Mercedes CLS (vanaf pag. 2)

Gepost door Smilespergallon 
Thanks allen thumbs up

Auto heeft binnenkort nieuwe bandjes nodig. Verbruik valt me nog iets tegen, 1 op 9 a 10. Banden zijn niet best, mogelijk de oorzaak? Fabrieksopgaaf is 1 op 11 dus dat moet zeker wel lukken.

Auto mag ook wel een bezoekje bij restyler krijgen een keer, rondom enkele lichte plekjes/deukjes (moet je wel erg goed kijken maar toch). Als je 'm ziet staan in eerste oogopslag, lijkt t bijna een nieuwe auto.
Fabrieksopgave red je doorgaans alleen als je 20 km onder de toegestane max rijdtgrinning smiley
1 op 9/10 is gewoon netjes. Ik neem aan dat er ook korte ritjes bij zaten?
Leuke nieuwe wenteling. Mooie CLS, zeker dat interieur is prachtig.

Nog plannen? type aanduiding aan de achterkant ziet er altijd zo raar uit bij de CLS, die zou ik persoonlijk er af halen.
Smilespergallon
Thanks allen thumbs up

Auto heeft binnenkort nieuwe bandjes nodig. Verbruik valt me nog iets tegen, 1 op 9 a 10. Banden zijn niet best, mogelijk de oorzaak? Fabrieksopgaaf is 1 op 11 dus dat moet zeker wel lukken.

Auto mag ook wel een bezoekje bij restyler krijgen een keer, rondom enkele lichte plekjes/deukjes (moet je wel erg goed kijken maar toch). Als je 'm ziet staan in eerste oogopslag, lijkt t bijna een nieuwe auto.

Man dat is toch gewoon hartstikke netjes voor een 3.5 liter V6 met 292pk! Die waardes haal ik ook, maar dan met een Laguna met 2.0 liter turbo (170pk). eye rolling smiley

Ik zou de ster voorop ook weer origineel maken, smoelt net even wat beter met het overige chroom. Nette auto verder, veel plezier er mee!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2019 16:21 door BMW M3 CSL.
Voor zijn vermogenopbrengst is het verbruik niet eens zo gek, dat is dan ook weer zo. Ook wel heerlijk hoe snel de motor al is vanaf 3000 toeren, je hoeft niet hoog in de toeren om te vliegen. De ster voorop zie ik nog wel even aan. Als het plastidip is dan is dit zo eraf. Eerst maar even zien of er andere zaken zijn die op kort termijn storend/dringender zijn, nu nog niets kunnen opmerken. Wel wat loslatende lak binnenin de wielkasten achter van steentjes, dus dit ook even behandelen om roest te voorkomen. Er zat ook een lading modder verstopt achter de randjes toen ik de binnenin de wielkasten voelde, helpt ook niet echt mee natuurlijk als je dit nooit schoonmaakt.

De belettering achterop de auto gaat er inderdaad misschien ook nog vanaf. Vind het best oké staan, maar zonder is misschien toch even wat strakker.

Bestuurdersstoel heeft op de wang lichte instapschade (Verf weg), dit kleurtje kan je vast niet even zomaar bestellen dus mogelijk zelf iets samenstellen. De middenconsole achterin (ja er zit een middenconsole) heeft ook beschadigingen omdat er waarschijnlijk bij vorige eigenaren wat bovenop heeft gelegen.

Twijfelde voor aankoop om de ramen te laten blinderen, maar het blauwe glas is al donker genoeg en is prima zo.
Ook leuk het verschil te zien tussen een doorgaans model auto, en hoe gestroomlijnd de mercedes is.

Smilespergallon

Bestuurdersstoel heeft op de wang lichte instapschade (Verf weg), dit kleurtje kan je vast niet even zomaar bestellen dus mogelijk zelf iets samenstellen. De middenconsole achterin (ja er zit een middenconsole) heeft ook beschadigingen omdat er waarschijnlijk bij vorige eigenaren wat bovenop heeft gelegen.
www.colourlock.nl
Gefeliciteerd! Hele mooie auto! Ook tijdloos mooi.

Ik vind de grill wel gaaf, maar dan moeten de andere chroomdelen ook zwart - dan zal hij wel lekker fout worden, maar daar hou ik wel van. Nu is het een rommeltje imo.
Blijft gaaf zo'n CLS van het eerste model (de Chrysler ook trouwens). Zwart logo vind ik niet verkeerd staan, rood/bruin interieur ook zeker niet. thumbs up

Ik zou alleen andere velgen overwegen, als er toch nieuwe banden op moeten.
Ik heb toevallig nog andere velgen liggen, de 20 inch velgen van de Chrysler. Echter is de steek daarvan 5x115 en van de Mercedes is dit 5x112. Dus dan wordt ik gedwongen adapters te kopen, waar ik eigenlijk geen voorstander van ben. Voordeel is wel dat de ET waarde van die velgen 40 is, bij de mercedes 28, dus er is wel ruimte voor adapters.

Het zou ongeveer zo ogen dan:

Gaat al wel snel een beetje de foute kant op. En met 20 inch, moet er uiteraard ook vrij dunne rubber omheen, waarbij comfort dan ook wat minder wordt. Denk er nog wel even over na.
Springbok
Gefeliciteerd! Hele mooie auto! Ook tijdloos mooi.

Ik vind de grill wel gaaf, maar dan moeten de andere chroomdelen ook zwart - dan zal hij wel lekker fout worden, maar daar hou ik wel van. Nu is het een rommeltje imo.

Ik vind het geheel nu ook wel oké als je de auto ziet staan hoor. Foto's doen de auto geen eer aan imo.

Zag trouwens wel vandaag dat de voorbumper niet goed gemonteerd zit, aan één kant te ver naar binnen onder de spatbord en aan de andere kant steekt ie wat uit. Wellicht ook maar binnenkort wat netter monteren.
Heerlijk om elke ochtend dit neusje te zien als je naar je werk gaat. smiling smiley

Wat een prachtige Mercedes CLS heb je gekocht! Heel veel plezier en veilige km'ers toegewenst.
Ik zou ook elke dag met een smile weg rijden met zo'n wagen winking smiley
Smilespergallon
Heerlijk om elke ochtend dit neusje te zien als je naar je werk gaat. smiling smiley

Ik zou zeggen dat het heerlijk is om dat te treffen aan het einde van de dag als je naar huis mag drinking smiley
uwbuurman

Ik zou zeggen dat het heerlijk is om dat te treffen aan het einde van de dag als je naar huis mag drinking smiley

Ja maar ik kijk natuurlijk ook achterom als ik van de auto wegloop in de ochtend. big smile smiley
De eerste klus geklaard bij de Mercedes. Er mistte een rubber tussen de deurhendel, en dit staat mij gewoon niet aan. Die zit er voor een reden. Gelukkig rustte de hendel niet op de deur (er zat ruimte tussen), want als dit wel zo was dan was het lak allang overleden. Ook kwam ik erachter bij het testen van het slot bij het terugmonteren dat binnenin de sleutel, waar nog een gesneden sleutel zit, niet past van één van de sleutels. Het zijn twee verschillende. Dus hier zal ik ook een ongesneden voor bestellen en het goede patroon na laten snijden.

Voor de fun eens mijn photoshop skills gebruikt, om er een ware coupe van te maken... spinning smiley sticking its tongue out

Ik zou daarmee naar Mercedes gaan of ze het willen realiseren. Hele verbetering. eye popping smiley
Erg mooi model deze Mercedes. Veel plezier ermee. thumbs up
Vandaag de achterzijde van de bestuurdersstoel gerepareerd. Er zit een opbergvakje/leer met elastiek, maar aan de linkerzijde was dit losgebroken, en was door een vorige eigenaar met een schroef vastgezet, het hing helemaal naar beneden en de schroef zag je gewoon duidelijk zitten dus het zag er gewoon niet uit.

De leer zit bevestigd rondom in een U vormig object met clipjes die vastgelijmd zitten, deze was ook losgegaan helemaal linksboven en was uit de U houder geknapt.

Gelukkig viel deze nog eruit toen ik de rugleuning open trok.

Ik heb deze clip weer vastgelijmd met polymax, 2 kleine gaatjes geboord waar een tie-wrap doorheen zit en de afgebroken stuk van de U beugel is hiermee strakgetrokken aan de stoel. Het is voor het oog nagenoeg weer als origineel.

Zijn maar kleine dingen, maar zo bevredigend om resultaat te zien!!
Klopt helemaal. smiling smiley

Valt me trouwens op dat als je de flippers op het stuur gebruikt om te schakelen in manuele modus dat de versnellingsbak wel 2x zo snel schakelt. (ook wel een leuke optie trouwens de flippers, hebben ze niet allemaal) Wel schakelt ie dan een stuk ruiger (bokt een beetje), maar rijdt wel erg leuk als je wat bochtjes neemt.
Flippers zijn leuk speelgoed. Ik vraag me toch af hoe die stoel gesloopt is. Maar prima opgelost. thumbs up

Een mattenset in de kleur van het interieur lijkt me nog wel een mooie toevoeging, al zal dat niet makkelijk te vinden zijn in deze kleur.
Dakloos
Flippers zijn leuk speelgoed. Ik vraag me toch af hoe die stoel gesloopt is. Maar prima opgelost. thumbs up

Een mattenset in de kleur van het interieur lijkt me nog wel een mooie toevoeging, al zal dat niet makkelijk te vinden zijn in deze kleur.

Denk dat dat ook niet meevalt nee.

Ik zie bij een heleboel occasions dat de stoel kapot is. Mogelijk omdat er constant spanning op staat van 't elastiek? Geen idee. De mijne zijn nooit gebruikt als opbergvak, dat is te zien
Ik ben aan het twijfelen om andere velgen te kopen, omdat ik de huidige (18 inch) velgen als winterset wil gaan gebruiken.

Ik heb hier thuis nog 20 inch velgen liggen, 5 spaak concave, maar heb hier wel adapters voor nodig wat ik liever niet gebruik. (5x115 --> 5x112) want volgens mij wil dit net niet met schuifbouten.

Echter ben ik bang dat 20 inch behoorlijk groot is en ook het rijcomfort wegneemt. Daarom lijkt 19 inch mij de perfecte tussenmaat.

Nu met de 18 inch:

19 inch

20 inch
Dergelijke modificaties maken het al gauw een 'kamperbak' naar mijn mening.
Ik zit een beetje met dezelfde overweging. Ik wil graag van 18" naar 19" (BMW 4 serie) maar niet achteruit gaan in comfort. Wat ik overweeg is het volgende: ik wil de hoogtemaat van de banden daarom hetzelfde houden. Dus van 225/45R18 naar 225/45/R19. Dan wordt je rolomtrek wel wat groter, dus je krijgt iets tellerafwijking, maar dat is nog wel te overzien.
Omdat je wielkasten wat gevulder worden moet je wel voldoende speling bovenin hebben (dus auto moet niet te veel verlaagd zijn) maar als ik het zo zie, heb je genoeg ruimte.
@blues

ik heb liever niet heel veel extra diameter, een beetje zal prima zijn, maar als dit teveel wordt zal het krap worden bij het sturen en de auto staat meteen ook weer een stuk hoger.. vind het zelf perfect zoals die nu is.

Morgen haal ik als het goed is 2 extra wielen op, dezelfde als deze velgen maar een stuk breder (275 rubber), dus van voor wat smaller, en van achter wat breder, denk dat dit wel mooi gaan lijken vanachter met brede bandjes.

Nog even een kliekje bij eemshaven gemaakt.
Oh noo, het beruchte motorlampje laat zich zien. Thuis meteen maar even uitgelezen, en het was mij ook weleens opgevallen dat er soms 1 streepje mist bij de KVS temp, dus niet perfect in het midden. Duurt best lang voordat de temp geheel in het midden komt. De motormanagement dacht hetzelfde, wellicht binnenkort maar even de thermostaat v.v, eerst gereset, eens zien hoelang het wegblijft.

Super wagens! Beide!

Ik heb toevallig jouw chrysler 300C overgenomen. Hij rijdt nu rond in Hengelo en omgeving. Super auto en als ik dit zo lees ben ik bijzonder blij dat jij de vorige eigenaar was!

Ik las dat jij die 20inch nog hebt? Klopt dit en zo ja? Zijn die over te nemen zodat ze weer onder je "vorige" bolide kunnen komen?

Groet Pim.
Pimmm
Super wagens! Beide!

Ik heb toevallig jouw chrysler 300C overgenomen. Hij rijdt nu rond in Hengelo en omgeving. Super auto en als ik dit zo lees ben ik bijzonder blij dat jij de vorige eigenaar was!

Ik las dat jij die 20inch nog hebt? Klopt dit en zo ja? Zijn die over te nemen zodat ze weer onder je "vorige" bolide kunnen komen?

Groet Pim.

Hey Pim,

Tof man! Leuk om de nieuwe eigenaar te spreken. Weet vooral dat ik de Chrysler niet heb weggedaan ivm problemen of niet bevallen oid, in tegendeel voelde het dubbelzijdig om hem te laten staan daar in Hoogeveen omdat het gewoon een goede auto is en mij nooit in de steek heeft gelaten.

Ik zal je even een privébericht hier sturen met mijn 06 nummer, dan kan je mij wel een whatsappje (of als je dit niet hebt een sms) sturen.

Groetjes,
Alex
Hey Alex,

Ik hoorde van de autohandelaar ook dat je twijfelde, dat je serieus erover nadacht! Wij waren ook extreem blij verrast toen ik dit artikel ineens tegenkwam.

Ik zal je later vandaag wel een whatsapp sturen!

Groet Pim
Hoe groter de velg, hoe groter de kans op beschadiging. Ik vind deze velg prima, dus ga binnenkort ga jij voor 20 inch. ;-))
Zo, de shoarmavelgen zitten eronder. Nog wel een keer silver spuiten en bredere banden. Eerst even lekker op rijden.

Zo, de shoarmavelgen zitten eronder. Nog wel een keer silver spuiten en bredere banden. Eerst even lekker op rijden.

In combinatie met de zwarte grille heeft het wel wat. Ik zou het zelf zo laten. cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-06-2019 09:02 door Jay DoubleYou.
Zwarte wielen heb ik nooit begrepen. Kan je net zo goed grote zwarte staten wielen onder je auto gooien
MattCurlew
Zwarte wielen heb ik nooit begrepen. Kan je net zo goed grote zwarte staten wielen onder je auto gooien

Wat voor ding?
Gisteravond haas tegen de voorbumper. Gelukkig valt de schade voor zover ik gezien heb mee, rooster losgeschoten en klein beetje verbogen in de hoek.. Binnenkort maar proberen te fixen. De haas ging er nog als een haas vandoor dus die maakt 't wel goed denk ik. Reageerde snel (piepende banden) maar op een smal boerenweggetje weinig reactietijd als er ineens een haas uit de berm schiet.

Mooi. Altijd ellendig voor sier en machine, zulke aanvaringen.

Is het ook tijd om je topictitel aan te passen? Elke keer op de telefoon staat verkocht voor Mercedes op de regel en ik denk zo nu en dan "hè? Nou alweer? Oh nee, vorige regel" drinking smiley
Vandaag de Mercedes even een hoognodige wasbeurt gegeven, meteen maar even de spiegelreflex uit de kast getrokken smiling smiley

Gave auto! Is hij toch wel comfortabel ondanks de vrij 'dunne' banden?
speedtouch
Gave auto! Is hij toch wel comfortabel ondanks de vrij 'dunne' banden?

Merk bijna geen verschil tov de 18 inch velgen, het rijdt gewoon prima, absoluut niet stug. Wil zelf geen getrokken banden, maar deze kreeg ik erbij, dus eerst afrijden en dan een fatsoenlijke bandenmaat eromheen
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.