Nieuwe bolide op komst....opnieuw een V60...

Gepost door Majortom 
Na bijna 4 jaar jaar trouwe dienst van mijn huidige leaseauto kreeg ik een paar weken geleden het verzoek van de leasemaatschappij om een nieuwe leaseauto uit te zoeken, omdat mijn V60D6 in Juni ingeleverd moet worden.....

Omdat het een leasemaatschappij betreft waarvan ons bedrijf zelf de grootste afnemer ( en ook medeaandeelhouder) is, is de keuze niet zo breed als b.v. bij directlease of leaseplan, maar gelukkig wel voldoende om iets leuks te kunnen kiezen. De shortlist was voor mij snel gemaakt tussen de Duitse 3 en Volvo....Twee kandidaten die ook wel aantrekkelijk vond en waar ik misschien wel een proefrit aan wilde wagen, de Lexus ES 300H en de DS 7, waren niet mogelijk.
Audi A4 viel eigenlijk gelijk af vanwege tot tweemaal toe slechte ervaringen met Audi's en zo mogelijk nog slechtere ervaringen met 3 verschillende dealers en een niet meer dan redelijke service van de vierde.... Bovendien vind ik de huidige A4 een ietwat saaie, non-descripte auto.....

Vervolgens viel ook de Mercedes C af; de motorisering die beschikbaar was viel tegen en met extra was hij ronduit duur in de lease. Bovendien is de huidige C in mijn optiek een minder mooie auto dan zijn voorganger.

Dan bleven voor mij een BMW 3 en een Volvo V60 over. De BMW 320i Touring was nu met alle beschikbare en bijna gratis pakketten bijzonder compleet en voldeed tijdens de testrit ook volledig aan de verwachtingen. Strak, sportief en met fantastische rijeigenschappen bij goed comfort. Daarnaast vind ik het, ondanks het op stapel staan van de opvolger, nog steeds een fraaie auto.

Mijn Volvo dealer heeft mij onlangs, bij een coulance reparatie van mijn huidige V60, twee dagen een V60 T5 meegegeven. Ik kon na die twee dagen niet anders stellen dan dat dit een hele grote sprong is ten opzichte van de huidige V60.

Uiteindelijk is het dus wederom een Volvo geworden; voor mij zijn de belangrijkste argumenten, ondanks de fantastische rijeigenschappen van de BMW, de frissere verschijning van de V60, het ontegenzeglijk mooiere (en modernere) interieur en de fantastische stoelen en het algehele comfort. Tussen de T5 motor met zijn 250PK en de 190 van de BMW kon ik niet zo veel verschil merken. Misschien ook wel door de net wat alertere automaat in de BMW.

Daarna werd de samenstelling van de Volvo de volgende stap; om welke volstrekt onnavolgbare calculatiereden dan ook was een Momentum uitvoering met alle toeters en bellen die ook op een Inscription zitten veel goedkopernut smiley...
Het werd dus een Momentum....Aangezien ik de V60 in een lichte kleur het beste vind smoelen twijfelde ik tussen wit, metalllic wit of birch light. Verschillen zijn wat mij betreft klein en dus gegaan voor gewoon wit...Ice White in Volvo jargon dus....want dat is een standaard kleur.
19 inch velgen vond ik nogal idioot in de extra kosten (65 euro per maand....) en ik ben dus bij de originele 18 inch gebleven, hetgeen waarschijnlijk ook het best voor het comfort is.

Verder sportstoelen met zittingverlenger, Scandinavian pakket (voorverwarming, verwarmd stuurwiel en verwarme voor en achterstoelen), Business pakket plus( Lederen bekleding, navigatie, zilveren roofrails, apple carplay/android auto), sportonderstel, parkeersensoren voor (achter is standaard), diffuser achter, dimmende binnenspiegel en tenslotten een panoramisch schuifdak. Levering wordt Juni, omdat dan mijn leasecontract afloopt.

Ik hoorde vandaag dat ik net op tijd was; de verkoop van modeljaar 2020 is begonnen en eigenlijk krijg je nu de T4 met 190Pk voor hetzelfde geld waarvoor ik de T5 heb....Die is dus nu opeens vierduizend Euro duurder geworden.....
Dus degenen met de hoop dat de V60 met een kleinere motorisering goedkoper zou worden, kunnen dat bij deze dus vergeten.....In dat opzicht gaat Volvo dus ook steeds meer op de Duitsers lijken......

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-03-2019 18:11 door Majortom.
Top keuze! Ik had enkel de intellisafe pro line toegevoegd en persoonlijk was ik voor het Pine grey gegaan. Maar desalniettemin, zeer sjieke samenstelling. Wit misstaat hem zeker niet en de standaard 18 inch ogen (i.t.t. de configurator) perfect in het echt.
Dank je....
Bijzonder.....ik vond de velgen op de configurator ook niet mooi, maar toen ik ze in het echt zag wel...
De intellisafe options doen mij niet zo veel....ik vind al die piepjes eigenlijk vooral irritant....
Klinkt goed. Volvo's zijn zeker mooie wagens geworden met veel pk aan boord.
Ik kreeg vandaag de handleiding alvast online toegestuurd.....hoewel de auto pas over een kleine 3 maanden komt, moet ik hard gaan studeren.....de handleiding is 716 pagina's.....eye rolling smiley
Mooie keuze. Ik zou wel voor de Birch bright gegaan zijn, ik vind de witte lak nogal hard qua kleur. Je zal er vervuiling ook sneller op zien.

En wat wordt de nieuwe bolide?

Oh, je noemt een Volvo een bolide drinking smiley
Als je het Intellisafe Pro Line Pack niet hebt (misser wat mij betreft : met intussen >10 K km op de klok met mijn V60, het werkt echt super naar mijn mening), kan je al een groot deel van de 716 pagina`s skippen. Voor de rest echt een bijzonder leuke configuratie.
Van die stoelen ga je veel plezier hebben, ze zitten werkelijk zalig. En op het panoramisch dak ben ik echt jaloers, mijn budget liet het niet toe en na dit op de vorige 3 leasers te hebben gehad en met een roadster in de garage mis ik het echt wel... maar ja, keuzes.

Veel plezier met je nieuwe bolide en hopelijk schrijf je een review thumbs up
iDS
Mooie keuze. Ik zou wel voor de Birch bright gegaan zijn, ik vind de witte lak nogal hard qua kleur. Je zal er vervuiling ook sneller op zien.

En wat wordt de nieuwe bolide?

Oh, je noemt een Volvo een bolide drinking smiley

What 's in a name, nietwaar...?

Hij heeft op twee na de meeste PK's in een auto die ik ooit heb gehad......mijn huidige heeft weliswaar meer PK's maar is vooral snel in tussenacceleratie en dan liefst niet te veel bochten en zo'n D6 is niet bepaald gooien en smijten, zullen we maar zeggen.....

Maar als dat mijn prioriteit was geweest was ik wel voor de BMW gegaan......

De enige echte bolide die ik ooit heb gehad, een Maserati Shamal, was een echte widowmaker met alleen achterwielaandrijving en ABS en vooral geen tractiecontrole, had na tuning ong. 380 PK op 1400 kg en bezorgde me bij nat weer een permanente behoefte aan schoon ondergoed.....spinning smiley sticking its tongue out
In dat opzicht is de T5 met 254 PK en flink wat extra kilo's natuurlijk niet echt een bolide.....
Mooie wagen en met de juiste motorisering. Zal best even wennen zijn na een aantal jaren D6 plug-in. Succes met wachten winking smiley
Lekker is dat hè, fijn bij hetzelfde merk blijven, veel vertrouwde dingen, paar dingen generatie nieuwer. Heerlijk, doe het zelf ook al heel lang winking smiley
Mooi vooruitzicht. Binnen blijkbaar strak budget nuchter en doordacht gekozen. Geniet van de voorpret thumbs up
Majortom
In dat opzicht is de T5 met 254 PK en flink wat extra kilo's natuurlijk niet echt een bolide.....

Nou, ik vind het een benijdenswaardige auto. Die V60 ziet er gewoon top uit en die motor is fijn. Daar ga je plezier aan beleven!thumbs up
Nou, heb ook die zelfde T5 maar in een zwaardere koets (S90).
Daar ga je enorm plezier aan beleven thumbs up
Je ziet de V60 steeds meer op de weg. Mooi breed en laag profiel, beter gelukt dan de V90 wat mij betreft, en die is al niet gek. thumbs up
Super ik ben erg benieuwd naar je ervaring. Hoelang moet je wachten?

Ik heb ook gereden in de V60 aangezien hij ook op mijn lease lijstje staat. Rijdt super inderdaad en prachtig interieur. Veel plezier er mee!
ketelapper
fijn bij hetzelfde merk blijven, veel vertrouwde dingen, paar dingen generatie nieuwer.

Hum, de make-over bij de nieuwe V60 tov de vorige is wel drastisch : van een zee aan knoppen naar een "tablet interface" en amper nog knoppen.
Gewenningstijd was komende uit een BMW met i-Drive echter bijzonder kort, er is enorm goed nagedacht over de ergonomie en menustructuur in combinatie met de stuurwielbediening. Ik mis de i-Drive bediening totaal niet, integendeel zelfs zou ik zeggen.

En het 'vette vinger' syndroom voor het scherm valt me enorm goed mee trouwens, want je hebt het scherm amper nodig eens je de auto volledig naar je zin hebt geconfigureerd. De 2 meest gebruikte "knoppen" van het scherm bij mij zijn de zetelverwarming en het uitzetten van start/stop...
Sketcher
Super ik ben erg benieuwd naar je ervaring. Hoelang moet je wachten?

Ik heb ook gereden in de V60 aangezien hij ook op mijn lease lijstje staat. Rijdt super inderdaad en prachtig interieur. Veel plezier er mee!

Ik krijg de auto 11 juni geleverd; hij staat dan al een paar weken bij de leverende dealer, maar de leasemaatschappij wil niet eerder laten uitleveren, omdat dan pas het contract van de D6 afloopt....

De voorpret is inderdaad groot, vooral omdat ik al een bijna een week met de nieuwe V60 gereden heb (in totaal bijna 2000 km...) en al constateerde dat naast het veel frissere en strakkere interieur ook het verschil in rijden echt groot is met de vorige generatie.....wellicht ook omdat het voor mij voor het eerst in twintig jaar geen diesel is.....

Overigens allen bedankt voor de positieve feedback....much appreciatedthumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close