Mercedes CLS (vanaf pag. 2)

Gepost door Smilespergallon 
Met mijzelf afgesproken voordat ik een Magnum of 300C ging kopen, om de wisser meteen te verwijderen, bij de Magnum had ik een behoorlijke kras op de volledige lengte van de wisser als deze aan staat. Gigantisch lelijk en ditzelfde wil ik niet weer. Iemand die de auto leende drukte per ongeluk de wisser aan bij droog weer terwijl de auto onder de modder zat en had de wisser niet meteen uitgezet dus deze had even lekker lopen krassen een aantal minuten.

Voor nu een dopje in het zwart teruggeplaatst. De permanente oplossing is dit dopje in kleur van de auto, of wat vele anderen doen, het logo omhoogplaatsen. Voor nu maar even zo laten, niet echt de mooiste oplossing maar het werkt wel.

En uiteraard moest er een slijptol bij gebruikt worden, ding zat muurvast.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-10-2018 12:41 door Smilespergallon.
Voor de uitlaat de uitsparing aan de bestuurders kant ook gebruiken?
@a3-white

Wellicht een idee om dat te doen ja, later maar even kijken..

Het zouden bijna broertjes kunnen zijn (de 300c is de "poor mans bentley" volgens top gear) smiling bouncing smiley

Permanent de wisser verwijdert. Dopje vond ik maar niks.

Tevens in de bestelling;
-distributiekit
-nieuwe xenonlampen
-LED voor in de mistlampen

fotos achterkant:

Blijft een ontzettend goed model. Ook al is het model er al een hele tijd ben ik iedere keer weer onder de indruk als ik er eentje zie.

Gefeliciteerd met je aankoop. 👍🏻
Logo staat eigenlijk ook mooier iets hoger dus mooie mod.

Foto's genomen in zijn natuurlijke habitat, de pomp smiling smiley
De pomp is zijn grote vriend ja!

@Marc, thnx!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-10-2018 11:11 door Smilespergallon.
Aangezien sommigen het maar een lijkwagen vinden. smiling bouncing smiley

Beste,

Wat is jou voornaam, is wel leuker bij het antwoorden op jouw modificaties aan de 300c.

Mooie verbetering met de kofferdeksel logo nu de ruitenwisser is verdwenen. Ik zie ook dat jij maar 1 uitlaatdemper ipv 2 onder de bumper uitsparing heeft zitten? Of zit ik ernaast...

Leuke foto op begraafplaats, ook ik heb al vaker de term lijkwagen gehoord. Gisteren A15 wederom veel mensen die je nakijken.

Groetjes en tot laters.

Ray de Wilde
Ray, de naam is Alex. Logo's ga ik nog spuiten en de emblemen veranderen (geen leeuw meer) dus het wordt nog anders.
Re: Chrysler 300C Station
09-11-2018 13:03
Wellicht een leuk weetje tussendoor, naar aanleiding van de eerdere discussie over de vraag of dit nu wel of geen Europees model is: een 300C Touring (wagon) is nooit een Amerikaanse uitvoering, want deze auto is in de VS niet geleverd. Alleen als de al eerder aangehaalde Dodge Magnum. Gaaf model!
@Jan thanks smiling smiley dat maakt het inderdaad wat makkelijker in theorie.

Vandaag xenonlampen vervangen en meteen iets blauwere.

Eerst alles aan de kant

Deze kant kan je zo bij

Verschil in kleur
Gasveren kofferbak vervangen

Nu in het proces om de distributie + waterpomp + roller en spanner te vervangen. Tevens multiriem + spanner + roller. De originele riem zat er nog op. Auto heeft 128.000 km. Normaal mag die tot 160.000 km, maar max 7 jaar wordt geadviseerd. De riem zat er al ruim 8 jaar te lang op dus.

Top, dit soort onderhoud moet altijd gebeuren. Riem 8 jaar over datum is ook niet lekker... Dit rijdt nu weer fijn smileys with beer
Hoi Alex,

Mijn vraag over onderhoud, heb jij het zelf gedaan de distributie riemen (ik heb een ketting ivm diesel) maar mijn riemen zullen er ook wel aankomen. En wat zijn de kosten om rekening mee te houden. Nu het straks winter word heb ik weer tijd om wat projecten te gaan opstarten voor mijn 300c CRD in het voorjaar mits ik de 300c nog wil houden. Blijft een mooie bak maar ik rijdt er te weinig mee.

Dan nog iets, onlangs heb ik mijn bovenste draagarmen vernieuwd. Bij het weghalen van de zwarte roosterkap (onder motorkap) in de rechterhoek zag ik dat er een soort van drukknop met wat kabels los lagen. Na onderzoek via google bleek het de automatische startknop te zijn of iets met de alarm instelling? Maar weet jij waarvoor het dient, of wat het precies is. "switch underhood" automatic start engine ??? Normaal druk de motorkap het knopje in als de motorkap sluit in de rechterhoek. Ik heb de drukknop maar gelaten zoals het los lag in de hoek, maar waarvoor dient het precies is de vraag. Volgens mij start de auto alleen maar automatisch op afstand als ik daarvoor een speciale sleutel heeft of zoiets.

Groetjes Raymond uit Tiel

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-11-2018 13:15 door Ray de Wilde.
Klopt dat jij een ketting hebt waar je, mits er niets geks gebeurd, niets aan onderhoud aan hoeft te plegen. Belangrijk is om goede olie te gebruiken en het verversen daarvan niet te lang uitstellen voor de levensduur van de ketting en toebehoren. De multiriem kan je snel inzien of deze scheuren heeft of andere schades. Als deze er netjes uitziet dan zou ik me niet haasten met vervangen. Check speling van de lagers van de rollers.

De knop onder de motorkap is denk ik puur tegen dieven, zodat het alarm afgaat als de motorkap wordt geopend terwijl het alarm aanstaat. Dit zie je bij veel meer auto's. Starten op afstand kan ik niet met mijn auto en ik heb de schakelaar ook.
Alles is vervangen nu. Moest wachten op een onderdeel.meteen even de kap wat opgefrist.

In de VS heb je een remote start functie, werkt niet als de motorkap open staat
Ah, die optie heb ik voor zover ik weet niet
Als je het hebt is het op de sleutel te zien.

Er zijn setjes om dit achteraf in te bouwen, in Durango was het plunen play, voor de Avenger (‘08) veel soldeerwerk, en ben er dus niet aan begonnen.
Vandaag naar een restyler geweest. Rondom deukjes behandeld.

Hallo Alex,

Bedankt voor je reactie op mijn vraag over knop / plug onder motorkap rechts in de hoek. Voor mij mag het alweer voorjaar worden, is leuker met het knutselen aan de 300c. Maar het kan zijn dat ik de dikke diesel in de verkoop gaat zetten, wil eigenlijk met een nieuwe project auto beginnen. Zit te denken aan een Dodge charger...!!! Ik heb de afgelopen maand alle ophanging delen aan de voorzijde vernieuwd en auto uitgelijnd. Achterzijde is ook in orde, moet nog wel de stabi rubbertjes achter vervangen die ik heb liggen naast misschien een nieuwe multiriem.

Ik hou ook altijd een soort van dagboek bij met veel documentatie en foto's van wat er vervangen is of vernieuwd. De koper kan er altijd naar vragen bij iedere auto die ik verkoopt of inruil. Sinds dat ik de auto gekocht heeft in februari 2018 heb ik er maar 6500 km mee gereden. Maak meer gebruik van onze kleine twingo.

Mooi dat je nu ook bij jou 300c de deukjes gaat aanpakken. Fijne feestdagen gewenst en een goede jaarwisseling.

Mvg, Raymond
6500km, dat is echt veel te weinig met een diesel, vooral nu de diesels klaarblijkelijk ineens eruitmoeten overal en daardoor de waarde ook nog eens zakt.. Beter kijk je naar een benzine?

Fijne jaarwisseling ray!
Zoals het nu lijkt gaat de Chrysler aankomende week weg in ruil voor:

Blijft een mooie auto om te zien thumbs up AMG bumper is niet helemaal mijn ding maar 99% van de mensen zal het niet eens opvallen denk ik. Wat voor interieur zit er in? Veel plezier ermee!
Vind de AMG kit zelf prachtig.

Interieur-samenstelling is wat apart. Rood/bruinig icm houtaccenten. Mogelijk ga ik dit veranderen (de hout). Liefst piano black. Of wat meer zwarte interieurdelen installeren.

Het geheel is in bijna nieuwstaat, de voornamelijkste reden dat ik deze CLS koos. De AMG kit en de CGI motor (293pk) zijn ook grote pluspunten. Had veel liever een zwart interieur, maar goed je kan niet alles hebben.

A3 White
Zonder radio heb je echte Amerikaanse muziek.

Dan moet je wel een V8 hebben drinking smiley

Je mogelijke opvolger bevalt me stukken beter thumbs up
Ik zeg doen!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-03-2019 22:34 door Aart V6.
Ik vind dit bruin/rood interieur juist vele male mooier dan gewoon zwart, erg sjiek! Ben niet zo bekend met de CGI motoren maar het zal vast heerlijk rijden smiling smiley 7-traps automaat ook?
Het is een monster als je het gas intrapt. En het is zuiniger ook nog. En inderdaad 7 trap automaat.
Wat een pooier bak. Vet hoor!
Het liep even uit, maar zoals het nu lijkt wissel ik morgen de wagens om. Dan is het byebye 300C en hello Mercedes. smiling bouncing smiley
Taxibord er nog bij en klaar ben je!!! drinking smiley
Wat een lekker foute bak! Dat interieur vind ik wel gaaf!
Veel plezier ermee thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-04-2019 21:10 door Barri.
Fantastisch! En inderdaad een erg mooi interieur thumbs up
Mooiste model van Mercedes van de afgelopen 50 jaar. thumbs up
Mooie upgrade, een zeer gaaf apparaat is dit!

Juist vanwege dat rode interieur extra mooi. Een CLS mag best een beetje schuren. Ik zou zeggen, niet teveel meer aan veranderen en lekker van gaan genieten!
Gefeliciteerd, mooie auto, alleen jammer van de zwarte grille. Dat maakt het meteen een shoarma mobiel.
Maar dat kan je ongetwijfeld snel weer origineel maken.
De zwarte grill is in 't eggie best oké. Dus heb er geen haast mee om hier wat aan te veranderen.
Fantastische auto. Gefeliciteerd!

Als je de grill zo laat, wat ik me wel voor kan stellen, dan zou ik de raamlijsten en die strip achterop ook "ontchromen". En uiteraard de typeaanduiding eraf.
Schitterende auto en fraai interieur. thumbs up

Die zwarte ster in de grille; mwoah. Maar ach; het is jouw auto, dus lekker zo laten als het je aanstaat.
Net exemplaar en zoals al eerder gezegd een CLS mag best een beetje schuren. De zwarte grill zou niet mijn eerste keus zijn maar eerlijk gezegd kan die hem wel hebben. Ik zou het zelf even aankijken.
Leuke opvolger hoor, mooie motorisering en ook een mooi model. Hij is wel 5 keer van particuliere eigenaar gewisseld afgelopen 1,5 jaar zie ik.
Damianw26
Leuke opvolger hoor, mooie motorisering en ook een mooi model. Hij is wel 5 keer van particuliere eigenaar gewisseld afgelopen 1,5 jaar zie ik.

Viel mij ook op inderdaad. Terwijl de auto al een tijd bij dezelfde handelaar te koop stond. Dus wat de reden daarvan is weet ik ook niet. Waar haal jij je data weg trouwens?
Ook één terug. Prachtig aan dit forum is dat je het haast niet ziet als je een privebericht binnenkijgt.
Klopt, een e-mail notificatie zou heel fijn zijn. Je hebt weer antwoord winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.