Brent | Fiat 500C S, 1970 Fiat 500L & Peugeot 107 - "Een betere pk-plezierverhouding bestaat er niet"

Gepost door Brent 
madmat1986
Leuk topic. Dat autohandelen had ik ff gemist, ik dacht al: waar is de Mini nut smiley
Er passeren toch ff heel verschillende auto's de revue, leuk!

Maar goed, als je door Zuid-Frankrijk rijdt kun je (wat mij betreft in ieder geval!) niet zomaar langs Aix-en-Provence rijden. Geen grote stad, maar wel heel mooi.
Eigenlijk een enorm groot zuid-Frans dorp met een heuse mini-periferique.
Fijne terrasjes, mooie architectuur, altijd lekker weer. Favorietje van mij cool smiley

Haha, ja soms doe je dingen die je eigenlijk niet gepland had. Maar was zeer leuk om gedaan te hebben. Nu is de zoektocht gericht op wat leuks voor onszelf.

Ik zal Aix-en-Provence eens in de lijst meenemen, ziet er goed uit!
Hmm. lastig. Je komt langs/door best leuke plekken in Noord en Midden Frankrijk. Maar dat is aardig doorblazen begrijp ik. Mulhouse (Schlumpf) collectie sla je zo ook over.
Je kan kijken in de buurt van Monaco naar een aantal bergpassen uit de Rally Monte Carlo. Verder loopt er nog een mooie kustweg vanuit Frankrijk richting Italie - alhoewel die wel helemaal vol kan zitten met toeristen heb ik begrepen. Ik ben nog niet in die buurt geweest.

Op de terugweg de Grossglockner nog even aandoen in Oostenrijk? Of St. Moritz? Langs het Garda meer loopt ook een mooie weg. Dan moet je wel langs de linkerkant gaan. Mooie uitzichten over het meer en de weg is uitgehakt in de rotsen. Bij het Garda meer beter de rechterkant het meerendeel van het zuiden vermijden - daar zitten alle Nederlandse en Duitse toeristen. Het is wel iets anders dan je route maar dan had je maar geen tips moeten vragen big smile smiley
Haha, dat is helemaal waar! De route is ook nog niet compleet vastgesteld dus dat scheelt, we hebben nog een beetje ruimte om uit te breiden of aan te passen. Het plan was wel om de routes van de Rally Monte Carlo te zoeken en te gaan rijden, dus dat komt goed uit. thumbs up
Een roadtrip, altijd goed! Ik moet er niet aan denken om dat gedoe met een vliegtuig te hebben en je met een niet-eigen koekblik te moeten redden op locatie. Met je eigen gebakje onderweg zijn is veel leuker. Straks willen jullie niet meer anders. winking smiley
Zo, de Fiat moest nieuwe APK en een jaarlijkse beurt hebben. Dus de auto is naar Wim Prins, helaas is er een onderdeel wat ook vervangen moest worden nog niet op voorraad dus voor straf kregen we een Abarth 500 te leen. Deze hebben we nu een paar dagen te leen tot de auto klaar is en ik moet zeggen het is best wel een geinig karretje. Maar in deze trim geen vervanger voor de huidige 500. Wel hebben we (deels) onze pijlen gericht op een Abarth 595C alleen met een verse APK voor 2 jaar en een Fiat 500 die na 2 jaar nog steeds niet verveeld en een glimlach op het gezicht van mijn vriendin tovert nog niet direct noodzakelijk. tongue sticking out smiley

Ook nog even een fotootje gemaakt op de parkeerplaats in de parkeergarage ter vergelijking met de eigen 500, wat zijn die velgen onder de Abarth toch saai dan, haha. cool smiley

MWH
Een roadtrip, altijd goed! Ik moet er niet aan denken om dat gedoe met een vliegtuig te hebben en je met een niet-eigen koekblik te moeten redden op locatie. Met je eigen gebakje onderweg zijn is veel leuker. Straks willen jullie niet meer anders. winking smiley

Nu moet ik zeggen, afgelopen vakantie naar Griekenland hadden wij een Fiat 500C gehuurd, moet toch zeggen dat dat ook wel leuk was, haha. Vooral omdat we hem met net 500km op de klok meekregen en hem met 1200 km weer inleverde na een kleine week rijden. smiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-07-2019 09:49 door Brent.
De roadtrip lijkt me mooi, en zo'n abarth 500 is briljantthumbs up Zie je die als vervanger van de 107 of voor erbij?
De 107 zal nog lang blijven, heeft voor ons een te belangrijke waarde. Dus om niet een te grote collectie op een te kleine ruimte te krijgen (nadeel van in een centrum wonen) zijn we dus bezig om te kijken of een vervanger van de 500 het zal zijn. cool smiley

Maar nu de 500 weer door 2 jaar vooruit kan en 100% functioneert is het ook niet noodzakelijk om direct te vervangen natuurlijk dus de zoektocht gaat gestaag verder, geen haast en vooral geen stress. tongue sticking out smiley
Leuke route. Persoonlijk zou ik het Porsche museum overslaan en die van Mercedes bezoeken. Die was een stuk indrukwekkender.
Joe met trema l D met punt
Leuke route. Persoonlijk zou ik het Porsche museum overslaan en die van Mercedes bezoeken. Die was een stuk indrukwekkender.

Ik zeg niet dat we niet naar Mercedes gaan, maar ja mijn vriendin en ik zijn beiden helemaal Porsche-gek dus vandaar dat we daar sowieso stoppen. drinking smiley
*UPDATE*

We hebben vanaf zondag hoogstwaarschijnlijk (moet raar lopen als dat niet doorgaat!) een "nieuwe" auto. Totaal niet wat we verwacht hadden te gaan kopen, maar wel eentje op de lijst: 'Die moet ooit in de "collectie" komen'. Ze is 49 jaartjes jong, je moet dubbel clutchen en ze is niet compleet rimpelvrij.

Na veel dubben en twijfelen over wat we gingen kopen heb ik besloten dat ik geen zin had om veel af te schrijven en/of veel kwijt te zijn aan een extra auto. Heb een hele waslijst aan auto's de revu laten passeren, zo erg zelfs dat mijn vriendin soms gewoon letterlijk gek werd van me. Lotus, Porsches, Abarths, BMW's bekeken en dan koop je zoiets!? Ja, ik kan niet anders zeggen dan dat ik dit niet kon laten lopen en er stiekem toch een grotere zwak voor heb/had dan gedacht. nut smiley

Over de auto kan ik simpel zijn, ze is niet de allermooiste maar is in de basis zeker hard. Net verse APK en van de 2e NL'se eigenaar die hem al ruim 9 jaar in bezit heeft. De auto is al ruim 20 jaar in Nederland en is voorzien van originele bak en motor.

Wat onze plannen zijn? Gewoon fun ritjes en plezier hebben met dit leuke ding! Natuurlijk zijn er al meerdere versies bij ons in ons hoofd langsgekomen met wat we er precies aan willen gaan doen, zo staat een gesynchroniseerde versnellingsbak hoog op de lijst (toch wat makkelijker voor mensen die hem lenen voor bijvoorbeeld een bruiloft een vriend van me wil hem al lenen voor zijn bruiloft en is in de laatste plaats voor onszelf natuurlijk stiekem ook een extra soort gemak.)

Enige nadeel is wel, we hebben 1 parkeerplaats gehuurd en nu 2 Fiatjes die ik graag veilig opberg, dus daar moet ik even een oplossing voor vinden, in het ergste geval moet ik hem even erachter zien te passen. cool smiley

Nu nog even afwachten tot zondag! (Even zorgen dat ik een autoambulance heb tegen die tijd, want het is 2 uur rijden vanaf huis.)
Erg leuk! thumbs up Staat ook hoog op mijn moet-ik-ooit-bezitten-lijstje. Veel plezier ermee, maar dat gaat vast lukken.
Even een iets uitgebreidere reactie: Heel erg leuk!

Dit is een echte 500 toch? Ik haal het soms door de war met de 600.
Dat schakelen is nu erg raar natuurlijk maar je went er sneller aan dan je denkt.

Mijn tip: Ga er eerst gewoon regelmatig mee rijden. Leer te wennen aan alle eigenaardigheden, rammeltjes en andere geluiden. Met een klassieker moet je echt een band krijgen en gevoel krijgen voor de techniek. Bij een youngtimer speelt dat al een rol. Leer verder de auto kennen en verdiep je in het zorgen voor de oude techniek en de roestgevoelige koets.
Maar... Ik ben wel een rare misschien want ik kan van klusjes aan de auto net zo genieten als van het rijden ermee.
Wat leuk! Heb er ooit eens een kilometer mee gereden, met zo'n 500. Met zo'n ongesyncroniseerde bak vond ik nog wel wat lastig!
Heb twee jaar terug nog op het punt gestaan een projectje te kopen en kijk er nog steeds met een schuin oog naar. Lekker klein, dus kan makkelijk in de tuin staan smiling smiley

Veel plezier ermee en ik ben benieuwd naar de updates! Onderdelen zijn goed betaalbaar heb ik al eens gezien.
Barri
Lekker klein, dus kan makkelijk in de tuin staan smiling smiley

Dat kan inderdaad! Onze Suzuki staat op het moment ook in de achtertuin. En dat door een gangetje bedoeld voor scooters enz.
Leuk! Weer een oldtimer er bij op het forum! Ben benieuwd hoe het rijden je bevalt, hoor ik wisselende verhalen over... Mocht je een trailer nodig hebben zondag, ik heb er eentje staan en zit bij je in de buurt.
Verrassend! Alle kleine Fiatjes worden met enthousiasme onthaald hier in huis dus misschien dat zo'n 'echte' 500 er ook nog eens van komt. winking smiley Het ongesynchroniseerde schrikt mij ook nog wat af, maar ik vind het er wel bij horen. Je koopt een oude auto juist omdat hij anders voelt dan nieuwe auto's, dan is het eigenlijk zonde om hem te moderniseren terwijl het waarschijnlijk gewoon een kwestie van wennen is. Maar goed, to each his own. Geniet ervan!
Damianw26
Kijk dat is een ontzettend leuk dingthumbs upthumbs up

Dat vond ik ook, misschien ook de “simpele” reden waardoor ik het niet kon laten.

Timo
Erg leuk! thumbs up Staat ook hoog op mijn moet-ik-ooit-bezitten-lijstje. Veel plezier ermee, maar dat gaat vast lukken.

Ik denk dat het ook wel gaat lukken inderdaad. Ik kan hem vanaf morgen afstrepen op dezelfde lijst. tongue sticking out smiley

Engineer2
Even een iets uitgebreidere reactie: Heel erg leuk!

Dit is een echte 500 toch? Ik haal het soms door de war met de 600.
Dat schakelen is nu erg raar natuurlijk maar je went er sneller aan dan je denkt.

Mijn tip: Ga er eerst gewoon regelmatig mee rijden. Leer te wennen aan alle eigenaardigheden, rammeltjes en andere geluiden. Met een klassieker moet je echt een band krijgen en gevoel krijgen voor de techniek. Bij een youngtimer speelt dat al een rol. Leer verder de auto kennen en verdiep je in het zorgen voor de oude techniek en de roestgevoelige koets.
Maar... Ik ben wel een rare misschien want ik kan van klusjes aan de auto net zo genieten als van het rijden ermee.

Dit is inderdaad de echte 500, het schakelen ga ik vooral proberen de ene noemt het moeilijk de andere zegt dat je het binnen een paar minuten onder de knie hebt, de waarheid zal vast ergens in het midden liggen.

We gaan er iig hopelijk veel ritjes mee maken en plezier aan beleven.

Barri
Wat leuk! Heb er ooit eens een kilometer mee gereden, met zo'n 500. Met zo'n ongesyncroniseerde bak vond ik nog wel wat lastig!
Heb twee jaar terug nog op het punt gestaan een projectje te kopen en kijk er nog steeds met een schuin oog naar. Lekker klein, dus kan makkelijk in de tuin staan smiling smiley

Veel plezier ermee en ik ben benieuwd naar de updates! Onderdelen zijn goed betaalbaar heb ik al eens gezien.

Helaas heb ik geen tuin, het nadeel van in een centrum wonen, maar heb genoeg plekken waar ik hem (tijdelijk) kwijt kan. smiling smiley

Wybe
Leuk! Weer een oldtimer er bij op het forum! Ben benieuwd hoe het rijden je bevalt, hoor ik wisselende verhalen over... Mocht je een trailer nodig hebben zondag, ik heb er eentje staan en zit bij je in de buurt.

Thanks voor het voorstel, als het goed is heb ik morgen een oprijwagen die we mee kunnen nemen. thumbs up

MWH
Verrassend! Alle kleine Fiatjes worden met enthousiasme onthaald hier in huis dus misschien dat zo'n 'echte' 500 er ook nog eens van komt. winking smiley Het ongesynchroniseerde schrikt mij ook nog wat af, maar ik vind het er wel bij horen. Je koopt een oude auto juist omdat hij anders voelt dan nieuwe auto's, dan is het eigenlijk zonde om hem te moderniseren terwijl het waarschijnlijk gewoon een kwestie van wennen is. Maar goed, to each his own. Geniet ervan!

Hier worden ze ook met enthousiasme onthaald, mijn ma vond het ook direct geweldig toen ze het hoorde. Over de versnellingsbak kan ik heel kort zijn, we gaan het eerst zo proberen en dan gaan we vanzelf merken of het wel of niet vervangen wordt. tongue sticking out smiley
Ze is thuis!!

Gisteren stond het tripje naar Hengelo op de planning, afgesproken met de nu vorige eigenaar dat we rond 14.00 er zouden zijn, dit werd ietsjes later vanuit onze kant want we moesten eerst nog even een auto van de oprijwagen halen, dat was even vergeten door degene die met ons mee ging om hem op te halen. tongue sticking out smiley

Aangekomen in Hengelo stond er eerst een proefritje op de planning, want die hadden we inderdaad nog niet gedaan. Toen wij waren wezen kijken was de eigenaar weg voor zijn werk dus kon hij niet meerijden dus afgesproken dat we dat gingen doen als we weer langskwamen. (dat was nu dus als we hem gekocht hadden, haha) Alles gaat goed, hij rijdt, schakelt en loopt goed voor zover we dat konden bepalen natuurlijk. nut smiley

Na een gezellig bakje koffie, geld overmaken en overschrijven nog even zitten kletsen over de auto en gezamenlijk de auto daarna op de oprijwagen gereden. Daarna weer een uurtje terug en de auto snel afladen in Barneveld en daarna nog lekker binnendoor naar huis gereden. Wat een bekijks heb je in zo'n auto, veelal blije mensen (op een paar van die bumperklevers na) die duimpjes opsteken, zwaaien of gewoon een grote glimlach tevoorschijn toveren, heel grappig.

Nu hadden we 's avonds afgesproken bij mijn ouders te gaan eten, dus wij daar met "Bella" heen, ook hier werd de auto natuurlijk weer van veel lofzang voorzien en kreeg ze ook weer complimentjes als in "Wat is ze schattig" en allemaal dat soort leuzen. Na het eten was het natuurlijk tijd om met mijn broertjes en de rest van de familie een rondje te rijden (mijn vader komt met zijn 2 meter uit het dak, dus die heeft vooral er even in gezeten, haha)

Veel rondjes tussen de weilanden door en ook hier weer vrolijke mensen, zelfs de stoerste jongens die met harde muziek op een peukje zitten te roken langs de weg kunnen toch niet wegkijken, waar wij natuurlijk wel weer om moesten lachen. Maar het mooiste kwam nog op de weg terug naar huis waar we in tegengestelde richting een politieauto aan zagen komen rijden welke rustig de tijd nam en toen ons trakteerde op duimpjes van beide agenten. drinking smiley

Onderweg naar huis reed mijn broertje met zijn vriendin achter ons welke nog snel een paar fotootjes geschoten hebben van ons rijdend.

En toen was het tijd om haar netjes op te bergen naast haar grote kleine zusje:

Voor het perfecte beeld van het formaat hebben we de M3 van die maat die mee was de auto ophalen er ook nog naast gezet:

Dit is toch gewoon geweldig zo naast elkaar, dit is gewoon echt grappig rijden en het is ook nog eens zeer betaalbaar (ook alle onderdelen) enige minpuntje is tot op heden de "double clutch" bak, wat een crime is dat nog op dit moment, maar wie weet word ik er ooit heel goed in. nut smiley Mijn vriendin wil iig al een gesynchroniseerde bak eronder laten gooien.
Mooie foto's en een mooie dag zo! Grappig om zo de oer 500 naast de moderne versie te zetten.

Qua double-clutch... er is ook een andere techniek om ongesynchroniseerd te rijden. Rev-matching. Dan gebruik je de koppeling helemaal niet. Kan een stuk makkelijker zijn. Doordat er geen synchromesh zijn kan je zonder schade aan de versnellingsbak "voelen" of de versnelling wil pakken en dan druk je door. Bij opschakelen heel erg makkelijk. Bij terugschakelen moet je tijdens het voelen een klein dotje gas geven.
Met een gesynchroniseerde bak kan je dat ook wel doen; alleen belast je de synchromesh ringen iedere keer tijdens het voelen. Dat doe je met de koppeling ingetrapt ook wel maar dan zit er veel minder massa achter en belast je de ringen dus minder.

Maar.... het ermee kunnen rijden zonder ellende gaat natuurlijk voor. Een klassieker moet lekekr rijden. En zoals je gemerkt hebt wordt je heel anders behandeld op de weg. Een auto met luide uitlaat is irritant. Een auto met luide uitlaat (en stinkend) waar mensen een oude auto in herkennen geeft een glimlach.
Wat een geweldige aankoop! Wat een leuk ding man!
Ik vind die oer 500's echt fantastisch en begrijp je aankoop dus heel erg goed. Ze heeft zo te zien wat aandacht nodig, maar de basis lijkt inderdaad prima te zijn. Heel veel plezier er mee!
Engineer2
Mooie foto's en een mooie dag zo! Grappig om zo de oer 500 naast de moderne versie te zetten.

Qua double-clutch... er is ook een andere techniek om ongesynchroniseerd te rijden. Rev-matching. Dan gebruik je de koppeling helemaal niet. Kan een stuk makkelijker zijn. Doordat er geen synchromesh zijn kan je zonder schade aan de versnellingsbak "voelen" of de versnelling wil pakken en dan druk je door. Bij opschakelen heel erg makkelijk. Bij terugschakelen moet je tijdens het voelen een klein dotje gas geven.
Met een gesynchroniseerde bak kan je dat ook wel doen; alleen belast je de synchromesh ringen iedere keer tijdens het voelen. Dat doe je met de koppeling ingetrapt ook wel maar dan zit er veel minder massa achter en belast je de ringen dus minder.

Maar.... het ermee kunnen rijden zonder ellende gaat natuurlijk voor. Een klassieker moet lekekr rijden. En zoals je gemerkt hebt wordt je heel anders behandeld op de weg. Een auto met luide uitlaat is irritant. Een auto met luide uitlaat (en stinkend) waar mensen een oude auto in herkennen geeft een glimlach.

Oe maar even proberen dan qua schakelen, omhoog maakt het niet zoveel uit, dat gaat prima. Maar terugschakelen zit je dus wel echt met het clutchen, maar ik heb er gisteren mijn eerste 50km in gereden, dus kan het mezelf ook nog niet kwalijk gaan nemen. tongue sticking out smiley

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Wat een geweldige aankoop! Wat een leuk ding man!
Ik vind die oer 500's echt fantastisch en begrijp je aankoop dus heel erg goed. Ze heeft zo te zien wat aandacht nodig, maar de basis lijkt inderdaad prima te zijn. Heel veel plezier er mee!

Dat klopt helemaal, op de klep voor zit een barst in de lak wat een beetje roest, daaronder zit achter de koplamp een klein doorkomend roestplekje. Maar alle vitale delen zijn netjes en de auto zelf is keihard. Je prikt nergens doorheen. Het is dan ook de bedoeling om haar beetje bij beetje mooier te maken, en eerlijk gezegd vind ik de patina die er nu op zit ook wel wat hebben. De eerste onderdelen zijn ook al besteld, dit zo zijn de chroombeugels achterop het bumpertje niet helemaal mooi meer dus daar komen nieuwe voor net als de knipperlichten voor, die schelen iets qua tint van elkaar dus daar gaan we even 2 nieuwe voor plaatsen daarnaast komt er ook nog een picknickrekje achterop. tongue sticking out smiley Verder gaan we gewoon rustig eerst er lekker van genieten en een beetje avonturen mee beleven en rustig inventariseren wat we nog meer nodig hebben.
Wat een nietig klein autootje, daar in die parkeergarage!big smile smiley Leuke aanschaf!thumbs up
Leuke auto zeg die 500l! Hopelijk kan ik hem eens zien rond rijden hier in Edesmiling smiley
speedtouch
Wat een nietig klein autootje, daar in die parkeergarage!big smile smiley Leuke aanschaf!thumbs up

Ik was al blij met de "grote 500C" toen we daar konden parkeren, hield een aardige ruimte over. Ik was helemaal onder de indruk toen ik de classic parkeerde. winking smiley

Headlong
Leuke auto zeg die 500l! Hopelijk kan ik hem eens zien rond rijden hier in Edesmiling smiley

Dat zal best eens kunnen gebeuren, weet niet in hoeverre je uit de buurt komt en zo ja waar in Ede je het meeste bent, maar hij zal regelmatig erbij gepakt worden denk ik zo. Vanavond gaat ie ook weer even een blokje om, want er zijn er genoeg die nog een rondje mee willen of open hebben staan om mee te gaan, haha. big smile smiley
Brent
Dat zal best eens kunnen gebeuren, weet niet in hoeverre je uit de buurt komt en zo ja waar in Ede je het meeste bent, maar hij zal regelmatig erbij gepakt worden denk ik zo. Vanavond gaat ie ook weer even een blokje om, want er zijn er genoeg die nog een rondje mee willen of open hebben staan om mee te gaan, haha. big smile smiley

Ik woon zelf in Ede, in het mooie/goede deel van Veldhuizen en beweeg met m.u.v. Enka en Kernhem praktisch door heel Ede. Ik hoop je een keer te spotten!
Headlong
Brent

Ik woon zelf in Ede, in het mooie/goede deel van Veldhuizen en beweeg met m.u.v. Enka en Kernhem praktisch door heel Ede. Ik hoop je een keer te spotten!

Tof een plaatsgenoot, in het centrum ben ik vast wel een keer te spotten, woon zelf echt praktisch in het centrum. Je mag me altijd even een PB'tje sturen hoor. Gisteravond ook weer een tourtje gedaan rondom Ede en 's avonds via Bennekom naar Rhenen door naar Elst en via Renswoude weer terug naar Ede. smiling bouncing smiley Toen ik de auto weer in zijn "hide-away" ging parkeren kwam er een jongeman naar me toe die me complimenteerde met zo'n geweldige auto en hoe dat nu reed en gewoon een leuk gesprek aan ging. Vervolgens liep ik een buurman tegen het lijf die er (natuurlijk) ook al lucht van heeft gehad, het even snel nog naar de supermarkt lopen duurde 1 uur, terwijl het normaal nog geen 5 min kost. tongue sticking out smiley

Heb sinds we hem binnen hebben de eerste 100+ km erop zitten en het is tot nu toe de leukste auto die ik ooit gehad heb, maar ja denk dat ik dat met veel andere auto's ook zal krijgen. De eerste onderdelen druppelen ook binnen dus kan aan de slag met de visuele delen.
Wat een sympathiek ding zeg, geweldig! Ik zal de foto's maar niet aan m'n vrouw laten zien want dan wilt ze d'r ook een big smile smiley hopelijk krijg je het koppelen snel onder de knie, nu lekker genieten deze zomer thumbs up
Zadelsnuiver
Wat een sympathiek ding zeg, geweldig! Ik zal de foto's maar niet aan m'n vrouw laten zien want dan wilt ze d'r ook een big smile smiley hopelijk krijg je het koppelen snel onder de knie, nu lekker genieten deze zomer thumbs up

Daar is het bij mij ook misgegaan, "Schat zullen we voor de gein kijken bij zo'n klassieke Fiat 500?" daar begon het mee, een week later staat de auto bij ons op de parkeerplaats. eye rolling smiley
De eerste "kleine" updates!

De afgelopen week hadden we natuurlijk al wat kleine spulletjes besteld, de grote onderdelen komen later als de auto echt weggaat voor een "respray" we hebben al veel te grote plannen gemaakt en ook heel veel zin om de auto te optimaliseren. Maar we beginnen nu gewoon met de kleine zaken, waaronder: Het raammechanisme repareren, tellerglas vervangen, logo voor vervangen en nieuwe spiegel(s). De auto rijdt nog prima dus de urgentie om hem direct te restaureren is niet heel groot en daarnaast zal de auto binnenkort uitgeleend gaan worden voor een bruiloft. drinking smiley

Een deel van de onderdelen:

Spiegel gemonteerd:

"Picknickrekje" gemonteerd:

Het rekje is ook direct gebruikt voor reclamedoeleinden, de auto is lekker multi inzetbaar zeg maar, haha.

En nu we toch foto's aan het maken waren voor het kasteel, konden we het niet laten om wat extra plaatjes te schieten, hier is de beste:

En nog eentje van de auto's samen toen ik gisteren de 500C maar eens uit de garage ging pakken, al had ik gisteren beter met de Classic kunnen gaan rijden tussen alle andere klassiekers die ik langs zag komen.

Nu zal je misschien denken, waarom zijn beide auto's dan naar voren gezet voor alleen die foto. Nou we mochten van onze parkeerplaats-buurman heel aardig zijn parkeerplaats gebruiken, helaas kregen we van de week een mailtje dat hij zijn appartement + parkeerplaats verkocht had dus nu staan de auto's samen in 1 vak geparkeerd. Maar er is nog geen man overboord, want we hebben al contact met een andere buurman die zijn parkeerplaats aanbood om de auto daar neer te zetten, enige minpuntje: Ze staan niet meer zo leuk naast elkaar, haha. Maar als dat alles is, dan neem ik het voor lief. tongue sticking out smiley
Brent

[myalbum.com]
Ik hoop dat dat rekje niet metaal-op-lak zit, zoals ik aan de bovenkant denk te zien? Zou ik toch een rubbertje tussen verwachten. Maar goed, je hebt het al over een respray dus dan kan je je eigen schade weer ongedaan maken. tongue sticking out smiley

Leuk hè, die kleine klusjes die voor jezelf zo'n groot verschil maken. smiling smiley
Leuk zo!
Zo'n rekje had ik ook voor de Kever, maar heb die na het herspuiten niet meer gemonteerd en dus een paar weken geleden verkocht.
Wat een leuk Fiatje is het toch! Ik baal nog steeds dat ik toen niet dat klusprojectje heb gekocht... Al moet ik ook zeggen: de Kever is om te rijden al wat spartaans: de snelweg is bijvoorbeeld niet fijn. Dat is bij zo'n 500 nog veel sterker. Dus leuk om te hebben, maar rijden komt er niet heel veel van in mijn geval. Ik ben benieuwd hoe dat bij jou gaat zijn.
MWH
Brent

[myalbum.com]
Ik hoop dat dat rekje niet metaal-op-lak zit, zoals ik aan de bovenkant denk te zien? Zou ik toch een rubbertje tussen verwachten. Maar goed, je hebt het al over een respray dus dan kan je je eigen schade weer ongedaan maken. tongue sticking out smiley

Leuk hè, die kleine klusjes die voor jezelf zo'n groot verschil maken. smiling smiley

Haha, lijkt inderdaad heftiger dan dat het is. Er zit viltjes onder die ik nog had liggen thuis. Het was wel inderdaad het eerste waar ik van stond te kijken, wie verstuurd er nu een rekje die je moet bevestigen (op een rond lopende achterklep) zonder enige bescherming ertussen. Ook geen gebruiksaanwijzing erbij of iets. confused smiley En nee die viltjes zullen niet (heel) nat worden, de auto komt alleen maar buiten met lekker weer, 's avonds na werktijd een rondje als het niet meer al te warm is. Dus hooguit met het wassen van de auto zullen ze wat vochtig worden.

En wat je zegt: Die kleine klusjes zijn zo leuk om te doen, krijg ook steeds meer zin om verder te knutselen.

Barri
Leuk zo!
Zo'n rekje had ik ook voor de Kever, maar heb die na het herspuiten niet meer gemonteerd en dus een paar weken geleden verkocht.
Wat een leuk Fiatje is het toch! Ik baal nog steeds dat ik toen niet dat klusprojectje heb gekocht... Al moet ik ook zeggen: de Kever is om te rijden al wat spartaans: de snelweg is bijvoorbeeld niet fijn. Dat is bij zo'n 500 nog veel sterker. Dus leuk om te hebben, maar rijden komt er niet heel veel van in mijn geval. Ik ben benieuwd hoe dat bij jou gaat zijn.

Ja, het staat superleuk maar snap dat je hem niet terug liet komen. Moet zeggen dat ik hem er lekker op laat zitten en als die ooit overgespoten is dan zien we wel weer. Over het rijden, de snelweg vermijden we gewoon, 80 km/u wegen het liefst ook. Nu zal je die soms natuurlijk niet kunnen vermijden, maar er zijn genoeg wegen omheen om de 80 weg zo kort mogelijk te laten duren. We hebben er nu al een dikke 200 km mee gereden naar alle tevredenheid en ook met de grootste schik. Hoe vrolijk deze auto andere mensen maakt is ongekend, is echt heel geinig wat je allemaal meemaakt. nut smiley

Dit zal voor jou wel redelijk herkenbaar zijn:

En gewoon een leuk plaatje toen we gisteren even snel stopten tussendoor:

Mooi hoor dat bagage rek! En nodig natuurlijk als je eens een roadtrip gaat doen --> dit is een hint!

Ik zou er niet al te veel gewicht op doen alleen. Het rekje hangt niet aan de beugels bovenaan (zit op de foto ruimte tussen) maar steunt op de schroeven van/achter de kentekentplaat die niet bedoeld zijn voor veel gewicht. En zelfs als het wel echt hangt dan nog steunt er nog wel wat gewicht op die schroeven.

Met mooi weer is het wel lastig welke je nu meeneemt: de klassieke 500 met open dak (en max 80km/h) of de moderne 500 met ook open dak....
Engineer2
Mooi hoor dat bagage rek! En nodig natuurlijk als je eens een roadtrip gaat doen --> dit is een hint!

Ik zou er niet al te veel gewicht op doen alleen. Het rekje hangt niet aan de beugels bovenaan (zit op de foto ruimte tussen) maar steunt op de schroeven van/achter de kentekentplaat die niet bedoeld zijn voor veel gewicht. En zelfs als het wel echt hangt dan nog steunt er nog wel wat gewicht op die schroeven.

Met mooi weer is het wel lastig welke je nu meeneemt: de klassieke 500 met open dak (en max 80km/h) of de moderne 500 met ook open dak....

Pfoee roadtrip, dat ga ik mooi in de 500C doen, ik moet zeggen dat die Classic 500 me echt in alles doet verbazen hoor en we er zo ontiegelijk veel plezier aan beleven.

Dat rekje leunt wel op de klep maar niet volledig (ding is totaal niet gevormd op de klep, wat raar is want hij komt van een bekende Fiat 500 specialist.) hij zit er voornamelijk voor de sier op, picknickmandje erop en gaan. (Of die tas voor de sier zoals op de foto te zien is, maar dat was eigenlijk alleen voor de foto voor een webshop)

En de keuze is inderdaad "lastig" gisteren was het overdag lekker met de 500C naar het werk en terug, 's avonds de Classic gepakt en lekker een rondje gereden. Als het weer een beetje lekker te doen is qua hitte (dus niet zoals vandaag) dan pakken we de 500C rustig mee naar de zaak. Nu gewoon in de daily die kant uit met de airco op standje vol. thumbs up
Het was weer aangenamer 's avonds!

Zo, na een week nauwelijks gereden te hebben vanwege de bloedhitte of te weinig tijd. Gisteren samen met een vriend van mij op pad geweest. Hij was op vakantie geweest dus had de auto nog niet gezien en was heel benieuwd. Nu was het gisteren qua temperatuur heel aangenaam te noemen 's avonds dus afgesproken om samen even een "kort tripje" te gaan maken. Het werd ruim 100 km in de omgeving, wat een genot en wat een plezier hebben we weer beleefd. Zoals die vriend van mij het beschreef: "De beste PK plezier verhouding die je kan krijgen" en "Je hebt net zoveel aandacht als met de duurste Ferrari".

Over de dijk rondom Heteren waren we heerlijk aan het rondtuffen tussen de motoren en nog een aantal klassiekers, het was er rustig maar wat er reed was een geweldige mix aan liefhebbers. (Ook debielen in een t-shirt op de motor, maar dat terzijde) Leuke bijkomstigheid van klassiekers onderling is dat men zonder elkaar te kennen elkaar begroet met een zwaai of een toetertje, zo leer je steeds weer wat nieuws. tongue sticking out smiley

Even gestopt om met zonsondergang wat leuke foto's te schieten, ik kan niet anders dan zeggen dat ik echt ontiegelijk veel plezier van de Classic heb, zeker het feit dat het zoveel fun bied voor "weinig" en het lekker no-nonsense is. Onderweg kwamen we ook nog tussen de landende luchtballonnen door, wat resulteerde in veel gezwaai heen en weer! Ik ben bang dat ik weer een vriend heb overtuigd om (ooit) zo'n autootje voor erbij te kopen, want hij genoot met een smile van oor tot oor toen hij erin reed.

Met de ruim 100 km's van gisteravond zit ik nu al op een kleine 400 km in korte tijd, nog geen moment spijt gehad en vooral echt veel fun km's ermee gereden in de buurt. Voor komend weekend staat er een bruiloft gepland waar de auto als trouwauto zal fungeren, ben heel benieuwd het is een verrassing voor de bruid. cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-07-2019 09:00 door Brent.
Heel erg mooie foto's! Klassiekers maken een hoop los. De meeste mensen zijn erg vergevensgezind dan - probeer maar eens dijkjes te rijden met een luide en stinkende/rokende uitlaat in een moderne auto.
Kesteren-Heteren is inderdaad erg mooi. Een van de routes die wij ook nogal eens rijden als we gaan toeren. En kasteel Heteren (mwa,, nog niet eens een ruine) is een geliefde camper plaats waar we weleens staan. Vaak de eerste overnachting als we 's avonds weggaan voor een trip met de camper.
Engineer2
Heel erg mooie foto's! Klassiekers maken een hoop los. De meeste mensen zijn erg vergevensgezind dan - probeer maar eens dijkjes te rijden met een luide en stinkende/rokende uitlaat in een moderne auto.
Kesteren-Heteren is inderdaad erg mooi. Een van de routes die wij ook nogal eens rijden als we gaan toeren. En kasteel Heteren (mwa,, nog niet eens een ruine) is een geliefde camper plaats waar we weleens staan. Vaak de eerste overnachting als we 's avonds weggaan voor een trip met de camper.

Ja, het is echt zo anders. Mensen behandelen je in het verkeer ook heel anders (op een paar gehaaste mensen na die waarschijnlijk snel thuis moeten zijn van de vrouw) mensen begrijpen aardig dat je langzamer bent, ze blijven ook achter me rijden op een tweebaansweg. (dat zou ik dan net weer niet doen) Ik kan niet anders dan zeggen dat het een glimlach op je gezicht tovert en ook bij veel mensen om ons heen. thumbs up

Wanneer rijden jullie weer een keer daar? Dan zal ik even zwaaien. cool smiley
Bruidsmeisje!

Ja ja, afgelopen weekend was het zover, de bruiloft van een kennis stond op de planning en ons 500'je mocht als bruidsmeisje aantreden. De bruid wist van niks en was dan ook enorm verrast toen ze opeens toch in een klassieker opgehaald werd en dan al helemaal: "Zo'n schattige 500" de bruidegom had al gezegd dat ze fan was van Fiat 500's, dus eigenlijk was dit gewoon de beste manier om haar te verrassen. tongue sticking out smiley

Op dit moment heb ik alleen deze zelfgemaakte foto, ben dan ook benieuwd naar de bruidsreportage waar die op staat.

Sunday funday

De zondag was aangebroken, de Formule 1 stond op het punt van beginnen totdat ik een appje kreeg van een vriend dat hij op de zaak was en bezig met de laatste hand leggen aan de wrap van de Nissan GT-R. Nu is het voor mij zo'n 10 minuten rijden om bij hem op de zaak te komen en aangezien ik toch nog gepland had dat ik de 500 zou gaan stofzuigen (die vieze voeten van de bruid en bruidegom moesten natuurlijk er nog uitgezogen worden, haha) dit maar gebruikt om bij hem langs te gaan en bij hem op de zaak F1 te gaan kijken. Even meegekeken bij de laatste hand aan de GT-R en toen samen even een lekker zondagje Formule 1 kijken. drinking smiley

Dat formaatverschil is ongekend:

Met het uiterlijk en het open dakje (en de kleur zit ook mee) is het natuurlijk een perfecte trouwauto. Hooguit wat krap en een chauffeur kan je wel vergeten.

Voor ons trouwen had ik een Lincoln Flathead V8 uit 1932 gehuurd, met chauffeur. Had ook wel wat. Had genoeg plek. Moest wel 2x aangeduwd worden... hilarisch!

Ik heb trouwens pas geleerd dat alle 500's een open dakje hebben, omdat toendertijd het canvas goedkoper was dan het plaatstaal.
Past dat een beetje, met een jurk in zo'n 500? (hier op het werk kan ik de foto's niet zien).
Bij mijn Kever was dat nog aardig proppen met de jurk!
Engineer2
Met het uiterlijk en het open dakje (en de kleur zit ook mee) is het natuurlijk een perfecte trouwauto. Hooguit wat krap en een chauffeur kan je wel vergeten.

Voor ons trouwen had ik een Lincoln Flathead V8 uit 1932 gehuurd, met chauffeur. Had ook wel wat. Had genoeg plek. Moest wel 2x aangeduwd worden... hilarisch!

Ik heb trouwens pas geleerd dat alle 500's een open dakje hebben, omdat toendertijd het canvas goedkoper was dan het plaatstaal.

Ze hebben zelf gereden, ik heb foto's op internet gevonden dat een chauffeur het bruidspaar achterin rondreed in een 500, ik moet er niet aan denken, haha.

Ik was ook een beetje bang dat ik gebeld zou worden dat hij onderweg ergens stil was komen te staan of dat hij niet wist hoe die hem op de fotolocatie of iets moest starten. Het is hem gelukt, haha.

Toevallig Paul Hollywood's Big Continental Road Trip gekeken? Was inderdaad uit besparing voort gekomen, wat toch erg grappig is, nu betaald iedereen er extra voor. nut smiley (En wordt praktisch iedere Fiat 500 aangeboden als "cabrio"winking smiley

Barri
Past dat een beetje, met een jurk in zo'n 500? (hier op het werk kan ik de foto's niet zien).
Bij mijn Kever was dat nog aardig proppen met de jurk!

Moet je nagaan dat de bruid ook nog zwanger is. Maar het paste prima aldus de bruidegom. cool smiley
Wat een toffe foto's! Kan me goed voorstellen dat het bruidspaar helemaal in hun nopjes waren met zo'n charmante 500. Grappig wat Engineer2 zegt over het dakje, nooit geweten!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.