Hallo allemaal,

Na bijna vier jaar in mijn Passat te hebben gereden, is het weer tijd voor een nieuwe auto. Ik heb een Audi A4 Avant besteld. Het heeft even geduurd voordat de keuzelijst beschikbaar was (WLTP, maximale uitstoot, etc etc). Uiteindelijk ging de keuze tussen een A4 benzine met 150pk en automaat en een V60 diesel met 150pk en automaat. Bij allebei was ruimte om ze aardig uit te rusten. Ik heb proef gereden in de V60 en de kwaliteitsbeleving viel me toch wat tegen. Hard plastic in de deuren rondom de deurhendel en hard plastic onderaan de middenconsole. Ik ben dus voor de A4 gegaan, ook omdat ik het modeljaar 2019 wel mooi vind met de nieuwe voor- en achterbumper. Bovendien is Navarra blauw nu leverbaar. Deze kleur was voorheen alleen leverbaar op de S en RS modellen van de A4.

Dit is de volledige uitrusting:

Audi A4 Avant 35 TFSI 150pk S tronic
S-Line Edition
Navarra blauw
PNQ - MMI navigatie Plus
4I3 - Comfortsleutel
VW6 - Getint glas en akoestisch in de voordeuren
3PB - Elektrische bestuurdersstoel
7X2 - Parkeerhulp Plus
4A3 - Stoelen voor verwarmbaar
6XK - Buitenspiegels, elektrisch inklapbaar en automatisch dimmend
2PF - Multifunctioneel stuur Plus, in leder afgevlakt
QQ1 - Lichtpakket
9S8 - Audi Virtual Cockpit
4L6 - Binnenspiegel, automatisch dimmend
3Y4 - Zonwering, mechanisch voor de achterruiten
V99 - 18" 5-arm velgen
IT3 - Audi Connect
2Z0 - Geen model en technologie aanduiding
7P1 - Lendensteun voor elektrisch verstelbaar
6XE - Buitenspiegels, elektrisch inklapbaar
QQ5 - Verlichte make-up spiegel
Achteraf lederinbouw. Cognac nappa leer met diamant stiksel.

Hieronder wat foto's die ik op internet heb gevonden. De buitenkant klopt helemaal behalve de type aanduiding. De kleur van het leer wordt zoals op de eeste foto, de stiksels worden zoals op de tweede foto. Zoals jullie bij mijn huidige auto kunnen zien, ben ik niet zo van het zwarte interieur. De keuze bij Audi is erg beperkt als je een S-Line Edition kiest, dus daarom ben ik voor leer achteraf gegaan. Scheelt ook weer wat in de bijtelling.

Verwachte leverdatum is 20 maart. Ik ben benieuwd!


















5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-12-2018 17:29 door Paul 2492430.
Mooie en smaakvolle samenstelling, hopelijk voor jou is de lente vroeg in het land winking smiley

Kwaliteitsbeleving van de A4 is zeker beter en dat merk je aan de zaken die jij noemt maar ook aan het bagagescherm, de zonnekleppen, de sleutel(zender) etc in vergelijking met de V60, maar toch heb ik die gekozen omdat ik hem een stuk mooier vind en omwille van de optionele Auto Pilot Assist. Toegegeven, het is een aangename luxe om te mogen leasen in dat segment smiling smiley
Ben blij dat je een A4 besteld hebt, de verkoop loopt terug en Audi kan wel wat belangstelling gebruiken v.w.b. de A4.
Er komt wel weer een facelift aan maar verder nette auto met prachtige stoelen
Gefeliciteerd! Mooie auto en mooie samenstelling. Ik had persoonlijk wel iets meer power gewild. De 1.5 is een fijn blok, maar als je beetje doorrijdt zit je toch wel snel aan de grens.
Dat kan relatief goedkoop verholpen worden door een bezoekje aan JD of een andere specialist als het blijkt tegen te vallen. Als zal dat wel meevallen als je uit een 1.6 tdi Passat komt.

Ik heb een weekend een 150 pk tdi s-tronic te leen gehad en dacht dat dit ook te weinig zou zijn, maar ik moet zeggen de automaat compenseert ook het e.e.a. Ik zelf heb een A3 1.4 tfsi gechipt naar 193pk. Dus ja, 150pk in een zwaardere auto merk je dan zeker, maar i.c.m. de automaat viel me dat niet tegen.
Het was kiezen of delen binnen het budget. Ik kon natuurlijk voor de 190pk versie gaan maar ik vind de uitrusting toch belangrijker. En wat Roy R al zegt: ik ben natuurlijk ook niet zoveel gewend. Bij de Passat wilde ik graag 20% bijtelling en moest ik kiezen tussen 120pk met automaat of 150pk met handbak. Voor mij een duidelijk verhaal: automaat vind ik veel belangrijker dan 30pk.

De 150pk benzine motor is trouwens vanaf modeljaar 2019 een 2.0 en niet de bekende 1.5 van VAG.
Erg mooie samenstelling en opties, al blijven de nep uitlaten jammer sinds de facelift. Als het de 150pk 2.0tsi is dan is er qua tuning heel erg veel mogelijk (niet dat dat mag binnen de meeste leasemaatschappijen, maar het kan absoluut winking smiley )
Ik wist niet dat sinds 2019 de 150 pk versie een 2.0 was. Weer wat geleerd.
Die nep uitlaten vind ik zeker geen vooruitgang, maar als dat het enige is op een verder erg mooie samengestelde auto dan zou ik hem niet laten staan. Hier ga je veel plezier aan beleven.
Lekker!! Ik heb ook een a4 avant gereden, een b8, nu een BMW f30, maar de volgende moet van mijn werkgever verplicht 100% elektrisch zijn. Helaas zitten iPace en Tesla niet in het budget. Ergo, dit is voorlopig mijn laatste leaseauto, als petrolhead ben ik er nog niet aan toe.

Dus geniet van je A4!!! Mooi ding.
Best een chique configuratie. Ik zou 'm hetzelfde doen. De huidige A4 zie je maar weinig. Waarom ging het eigenlijk tussen de A4 als benzine en de V60 als diesel? Zo'n V60 lijkt me ook wel erg fijn hoor!
Veel succes met wachten smiling smiley
Quote
Barri
Best een chique configuratie. Ik zou 'm hetzelfde doen. De huidige A4 zie je maar weinig. Waarom ging het eigenlijk tussen de A4 als benzine en de V60 als diesel? Zo'n V60 lijkt me ook wel erg fijn hoor!
Veel succes met wachten smiling smiley

We hebben bij mijn bedrijf een CO2 limiet. De benzine V60 zit daar boven en gelukkig zit de A4 er onder. Een vergelijkbare A4 diesel is ruim 7k duurder! Dan blijft er niet zoveel budget meer over om hem leuk aan te kleden. Bij de V60 was dat trouwens wel mogelijk (Inscription met nog wat leuke opties).

De derde auto op mijn shortlist was trouwens de C200d automaat business solution AMG upgrade plus etc etc. Heel mooi aan te kleden maar op de één of andere manier past een Audi beter bij mij.
Gefeliciteerd, maar wat een dikke stoelen voor een A4 zeg... Wel mooi, dat moet gezegd. Van buiten ook al, 18 inch Navarra Blue (even opgezocht), S-line bumpers. Niet mis! Succes met het wachten de komende drie maanden. Ben tzt erg benieuwd naar de foto's :-)
Hallo allemaal. Tijd voor een update. Eerlijk gezegd heb ik de auto al 4 weken maar ik ben een beetje te druk geweest (om het zacht uit te drukken) om het hier te posten.

De aflevering is goed gegaan op één punt na: de stiksels van de bekleding. Ik was er al een beetje bang voor want de communicatie met de leasemaatschappij ging op dit punt niet heel soepel. Tijdens het wachten contact gehad met de dealer en de leerinbouwer en toen bleek dat het verkeerd was gegaan en het al te laat was: het was al besteld en binnen. Hier was ik natuurlijk helemaal niet blij mee en geloof me: dat heb ik ze ook wel verteld! Ze hebben het nu met wat korting op andere dingen opgelost maar ik had liever mijn stiksels gehad.

Maar goed. Ik ben erg blij met de auto! Het is even wennen dat het een benzine is (vaak tanken!). Hij is natuurlijk een stuk kleiner dan mijn vorige auto (Passat) maar het is prima te doen. Verder rijdt hij prima, goede stoelen, fijne navigatie en ik ben erg blij met de combinatie van de interieur- en exterieurkleur. Als de zon er op staat komt er echt een hele mooie glans tevoorschijn.



















3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-04-2019 21:18 door Paul 2492430.
Zo, die is gaaf! Zie je echt weinig meer, zo'n A4. En zo'n dikke is helemaal uniek. Veel plezier ermee!
Wat voor stiksels hadden er in moeten zitten? Vind dit eigenlijk wel het mooist als ik eerlijk ben.
Van harte thumbs up Mooi plaatje zo. Jammer van de stiksels... Auto weigeren, weglopen en na halve dag aangeven dat je de auto wel wilt ophalen tegen creditering van de volledige meerprijs van het leer zou effectieve tactiek zijn geweest. Nu klinkt het alsof leasemij en/of leerboer er gemakkelijk van af zijn gekomen. Terwijl diamant-ruitvormige stiksels echt groot verschil maken in aanblik van de stoelen sad smiley

Veel fijne km gewenst, houd 'm mooi, houd 'm heel!
Fraai hoor!
In- en exterieur kleur matcht goed! thumbs up

Alleen de velgen, die ogen een tikkeltje saai maar misstaan absoluut niet.
Ik vind die diamantvormige stitching een tikkeltje kitscherig eigenlijk, zeker gezien het behoorlijk zakelijke interieur, dus zou ik absoluut niet missen. Veel plezier met de auto, ziet er fraai uit en lijkt me een genot om te rijden. Velgen zijn niet mijn smaak maar als jij er maar blij mee bent! thumbs up
Zeer mooie auto, ik snap de virtual cockpit navigatie weergave en navigatie op het centrale scherm niet zo, doen toch allebij het zelflde?

Het leer, kan de NLse inbouwer (Alba??) dit wel?, ook tussen je huidige en de eerste foto zit een verschil.
Jammer van die zilveren accenten in de voorbumper (en in mindere mate de achterbumper).
Los van deze foeilelijke details een heel fraaie verschijning!
Bedankt voor de reacties allemaal. Het leer komt inderdaad van Alba. Ze kunnen wel de diamantstiksles maken (eigenlijk kunnen ze alles wat je wilt) maar het is niet goed doorgekomen van de leasemaatschappij naar de dealer en dus ook niet van de dealer naar Alba.

Ik vind de velgen wel mooi, het zijn de standaard S-line velgen op dit moment. Ik had liever een maatje groter gehad maar dat gaat helaas niet met onze CO2 regels.

Over het virtual cockpit: je kan het er natuurlijk alles op zetten wat je wilt. Ik had hem nu op navigatie staan en dan de normale kaart (Google Maps kan ook) maar je kan er ook info op krijgen van de boardcomputer of de radio/muziek. Je kan kiezen voor grote en kleine tellers. Bij de kleine tellers past er meer informatie op van de functie die je hebt gekozen. Op het scherm middenin kan dat ook allemaal, behalve de tellers natuurlijk. Net wat je zelf fijn vindt.

Één ding valt me trouwens wel op: als je ineens het gaspedaal flink intrapt, duurt het toch een halve of een hele seconde voordat er iets gebeurt. Voor mijn gevoel had mijn Passat, die dezelfde bak heeft, dat niet. Misschien dat die gewoon te weinig vermogen had om er iets van te kunnen voelen of het is een verschil tussen benzine en diesel. Bij de Passat ging het in ieder geval wat vloeiender.
Audi en automaten ... BMW en MB hebben dat kunstje beter onder de knie.
Evenlangs JD om de software te updaten/aanpassen. Dan is ie beter bij de les. Denk dat ie zo traag qua reageren is vanwege emissie eisen. Schakelt ook veel te snel op met optrekken.
Mooie wagen! Zo mooi dat ik iets voorzichter zou zijn met je persoonlijke gegevens, via de photobucket heb ik al voor- en achternaam.
Schitterend dash en interieur. Ik vind de stoelen ook prima zo.
Quote
British Racing Green
Jammer van die zilveren accenten in de voorbumper (en in mindere mate de achterbumper).
Los van deze foeilelijke details een heel fraaie verschijning!

Ach ja, ieder zijn smaak. Ik vind die datails juist mooi en het onderscheidt modeljaar 2019 in ieder geval van de oudere types. Rij ik er toch nog een beetje uniek bij ondanks dat het een VAG product is.



Quote
V0RQ
Mooie wagen! Zo mooi dat ik iets voorzichter zou zijn met je persoonlijke gegevens, via de photobucket heb ik al voor- en achternaam.

Bedankt voor de tip! Ik heb altijd ruzie met photobucket via de telefoon. Ik heb de foto's aangepast.
Mooie auto en smaakvolle combi!

Om een 1 of andere reden vind ik de voorkant van de A4 geslaagder dan die van de A5, die laatste vind ik altijd een wat 'aziatisch' voorkomen hebben.

Ook groot voordeel is nu die (goed te tunen) 150pk 2 liter 4 cilinder als basismotor. Als je bij BMW kijkt, heb je voor dezelfde een prijs een 3 serie touring 3 cilinder met 1.5 liter als basismotor...dan is de keuze snel gemaakt denk ik.

Alleen jammer dat de onderkant van de dash niet de kleur heeft van de stoelen/deurpanelen, maar dat is niet anders met achteraf inbouwen denk ik.
super mooie auto.....
daar ga je veel plezier aan beleven.....lekker strak..zonder de logo's ...die kan je toch vanaf fabriek er al af laten?

1 ding valt me op....je duitse milieusticker.....
waarom zit die bovenaan?
het mag alleen onder in de hoek, passagierskant......volgens de regels.....hopelijk krijg je zo geen bon als je in Duitsland bent.....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close