Vers geimporteerd/ingevoerd vanuit USA - California, de California Highway Patrol (CHP) Ford Crown Victoria Police Interceptor. Uit actieve dienst gekomen, momenteel bezig met het keuren van deze auto zodat deze auto op de nederlandse wegen kan rijden.

Dit is momenteel m'n 2e crown vic en rij nu zelf al 5 jaar rond met een volledig uitgeruste crown victoria police car. Meer info: https://www.facebook.com/FordPoliceInterceptor/
Deze 2009 model heeft dus nog originele reflecterende stickers op de deuren zitten. Alle zwaailampen en sirénes werken. Het heeft nog een werkende LO-JACK (Na-diefstal opsporingssyteem) ingebouwd en er zitten 2 shotgun-houders in. Naast de prisoner cage heeft het ook nog een laptophouder voor een Panasonic toughbook.
Alles om het zo echt als mogelijk te maken/houden.
Deze slicktop (geen zwaaibalk, maar netjes weggewerkt in de auto) heeft meerdere antennes voor het LO-JACK systeem op het dak. Hiervoor word gekozen omdat de balk dan niet zo'n wind vangt.

- word vervolgd -

Groetjes Nicky

video: [www.facebook.com]

Waarom deze auto? Misschien wel dat deze voertuigen tenopzichte van de Nederlandse politievoertuigen meer respect afdwingen? spinning smiley sticking its tongue out Een voorbeeld, de reactie op de nederlandse snelweg met de crown victoria:

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-03-2019 23:17 door FordMB14.
zitten die flikken ook al op de forum.nut smiley je bent nergens meer veilig van die kerels.

mooi ding. ziet er nog netjes uit. zal wel niet veel op tv zijn geweest.
hopelijk zie ik hem eens op een meting. thumbs up
Amerikaanse politieauto's zijn altijd cool. Heb je ook foto's van het interieur?
Leuk, vooral omdat hij ook nog zo origineel is. Dat lo jack systeem is niet vanwege potentiële diefstal van de wagen zelf, maar om andere gestolen wagens met ingebouwde peilzenders op te sporen? Gezien de vier antennes in een kader?
Prachtig en indrukwekkend dingthumbs up
Helaas gaan ze in the states over op suv's.

Ik ben benieuwd wat de rdw zegt over je dikke antenne rechts achter. (te breed of uitstekende delen), en je bullbar zullen ze ook niet leuk vinden.
Mechanix
Amerikaanse politieauto's zijn altijd cool. Heb je ook foto's van het interieur?

Ik heb wel een filmpje van de auto incl. interieur video: [www.facebook.com]
s velthuis
Leuk, vooral omdat hij ook nog zo origineel is. Dat lo jack systeem is niet vanwege potentiële diefstal van de wagen zelf, maar om andere gestolen wagens met ingebouwde peilzenders op te sporen? Gezien de vier antennes in een kader?

Het klopt inderdaad dat dit LO-JACK systeem is om andere gestolen voertuigen op te sporen. Er zijn 5 antennes, 1 grote (bijna 2 meter) en 4 kleine erom heen. Dit om de positie te bepalen van waar het signaal vandaan komt. In bovenstaand filmpje kun je zien hoe het schermpje er uit ziet.

Cool zeg! cool smiley
De auto om mee aan te komen op een sollicitatiegesprek. spinning smiley sticking its tongue out
Veel plezier ermee!
Blijft een van mijn favoriete Amerikanen. Of het nou een Yellow Cab of een Police-uitvoering is maakt voor mij niet uit.
Marc 827 3500
Cool zeg! cool smiley
De auto om mee aan te komen op een sollicitatiegesprek. spinning smiley sticking its tongue out
Veel plezier ermee!

"Pull over!" - No you Pull over! - No You pull over! - No You! nut smiley

Zo'n Crown Vic (en Marauder/Grand Marquis) blijft echt een gave auto, al zie ik ze liever zoals de zwarte op de trailer in de 2e foto van je openingspost. Dat hele wannabe politiegebeuren hoeft van mij dan weer niet zo maar ieder z'n meug natuurlijk smiling smiley Veel plezier er mee, hoop dat het invoeren/keuren van een leien dakje gaat thumbs up
Geweldig dit! En ze rijden nog lekker ook weet ik uit ervaring (nee niet verplicht op de achterbank moeten zitten)

Succes met de RDW en ik ga dit topic zeker volgen. Wat zijn de plannen met de auto? Gewoon lekker rijden en wat shows wellicht of verhuur je ze?

Dacht trouwens dat ook in de VS de wagens ontdaan werden van de stickers en licht? Hoe kan het dat deze het nog wel heeft? Enkel export wellicht?
FordMB14

big smile smiley

Mag je zo met die blauwe kapjes op het dak rijden? Geen gedoe mee? Een oud collega had ooit een soort sokjes over de blauwe kappen van z'n oude brandweerwagen om die reden.
erg gaaf, weer een Panther wagen op de NLe wegen! Veel plezier er mee!
Sketcher
Geweldig dit! En ze rijden nog lekker ook weet ik uit ervaring (nee niet verplicht op de achterbank moeten zitten)

Succes met de RDW en ik ga dit topic zeker volgen. Wat zijn de plannen met de auto? Gewoon lekker rijden en wat shows wellicht of verhuur je ze?

Dacht trouwens dat ook in de VS de wagens ontdaan werden van de stickers en licht? Hoe kan het dat deze het nog wel heeft? Enkel export wellicht?

Ik heb m momenteel bij een garage staan, maar het valt me echt op, ding is knikkerhard. zo droog als het maar kan. Ik gebruik m'n huidige 1ste crown vic al voor vele goede doelen, gala's, bruiloften, filmopnames, muziek clips etc.
Website: www.policeinterceptor.nl
Het klopt dat deze auto's veelal ontdaan worden van all equipment en dat is bij deze ook gedeeltelijk gebeurt, echter is het weer heropbouwd en de stickers op de deuren (reflecterend) zijn dus nooit eraf gehaald.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2019 12:12 door FordMB14.
Leuk om te hebben!

Heb de keuze voor die auto alleen nooit begrepen voor de politie, lijkt mij nou niet bepaald eentje die lekker strak door bochten gaat
Bird Nerd
Leuk om te hebben!

Heb de keuze voor die auto alleen nooit begrepen voor de politie, lijkt mij nou niet bepaald eentje die lekker strak door bochten gaat

Heel veel redenen (blijkbaar) om deze auto te nemen als Police Department, zo gewild dat ze zelfs grote voorraden hebben aangelegd:
- Body on frame constructie - makkelijk te repareren
- oerdegelijk motorblok (werkpaard)
- Veel ruimte voor all equipment.
- (wonderbaarlijk) korte draaicircel
- trekt snel op (niet alleen 0-100 kmph, maar ook daarboven)
- prijstechnisch gezien relatief goedkoop
- goede aftermarket (taxi's)
- benzine kost daar geen bal...

Hier en daar kleine nadelen, zoals achterwiel aandrijving en topsnelheid, but then again, nothing beats Motorola winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2019 12:46 door FordMB14.
Hele goed rijdende auto, natuurlijk wel beetje old school maar dat heeft wel wat. Vaak gehuurd bij Hertz bij USA bezoeken. Of een Mercury Grand Marquis of Lincoln TownCar. In ieder geval vrijwel altijd spiksplinternieuwe auto's. Simpele doch goed doordachte techniek, een zijdezacht lopende V8, een heerlijk schakelende automaatbak, veel ruimte en een grote kofferbak. En je kunt er verbazingwekkend hard mee rijden, ook door bochten. Ik heb nooit begrepen waarom je deze modellen niet veel vaker hier hebt ziet rijden, zou prima auto zijn als je met de grootte kunt leven.
Gaaf thumbs up Heel bijzonder, zal het leuk vinden 'm eens tegen te komen.
En mijn auto heeft Lo-Jack dus als die eens kwijt is... bel ik jou smiling smiley
Zeer gaaf, en ja, import originele wagen you CA is bijna een garantie voor knetterhard.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close