Matthijss zijn Hyundai i20 1.2 i-deal (2014), Eibach veren + 17" sparco trofeo 4

Gepost door Matthijss 
Een kleine update!

Vandaag nieuwe zwarte wielmoeren gekocht voor mijn zomervelgen. Deze waren eerst zilver/chrome zoals te zien is op de foto's in dit topic.
Het gaat om de kleine detailsbig smile smiley

20 stuks dus ik heb 4 reserve
Even de boel weer afstoffen, tijd voor een kleine update.big smile smiley

Een kleine week geleden de deurhendel aan de passagierszijde laten vervangen, hier was iets te hard aan getrokken toen het wat gevroren had. Eerst zou dit al in januari gebeuren maar doordat de deurhendel in 'back order' stond heeft dit heel lang geduurd. De garantie van de auto verviel op 31 januari, maar gelukkig kon dit gemaakt worden onder garantie omdat ik het voor deze datum had doorgegeven.

Vandaag de zomervelgen onder de auto laten leggen en gelijk uit laten lijnen ivm de verlaging. De verlagingsveren waren nog een kleine 1,5 tot 2 mm ingezakt.
Helaas nog geen foto kunnen maken van de auto met de zomerset en de nieuwe wielmoeren. De auto moet nodig ook nog eens gewassen worden.
Dus hier maar even een foto van de velgen toen ze net schoongemaakt zijn:

Het is natuurlijk iets stugger geworden met de 17 inch zomerset in vergelijking met de 15 inch winterset. Persoonlijk vind ik het niet storendspinning smiley sticking its tongue out

Verder heb ik nog het plan om toch de ramen te laten tinten, wanneer dit gaat gebeuren moet ik nog even kijken. Ik hou jullie op de hoogte!
Ja heerlijk de mooie set er weer onder, rijdt daarnaast ook zoveel beter dan winterrubber.
Damianw26
Ja heerlijk de mooie set er weer onder, rijdt daarnaast ook zoveel beter dan winterrubber.

Daar heb je zeker gelijk in, het verschil is goed te merken.
Matthijss
Verder heb ik nog het plan om toch de ramen te laten tinten, wanneer dit gaat gebeuren moet ik nog even kijken. Ik hou jullie op de hoogte!

Je auto tinten geeft voor de meeste mensen een mooier uiterlijk aan je auto. Daarnaast heeft het ook nog functie......mits er kwaliteit folie gebruikt wordt.
Met folie heb je namelijk ook "warmte wering" en "UV wering".....hoeveel is afhankelijk van welke tint je neemt. En je mag het eigenlijk (offcieel) niet noemen maar de folie zorgt toch stiekem voor een inbraak vertragende werking.
Mijn advies zou zijn om voor de achterkant(vanaf de B stijl) de 30% lichtdoorlatend te nemen. En ik zou eens overwegen om de voorportieren ook mee te laten tinten. Dit zorgt voor een erg mooi verloop van voor naar achter waarbij het contrast niet heel groot is.
Je zou zelfs nog kunnen overwegen om ook je voorruit mee te tinten, hierdoor lijken je portierramen aan de voorzijde net weer wat donkerder. Voor de voorportieren en de voorruit ben je wel gebonden aan 70% lichtdoorlaatbaarheid. Dan blijf je nog binnen de wettelijke regels. (54%)
Verder wil ik je de tip geven om naar een tintbedrijf te gaan die de portierramen uitbouwen! Dit zorgt voor het mooiste en beste resultaat. Op die manier kun je namelijk het hele portierraam tot aan de rand tinten.
Ik weet zo even niet uit mijn hoofd of de i20 een dot-matrix(zwarte stippeltjesrand) rand in de ruiten heeft zitten. Niet alle tint bedrijven geven een dot-matrix behandeling. Vaak weten ze niet hoe dat moet waarschijnlijk. Meestal doen de betere tint bedrijven dit wel. Als je deze behandeling niet doet dan ontstaat er zo'n lelijke witte rand rondom je raam op de plek van de dot-matrix rand. Folie wordt aangebracht met water en zeep. Net nadat je de folie aangebracht hebt druk je er met speciaal gereedschap zoveel mogelijk "vocht" uit. Helaas lukt dit niet 100% en blijft er altijd een minuscuul laagje vocht achter wat er na een aantal weken volledig uit droogt.....geen zorgen maken duswinking smiley
Ook blijft er dus vocht in de dot-matrix rand zitten wat er ook uit droogt en dan wordt dat lucht. Als je dat niet aandrukt/behandeld dan krijg je daardoor die lelijke witte rand.
Overigens is het in België verboden om je voorportieren te tinten en je koplampen en achterlichten te "smoken" met folie.
Het laatste advies wat ik je mee wil geven is dat je niet bij de eerste de beste(goedkope) tinter moet zijn. Geef liever wat meer geld uit voor kwaliteit.

Succes met de zoektocht en ik ben benieuwd naar het resultaat.
Inderdaad doen veel mensen het tinten omdat ze het mooi vinden, maar het is natuurlijk mooi meegenomen dat het ook nog andere functies heeft.
Zelf zit ik nog te twijfelen hoeveel procent ik ga laten doen. Op de ramen staat wel dat het een tint heeft van 70% lichtdoorlatend, dus om de voorportieren mee te tinten zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn. Wat betreft de dot-matrix rand, dit zit alleen op de voorruit en de achterruit.
Het bedrijf wat ik eerder heb genoemd, demonteert de portierramen.

Het tinten heeft nog geen haast, kan zomaar zijn dat het nog 1 á 2 maanden kan duren voordat ik het laat doen.
Bedankt voor alle tips!
Matthijss
Op de ramen staat wel dat het een tint heeft van 70% lichtdoorlatend, dus om de voorportieren mee te tinten zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn.

Zit er al folie op de ramen dan? Een af-fabriek portierraam is nooit meer dan 4 of 5% getint (privacy glass uitgezonderd).
Tegenwoordig zijn de meeste ramen iets of wat groen getint. Vraag me dan af waar die 70% lichtdoorlatend op staat?
Over het algemeen is elk portierraam achteraf altijd te tinten met folie.
Ikzelf heb mijn privacy glass extra voorzien van 70% folie, hierdoor kom je ongeveer op 20% uit.
Mijn voorportieren heb ik met 50% getint....dat is idd iets te donker en mag wettelijk eigenlijk niet maar staat net wat mooier vind ik drinking smiley
En mijn voorruit heb ik ook met 70% getint.
Je merkt echt het verschil als de zon flink schijnt en het ziet er ontzettend sjiek uit! thumbs up
Foose78
Zit er al folie op de ramen dan? Vraag me dan af waar die 70% lichtdoorlatend op staat?

Nop, dit zijn de originele ramen. Naar mijn weten zit er nog geen folie op.
Dit staat beneden in de hoek van het raam, samen met nog wat andere tekst en het Hyundai logo.
Matthijss
Foose78
Zit er al folie op de ramen dan? Vraag me dan af waar die 70% lichtdoorlatend op staat?

Nop, dit zijn de originele ramen. Naar mijn weten zit er nog geen folie op.
Dit staat beneden in de hoek van het raam, samen met nog wat andere tekst en het Hyundai logo.

Ok ok....het zou zo maar kunnen maar ik heb het nog nooit mee gemaakt in elk geval.
Als er op staat dat het 70% lichtdoorlatend zou je bijna gaan denken dat je raam al voor 30% getint is.
Als je beslist om uiteindelijk te gaan tinten dan kun je altijd je ramen even door laten meten. Dan weet je het zeker.
Dat is misschien wel een goed idee.
Ik hou jullie op de hoogte!
Vandaag mooi tijd gehad om de auto schoon te maken, was echt hard nodigspinning smiley sticking its tongue out
Het was er tenslotte goed weer voor.
Ook gelijk maar even een paar foto's gemaakt:

Binnenkort hopelijk de andere auto's ook goed schoonmaken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close