Mercedes CLS (vanaf pag. 2)

Gepost door Smilespergallon 
Beste forummers,

Sommigen van jullie kennen mij al. Ik was in het bezit van een Dodge Magnum en een paar andere wagens in de loop der tijd (Audi 3.0q, BMW 325i E90, Polo G40, Clio RS, enz). De Corrado G60 is er nog, maar de rest is allemaal verkocht, dit ivm eerste koopwoning.

Nu er weer wat ruimte is heb ik een andere wagen gekocht en haal deze morgen op. De Dodge Magnum mistte ik het meeste en wou daarom graag een Magnum of 300C. Het is een 300C geworden. Wil nog wel het eea aanpakken maar de basis lijkt prima om er wat van te maken. Lijkt erop dat de wagen alle beschikbare opties heeft van de 300C. Dat is; Dimmende spiegels, elektrische stuur en stoelen (bij aan en uitzetten auto wordt je verzet), navi, climate, dakraam, cruise, parkeersensoren, stuurbediening, boordcomp, regensensor, All wheel drive en veel meer.

Hierbij alvast wat foto's tijdens de testrit. Updates volgen. Auto heeft tenminste wel wat plekjes rondom (krasjes, restyleplekjes). Auto heeft 20 inch velgen. Kleur staat me niet echt aan. Maar goed, in de loop der tijd maar alles naar wens maken.

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-06-2019 09:07 door Smilespergallon.
Gefeliciteerd met de aankoop, zijn er veel verschillen met de Dodge? Ziet er netjes uit.

Velgen vind ik ook geen succes, te open. Dat werk niet echt met en zo zwaar ogende auto, alsof hij er op elk moment kan doorzakken.
De chrysler is kwalitatief wat beter qua lakafwerking en beter in de opties in het algemeen. Technisch zijn het dezelfde auto's verder. De dodge had langer niet zoveel opties, deze is full options, das ook wel fijn.
Ik heb dit altijd wel een origineel alternatief gevonden voor andere stations gevonden en de auto oogt wel indrukwekkend. Ik zou hem wel weer zo origineel mogelijk maken, dus de velgen, grille-rand en achterlichten in de originele kleur, de auto wordt er wel wat 'fout' door nu vind ik.

Ben ook wel benieuwd naar een foto van het interieur. Veel plezier ermee in ieder geval!
Welkom terug, wederom briljant ding! Hoe staat het ervoor met de corrado?
Fantastisch! Als dit een "EU" uitvoering is (zie stikker die volgens mij op de stijl van de lv portier zit), heeft'ie stevigere vering en demping dan een "US" uitvoering.... Iets sportiever allemaal. Ik ben jaloers! thumbs up
Corrado is nog steeds opgeschuurd. Laswerk nagenoeg afgerond. Dus bijna klaar om naar spuiter te gaan. Maar geen tijd voor gehad afgelopen half jaar, heb het druk met andere dingen.

Het is een duitse auto, dus ik denk dat het een EU model is, kan niet anders. Hij rijdt tenminste wel een stuk stugger dan de Magnum die ik had, maar dacht dat dat voornamelijk door de velgen kwam 18 inch --> 20 inch. Nadeel van AWD is zwaarder (scheelt 100kg met de magnum) en minder mogelijkheden bij verlagen etc. AWD staat hoger dan de normale variant. Wel meer ruimte onder de auto, dat dan weer wel. Plus de automaat is een mercedes 5 bak (NAG1) ipv chrysler 4 bak (42RLE)

Deze bak ligt zelfs in de 6.1 met 420 PK, onverwoestbaar dus.
Super, beter dan al die kleine gebakjes die je veel te veel ziet.
Wat Harmen ook al aangeeft, originele (mist)achterlichten en chromen grill plaatsen. En geen zwarte velgen, dan is het ineens een hele andere auto en veeg je het foute eraf wat hij nu heeft.
Velgen zouden best kunnen, moet je ze alleen grijs spuiten.
Ik denk dat kleine veel Spaans velgen ook heel mooi zouden staan, zeker bij een zilveren auto.

Succes en veel plezier!
Velgen worden nog gespoten inderdaad, in een lichtere kleur. Gaan niet weg. 20 inch velgen zijn behoorlijk kostbaar bij deze steek velgen. Komt weinig voor. Er zit een originele grill bij de auto, chroom. Even zien of ik die monteer. Logootjes wil ik terug naar chrysler hebben, of cleanen op de kont en zijkanten, is ook erg strak. Even over nadenken. We zien wel, eerst maar ophalen en eerst even goed onderhoud plegen, is belangrijker vind ik dan een beetje verf enzo.
Is een EU model, heeft mistlamp in de achterbumper en knipperlicht in de spathorden.
En terug bij een oude liefde. Veel plezier ermee. Voor mij hoeft zo'n boot niet, maar jij fleurt het Nederlandse landschap weer wat op tussen alle grijze en zwarte leasekonijnen. En jij bent er blij mee, dat is veel belangrijker!! Ben erg benieuwd naar de werkzaamheden, doorgaans ben jij van het doorpakken.
Geweldig!

Mooi chromen grille erop, andere velgen en genieten maar!

Wat voor motor zit erin?
De 300C is inderdaad op zijn mooist met de originele grill. Al dat andere aftermarket meuk vind ik echt een gruwel. Juist dat front maakt hem anders dan de rest. Daarom kon de Dodge niet op mijn goedkeuring rekenen.
Motor is de 3.5 met 250 PK. Zelfde motor als de Magnum die ik had. Ruim voldoende. V8 is natuurlijk wat leuker maar wel duurder in gebruik. Plus de 3.5 is stukken betrouwbaarder. V8 staat bekend om klepseals die los laten en de motor vernietigen.

Helaas vandaag niet kunnen ophalen ivm de tenaamstellingscode die nog niet binnen is vanuit RDW. Eigenaren zijn de code kwijt en moesten een nieuwe aanvragen.

Originele grill komt bij de auto grote kans dat ik deze monteer als die netjes genoeg is.
Wat je kan doen is de gasklephuis laten opboren, betere gastreapons en meer koppel onderin.

Ik heb nog een gasklephuis liggen, zal even kijken of de 2.7 en 3.5 hetzelfde is.

Een hypertech tune kan ik je ook aanraden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2018 19:43 door A3-White.
Hoe weet je dit allemaal zo goed? ;-) Zelf ook een 300C gehad ?
@smiles, geen 300C maar wel een 2.7 ltr, en ook actief op forums, en gehandeld in de gasklephuizen......

Zal straks in de garage kijken naar wat ik heb liggen. Heb er niets meer aan......

Wat ik ook had gedaan is een directe massa aanleggen van gasklephuis naar chassis, weet niet meer waarom.

Heb je al een parts manual?
Ah precies. Als de motor er wat beter mee gaat reageren dan is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen!
Inmiddels opgehaald. Even wat fotos in het donker

Nog even de laatste kliekjes voordat ik bezig ga met de wagen in de welbekende parkeergarage.

Opties die mij wel bevallen welke de dodge niet had;
- Memory seats/spiegels/stuur (allen elektrisch en persoonlijk in te stellen), bij in en uitschakelen van contact gaat stuur terug naar dashboard en stoel ook voor 100%
- Bose audio... wat een bass! Spiegels trillen ervan
- Mooi groot scherm in de radio
- Boordcomp
- Regensensor

Dingen die ik moet aanpakken
- Restyleplekjes rondom de auto, van die kleine deukjes dus
- Krasjes oppoetsen, meeste zijn weg te krijgen sommige niet
- Koplamp polijsten, 1 is dof in een hoek
- Xenonlampen vervangen, zijn niet goed meer
- Bestuurdersstoel heeft een gat in de wang en slijtageplekken van in en uitstappen, hoe krijg je dat voor elkaar bij 125.000km?
- Grill spuiten of v.v
- Velgen spuiten (blijven sowieso, in de winter wintervelgen)
- Distributieriem geen historie van. Zelf v.v
- Auto is me nu te stil, of einddemper eronder weg of een regelbare klep tussen maken, dit klonk prachtig zonder einddemper bij de dodge, een diepe roffel
- en meer..

De kliekjes

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-10-2018 15:56 door Smilespergallon.
Waarom zou je de omgeving van meer lawaai willen voorzien en de kwaliteit van de audio ondermijnen??
Pietzoveel
Waarom zou je de omgeving van meer lawaai willen voorzien en de kwaliteit van de audio ondermijnen??

En dat vraagt iemand met een mopar avatar...
De Sebrings zijn beide fluisterstil...… De ene heeft een Boston geluidsinstallatie, de andere een Infinity geluidsinstallatie.... Dat geluid wil je niet laten verzieken door te veel uitlaatgeluid....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-10-2018 16:27 door Pietzoveel.
Welkom terug, leuk!

De grille is niet helemaal mijn kopje thee, maar de wielen daar in tegen, super vet.
iK Blijf dit volgen.thumbs up
Ik vind ze ook wel tof, echter moeten ze wel in een andere kleur. Ik zocht ze ook even op aangezien het merk mij onbekend is, maar goedkoop is anders... (en dan moeten er nog banden omheen)

Welkom terug met weer een dikke Amerikaan smiling smiley

Prijs van de velgen valt mij nog wel mee, ik was dat ongeveer kwijt voor 4 16" velgensmiling smiley

Succes met de kleine verbeter puntjes en veel plezier met de wagen
[www.amaaiamaai.nl]

Weet niet of die passen bij 4wd.....
Mooie auto blijft het toch. Gaaf hoor!
Wat een geweldige auto! Veel plezier ermee!
Zonder radio heb je echte Amerikaanse muziek.
A3-White
Zonder radio heb je echte Amerikaanse muziek.
Precies thumbs up

@mach1 thnx!
Na 20km binnen en buiten bebouwde kom (3 dorpjes bereden en 10km snelweg). Niet slecht voor een 3.5 liter AWD met 255 rubber rondom

Vind je het gek dat je de uitlaat wat wil aanpassen als je met 1500 rpm rijd.......

Gasklephuis modificatie:

[www.thefastman.com]
Omdat je meestal tussen de 1.500 en 2.500 toeren zit is het misschien handiger om een Abt V8 module op je geluidsinstallatie aan te sluiten... Kan je uitzetten als je een keer geen aan je kop herrie wilt. nut smiley

Mooi verbruik!
Gave auto. Heeft echt een gangsterlook. Ik kan me niks bedenken wat momenteel maar een beetje in de buurt komt van deze auto en in Europa geleverd wordt. De donkere velgen vind ik deze auto overigens prima staan.
Gave bak! Veel plezier ermee!
Is echt een unieke wagen inderdaad. Gangsterlook heeft het model zeker wel. Twijfel of de sedan meer de gangsterlook heeft dan de station, station oogt sowieso stukken groter en vind de station veel unieker dan de sedan.

@springbok, dat lukt wel heb ik nu al!
Hmm schijnbaar heeftie ook alarm. Dat weet de buurt nu ook. Vanochtend wou de sleutel niet de auto openen, ik had schijnbaar juist de legere sleutel, met slot handmatig geopend, tuut-tuut-tuut... Snel de reservesleutel zoeken om dat ding stil te krijgen.

Weten we dat ook weer. nut smiley
Wat ik prettig vind aan de VS KeyFOBS is de alarm knop, heerlijk als je ergens hebt geparkeerd en je weet niet meer precies waar de auto staat.

Heb je gedacht om een klep in de uitlaat te zetten?

[m.aliexpress.com]
Welkom terug, mooie kar weer thumbs up op de laatste foto in de garage lijkt het best een beetje op een SUV, misschien zou dit model best gaaf ogen met een beetje meer hoogte.

Veel plezier ermee!
Een (uitlaat)klep staat hoog op de lijst ja. Ik wil wel 's avonds laat en 's ochtends vroeg zonder lawaai kunnen vertrekken thuis. Dan stoort niemand zich eraan inclusief mijn eigen kinderen. Mijn broer had ook een elektrische maar zat al snel vastgeroest. Geen idee hoe zoiets te voorkomen is. (betere kwaliteit kopen? )

@Zadelsnuiver, thnx! Ik ga 'm zeker niet nóg hoger zetten, maar 't staat m wel in deze "crossover tijd"...

Ook kwam ik erachter dat de velgen allemaal een slotmoer hebben maar de sleutel is niet te vinden. Heb de garage al gebeld en zij gaan op onderzoek uit. Hopelijk is deze te vinden anders wordt dit wel een probleempje gezien de minimale aanwezige ruimte in het gat. Kan ook geen merkteken zien of wat dan ook. Kan iemand deze herkennen?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-10-2018 11:09 door Smilespergallon.
Beste, leuk dat je weer een grote bolide heeft aangeschaft. Destijds heb ik jou gevolgd over alle in en outs voor wat betreft de Magnum. Eind 2017 wilde ik ook een magnum kopen maar vond toch dat de 300c touring net meer luxe had. Na enkele maanden zoeken kwam ik er één tegen waar ik al een leuke project voor had gereserveerd voor de restyling. Hij moest lager en stoerder, nou ik heb veel aangepast en heb bij iedere stoplicht nog steeds het nakijken. Mijn vorige auto een Crossfire 3.2 benzine kon ik goed inruilen op de 300c CRD (mercedes diesel motor zeer betrouwbaar) uit '2006. De hoge kilometerstand zegt mij niets zolang de onderhoud historie maar in orde was. De hele ophanging is vervangen alsmede remschijven en remblokken naast een duitse schroefset van TA-technix die na een 8 maanden nog steeds prima zijn werk doet. Ook de uitlaat ophanging is aangepast nu de 300c 20cm lager staat met behoud van de opnieuw gepoedercoat matzwarte velgen 18" en nieuwe Toyo banden. Het toppunt van mijn 300c is toch wel de Bentley lederen bekleding en interieurdelen, de vorige eigenaar had een eigen leermakerij en vertelde mij dat zij destijds de 300c als project en showauto gebruikten voor hun onderneming. Er is voor ruim 6000 euro leer en arbeid in gegaan, hele auto was gestript van binnen. Dit was eigenlijk voor mij al de doorslag om deze chrysler te kopen. Uit pure hobby maak ik bolides zoals ik het graag zou willen zien, dit zag ik ook bij jou destijds met de Magnum.

En ja ook ik heb soms met mensen te maken die het je niet gunnen uit pure afgunst, of mij voor gek verklaren waarom veel geld in een tweedehandse auto te steken. Maar ja.... zo ieder zijn of haar hobby. Ik ben benieuwd wat je van de 300c gaat maken, misschien kunnen we elkaar eens treffen ergens of in eigen woonplaats. Ik kom uit Tiel in de Betuwe.

Groetjes, Ray de Wilde
Ha Ray,

Een keer meeten is weleens leuk ja. Ik woon helemaal in het noorden van Groningen. Er bestaat geen club in nederland voor 300C's of magnums, veel te weinig publiek voor. Dat is het grote nadeel als je in een relatief schaars iets rijdt. 't stomme is, er rijden in mijn omgeving 3 Magnums maar geen station 300C's. Je zou andersom verwachten. Één daarvan is een SRT8. Ik heb je foto's bekeken op je profiel en dat interieur is echt zalig, dat hebben ze heel mooi gedaan zeg.

Mijn auto gaat niet omlaag ik vind de rijhoogte best goed bij het gehele plaatje passen. Sowieso is het met all wheel drive onverstandig, anders mag ik een voorraad aan aandrijfassen in gaan kopen en zelfs risico op vernielen van aandrijfbak. Dat is het niet waard. Interieur van mijn auto is relatief netjes, echter heeft de bestuurdersstoel wel helaas veel schade op de wang. Binnenkort maar even op zoek naar een vervangende stoel of bekleding. Ga daar verder geen gekke dingen mee doen.

Afgunst krijg je altijd wel, ik ga me niet meer druk maken om dat soort mensen. Vaak mensen die jaloers zijn of van de vrouw in een koekblik moeten rondsturen oid. Zolang ik er maar plezier aan heb vind ik het best. Zo moet iedereen ernaar kijken.
x

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-06-2019 13:05 door Smilespergallon.
Beste,

Ik zie dat je weer fanatiek aan de slag gaat met de nieuwe aanwinst, en net wat je zegt er is helaas heel weinig aan 300c of Dodge activiteiten in Nederland. Ik kijk meestal op het Duitse forum en hun toer tochten naast diverse updates van velgen enzovoorts. Ook op Pinterest zie je van alles over Chrysler en Dodge. Ik vond het ook vorig jaar jammer waarom jij de Dodge na zoveel inspanning en updates ging verkopen, leuk dat je nu weer een hobby er op na houd. Een andere stuur zou ik nog wel willen monteren, het blijft wennen aan een grote stuur met aan de bovenkant een smallere grip.

Tot laters hier op deze forum.

Mvg Ray
Diezelfde fout heb ik meerdere malen gemaakt, auto helemaal naar wens en dan verkopen. Uitdaging eruit denk ik. Bedoeling is om deze wat langer te houden ivm de lage km (127.000km) dus deze auto moet nog even meekunnen. We gaan het beleven.

Qua meetings ben ik sowieso niet meer bezig eerlijk gezegd, geen tijd ivm werk, gezin, koophuis enz. Vroegah ging ik geregeld, maar dat waren andere tijden...

Stuur is wel wat aan de grote kant inderdaad, maar mijne blijft mooi zitten!
Na tig bedrijven te hebben gecontacteerd, zojuist de wielslotsleutel bezorgd gekregen, en hij past ook nog. Gelukkig maar, maar het is allemaal per set anders dus het had een probleem kunnen worden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.