke cross-over deze Seat. Fijn kleurtje ook. Proficiat!

mvrgr, m'ns
Ondertussen afgelopen vrijdag de Seat bij de dealer opgehaald. Wat een fijne bak!! Erg ruim van binnen. Een aanrader smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2019 21:50 door Polini.
Die meegespoten wielkastranden ben ik niet zo'n fan van, maar er staat al met al wel een dik apparaat. De digitale tellers zijn ook mooi. Seat heeft de mooiste die er zijn, wat mij betreft, zo met die twee meters aan de zijkant ernaast.
Veel plezier ermee!
Erg mooie auto, vooral door de kleurkeuze. Compliment.

Ben het met Barri eens over de wielkastranden. Die hadden ze dan beter helemaal weg kunnen laten.
Seat lift mooi mee met de SUV-trend bij VAG en biedt daarbinnen de betere setup, vind ik. Dus goeie keus.
Thanks! Wat betreft de wielkastranden ben ik het helemaal met jullie eens. Dat is helaas minder. Maja , daar doen we niks meer aan
Mooie wagen met een lekker kleurtje en fijn blok! Geniet er van!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.