Matthijss zijn Hyundai i20 1.2 i-deal (2014), Eibach veren + 17" sparco trofeo 4

Gepost door Matthijss 
Hallo iedereen!

Voor de netheid zal ik mij eerst eens voorstellen.
Mijn naam is Matthijs, 19 jaar jong (eind november 20), woonachtig in Zeeuw-Vlaanderen dicht bij de grens met België.
Ik lees al heel lang mee met verschillende topics hier op het forum en heb besloten om ook een 'mijn auto' topic te beginnen.
Ik ben niet een man van veel woorden, dus we gaan maar eens beginnen met de auto.

Sinds 27 januari 2017 bezit ik een Hyundai i20 1.2 i-deal uit 2014. Dit is het facelift model van de eerste generatie i20.
Ik kwam er achter dat ik eigenlijk niet heel veel duidelijke foto's heb van mijn auto.
Een plaatje bij een praatje:
Dit is een foto van de auto bij aankoop:

Normaal was ik de auto altijd met de hand, maar nu was de auto echt vies nadat ik een slipcursus heb gehad. Die week had ik weinig tijd dus maar even met de hand gewassen in de wasbox:

Ik zal jullie zo af en toe op de hoogte houden van wat er gebeurt. Hierbij hoop ik dat dit een gezellig topic gaat worden.

Met vriendelijke groet,
Matthijss

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2018 14:44 door Matthijss.
Ik zie net dat de foto's niet direct in het bericht komen. Hoe doe ik dit?
Kan iemand mij aub helpen?
matthijss
Ik zie net dat de foto's niet direct in het bericht komen. Hoe doe ik dit?
Kan iemand mij aub helpen?

Weet niet hoe dat op een andere computer werkt, maar bij mij is het:

1. met je rechtermuisknop op de afbeelding klikken
2. klik op "Open afbeelding in nieuw venster" (dat staat er bij mij in ieder geval)
3. En dan de link uit je adresbalk plakken in het vakje wat verschijnt als je op drukt.
Keurige auto. Doe je goed trouwens, zo'n nieuwe wagen op je 19e!grinning smiley
Ik heb er een gehad, beviel me prima! Gefeliciteerd! Mooie kleur!
Heey leuk! nog een zeeuws-vlaming op het forum.

Wat een mooie i20 , en inderdaad een mooie wagen voor een 19 jarige , ik moet het doen met m'n agila.
Mechanix
Keurige auto. Doe je goed trouwens, zo'n nieuwe wagen op je 19e!grinning smiley

Bedankt! Ik ben er ook zeker blij mee.
De auto eerst gedeeld met mijn broer, toen heeft hij een leasewagen peugeot 308sw gekregen van het werk. Vanaf dat moment ben ik eigenlijk de hoofdbestuurder.

Pietzoveel
Ik heb er een gehad, beviel me prima! Gefeliciteerd! Mooie kleur!

De auto bevalt mij ook heel goed, misschien wat weinig vermogen maar daar valt mee te leven. De kleur heet trouwens 'amber grey'.

audilovertje
Heey leuk! nog een zeeuws-vlaming op het forum.

Wat een mooie i20 , en inderdaad een mooie wagen voor een 19 jarige , ik moet het doen met m'n agila.

Ah altijd leuk inderdaad!
Bedankt, een Agila is ook niet verkeerd. Zijn vrij betrouwbare auto's volgensmij.
Nette wagen hoor, zeker gezien je leeftijd! Veel plezier op het forum, en zo te lezen al netjes met de hand aan het wassen winking smiley
Welkom Mathijss!!

Mooie i20 heb je zeg! Ik vind het nog altijd een leuk model. De kleur vind ik ook leuk! Ik zelf heb een Getz, en medeforummer verlichting 2 heeft ook een i20, met een erg leuke/uitgebreide review.

Succes en veel plezier hier op het forum!
Damianw26
Nette wagen hoor, zeker gezien je leeftijd! Veel plezier op het forum, en zo te lezen al netjes met de hand aan het wassen winking smiley

Bedankt! Ik ben degene die thuis de auto's met de hand wast, nog nooit door een wasstraat gereden.
Jij mag ook zeker niet klagen met de Up! tsi. Eén van de mooiste die ik heb gezien!

Pjötr
Welkom Mathijss!!

Mooie i20 heb je zeg! Ik vind het nog altijd een leuk model. De kleur vind ik ook leuk! Ik zelf heb een Getz, en medeforummer verlichting 2 heeft ook een i20, met een erg leuke/uitgebreide review.

Succes en veel plezier hier op het forum!

Dat is het zeker!
Ik lees al sinds januari 2016 mee met heel wat topics, maar op één of andere manier heb ik eigenlijk nooit of heel weinig gereageerd.
Vanaf nu probeer ik dat steeds vaker te doen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-10-2018 19:57 door Matthijss.
Welkom! Ik ben ook iemand die vaker meeleest dan dat hij post, maar dat is meer omdat sommige topics hier zo diep gaan met allerlei sleutel/werkzaamheden dat ik er weinig aan durf toe te voegen met mijn zeer matige technische kennis tongue sticking out smiley

Zeer nette auto inderdaad voor iemand van jouw leeftijd. Mag je best trots op zijn. Nu nog wat meer foto's posten van je bolide dan wordt dit topic vanzelf uitgebreider smiling smiley
Qua sleutel/werkzaamheden ben ik ook geen held. Dus daar zul je mij ook niet heel veel over horen.

Wat de foto's betreft, daar ben ik hard mee bezig.

Vandaag namelijk gaan praten bij Kean Suspensions voor de volgende zaken:
- Eibach verlagingsveren
- 4 nieuwe velgen, sparco trofeo 4
- 4 nieuwe zomerbanden voor op de nieuwe velgen
- 4 nieuwe winterbanden voor op de huidige velgen

Daar stond tevens een mooie Nissan GTR en een Audi S7 (waar ik geen foto van heb):

Gelijk maar even de i20 op de foto gezet:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-10-2018 22:55 door Matthijss.
Allereerst welkom op het forum, leuk dat je ook de stap hwbt gezet om een eigen auto topic te beginnen.
Hyundai is niet meteen mijn merk maar dat is helemaal niet belangrijk, jij bent blij met je wagen en daar gaat het om.
Ik denk dat de juiste velgen en een kleine verlaging best goed uit kan pakken, in welke kleur zou je de Sparco Trofeo's nemen?
Mijn bedoeling was om niet te extreem te gaan, gewoon een subtiele verlaging.
De velgen zijn mat zwart.

Hier nog wel een algemene vraag over.
Kan ik matte velgen gewoon met velgenreiniger schoonmaken of gaat dan juist het matte ervan af?
Mij lijkt dat die matte coating net zo goed tegen velgenreiniger kan als glanzende velgencoating. Welke velgenreiniger gebruik je?
Eibach is altijd goed, ik denk dat glimmend zwart ook beter staat dan mat, zeker icm zwart dak en spiegelkappen evt.
Wees voorzichtig met het verlagen. Onder aan de voorbumper zit nog een (zwarte) strip van 3-4 cm die normaal heel erg gauw over het wegdek gaat bij een drempeltje. Ook een randje (varkensrug) of stoeprand is gauw geraakt. De 1.2 is wel heel erg soepel, maar je trekt geen enkele straatsteen uit het wegdek. Een heel sportief uiterlijk en niemand bij kunnen houden komt wel wat sneu over.
Pietzoveel
Wees voorzichtig met het verlagen. Onder aan de voorbumper zit nog een (zwarte) strip van 3-4 cm die normaal heel erg gauw over het wegdek gaat bij een drempeltje. Ook een randje (varkensrug) of stoeprand is gauw geraakt. De 1.2 is wel heel erg soepel, maar je trekt geen enkele straatsteen uit het wegdek. Een heel sportief uiterlijk en niemand bij kunnen houden komt wel wat sneu over.

BIj mijn i20 schraap ik ook vaak met die zwarte strip bij drempels, dat vaak met alleen mij er in. Zou hem niet verlagen; maakt het alleen maar onpraktischer.
Gewoon Dirk
Mij lijkt dat die matte coating net zo goed tegen velgenreiniger kan als glanzende velgencoating. Welke velgenreiniger gebruik je?

Gyeon Q2M Iron

Damianw26
Eibach is altijd goed, ik denk dat glimmend zwart ook beter staat dan mat, zeker icm zwart dak en spiegelkappen evt.

De velgen zijn verkrijgbaar in: Fume black full polished, Matt Black en Gloss Bronze.
Ik ben voor mat zwart gegaan omdat ik dat toch mooier vind staan dan de gepolijste velg.

Pietzoveel

In de bijna 2 jaar dat ik deze auto rij (of een andere auto), heb ik nog nooit het wegdek of een stoeprandje geraakt.
Wat betreft de 1.2 daar heb je helemaal gelijk in. De bedoeling van de aanpassing was meer voor mijzelf. Elke Hyundai i20 van deze generatie die ik tegenkom heeft dezelfde velgen, dus ziet er over het algemeen hetzelfde uit. Hier wil ik mij een beetje van onderscheiden.
Allereerst welkom op het forum en wat een nette degelijke auto voor iemand van jouw leeftijd, mag je zeker trots op zijn. drinking smiley
Brent®
Allereerst welkom op het forum en wat een nette degelijke auto voor iemand van jouw leeftijd, mag je zeker trots op zijn. drinking smiley

Bedankt! Ik ben er ook zeker blij mee.
Afgelopen maandag de Audi TT van mijn ouders met de hand gewassen. Tegelijk maar een klein tourtje gedaan in de omgeving en een paar foto's geschoten.

Heb nog veel meer foto's van alle andere keren, maar dat zal ik jullie voorlopig maar even besparen.

Met de i20 is alles nog steeds goed. De onderdelen zijn inmiddels besteld en zouden ongeveer 3 weken later binnenkomen.
Eind van de maand of begin volgende maand een beurt bij de dealer.
Leuke foto's van de Audi! Volgende keer eens met de i20 daar heen smiling smiley

Ben trouwens benieuwd hoe de verlaging op of nee onder je i20 zal zijn.
Altijd fijn als je ouders zulk speelgoed hebben en jij ermee mag rijden!grinning smiley
Pjötr
Leuke foto's van de Audi! Volgende keer eens met de i20 daar heen smiling smiley

Ben trouwens benieuwd hoe de verlaging op of nee onder je i20 zal zijn.

Bedankt! Dat zal ik zeker eens doen.
Ik ben ook redelijk benieuwd hoe het in zijn geheel gaat staan, kan niet wachten.

Mechanix
Altijd fijn als je ouders zulk speelgoed hebben en jij ermee mag rijden!grinning smiley

Dat is zeker waar!
De TT is wel dik!

Hopelijk bevalt het verlagen!
Nico GTR
De TT is wel dik!

Hopelijk bevalt het verlagen!

Bedankt!
Dat hoop ik ook. Ik had gelezen in jouw topic (als ik mij dat goed kan herinneren) dat het bij jou eerst een beetje tegenviel maar dat je er nu toch blij mee bent?
Gyeon Iron is geen velgenreiniger, het is een verwijderaar van vliegroest (ijzerdeeltjes).
Altijd eerst de velgen reinigen met een PH neutrale velgenreiniger en dan is het eigenlijk niet spannend of je een matte of een hoogglans gelakte velg hebt.

Leuke auto trouwens, geen standaard keuze voor een 19 jarige.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-12-2018 09:24 door R.J.G. Ruiters.
R.J.G. Ruiters
Gyeon Iron is geen velgenreiniger, het is een verwijde jarige.raar van vliegroest (ijzerdeeltjes).
Altijd eerst de velgen reinigen met een PH neutrale velgenreiniger en dan is het eigenlijk niet spannend of je een matte of een hoogglans gelakte velg hebt.

Ah okee, ik dacht namelijk dat het ook een velgenreiniger was. Welke PH neutrale velgenreiniger raden jullie dan aan?
Dus dan eerst de PH neutrale velgenreiniger gebruiken en daarna de Gyeon Iron gebruiken als ik het goed begrijp?

Bedankt! Dat klopt, mijn bedoeling was om een vrij betrouwbare auto te halen die toch modern en chique oogt. Een andere reden was ook nog omdat je ze niet al te vaak tegen komt op de weg.
Donderdag 22 november staat de afspraak voor de veren, velgen en banden te monteren. Ik zal een duidelijke 'voor' en 'na' foto proberen te maken.
Ik ben benieuwd!
Vandaag dus de verlagingsveren, velgen en banden laten monteren. Heel mooi werk geleverd!
Volgende week donderdag heb ik een afspraak voor een beurt bij de dealer, dan komt de winterset er weer onder. Dus voor nu nog een weekje genieten van de zomerset.
We zullen maar eens beginnen met een algemene foto van de auto:
Voor:

Na:

Nu even per velg om te laten zien wat de verlaging doet:
Vooraan voor:

Vooraan Na:

Achteraan voor:

Achteraan na:

Nog wat ander plaatjes, gewoon omdat het kandrinking smiley

Je kan goed merken dat het in zijn geheel wat stugger is geworden maar dat zal vast een combinatie zijn van de velgen die 2 maten groter zijn dan origineel en de verlagingsveren. Dit ervaar ik zeker niet als vervelend.
Persoonlijk vind ik het heel geslaagd als totaalplaatjebig smile smiley
Mechanix
Ziet er sportief uit!thumbs up

Dat vind ik ook. Ik ben er enorm blij mee!
Nico GTR
Smoelt wel beter.

Jammer genoeg volgende week weer op de winterset. Maar dan kunnen we wel zien wat de verlaging doet op de standaard velgenspinning smiley sticking its tongue out
Ontzettende verbetering, goede keuze
Damianw26
Ontzettende verbetering, goede keuze

Bedankt! Zat eerst te twijfelen tussen antraciet of zwart, toch voor zwart gegaan.

Misschien een stomme vraag maar hoe verander ik de titel van mijn topic?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2018 17:06 door Matthijss.
Door de titel in de openingspost even te veranderen.

De nieuwe velgen staan hem goed, verlaging kan hij ook goed hebben. thumbs up
Caspian
Door de titel in de openingspost even te veranderen.

De nieuwe velgen staan hem goed, verlaging kan hij ook goed hebben. thumbs up

Het is gelukt.
Bedankt! Standaard staat de auto nogal hoog op zijn poten naar mijn mening.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2018 14:49 door Matthijss.
Vorige week een onderhoudsbeurt gedaan bij de dealer en de wintervelgen er weer onder laten zetten. Zo blijven de zomervelgen vrij van pekel. We kunnen er weer tegenaan met de nieuwe winterbanden.
Matthijss
R.J.G. Ruiters
Gyeon Iron is geen velgenreiniger, het is een verwijderaar van vliegroest (ijzerdeeltjes).

Ah okee, ik dacht namelijk dat het ook een velgenreiniger was. Welke PH neutrale velgenreiniger raden jullie dan aan?
Dus dan eerst de PH neutrale velgenreiniger gebruiken en daarna de Gyeon Iron gebruiken als ik het goed begrijp?

Bedankt! Dat klopt, mijn bedoeling was om een vrij betrouwbare auto te halen die toch modern en chique oogt. Een andere reden was ook nog omdat je ze niet al te vaak tegen komt op de weg.

Ik heb onlangs zelf een nieuwe velgenreiniger gekocht, Nanolex Professional Wheel Cleaner Concentrate. Extreem geconcentreerd en daarmee te verdunnen waardoor het een prima product is prijstechnisch. Afgelopen weekend getest op beide auto's hier in huize Ruiters. Prima spul!

Nu je de zomerset niet onder de auto liggen hebt, kun je deze goed schoonmaken en behandelen met bijvoorbeeld Gyeon Rim. Heb ik op mijn wintervelgen van de Talisman gezet. Super!
Ik zie je topic nu pas, maar de foto's van je auto bij Verbrugge komen me bekend voor. Destijds hebben wij ook naar een Hyundai gekeken, maar dat is het niet geworden.

Op jouw leeftijd een nette, jonge auto te rijden en nog wat overhouden om er smaakvolle details aan te wijzigen kan niet iedereen je nadien. Netje hoor.

Veel veilige kilometers en rijplezier gewenst!
R.J.G. Ruiters
Ik heb onlangs zelf een nieuwe velgenreiniger gekocht, Nanolex Professional Wheel Cleaner Concentrate. Extreem geconcentreerd en daarmee te verdunnen waardoor het een prima product is prijstechnisch. Afgelopen weekend getest op beide auto's hier in huize Ruiters. Prima spul!

Nu je de zomerset niet onder de auto liggen hebt, kun je deze goed schoonmaken en behandelen met bijvoorbeeld Gyeon Rim. Heb ik op mijn wintervelgen van de Talisman gezet. Super!

Bedankt voor de tips! Zal er eens naar kijken.

CorZa
Ik zie je topic nu pas, maar de foto's van je auto bij Verbrugge komen me bekend voor. Destijds hebben wij ook naar een Hyundai gekeken, maar dat is het niet geworden.

Op jouw leeftijd een nette, jonge auto te rijden en nog wat overhouden om er smaakvolle details aan te wijzigen kan niet iedereen je nadien. Netje hoor.

Veel veilige kilometers en rijplezier gewenst!

Bedankt! Wil graag dat de auto naar mijn smaak is, anders is het allemaal zo standaardspinning smiley sticking its tongue out
Ik heb geen foto's van de auto gemaakt bij Verbrugge, of begrijp ik het verkeerd?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-12-2018 18:27 door Matthijss.
Weeral een hele lange tijd niks van mij laten horen in dit topic. Daar gaan we een veranderingen in brengen.spinning smiley sticking its tongue out

Vandaag hebben wij de i20 precies 2 jaar. Eerst heeft de auto op naam van mijn broer gestaan en heeft hij de i20 voornamelijk gebruikt voor zijn werk. Wanneer er een leasewagen is gekomen ben ik steeds meer in de i20 gaan rijden en een paar maanden terug maar gewoon besloten om de i20 op mijn naam te zetten. In deze 2 jaar hebben wij met zijn allen hier thuis 21359 kilometer in de i20 geredensmiling smiley. Zo staat de kilometerstand alweer op 79184 km.
Op 31 januari is de auto overigens 5 jaar en verloopt dus ook de fabrieksgarantie.

Ik zal alles wat er aan vervangen is en aangepast is even vermelden buiten de standaard grote en kleine beurten:
- Een rechterdeurhendel die afgebroken is. Dit is onder garantie vervangen. Net een paar dagen geleden is deze hendel weer afgebroken, kan gelukkig ook weer onder garantie vervangen worden.
- 2 nieuwe zomerbanden (Hankook Ventus Prime 3)
- Bij de APK zat er kleurverschil in de knipperlichten achteraan, deze zijn ook vervangen.
- Paar weken terug een kapot dimlicht, was toevallig in de buurt van de garage dus die was meteen vervangen. Achteraf dacht ik eraan om de dimlichten te vervangen voor een paar exemplaren die iets witter licht geven in plaats van dat halogeen geel licht. Als iemand goede ervaringen heeft met dit soort lampjes zou ik dat graag willen weten. Ben al heel wat lampjes tegengekomen maar het zijn er zoveel. Ik wil een goed merk met een keurmerk wat geen blauw licht geeft, gewoon net iets witter waarbij het lichtbeeld hetzelfde tot beter is. Alvast bedankt!
- De Eibach verlagingsveren en de 17 inch Sparco Trofeo 4 velgen met daarbij 4 nieuwe Hankook Ventus Prime 3 zomerbanden.
- Op de originele Hyundai velgen 4 nieuwe Hankook Winter I'cept RS2 winterbanden.

Dan nog de zaken die ik wil aanpassen:
- De dimlichten waar ik het daarnet over heb gehad.
- Ik zit te twijfelen of ik mijn ramen ga laten tinten, persoonlijk denk ik dat dit wel mooi gaat zijn. Hiervoor heb ik al een bedrijf gevonden wat dit zou kunnen doen. Dit bedrijf kan ook lichten smoken, hierbij dan heel licht de achterlichten laten smoken. Als ik dit ga laten doen dan zal dit gebeuren wanneer de winter voorbij is.

Zoals te zien is ga ik de i20 nog lang niet weg doen (stiekem altijd kijken naar iets nieuws, maar dat is gewoon leukdrinking smiley). Met andere woorden ben ik er heel tevreden mee!
Nog even een foto met de achterkant van de i20, zie dat ik die nog niet gepost heb:
Dit is overigens bij het bedrijf waar ik de velgen en de veren heb laten plaatsen. (Weet niet of ik bedrijfsnamen in een topic mag zetten?)
Osram nightbraker laser schijnt erg goed te zijn, zelf geen ervaring mee. Ramen tinten ziet er goed uit, zolang het maar niet te donker en dus duidelijk after market eruit ziet.
Damianw26
Osram nightbraker laser schijnt erg goed te zijn, zelf geen ervaring mee. Ramen tinten ziet er goed uit, zolang het maar niet te donker en dus duidelijk after market eruit ziet.

Even gekeken naar de Osram nightbreaker laser, maar hier zie ik een soort blauwachtig iets zitten op het lampje. Bij de APK zeiden ze dat een dimlicht geen blauw licht mag geven, met andere woorden wil ik eigenlijk voorkomen dat ik ze eruit moet halen bij de APK.
Zo heb ik wel een andere gevonden: Osram Nightbreaker Silver.

Wat betreft de ramen tinten wil ik zelf ook niet te donker gaan, persoonlijk denk ik dat 15 tot 20% wel goed zal zijn. 5% is echt veel te donker.
Hoeveel % zit er op de UP!?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-01-2019 23:39 door Matthijss.
Het licht dat op de grond valt moet wit van kleur zijn.....ook 5000K is wit licht. Ook al zie jij het als lichtelijk blauwig.
Nico GTR
Het licht dat op de grond valt moet wit van kleur zijn.....ook 5000K is wit licht. Ook al zie jij het als lichtelijk blauwig.

Ah dat wist ik nog niet, bedankt!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close