Mijn nieuwe BMW 420i Gran Coupe. Meningen/suggesties?

Gepost door Jim 7462790 
Hi all!

Op dit forum ben ik nieuw en ik hoor graag jullie meningen over mijn nieuwe auto. Ik mag deze aanstaande donderdag, 14 februari, gaan ophalen.

De auto komt uit 2017 en heeft 20.000 kilometer gelopen. Gekocht bij de officiele BMW dealer Keram te Heerlen.

Voor de liefhebbers een aantal specificaties van de opties:
- Kleur is Snapper Rocks Blue (Volgens mij alleen standaard verkrijgbaar bij BMW)
18 inch M dubbelspaak Ferric Grey velgen
- M Sportpakket
- Achteruitrijcamera
- Extra getint glas
- Leren Sportstoelen
- Adaptieve LED koplampen
- Lichtpakket
- LED-Mistlampen
- High-beam assistant
- BMW Head-up Display
- Personal Assistant Service / Remote Services / TeleServices / ConnectedDrive / Real Time Traffic / Online Entertainment
- Draadloos opladen mobiele telefoon
- Wifi Hotspot
- M Sportonderstel
- M Sportstuurwiel
- M Aerodynamicapakket
- Model M Sport

Dit is slechts een kleine greep van alle opties.

Zie onderstaand de foto's, ik hoor graag jullie meningen over deze uitvoering. Eventuele suggesties om deze auto nog sportiever qua uiterlijk te maken hoor ik graag! Ik heb momenteel nog 2 jaar garantie op alles, dus helaas kan ik nog niks aan het geluid van de auto laten doen.

Groetjes,
Jim
Mooie kleur.

Niks meer aan doen, doodzonde als je hier aan gaat svhroeven.
Zo'n BMW kost een lieve duit dus ik mag hopen dat ie al voldoende naar je smaak is.
Als je de kleur moe bent kun je HIER altijd nog een mooie muisgrijze kleur uitzoeken.
En HIER een mooie Sjonnie spoiler.
drinking smiley
Prachtige auto in een heerlijke kleur! Doet me sterk denken aan Atlantis blue.

Wellicht zouden de huidige velgen nog een spacertje kunnen gebruiken?
Mooie auto zo, ik zou er niets meer aan doen en zeker geen extra herrie creëren… Voor wie geldt de lol van extra kabaal?
Ik zou me niet zo druk maken om de garantie bij het vervangen van de uitlaat. Als je dat gewoon door een vertrouwd bedrijf laat doen kan dat eigenlijk geen problemen opleveren. Daarnaast, je kunt altijd nog de originele uitlaat bewaren voor het geval dat. winking smiley

Pijpje links en rechts zoals bij de dikkere motoriseringen vind ik altijd wel beter staan.

De kleur vind ik een beetje jaren 90. Naar mijn idee mooier in combinatie met een lichtere kleur velgen en chromen raamlijsten. De achterbumper lijkt ook wel een iets andere kleur?
Mechanix
Zo'n BMW kost een lieve duit dus ik mag hopen dat ie al voldoende naar je smaak is.

Zeker weten al voldoende naar mijn smaak! Maar kleine aanpassingen op een auto kunnen altijd gedaan worden om hem af te maken, zoals velgen bijvoorbeeld.

haarr
Als je de kleur moe bent kun je HIER altijd nog een mooie muisgrijze kleur uitzoeken.
drinking smiley

Zo'n Sjonnie spoiler is niks voor mij haha, vergalt de hele auto naar mijn mening...

Zadelsnuiver
Prachtige auto in een heerlijke kleur! Doet me sterk denken aan Atlantis blue.

Wellicht zouden de huidige velgen nog een spacertje kunnen gebruiken?

Thanks! Om precies te zijn is het de kleur Snapper Rocks Blue. Rijden er niet heel veel van rond in Nederland smiling smiley

P Klieder
19 inch wielen maken het af

Ja eens! Zag een andere auto staan met 19 inch en ziet net iets mooier uit op zo'n auto, maar geen gemis. Iemand die ervaring heeft met het coaten van dit soort velgen? Op termijn is zwart misschien wel een mooie kleur voor deze velgen? Ik hoor graag mening/suggesties/bedrijven!

Dakloos
Ik zou me niet zo druk maken om de garantie bij het vervangen van de uitlaat. Als je dat gewoon door een vertrouwd bedrijf laat doen kan dat eigenlijk geen problemen opleveren. Daarnaast, je kunt altijd nog de originele uitlaat bewaren voor het geval dat. winking smiley

Pijpje links en rechts zoals bij de dikkere motoriseringen vind ik altijd wel beter staan.

De kleur vind ik een beetje jaren 90. Naar mijn idee mooier in combinatie met een lichtere kleur velgen en chromen raamlijsten. De achterbumper lijkt ook wel een iets andere kleur?

Maar als ik de originele uitlaat bewaar dan vervalt alsnog de garantie van de BMW dealer zelf denk ik, of hoe zit dat?

Achterbumper is gewoon exact zelfde kleur smiling smiley
Van harte!!! Prachtig plaatje, eindelijk weer eens iemand die KLEUR durft te kiezen. En combinatie met witgrijze interieur prachtig.

Minimale suggesties:
- gebruik deze velgen voor winterbanden, zoek voor de zomer knappe 19" of 20" set uit
- uitlaat ombouw naar links+rechts (met originele onderdelen)
- leer bestuurdersstoel strak laten zetten, ziet er nu uit alsof de auto al 200.000km gereden heeft eye rolling smiley

Maar de gróóóótste suggestie: houd 'm zo mooi, houd 'm heel en geniet er heel veel van thumbs up
Niets aan doen. Super gave kleur, staat zoveel leuker dan grijs of zwart.
haarr
drinking smiley

Zo'n Sjonnie spoiler is niks voor mij haha, vergalt de hele auto naar mijn mening... Quote

Ik wilde gewoon zeggen:
Niets meer aan doen; prachtige auto. Aftermarket toevoegingen zijn meestal geen verbeteringen.
Prachtig zo'n 4 gran coupe, zeker in deze kleur! Ik zie de ledstrips in het interieur in de kleur oranje, dit is vast te wijzigen in een menu neem ik aan, zo niet dan zou ik dat laten veranderen. En verder staat een enkele pijp aan iedere kant wat mooier, al is de huidige situatie ook zeker niet lelijk. Waar zat je zelf aan te denken bij een andere uitlaat?
Ik zou persoonlijk ook voor 19" gaan. Dat staat beter en komt minder ielerig over. Zwarte velgen ipv de huidige kleur zou dan niet mijn keuze zijn. Dit kan gauw het imago aantasten, zeker met deze blauwe kleur.
Wat ketellapper ook aangeeft, het leder op het zitvlak van de bestuurdersstoel is erg slap. Maar dit zou je zelfs onder de PS garantie kunnen laten fixen.
Zo heb ik in een 7 serie een compleet nieuw stuur gekregen, omdat deze al te glad was voor leeftijd en kmstand en heb ik mijn huidige een nieuw binnenwerk incl airbag van het stuur gekregen om het BMW logo verkleurde.
Ik zei het als grap dat het logo eruit zag als dat van een 20 jaar oude wagen en toen ik hem ophaalde werd mij verteld dat er een compleet nieuwe besteld was. Logo alleen kon niet... Ze gaan erg ver bij BMW wb garantie. Ik heb het al bij diverse BMW 's als zeer prettig ervaren.
Ik vind hem ook erg mooi, maar helemaal onbevooroordeeld ben ik niet winking smiley Ik heb de mijne (net als de jouwe een LCI) nieuw gekocht en dus zelf samengesteld met Luxury Line als uitgangspunt. En inderdaad, het is al een paar keer gezegd, 19 inch doet het net beter:

P1060414 by Marc Noordink, on Flickr
Wat een geweldige kleurencombi. eye popping smiley Niks meer aan doen. 19 inch kan, maar moet niet ten koste gaan van het rijcomfort.
Mooi! Dat leer op de bestuurderststoel is wel bijzonder. Ik heb dezelfde oyster dakota bekleding op dezelfde sportstoelen, en ik heb er inmiddels 175k km op gezeten. Het mijne zit nog veel strakker dan op jouw stoel.

Maar mooie wagen. Veel plezier ermee!! Oh, en niet te veel gekke dingen mee doen. Mooi zat zo!
Schitterende 4 GC zeg!! Erg mooie samenstelling.

Qua aanpassingen:
- 19” wielen
- 440i uitlaat

De uitlaat zou geen issue moeten zijn, zeker niet als je dat gewoon bij dealer laat doen. Hebben ze bij mij ook gedaan op mn nieuwe auto en daar heeft t ook geen impact op garantie. Bij dealer betaalde ik (de leasemij) EUR 950 all-in voor een originele 340i einddemper en nieuwe diffusor, incl montage. Ziet er dikker uit en geeft leuker geluid (op een 330i iig).
Lekker op 18inch laten staan. Met 19inch lijken de rem schrijven wat klein. Nu vullen ze de velgen best aardig.
- 19" kan maar gaat wel ten koste van het rijcomfort, zeker omdat je ook al sportonderstel hebt
- lichtpakket en led mistlampen zijn geen optie maar is standaard
- lichte leder moet je regelmatig schoonmaken met bijv. een licht vochtige doek
- die adaptieve koplampen zie je niet veel. Overigens is de high beam assistent dan standaard en geen extra optie.
- smaken verschillen maar de meeste mensen vinden dat een 4 niet mooier wordt van een frontlip en/of achterspoiler
- kijk eens naar m performance delen als je toch wat wilt
- zwarte nieren zou eventueel nog een leuke verbetering zijn, ook omdat de auto shadowline is uitgevoerd
- stel je van dat draadloos opladen niet veel voor, is erg traag

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-02-2019 16:06 door blues.
Mooie auto in gelukkig en vrolijke kleur.
De uitlaten kan je doen, maar ook deze uitlaat vind ik netjes staan, voor het geluid hoef je het niet te doen, het is en blijft een 4 cilinder.
Enige wat ik zou doen is een lakbescherming aan laten brengen als dat nog niet gebeurt is.
blues
- 19" kan maar gaat wel ten koste van het rijcomfort, zeker omdat je ook al sportonderstel hebt
- lichtpakket en led mistlampen zijn geen optie maar is standaard
- lichte leder moet je regelmatig schoonmaken met bijv. een licht vochtige doek
- die adaptieve koplampen zie je niet veel. Overigens is de high beam assistent dan standaard en geen extra optie.
- smaken verschillen maar de meeste mensen vinden dat een 4 niet mooier wordt van een frontlip en/of achterspoiler
- kijk eens naar m performance delen als je toch wat wilt
- zwarte nieren zou eventueel nog een leuke verbetering zijn, ook omdat de auto shadowline is uitgevoerd
- stel je van dat draadloos opladen niet veel voor, is erg traag

Ik vind het draadloos laden anders wel relaxt. Laad mn tel nagenoeg enkel op via de auto, sowieso doordeweeks met 2x 25-40 min.

Het verschil tussen 18” en 19” vind ik zeer klein.
Hele mooie kleur! Nog nooit eerder gezien.
Persoonlijk zou ik voor een maatje grotere velgen gaan, deze dan als winterset gebruiken.
Wat betreft de uitlaat zou je kunnen informeren bij de dealer zoals anderen zeggen.
Dankjulliewel voor de super toffe reacties! Doet mij goed om te lezen spinning smiley sticking its tongue out

ketelapper
Van harte!!! Prachtig plaatje, eindelijk weer eens iemand die KLEUR durft te kiezen. En combinatie met witgrijze interieur prachtig.

Minimale suggesties:
- gebruik deze velgen voor winterbanden, zoek voor de zomer knappe 19" of 20" set uit
- uitlaat ombouw naar links+rechts (met originele onderdelen)
- leer bestuurdersstoel strak laten zetten, ziet er nu uit alsof de auto al 200.000km gereden heeft eye rolling smiley

Maar de gróóóótste suggestie: houd 'm zo mooi, houd 'm heel en geniet er heel veel van thumbs up
Dat is inderdaad een goede... Deze 18" voor de winter gebruiken en 19" voor de zomer. Wat JM GP als zegt, als ik te grote wielen ga pakken dan ben ik bang dat de verhouding scheef gaat lopen... Dat genieten gaat zeker lukken, dankjewel!!

Damianw26
Prachtig zo'n 4 gran coupe, zeker in deze kleur! Ik zie de ledstrips in het interieur in de kleur oranje, dit is vast te wijzigen in een menu neem ik aan, zo niet dan zou ik dat laten veranderen. En verder staat een enkele pijp aan iedere kant wat mooier, al is de huidige situatie ook zeker niet lelijk. Waar zat je zelf aan te denken bij een andere uitlaat?
Thnx! Ik kan de LED-strips instellen op oranje of wit. Kan BMW dealer dit softwarematig instellen, dat ik meerdere kleuren krijg?
Qua uitlaten heb ik super weinig verstand... Ik vind zowel dubbelpijps als links en rechts een pijp super mooi, maar ik zou een iets ruwer geluid (geen M4 geluid) niet verkeerd vinden...

BMW 530d M
Ik zou persoonlijk ook voor 19" gaan. Dat staat beter en komt minder ielerig over. Zwarte velgen ipv de huidige kleur zou dan niet mijn keuze zijn. Dit kan gauw het imago aantasten, zeker met deze blauwe kleur.
Wat ketellapper ook aangeeft, het leder op het zitvlak van de bestuurdersstoel is erg slap. Maar dit zou je zelfs onder de PS garantie kunnen laten fixen.
Zo heb ik in een 7 serie een compleet nieuw stuur gekregen, omdat deze al te glad was voor leeftijd en kmstand en heb ik mijn huidige een nieuw binnenwerk incl airbag van het stuur gekregen om het BMW logo verkleurde.
Ik zei het als grap dat het logo eruit zag als dat van een 20 jaar oude wagen en toen ik hem ophaalde werd mij verteld dat er een compleet nieuwe besteld was. Logo alleen kon niet... Ze gaan erg ver bij BMW wb garantie. Ik heb het al bij diverse BMW 's als zeer prettig ervaren.

uwbuurman
Mooi! Dat leer op de bestuurderststoel is wel bijzonder. Ik heb dezelfde oyster dakota bekleding op dezelfde sportstoelen, en ik heb er inmiddels 175k km op gezeten. Het mijne zit nog veel strakker dan op jouw stoel.

Maar mooie wagen. Veel plezier ermee!! Oh, en niet te veel gekke dingen mee doen. Mooi zat zo!
Thnx mannen. Wat betreft het leer.. Ik rij nu nog een BMW 5 serie uit 2012 met ruim 2 ton en inderdaad, ik heb het eens vergeleken en het leer staat inderdaad alles behalve strak... Ik ga het eens navragen, hopelijk valt het nog onder de garantie.

Springbok
Schitterende 4 GC zeg!! Erg mooie samenstelling.

Thnx!!! smiling smiley smiling smiley

blues

Goeie, eens kijken hoe dat uitziet!

zombies
Mooie auto in gelukkig en vrolijke kleur.
De uitlaten kan je doen, maar ook deze uitlaat vind ik netjes staan, voor het geluid hoef je het niet te doen, het is en blijft een 4 cilinder.
Enige wat ik zou doen is een lakbescherming aan laten brengen als dat nog niet gebeurt is.

Dankjewel! Iemand enige ervaring in lakbescherming en waar dit te doen?

Matthijss
Hele mooie kleur! Nog nooit eerder gezien.

Thnx Matthijs, er rijden maar een tiental auto's in Nederland rond met deze kleur. Super tof!
72grande
Ik vind hem ook erg mooi, maar helemaal onbevooroordeeld ben ik niet winking smiley Ik heb de mijne (net als de jouwe een LCI) nieuw gekocht en dus zelf samengesteld met Luxury Line als uitgangspunt. En inderdaad, het is al een paar keer gezegd, 19 inch doet het net beter:

P1060414 by Marc Noordink, on Flickr

Zo dan... Wat een dikke bak! Is dit een 420i of een 430i?

Ik heb bijna een exact dezelfde te koop zien staan bij mijn dealer... Kijk maar eens bij dit linkje
[www.bmw.nl]
Jim
Thnx! Ik kan de LED-strips instellen op oranje of wit. Kan BMW dealer dit softwarematig instellen, dat ik meerdere kleuren krijg?
Qua uitlaten heb ik super weinig verstand... Ik vind zowel dubbelpijps als links en rechts een pijp super mooi, maar ik zou een iets ruwer geluid (geen M4 geluid) niet verkeerd vinden...

LED strips is wit of rood. Niks anders mogelijk.

Als je ruwer geluid wilt zonder te overdrijven is 440i uitlaat zeker een optie. Als je ergens uit randstad komt kan je wel x luisteren hoe t op mijn 330i klinkt.
Jim

Ik heb bijna een exact dezelfde te koop zien staan bij mijn dealer... Kijk maar eens bij dit linkje
[www.bmw.nl]

Dit is een 420i; die van jouw dealer is een pré-LCI met 18 inch wielen.
Springbok
Jim

Als je ruwer geluid wilt zonder te overdrijven is 440i uitlaat zeker een optie. Als je ergens uit randstad komt kan je wel x luisteren hoe t op mijn 330i klinkt.

Ik heb nu LED waar ik uit wit of oranje kan kiezen nut smiley
Kom helaas niet uit randstad, zuid-limburg haha.. Eindje weg van de randstad. Kun je misschien eens een goed filmpje maken? Je hebt zelf 420i?

72grande
Jim

[www.bmw.nl]

Dit is een 420i; die van jouw dealer is een pré-LCI met 18 inch wielen.

Aha oke, ik vind die van dat linkje sws niet heel denderend..
Jim
Springbok
Jim

Ik heb nu LED waar ik uit wit of oranje kan kiezen nut smiley
Kom helaas niet uit randstad, zuid-limburg haha.. Eindje weg van de randstad. Kun je misschien eens een goed filmpje maken? Je hebt zelf 420i?

Je kan wit of oranje kiezen idd. Maar er valt niets te tweaken qua kleur.

Ik heb zelf een 2018 330i met een 340i einddemper.
Springbok

Aha oke netjes. Sorry ik heb weinig verstand van uitlaten / dempers. Heb je dan gewoon de 330i uitlaat maar dan een 340i einddemper er op?

Ik hoor graag eens een filmpje!
Jim
Springbok

Aha oke netjes. Sorry ik heb weinig verstand van uitlaten / dempers. Heb je dan gewoon de 330i uitlaat maar dan een 340i einddemper er op?

Ik hoor graag eens een filmpje!

Ja klopt. Enkel de einddemper is vervangen en daarmee natuurlijk ook de links/rechts enkele pijp. Doet al genoeg met t geluid imo.

Zal eens kijken of ik filmpje kan maken.
[www.bergwerffbmw.nl]é-420i-m-sport-dab-harman-kardon-m-remmen/

Een snapper rock blue 420i op 19 inch.
Hey! Een broertje van mijn 4!

DIt is mijn 4 serie

Kwa aanpassingen: een 440I uitlaat is een optie.
Mooie 4 in een prachtige kleur!

In jouw geval zou ik overwegen om die grille in hoogglans zwart te bestellen. Dan winterbandjes op de huidige wielenset en voor de zomer een mooie set wielen in 19 inch. Die set van stilo bijvoorbeeld, top!

En wat ook aardig is, voor jouw motor is een update van BMW leverbaar waarmee je wat meer pk's krijgt. Althans, bij de 2.0 uit de G30 is dat zo. Medeforummer DagDromer heeft dat bij zijn G30 laten doen, je kunt er over lezen in het G30-topic. Die uitlaten zou ik lekker laten zitten. Het staat prima zo.
Mooie auto! De 440i uitlaten en mooie 19" wielen zouden het echt af maken. Donkere wielen vind ik nooit mooi

Bmwe46csl
[www.bergwerffbmw.nl]é-420i-m-sport-dab-harman-kardon-m-remmen/

Een snapper rock blue 420i op 19 inch.

Top! 19 inch zou ik graag als zomervelgen volgende zomer willen gaan halen ja. Thnx maat.

stilo
Hey! Een broertje van mijn 4!

DIt is mijn 4 serie

Kwa aanpassingen: een 440I uitlaat is een optie.

Super vet Stilo! Waar heb jij de 440i uitlaat laten doen? En welke set velgen heb jij er onder liggen? Deze 19ers vind ik ERG dik!
Fabrieksaf lijkt jouw auto exact hetzelfde als die van mij. Enige verschil zijn de xenon lampen, ik heb de lasers er in liggen namelijk. Hoor graag van je mbt de uitlaat en velgen.

Edit: Met betrekking tot je 440i uitlaat, hoor je heel veel verschil? Zou je eens een filmpje willen maken en mij deze door willen sturen? Zou je mij gigantisch mee helpen!

funf
Mooie 4 in een prachtige kleur!

In jouw geval zou ik overwegen om die grille in hoogglans zwart te bestellen. Dan winterbandjes op de huidige wielenset en voor de zomer een mooie set wielen in 19 inch. Die set van stilo bijvoorbeeld, top!

En wat ook aardig is, voor jouw motor is een update van BMW leverbaar waarmee je wat meer pk's krijgt. Althans, bij de 2.0 uit de G30 is dat zo. Medeforummer DagDromer heeft dat bij zijn G30 laten doen, je kunt er over lezen in het G30-topic. Die uitlaten zou ik lekker laten zitten. Het staat prima zo.

Eens! De nieren ga ik nog aan laten passen, volledig zwart lijkt mij net een tikkeltje agressiever. Kijk maar eens naar de foto's van Stilo zijn 420er!

Bird Nerd
Mooie auto! De 440i uitlaten en mooie 19" wielen zouden het echt af maken. Donkere wielen vind ik nooit mooi

Eens! Ik ga inderdaad voor 19ers kijken, wss zo'n set als wat Stilo heeft!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-02-2019 22:15 door Jim.
Ik heb even de verschillen tussen Stilo' 4-serie en die van mij naast elkaar gelegd. Bekijk hieronder de foto's

Eerste foto: grille zwart vs grijs

Tweede foto: 19 inch vs 18 inch

Derde foto: 2 losse pijpen vs 2 pijpen langs elkaar

Die van Stilo ziet er net iets agressiever uit! Vooral die neus. Ben zelf alleen nog niet helemaal uit over de 440i uitlaat. Vind het beide wel mooi
Zwarte nieren zijn de kosten niet en, vind ik dan, heeft een zeer positief effect op het uiterlijk

19" of 20" is een kwestie van smaak en comfort. De 20" is vrij stug, zeker met Runflat banden, maar ik vind het persoonlijk goed te doen. Ga aub wel voor OEM velgen, de kwaliteit van de velg en de lak is super. Heb al meerdere malen een paar gaten meegepakt op de ring van Antwerpen sad smiley en de velgen zijn nog kaarsrecht smileys with beer.

De uitlaat, om het net wat subtieler te maken, heeft de 'Black Chrome' sierstukken van BMW Accessoires ipv het standard chrome. De aanpassing van een enkele zijde naar 2 pijpjes is bij, in opdracht van BMW Renova, door Crooke Tuning uitgevoerd Website Crooke Tuning

En mocht je de audio nog willen laten aanpassen: Concept4cars 'is the place to go'. Loepzuiver en overtreft de 'top of the line' wat je vanuit BMW in de 4 kan krijgen. Uiteraard is het niet te zien dat er iets is aangepast, tot dat je favoriete nummer aanzet. Mocht je er over na zitten denken en eens in de buurt van Breda/Tilburg bent, kan je altijd even proefluisteren.

Veel plezier met je aankoop!
Mijn 4 heeft ook zwarte nieren en het maakt hem idd wat aggressiever, sportiever maar ook wat moderner. Dat chroom rond de nieren maakt hem wat oubollig. Al hangt het wel van de exterieurkleur af, op bijv. een carbonzwarte of saffierzwarte vallen die nieren dan helemaal weg als ze zwart zijn en dat is het ook niet helemaal (persoonlijke mening). Bij mineral grey kan het eigenlijk allebei.

Die black chrome sierstukken heb ik ook en daar eigenlijk hetzelfde verhaal. Chroom staat wat oubollig etc. Black chrome staat super.

Verder zou je nog een andere diffuser kunnen overwegen. Die glanzend grijze valt wat uit de toon (komt ook nergens terug op de auto).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-02-2019 13:35 door blues.
stilo
Zwarte nieren zijn de kosten niet en, vind ik dan, heeft een zeer positief effect op het uiterlijk

19" of 20" is een kwestie van smaak en comfort. De 20" is vrij stug, zeker met Runflat banden, maar ik vind het persoonlijk goed te doen. Ga aub wel voor OEM velgen, de kwaliteit van de velg en de lak is super. Heb al meerdere malen een paar gaten meegepakt op de ring van Antwerpen sad smiley en de velgen zijn nog kaarsrecht smileys with beer.

De uitlaat, om het net wat subtieler te maken, heeft de 'Black Chrome' sierstukken van BMW Accessoires ipv het standard chrome. De aanpassing van een enkele zijde naar 2 pijpjes is bij, in opdracht van BMW Renova, door Crooke Tuning uitgevoerd Website Crooke Tuning

En mocht je de audio nog willen laten aanpassen: Concept4cars 'is the place to go'. Loepzuiver en overtreft de 'top of the line' wat je vanuit BMW in de 4 kan krijgen. Uiteraard is het niet te zien dat er iets is aangepast, tot dat je favoriete nummer aanzet. Mocht je er over na zitten denken en eens in de buurt van Breda/Tilburg bent, kan je altijd even proefluisteren.

Veel plezier met je aankoop!

Ja die zwarte nieren wil ik sowieso gaan regelen. Vind ik veel mooier. Heb jij nu 19 inch wielen of 20 inch? Wil je mij vertellen wat de naam van die set is? Dan kan ik daar eens naar gaan informeren.

Mbt de uitlaat: Ik heb gelijk een mailtje gestuurd naar Crooke Tuning! smiling smiley
Audio is prima in de auto, tot nu toe.

blues
Mijn 4 heeft ook zwarte nieren en het maakt hem idd wat aggressiever, sportiever maar ook wat moderner. Dat chroom rond de nieren maakt hem wat oubollig. Al hangt het wel van de exterieurkleur af, op bijv. een carbonzwarte of saffierzwarte vallen die nieren dan helemaal weg als ze zwart zijn en dat is het ook niet helemaal (persoonlijke mening). Bij mineral grey kan het eigenlijk allebei.

Die black chrome sierstukken heb ik ook en daar eigenlijk hetzelfde verhaal. Chroom staat wat oubollig etc. Black chrome staat super.

Verder zou je nog een andere diffuser kunnen overwegen. Die glanzend grijze valt wat uit de toon (komt ook nergens terug op de auto).

Ik heb idd al gemaild mbt de uitlaat. Vind ik wel belangrijk om te veranderen idd

Die diffuser vind ik opzich wel tof dat het zo afsteekt smiling smiley
Jim
Ja die zwarte nieren wil ik sowieso gaan regelen. Vind ik veel mooier

Ik zou het chroom laten en de raamomlijsting van zwart naar chroom veranderen.
Jim
Heb jij nu 19 inch wielen of 20 inch? Wil je mij vertellen wat de naam van die set is? Dan kan ik daar eens naar gaan informeren.

Het betreft 20" in de style 404 - Ekris webshop

Ik heb gelijk een mailtje gestuurd naar Crooke Tuning!

Top! Jonge gasten maar met veel kennis en vakmanschap!
stilo
Jim
Heb jij nu 19 inch wielen of 20 inch? Wil je mij vertellen wat de naam van die set is? Dan kan ik daar eens naar gaan informeren.

Het betreft 20" in de style 404 - Ekris webshop

Ik heb gelijk een mailtje gestuurd naar Crooke Tuning!

Top! Jonge gasten maar met veel kennis en vakmanschap!

Aah super, die velgen zou ik supergraag ook willen! Eens kijken om die volgend jaar eronder te leggen.

Klinkt jouw 420i soortgelijk aan een 440i met jouw uitlaten? Of zit hier toch nog groots verschil in?
Jim
Klinkt jouw 420i soortgelijk aan een 440i met jouw uitlaten? Of zit hier toch nog groots verschil in?

Het is en blijft een viercilinder, dus het geluid gaat niet naar een zescilinder. Wat er bij mijn auto mede is aangepast is de verwijdering van de middendempers (krijg je bij Crooke gewoon mee als je wilt, mocht je ze willen terugplaatsen). Als je de middendempers laat zitten is er geen verschil.

Persoonlijk ben ik er tevreden mee, met raampje open hoor je het motorgeluid beter (zwaardere brom) maar bij raampje dicht, net zo stil als voor de aanpassing.
Wat een prachtige wagen heeft u gekocht , mooie kleur en mooie bekleding!
Niet teveel aan veranderen want zo'n Gran Coupé is gewoon een erg fraaie wagen zeker met M Pakket.
Ik heb zelf ook een F 36 420 D en het enige dat ik heb gedaan is de Performance stalen pedalen geplaatst , dit is mooier naast de stalen M voetrust. En het glaasje van het automaatpookje vervangen door eentje met M opschrift. Verder de wagen gelaten zoals hij was en dat kunt u ook beter doen. Ik heb de Dakota Oyster lederen bekleding en deze ziet na bijna 110000 km nog als nieuw uit. Verder heb ik de M442 velgen 19 inch en met deze wielen vind ik de wagen nog comfortabel genoeg.
Veel plezier met uw prachtige Gran Coupé , ik vind het een prachtige kleur en schitterende auto!

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-02-2019 20:58 door BMW POWER4ever.
stilo
Het is en blijft een viercilinder, dus het geluid gaat niet naar een zescilinder. Wat er bij mijn auto mede is aangepast is de verwijdering van de middendempers (krijg je bij Crooke gewoon mee als je wilt, mocht je ze willen terugplaatsen). Als je de middendempers laat zitten is er geen verschil.

Persoonlijk ben ik er tevreden mee, met raampje open hoor je het motorgeluid beter (zwaardere brom) maar bij raampje dicht, net zo stil als voor de aanpassing.

Good to know! Dankjewel. Ik heb inmiddels contact gehad met Crooke en ga binnenkort een afspraak maken! Merci!

BMW POWER4ever
Wat een prachtige wagen heeft u gekocht , mooie kleur en mooie bekleding!
Niet teveel aan veranderen want zo'n Gran Coupé is gewoon een erg fraaie wagen zeker met M Pakket.
Ik heb zelf ook een F 36 420 D en het enige dat ik heb gedaan is de Performance stalen pedalen geplaatst , dit is mooier naast de stalen M voetrust. En het glaasje van het automaatpookje vervangen door eentje met M opschrift. Verder de wagen gelaten zoals hij was en dat kunt u ook beter doen. Ik heb de Dakota Oyster lederen bekleding en deze ziet na bijna 110000 km nog als nieuw uit. Verder heb ik de M442 velgen 19 inch en met deze wielen vind ik de wagen nog comfortabel genoeg.
Veel plezier met uw prachtige Gran Coupé , ik vind het een prachtige kleur en schitterende auto!

Super bedankt voor de lovende woorden! Het is inderdaad een prachtbak. Dat zeker.
Jij hebt ook zeker een mooie wagen! Jammer genoeg heb ik geen flippers wat ik bij jou wel zie. Mijn auto is vrij compleet en dan vind ik het raar dat er geen flippers op zitten, erg jammer.
Ik denk dat ik voor de 20 inch velgen ga die Stilo ook onder zijn wagen heeft liggen. Dat vind ik erg strak uitzien.
Dankjewel en jij ook nog veel plezier met je mooie auto!
Mooie auto, veel plezier ermee.

Als je puur de looks wilt gaan zou ik eens kijken bij BMW M Performance Parts : link naar betreffende webshop

Zwarte nieren, skirts en de splitter voor maken een enorm verschil. Verder zou ik ook eens kijken naar kwalitatief goed bekend staande, maar geen OEM velgen. Voor het geld dat BMW durft te vragen kan je ook zeer fraaie en (maar dat is persoonlijk) stoerdere velgen kopen. Bv Vossen VFS-2 concave of HRE FF10 en dan de auto goed laten verlagen.

Het geld voor de uitlaat zou ik eerder steken in een paar zwarte eindstukken (wellicht een maatje grotere diameter) en vervolgens eens bellen met Mosselman voor een 'chip'. Mocht je bang zijn voor de garantie, ga dan eens winkelen bij BMW zelf, die bieden middels een M Performance Power Pack ook meer vermogen. Meer pk en Nm heb je op de lange duur meer lol van dan een dikke uitlaat. Maar dat zijn alleen maar mijn 2 centjes.

Ben benieuwd wat het gaat worden.
DagDromer
Het geld voor de uitlaat zou ik eerder steken in een paar zwarte eindstukken (wellicht een maatje grotere diameter) en vervolgens eens bellen met Mosselman voor een 'chip'. Mocht je bang zijn voor de garantie, ga dan eens winkelen bij BMW zelf, die bieden middels een M Performance Power Pack ook meer vermogen. Meer pk en Nm heb je op de lange duur meer lol van dan een dikke uitlaat. Maar dat zijn alleen maar mijn 2 centjes.

Mosselman heeft enkel "piggy back" oplossingen. Kijk bij BR performance, deze kunnen een herprogrammatie doen.
DagDromer
Mooie auto, veel plezier ermee.

Als je puur de looks wilt gaan zou ik eens kijken bij BMW M Performance Parts : link naar betreffende webshop

Zwarte nieren, skirts en de splitter voor maken een enorm verschil. Verder zou ik ook eens kijken naar kwalitatief goed bekend staande, maar geen OEM velgen. Voor het geld dat BMW durft te vragen kan je ook zeer fraaie en (maar dat is persoonlijk) stoerdere velgen kopen. Bv Vossen VFS-2 concave of HRE FF10 en dan de auto goed laten verlagen.

stilo
Mosselman heeft enkel "piggy back" oplossingen. Kijk bij BR performance, deze kunnen een herprogrammatie doen.

Nice! Die link daar kan ik wel wat mee. Altijd leuk om wat extra M performance aanpassingen te doen. Bij BR Performance zie ik dat ik er ongeveer 75pk bovenop kan krijgen. Dan zou ik ruim boven de 250pk uit komen. Lijkt me aardig wat.
Toevallig gisteren ook een mailtje de deur uit gedaan naar JD-Customs. Eigenaar Jordy Dost heeft al tal van projecten gehad (ook van grote beroemdheden). Ben benieuwd wat hij met m'n auto kan.

Trouwens @Stilo... Jouw 20ers zijn niet meer te koop bij Ekris. Ivm het uit de running gaan van de huidige 3 en 4 serie.
Ben nu aan het kijken om deze te bestellen.
[bmwshop.ekris.nl]

Alleen jammer dat mijn huidige remklauwen standaard grijs zijn... Weet niet of dat afstoot op zo'n 20ers.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close